Mar 19, 2009

kenapa jadi begini?

ada sapa2 tak suka org baca & respond blog dia sila angkat tangan?? ala...tipu la tuh kalu tak suka! selagi kau open to public, bermakna kau mengharapkan kedatangan org betul tak? kalu tak baik privatekan saja. sindri tulis...sindri baca! (kenapa harus emo pula disini?)
akak lak? misti la suka!!! suka sgt bila org drop komen kat entry/cbox akak. nak post lebih dr 1 pun takpe. ai laik!!! (argh! getik la plak ai-ai nih). bila org komen dan kita respond...cam best je perasaan tu kan? walau pun cuma di blogsphere. yang tak penah jumpa pun ada...tapi bila ada 2 way communication tu kita rasa cam dekatttttt je...

tapi...

lately selalu pulak jadi mcm ni. ada sesetengah blog yg akak langsung takleh view apa lagi nak bagi komen. access 1-2 secs pastu mendalah "operation aborted" tu pop-up dan terus the whole page hilang. asal ek? korang kena gak ke?? ada solution?
ni dia antara blog yg akak try nak masuk tapi tak buleh! (isk! gatalnyer jari jemari ni nak taip komen!!!)

44 comments:

MrsMama said...

ye blog mummysya salu macam tu. Aku salu frust tak dapat baca. Tapi blog aku dapat baca. i laik.

MrsMama said...

ekeke aku uag first rupanya. i laik again.

muna said...

kak jah,
cubo try musang berapi (firefox) kut2 buleh plak

kakpiah said...

aku pon kena kat blog acik centu..
naper aaa?
aku ingat acik tak bagi aku komen..
wakakaka!!
ampun acik!!

tp blog ko oke jer pulak..
kalo tak.. senang.. bg je alasan "operasi di gugurkan" tak yah komen..
aku pon iri hati gak tgk reramai komen blog kat ko nih..
boleh? huah..huah...

julietchun said...

tuan punya blog tak brape iklas tu nak bg org komen,kakakaka.sll jadi gitu, taktau lah stimix punya hal ke apa, yg ptg aku bleh komen kat blog ko,puasati.

Kak Lia said...

sapo yg tk suko org jelajah blog dio..?? Tipula kalo tk suko...

Aah Jah...cubo ekau bolo Musang Berapi Mozila sekor...kut2 buleh...

||alis|| said...

nih steamix nih... kekedang hampas bile nak upload pic tak dapat.. mmg hampas tebu sungguh nih.. tapi takpe, bukan salah ibu mengandung oke..

eh jap






i laikkkk it toooo....

meowwww....

farish izaryl @izreez said...

ala internet prob je tuh maybee

Unknown said...

wooo... kak tijah pon ade FB... mintak email kak... oang nak add.. heheheheh

A m m i said...

lom ponah kono laie..
mungkin blog yg den biaso bloghop tu selamat dari anasir2 yg merbahayo..(fuh bahaso den..). teghaso cam salah sorang yg membankang PPSMI tu hohoho

lavidalabelle said...

hmm virus ke tu atau layout html dia tak ngam.

apa2 pun aku gemar baca dan komen blog kau ni.

ibundo said...

Jah, akak nak komplen sikit. Ha, kau donga baik-baik. Nak KOMPLEN bukan nak KOMEN.

Apasal tiap kali akak bukak blog kau ni bulu romo akak mongomang? Akak ghaso ni disobabkan ronungan ompek bijik mato yang kek ateh tu. masuk-masuk yo kono ghonung. Umang ai.. monggigil kopalo lutut. Kau tak buleh buek sosuatu ko. Kosian la kek akak ni. Tobantut jejari nak menaip tau tak.....

Sokian komplen dari akak. wakaka.

ckLah @xiiinam said...

Kalau tak suka, orang tu takkan bukak blog....dia main batu blok je...Pura-pura tak suke lah tu, tapi dalam hati...nak...nak...nak..he..he...

aku bila bukak blok achik, jadi lagu tu lah....

sehari dua ni google error...server sewel...nak jenguk blog kengkawan pun terganggu...

Cik Pah said...

kalau bukak pakai internet explorer mmg camtuh.. cube tukar ke mozilla firefox..dulu sy dah kene gak. tapi skang tak lagi. lancar jer masuk blog kengkawan sekalian..

its me said...

weh aku kene gak.....gune segal ghoper tuh gak....pehdap aku...layan maggi sambil ym jer arrr kat opis neh

Anonymous said...

Ada gak beberapa org komplen gini bila nak masuk laman nurani aku... agaknya pasal tu lah hit aku rendah!hekhek.

mugiwara said...

adakah tak sanggup terima nasihat yang pedih mata nak baca?

g upgrade computer tu...

Tijah said...

mas, u laik? ai laik too...hahaha. tu la frust tak dpt baca kan??

muna, musang berapi? ok nati aku try ok...mekasih :)

piah, iri? meh sini aku komen blog ko 20 kali sehari nak?? asal ko skrg update cam hanj eh??? cehss!

juliet, yer..dan aku pun bleh komen / cerca ko. puas hati jugak...:P

mamarempit, kan?? kok tak suko silo prebet yo blog tu. nanti den try yo...

alis, ye ke? ke blogger overloaded ek? abes kalu bukan salah ibu menandung...salah sapo ek??

rizz, harap2nyer gitu la ek?

attyfir said...

kalo pakai IE.mmg gtu..blog kty pun takleh diview pakai IE..
tapi pakai mozila..atau google chrome .boleh..

Tijah said...

adriea, isk..mana tau nih? hkhik. rafiza_yusof

sheila, kok sains & matematik ajar lam baso nogori cano la bunyi eh gek ehkan??

belle, mungkin ada wijet2 yg pc aku tak sapot kot. aku juer begitu...gemar baca/mengkomen diblogmu!!!

k.pah, wuish k.pah kok komplen dah cam pengarah pendidikan bunyi eh hah!! takot lak sey donga! alah!! salu bukak blog jemaah mo abg apolak nak takot'an kak. kok tak pun...baco la ayat kursi ko apo yg patut! hkhik (larikkkk!! seblm kono parang mo k.pah!!)

cklah, ko dah sihat kak?? makan la nanas batu kak. mas cotek ko. tu la tu. kang takut acik kata aku sombong lak lama x jenguk dia.

cikpah, owh! nati aku try yer?? mekasih cikpah...kemain kan? hamper terpedaya aku dgn nama br ko nih! ingatkan capo...

aireen, ko sebut maggi tiba2 aku teringin. hah!!! ni sumer konyer pasal! isk...nak pi 7-11 jap! huhuhu!

hide, tu la. n3 ko best2 tapi nak baca lak xleh. sob! sob!

mugi, ahaaaa...aku tunggu ko sponsor! bleh??? aik! kata bisnes partner maaaa....

Tijah said...

atty, a'ah. ko ko pun jadi cenggitu jugak. nati aku try mozila tu.

Kapten Luffy said...

explorer ko yg bermasalah tu

Irfa said...

SALAM KAK..
saya mmg suka kalau org drop komen kat blog saya.tp komen kat blog saya x sebanyak komen kat blog akak :-( yelah,saya x glemer..

Secret Writer said...

KAK JAH, betul tu, melalui blog, biar X pernah jumpa...mcm kenal dan dekat jer kita...kan!. Saya pulak suka baca, malas sikit komen, same case mcm saya suka copy resepi Kak Jah...cuma malas nak cuba masak ahaks

yayayuyee said...

kak jah,msti ko rase bangge kan cz kite slalu komen blog kak jah..yola kite kan org pames,pastu ayu palk kan..so,bertambag2 banggela kak jah kan..

tentangseseorang said...

nak aku cerita dalam teknikal ke kak??

line internet sedang bangang untuk mengakses blog tuh. so dia tak proper load dan ingat ada problem. ehehehe

tentangseseorang said...

amacam...cukup teknikal tak? ahahhahaha

Signorina Syima said...

kak jah... persahabatan dalam blog lagi best dari dlm friendster...

yang pasal komen tu tak tau plak kenapa jd macam tu... tak pernah jadi lagi kat den..

iina said...

yolah jah.. den pun salu gak kono ngan blog acik ngan abah najwa.. mau sakit jiwo den.. tapi selalu bilo try guno mozilla atau safari ok yo.. maybe ie ada problem nk access html code kek situ.. ekau pepaham lah maksud den nie ahh ko kan teknikal gak..

apo pun yg ponting niat nak menjengah tuh ado.. bwk rezeki tau.. cuma cam blog den komen kena moderate sikit sobab ada insiden hitam yg masih terkesan kek hati den nie ahh.. kono hati2 :)

lupekanje said...

jah...acik tk kisahpun kau atau sesaper tk tinggal jojak..sobab tompek bebaik ni memang banyak ujian eehh nak sampai kat situ.... setan streamyx salu sabotaj den...

den kan salu cito masejid yo kat situ...ahaks..jobo lak den ha..
Senornya jah..niat den memblog ni nak kongsi pasaan, nk kongsi ilmu mano yg ado, nak ngingatkan diri sendiri, nak kongsi kegembiraan, kongsi kesedihan..tu yo..yg mano acik tk nak kongsi tu acik private kan...yg tu mang acik tk nak org masuk ...hehhe..

acik guna musang paneh kat umah dan guna IE kat opis...ok jer dedua tuh...cumer semenjak 2-3menjak ni..poblem sungguh nak access tenet kt opis..hampeh yo..kat umah ok wlupun slow sikit...(ke PC acik ni dah tuo amek...)
sekian.

Ungku Nor said...

den ni jangankan nak ningga an komen kek blog orang..nak masuk blog sendiri pun manjang tak sompek haa..

camno tuh? ;p

lupekanje said...

err...tijah...boleh buek cam umah sendiri ke mlm ni..memandgkn org dok sesebut namo acik kat sini aaa..hehe..ok..silerkan acik.jgn memalu...hehe

piah..ngengado kau kan..ingat acik kisah ke kalu kau tk komen..dah..tak yah nak mintak2 hampun bagai lopeh sosodap kutuk acik yo.....heheh..don wori...acik totap sayang kat kau wlopun kau tk jongah acik skalipun....

ck lah...timo kasih atas kesabaran cklah yg berusaha nak menerobos ke residen acik tuh..takpo lah..acik tau keiklasan ati cklah nak masuk gak..hatta dlm geringpun...ko tau cklah...keypad henpon acik tu dah ilang tulisan eehh...cukuplah tu..pueh dah ati acik bekawan dongan kau wlupun tk do komen yg kau tinggalkan kat n3 acik....wakakaka

iina,
iyoo..acik sodar blog acik tobal bonar dinding bosi eehh...payah org nak masuk...heheh..
tampi kan..acik pun mang kono sabar bilo nak masuk kat blog kau..saba je lah...semato2 nk nengok kucin nari dongan manusio katun tuh....lambekk bona...baru kua tulisan2 tuh..apo kono eh gak ehh tu....mahapla..kkdang acik nak copek...acik jongok kek tingkap yo lah ...heheh...janji bak kato kau tu...niat nk monjongah dah ado kan..acik siap bawak pisang lagi maso datang kek umah kau, tapi kotat bona pintu eehh..payah acik nk masuk..lelamo acik makan sensorang pisang tu....hehehe..
dah tu..mekasih jah...lap u.

lupekanje said...

wooiii ungkunor...ha..sesamo kito melangok kat sini kan...kito buek yo cam umah sendiri...tijah poie baco yaasin tu ha...hehhe

aliaaroslan said...

kne try test cuba banyak2 kali.. sy slalu berhadapan masalah yg sama kak..

tidak dikehendaki said...

ie mmg best. tp lg best klu x guna.

jd marilah beralih ke mozilla firefox atau google chrome untuk kesejahteraan bersama.

;)

Tijah said...

kapten, yer..aku pakai pc zaman nabi jer. hahaha

irfa, alolololo...ada nada merajuk disitu. hahahaah. ye la! ye la! kang jap lg aku dtg...

kos, yer. ko pun cam jarang update skrg ni? bz kah?? hehehe...

yuyee, yer..aku sangat bangga. maklom la yuyee caplimau sapa tak kenal kan?? resepi turun temurun tuuu....huhuhu

ady, teknikel? takpe la...kang ko ckp aku bukan paham pun walupun aku dulu penah la jugak blajar programming kejap. pascal & c++ tu. tapi skrg dah lupooo....

Tijah said...

syima, betul nok! akunyer frenster dah kelaut pun dah. berzaman tak update.

iina, 'aah...abah najwa pun samo. n3 ppasal najwa tu sampai skrg den tak dapek baco. takpo...yg ponteng niat suci nak jongok tu ado kan???

acik, musang paneh? sey ni dah la umah topi utan cik. jgnkan musang...gimau pun ado. oppsss...tesodak lak k.ungku kito kang. hahaha

kd, ehh..baru ngumpek. panjang umo...hahah. yo! den tau kau bz kak. takpo la...dah abeh trening sok jgn lupo update blk cam biaso yo???

acik, buleh...buek la cam umah sindri. nak tido baring pun buleh sini. bantal kekabu ado extra tu. memandangkan ramai yg xleh masuk blog acik kan...sey ijinkan la acik tumpang lalu kek sini. hikhik. err...mano kau tau den baco yaasin ko tak cik? wakakaka...

julie, tu la. kekadang ok kekadang tak. nasib2 la agaknyer tu kot kan??

azfarul, nati aku try eh?? aku suh carlos buatkan la....aku kannyer reti godek2 pc ni. salah kang..aku gak susah nak berblogging. huhuhu

mugiwara said...

aa...sponsor?
bleh..jap g kita kuar duit kt akaun bersama...
er...kiter ada keh akaun bersama?
takde kan? bermaksud akaun kak jah la tu...

azreen said...

nok...entahla aku skrg ni dah ketinggalan dalam bab2 blog ni....blog aku pun dah berhantu kot....cuma 2-3 blog je aku layan skrg ni....diantaranya blog ko....:-)

Tijah said...

mugi, kalu aku mintak sponsor...ofkos la dr akaun ko, bukan aku. hahaha

reen, isk! mak speechless nyahhh!!! (sambel nanges teresak2 kerna terharu)

izman said...

ye la pesal bloog ni tak keluar follower dan ruang sembang tu?

Tijah said...

izman, blog saya ke blog mereka yer? hikhik

MakMonas said...

gila ketinggalan dah aku ni ha..

ko jgn taktau kat opis aku ni ha bos aku adh tau aku sker bkk blog..so blogspot kdg putus kadang on..aku rsa dia block..

dan aku rasa ko yg emelkan dia.

hahahhaa


ko taleh masok website org2 tu sebab java script ko ada prob la

Tijah said...

wina. aku baru niat jer nak sabotaj ko tu...tapi blm implement lagi. hahaha!!!!

java skrip?? ada kene mengena dgn jawa tak tu?