Jul 17, 2008

chocolate milk shake

carlos takde. dia gi kelong dgn pak din, esok baru balik. nelayan sambilan tu gi cari duit lebih, bln depan bini dia ni nak tefal lagi. hikhik!! akak bila dah ditinggalkan sensorang bak bini prajurit ni kan, mula la gelisah pikir nak experiment apa lagi kat dapur kali ni. cem plak buat derk je ngan akak. tuh!! tengah layan kacang ngan yin sensorang sambil tengok astro ceria - geng bas sekolah.
takyah susah2 kopek ngan tangan, tekan je kacang tu dgn cawan. mana dia dapat idea ni ntah!
esok akak nak buat groceries sket. sekali hoskiping petiais..tengok coklat hershey's akak dah nak expired bln 8 nih. ada 1/2 botol lagi tu. jadi drp membazir, haruslah akak berbuat sesuatu kan?
Chocolate Milk Shake
bahan2:
susu full cream + ais + coklat hersheys diblend seganas mungkin dan testlah kemanisannya mengikut citarasa anda. itu sajork! sapa takleh buat...akak cadangkan, suicidal sajalah!
dan baru la cem terhegeh2 dtg kat akak "mai secawannnn!!!".

habis. till the last drop "mmm...dilisyes!!" katanya..

akak ske! satu pembaziran telah dapat dielakkan.

4 comments:

NieZearm said...

ko ni klaka la kak. menarik gak menu ni. nak try la nanti. tak pun aku g ghumah ko je kan. Sebelum expired hershey's ko tu... :-)

IBU KUMBANG said...

close up skit gambar shake.. tu.. uiii sodap nyo..

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

jek - bleh xde hal munyer. aku ade beli keledek tadi sok nak buat karipap lado api..dah siap aku tipun.

ibukumbang - alahai kamera kite cikai jer. kalu pakai EOS tu leh la zoom lebih2 sket...api mmg sodap! nak cun lagi tabur serbuk koko venhauten tu..tapi xdo stok mlm td

Anonymous said...

tak kretip tak hayek namo eh mommy..kan cayang kan!!

-acu-