Oct 6, 2007

Kuih ker?? Ala..tunjuk jer...

Dah beli kuih raye? Aku dah..takyah susah2..siapkan aja uwangnya...tadi pegi Kuala Pilah..asalnyer nak teman ibu kutip duit. Hik..hik..cam along plak ek bu?? Alang2 dah sampai sana terus cari kuih raya. Pegi pasar tani dulu...dapat kuih siput, kacang goreng & kacang salut. Jumpa ketupat palas yang Cem suka..beli 5 = RM2, beli rendang ayam kurang pedas sekali seplestit kecik RM2. Humang aih..kadar inflasi di Kuala Pilah telah menunjukkan peningkatan nampaknyer...ingat dapat la shopping murah sket dr Sbn. Ibu plak beli emping, gulo anau a.k.a gula melaka dan bbrp benda pelik yang tak terdapat kat Sbn..

Terus gerak gi Azan...beli 3 jenis lagi kuih raya. Kali ni kukis plak..coklet rice, biskut kacang & tat nanas...menarik kan? kan??? ehekkss...ni mcm tak sempat tunggu raye je ni...haaa..yang ni murah..1 bekas tu RM10 jer..tapi tu la..tgk rupa mcm best..nanti la karang lepas buka pose nak test tengok...lepas cari kuih baru gerak ke tujuan asal..kutip duit. Malangnyer jala blm laku lagi..so mungkin lepas raya la kot. Wooo.. hanjing sape la meleseh2 kat tepi keta nih?? Tension betul...byk tul anjing gila kat pasar ni..Lepas tu gi A.H. Yusof plak..ibu beli tikar plestit kaler ijau...Ni harus kena sorok dulu ni..Tau kat Big Bos mau kena bebel....sapa Big Bos?? Acik Usop kau la...capo laie...

Dah..mission completed. Blk Sbn...on the way nampak sekor lembu tepi jln...teringat alkisah lembu malang yang bertuankan En. Sani tu... yang mana dagingnyer akan dilapah2 mengikut citarasa terkini. Agak2 hari tu nak makan sup ekor..maka ekornyer sajalah yang akan dipotong tanpa menghiraukan rintihan empunyer badan...yang hanya bakal melenggang2kan badan tanpa dapat mengkodek2kan ekornyer lagi...Apa aku merepek ni....Ko ingat tak mcm mana maklong Senanti jln sambil bawak lampu minyak tanah tu Ja?? keh..keh..keh..

Petang ni bebuka kat Selesa Beach Resort..pegi berdua jer ngan darling..Ja, ko jaga anak aku bebaik tau..Jgn kasik dia minum byk na air gas...hari ni je dah 3 kotak dia minum air manis...

2 comments:

shija said...

teringat aku time balik ari tue, bagik cem makan ketupat palas yg ko beli tuh...aku gentel2 kan ketupat tue bagik kocik2...takut anak ko tecekik..huhu...baik tak acu nik..

Dikja said...

ko gentel2 tu utk anak aku mkn ker utk ko senang nak ngap..agak2 org tak nampak terus baling masuk mulut. keh keh keh