Oct 14, 2008

hati goreng berempah


hati goreng berempah

bahan2 :
  • hati /pedal
  • bwg merah (6 biji), bwg putih (3 biji), halia -> diblend
  • 1 biji bwg besar (hiris kasar)
  • 1/2 biji capsicum
  • 1 ulas cili merah
  • 1 sudu makan rempah sup

kekdah:

  • campak hati/pedal dlm kuali (kalu tgh sakit hati, campak kuat2 sket!!!)
  • masukkan sekali bahan2 yg dah diblend tu...rempah sup skalik! buh air sket...
  • tunggu sampai air kering
  • masukkan sket minyak masak
  • masukkan bawang besar yg dihiris, cili merah & capsicum tadi

tu jer. senang giler kan?? dah!!! pi masak skrg...

12 comments:

@rep said...

x leh masak lagi sb barang2 x beli. dapur bujang kak jah oi..

Emi Farez said...

yeyeye bleh buat.. aku baru beli hati tadi.. muah kak jah...

Tijah said...

arep, bukan takat hati je..apa2 pun bleh, daging ke, ayamke...

ik, haa...buat jgn malas2 okeh

Ck said...

rajin tul pompuan nih....pesan kat adik aku tuh, kalau masak jgn lupa antar sepiring dua untuk aku.

susudalambotol said...

main lebur-lebur jelah nih ;)

Anonymous said...

time gini yg malas nk ke dapur ni...rajin pula dia ni
hantar sepiring...

julietchun said...

Ko beruntung ari2 mkn ati, tgk jiran seblah,ari2 mkn tulang sajork.

Tijah said...

ck, ko la masak...

hidd, yer..campak2 jer

kjie, sepinggan pun bleh...

juliet, ko dah baca email aku? hahahaha

Adexx Boxx said...

akak...mantopppp email akak...wahhhh berempah nampak,...hehehehe sorry bercuti blogging 2,3 hari..kurang sihat..sekarang sudah SANGAT sihat dan akan kembali aktif

Lelaki Bersut said...

Wah! terliur la plak aku tgk resepi kak jah nie. Slurrp!

Faizul said...

mahu mencoba wat kali ke3 arini..
doakan aku..hahahaha

Aida said...

kak.ati tu tak yah goreng dulu ko???men lobur yo ko...