Aug 7, 2008

sambal daging - makan lagiii!!

tengok resepi sambal daging pija, terus akak mengelintin nak try! korang refer je la kat sini okeh!! akak ikut sebijik tanpa sebrg ejasmen!
procedure wajib seblm masak. bentangkan tuala besar ni kat bawah dapur dulu supaya pecikan2 minyak tak kena lantai. so, lepas masak nanti tak payah mengemop bagai!
tumis cili, bwg merah, bwg putih & belacan

masukkan daging. tunggu sampai empuk pastu ejas asam & garam. akak letak gula sket tadi sbb cilinya agak terpedas.

makan dgn roti gardenia breakthrough utk effect yg lebih sedap lagi menyihatkan!!! (iklan dr jabatan kesihatan klinik ampangan)

10 comments:

an.wardrobe said...

aik. sini x de chat box..? hehe.. tudung tu besa tudung bwal kita. ;)

an.wardrobe said...

jum shoping sama saya kat an-wardrobe.blogspot.com ;)

K.Jah said...

an - dulu ada, skrg tgh nak tukar layout sket...later2 bubuh kay

ita.itu said...

KJ-mmg nangis sdp..aku suka pds2 nih...sdp pos skit leh x..hehe

NieZearm said...

mantap.. sampai ke dinding pun kena minyak. :-)

K.Jah said...

tu la..aku patut gantung skali towel tu kat dinding gak kan?

Izzu Izzuri said...

Mak aii..sampai melantun kek dinding yo?

Kujie said...

mmg la tak payah mengemop
tapi tuali tu kena cuci gak..cesss

K.Jah said...

jek - biaso la tepocik2 nih..

kjie - ngemop tu lg leceh dr cuci koli kjie. hahaha

p.e.e.p.a said...

waaah, dpt ilmu baru arini-bentangkn towel utk elak minyak mercik..thnx =)