Jul 29, 2008

ibubapaku...

mak akak ada kebun buah kat ulu bendul nun. bleh tahan jugak la keluasannya. ada rambutan, durian, manggis, langsat, mata kucing, mangga dll. tapi taun ni rambutan je ada, buah lain kurang menjadi. dan mak akak pun mula la bising2 mintak akak sound malim kundang 2 bersaudara (adik2 akak yg berada di s.alam) tu suh balik.
.
ibu : kau talipun la budak2 tu suh blk haaa...sesamo kito blk kampung kait rambutan!
kj : byk ko buah eh bu??
ibu : ontah la...tanyo la ayah kau! dio yg rajin ngomehan kobun tu...
kj : byk ko rambutan eh yah??
ayah : takdo byk na do...sedahan yo!!!
.
diulangi. SEDAHAN saja okeh! bukan SEPOKOK!!
.
agak2 best tak blk kg konvoi 2-3 bijik keta utk mengait rambutan yg sedahan itu? wakakaka!!! ntah kenapa ibubapaku itu semakin kelakar skrg nih! nak kata midlife crisis...dah lepas kot!

7 comments:

MAMA IQA said...

hehe..harus kena sedas dgn 2 org malim kundang tu kalau nk blk ngait buah rambutan yg sedahan je tu..wakakaka!

Anonymous said...

patot tesedak haku pagi2 dtg opis niek,rupenyerk ade owang ngutuk erk..tu la psal..aku nak ajak shana ngait rambutan pon ado sedahan yo.aku takmo rambutan boli tak besh.aku nak rambutan ulu bondo gaks..waaaa..jahatnyerk kogho(*spisis monkey k,ahaks) makan buah lam kobon..tak suke,tak suke,tak suke

-acu-

p.e.e.p.a said...

besnye..slalu lalu area c2 tgk kiri kanan umah org berbuah lebat je..terliur =)

ita.itu said...

kah.kah.kah..sedahan pun ok apa.janji ada..hehe

K.Jah said...

peepa - tu la, bila dah byk sgt tu tak termakan la pulak..

ita - tapi cam x pulang modal je takat sedahan. wakakakaka...

IBU KUMBANG said...

Agaknya mak akak terpengaruh dengan drama2 yang ada kat TV kot.. hehehe.. logik tak?

K.Jah said...

tu la..ske sgt tengok telenovela!