Apr 16, 2009

adik simpan...abang pun simpan...

wohh! giler sangap niari.
nak update tapi taip sket pastu berenti. lompat masuk blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. pastu sambung taip. pastu berenti. lompat balik blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. pastu sambung taip. pastu berenti. lompat balik blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. pastu sambung taip. pastu berenti. lompat balik blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. lompat balik blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. pastu sambung taip. pastu berenti. lompat balik blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. pastu sambung taip. pastu berenti. lompat balik blog org sambil2 tu tinggalkan jejak sket. pastu sambung taip. pastu berenti.
(hahaha! keji kan? saja ulang2 nak bagi nampak panjang sket entry ni...)
ujung2 masuk blog mas, akak nampak tabung. mmm...menarik! macam2 jenis ada.
syabas nok! kecik2 ko dah ajar anak menyimpan. bagus utk masa depan. bak kata org...melentur buluh biarlah dr rebungnyer kan? dah kertu sok susah lah. silap lentur, buluh tu patah!
tapi kan...
tabung ko tak cukup hebat nok!!! tak cukup hebatttttttt!!!!

ko tengok tabung cem!!! bapak bosa kan? aku ingat by the time nak masuk U baru penuh kot tin nih! ok la tu. etlis settle part registration fees! mana la tau kot tak dapat PTPTN kan? err...apa tu? mak tak tau. main sebut jer. mak kan budak tajaan MARA. har! har! har!

pakai parang ok!!! sangat gigih menebuk demi memuatkan siling 50sen.

amacam? apa kata besan?? alahhh! melaka - n.s bukan jawohhhh!!! apa2 pun...aku sgt bersetuju dgn ketumpatan & isipadu entry kau itu. tengs. sedikit sebyk ia telah menginsapkan aku. dan aku ingin bertransformasi. yakni...drp seorang yg saiko & berotak senteng kepada seorang omak yg berpandangan jauh dan lebih bervisi. tengs again!

p/s : acik, ko takyah la susah2 antar toyol curik tabung tu cik. sekali tijah sergah mencecet toyol ko larik! dah la omak eh tersopit dlm lift. hikhikhikkkk!!!!

87 comments:

captainlukman said...

amboi memang bosa tabung cem, cam ni toyol nak jungjung pun pk 50 kali, siap ari bulan si cem parang dgn parang tebuk tabung baru taw...hahahaha

tabung dik non pah mane ntoh....**tabung ke skrg??** kuar tabung lagi ada hahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hahahaha~

kalau curik tabung tu..mana muat masuk dalam baju...

kang terbentung segi empat di situ..hahaha~

dcrysz said...

allaaaa tijah... mak aiii bosa tabung.... sonang kalau dapek menantu kalo cengginilaaa.... ish ish ish.... untunglaaa bakal menantu awak tu yer....

rizz said...

wah gtew yer hajarnya tabung biskut hap seng ahhahahh..bgus2 kepok dwet dlm tu yerr kak tijah oit hahahah

BudAk hijAu said...

ensem abg bersama tabung gedabak besarnya... :D

Che Sue said...

uih..kalo tabung bosa tu..bukan takat reg.fee je lepas tu..buwat minang anak dara org pun kot2 lepas..ahaks!sonanggg tijahh..lepas ni urut dadaaa legaa amat...(jgn urut tmpt len..kang jadik len)

lupekanje said...

Salam tuanrumah.
adeeeiihh..ko ni, acik baru nk niago kokocik ngan toyol acik tu ha...ko dah potong stim.
kalu smua org buek tabung camni kan..tak laku la PTPTN..
Acik akan suh toyol acik bawak troli kalu gi umah kau...sonang nk tarik tin semekut tuh...alaaaaahh..takat tin semekut Jacobs, apo sgtla jah...
toyol acik dah di trening tarik kotak ATM tuh ha...lagi godang...tak do naek2 lif doh..Trella pun toyol tu boleh bawak....
ko sep la banyak2 kat dalam tin jacobs tu jah yoh.. jgn satu tin yo..buek la bebanyak tin.. kok ado banyak laiee..ko amek tin biskut bosa kat kodai Ah TOng tuh.
kehkehkeh..

kakpah said...

osah godang e tabung dak cem. Apohal tobuk lubang. penutup ateh tak seal. Anytime buleh so9luk.

AZANI said...

bertabung tabung demi masa depan...he he he

Yunus Badawi said...

sori lambat sikit bagi komen ni sbb baru habis bagi arahan kat toyol aku suruh pegi rumah ko ambik tabung si Cem tu cepat2. Ramai sgt yg bela toyol dah encem tabung tu.

Aku dah cakap kat toyol aku selagi tk dpt tabung tu jgn balik. Pegilah cari kat rumah2 blogger lain tu kot2 toyol depa ambik tabung tu dulu.

mugiwara said...

besar periuk, besar keraknya...
besar tabung, besar tempat membukanya~
hukhukhuk~

kang blom smpt nk pnuh, mak budak dh kopek tutup tin tu...

hihihi...
saya agak saja~

"pendatang izin" said...

apa barang tijah tabung mcm tu.buat tabung buluh..baru nampak classic sket...

later nk ajak anak aku trus bank in di ATM in kt tabung diusia 6thn...elok diasah mengerjakan haji dr kecik

Tijah said...

captain,
bosa kan? sama sais dgn toyol lak tu. harus la bawak trolley kalu nak curik pun. hehehe

zara,
ahahhh!!! kantoi disitu. lain kalu tabung tu bentuk bulat kannn????

dcrysz,
tu yg tengah riki2 ni. kot2 la omak eh pekonan kat bujang aku...hehehe

rizz,
hoih! beskot jacob tuu..apolak hupseng. hupseng beskot dier dlm plastik. hikhik

budakhijau,
kannn???? tengok la sapo omak eh plak. hahah. ada kena mengena ker?

che sue,
errr...bleh muat ke 20k dlm tu ek?? risau nih. nak kawen kemain la mahal skrg nih. kang pasal2 mak kena top up skali...

Tijah said...

acik,
hahahah. tukar la cik. antu lain plak. den sajes...pelosit lak ko? tak pun kerando terobang. acik kan rajin ostesen... sonang takyah boli tiket poie sini, poie sanun. FOC. hahaha

kpah,
penutup tu kotat kak. jgnkan cem, toyol acik pun tak buleh toluih tu doh. hahahaha

azani,
skrg ni pantang nampak siling bersepah2. moyang dier punyer duit pun dia masukkan jugak. hahhaha

yb,
patut laa bising la kat luar tu. toyol ko, toyol acik dah bergumpal2 gaduh nakkan tin tu. aku dah bagi kacang ijau...tu diorang tgh main kira2. subtract & addition. hahaha. lambat la blk umah tuuu....

mugi,
tak kottt!!! aku dah seal tutup tu dgn selotape nipis. nipissssss sangat. hahahahaha

pendatang,
aiyo. mana nak cekau buluh skrg ni weh. oooo...ada. ada. tunggu raya nati...buluh lemang byk ekkk?? hehehe

Ma_sUyinFiqah said...

Sapo sepit dalam lif? Ekeke keji otak aku ni. Pepagi jumaat pun nak speku. Tak per...siksens aku sangat tajam....pasti aku dapat mengetahui nanti. Muahaha gelak syaiton. Eh, syaiton tak mau sebut tak baik.

Wah, pakcik W mesti suka kat cem ni..maklum ler cem sama cam dia tak materialistik. eKekeke cuma cem kena test azan depan dia lah sok...kok nak jadik menantu. Ko pun jah...test jer anak dara aku tu bab masak...insyaallah pas bab memasak dan merasa makan. Wakakaka.Sok umo ampat taun aku kerahkan dia belajar kopek bawang kat dapo rekrut jadik menantu org. Jangan ada yang repot teledera sudah.

mrblind said...

adik simpan, kakak simpan, bapak tukang rembat..amacam? hahaha

situasi biasa kat rumah gua..hahaha

yuyee cap limau said...

agak2 bpe lamo tahn duit tabung cem tu??yola kot2 mak cem tu teraso iri hati ngn duit cem yang banyak bona tu kan..hbis dirembatnyo..tak gitu kak jah??

Yunus Badawi said...

patutlah tak balik lagi toyol aku. Tadi aku dah pesan jgn ambik kacang hijau tu. Hari tu dah ceret makan kacang habis aku 10 botol pil cikketekon.

Acik - apasal ko hantar toyol betina ko. Toyol aku tu miang hehehe

tentangseseorang said...

aku tau kak. ko malas buat tabung besar-besar tu sebab ko malas nak pergi bank selalu. ahahahahah!

||alis|| said...

kakjah:
-ptptn bukan under mara. aku tawu ler pasal aku budak ptptn tuh, hahaha!
-kakjah, tabung aku cap gajah (*lihat 'jah' di belakang itu..)
-itu pic cem ker? pepel kaler mmg sgt serasi ngan aku gak, we r meant tugeder la ariff..~ meoww...

Monkey D Luffy said...

tabung tin anak ko lagi SEDAP BUNYINYA bila digoncang2... puas hati kalau dengar ;p

julietchun said...

aku takut tem cem nak guna duit tu sok dah tak buleh pasal bank negara dah tukar yg jenis lain,kekekekke.

Zihan Naszeri said...

mane nak cepat penuhnye..kalau akak yang tukang licinkan duit si cem..
bukan takat pi unibersiti jo bulih cem bayo feesnyo..buek minang anak org pun bulih kalu akk ngn en carlos tak nyonglapnye

shija said...

"skrg ni pantang nampak siling bersepah2. moyang dier punyer duit pun dia masukkan jugak. hahaha"....gelakkkkkkk gilerrr aku dopan pc ni nok!maun copek ponoh tin jacobs hayek tuh kok cenggitu kaedahnyerk kan nok!kahkahkahkah

cokolat said...

nok.. ko buat aku tergelak menggeletik ni!!!! aku nampak jodoh cem dengan nurin macam kuat je ni... maklumlak akukan ada deria ke-6 ni...

cem.. xper, amek lagi satu tin jekob tu, buat saving utk meminang lak sok!

nurin.. jangan mintak yang bukan2 dari mama ok! mintak yang berpatutan sahaja.

aku tgh fikir ni sapa yg seswai utk budakkecik aku plak! janji bukan jenis suka menan ratos2 ni, ok!!!

Ms.Lilies said...

nnt aku dtg umah ko kan nok...aku pura2 nak amik biskut dr tin tu...ekekekekekke

Hidemichi said...

alah...bukannya den tak tau..
anak eh masuk duit ikut tepi, mak eh sauk ikut ateh!hahahaha.

sharamli said...

skali bkk penutup atas tu..trus sapu licin..hu3

Second Sanctuary said...

Eh, aku kagum gila tabung tu! Tapi, aku mcm terpikir sejenak, yer la, kot kot kau pernah terbukakkan penutup tabung jekob tu bila nak pegi ke kedai runcit Azhar...

hahaha! *serkap jarang*

Tijah said...

mas,
sapo laie. peminat pekasam ko tu la. hahaha. azan? smolmeter jer tu. masak? bagus...bagus. cem mmg sker makanan homemade ni. murah dan berkhasiat yer dak? hahahah...

mrblind,
bapak tukang rembat? tu aku stuju. mak dier tak..mak dier baik. hahahah....(err...misti ko salu buat kan??)

yuyee,
tahan kotttt! penuh sok terus bawak tabung tu ke bank. simpan dgn tin2 tu skali. senang...

yb,
betul la yb. toyol ko mmg gatal. tengok tu...tak sudah2 laie bergurau senda dgn toyol acik. hahahah

ady,
tu la. aku pakai public bank. takde lak cawangan dier kat senawang nih. geram tul...

alis,
- ko dah bayar blk duit ptptn lom?
- aku tak nampak apa2 la stetmen no.2 tu. hahaha
- ni pun aku tak brp nak perasan tulisan dier. hahaha

kapten,
betul!!! bising giler. tapi dah byk sok dier senyap la sket kot. jgn senyap terus da la...tetiba kosong!

kuIna Jentayutiara said...

sy menabung dlm perut..


bila penuh kasi tau yer... nk hantar toyo

Tijah said...

juliet,
jue. err...geli tak aku panggey ko jue? hikhik. blehhh! aku ramai kungsi gelap kat BNM. antaranya si piah ittew. hahaha

zihan,
tu la. aku dah bajet bleh simpan sampai 20k dlm tu. aku ingat nak pi beli setin lagi beskot nih...

cija,
iyo tekau. tu seb baik dio kutip duit yg bersepah. kok dio kutip dr dlm wolet anyang cano? hahaha. sudah eh kompih duit jalo org tuo tu...

cok,
woit. bukan ko skrg sedang berjimbaran di lombong tinggal tu ker? takpe. kalu mama dia mintak yg bukan2, mak bagi cek jer...cek tondang. hahahaha. matik la nak kawen pun berhutang. utk budak kecik ko...err...mari kita tengok sapa lagi yg ada potensi.

lilies,
skrg aku dah tau. ko dtg jer aku kena sorokkan tin tu. aku kuarkan beskot cipsmore yg dlm plastik tu jer eh?? hahaha

hide,
ko nihhh!!! kalu aku teramek pun sket jer. buat bayar duit gas kat abg azhar. har har har

sharamli,
bukan takat sapu jer. nak vakum pun bleh..penutup dier bapak bosa. hahahah

ss,
nak panggey ko namo apo ah?? err...takat ni tak penah lagi. kalu bukak pun takat amek bau jer. sodappp wooo bau duit....

Tijah said...

kuina,
menabung dlm perut...nati dier kuar blk. hikhikhik

HappyIrfa said...

kagum ngan tabung cem,saya punya tin milo yg kecik tu pun xpenuh.
huhu

mugiwara said...

patne,
kewangan syarikat kita stabil tak?
rasa rasa kita kena kurangkan perbelanjaan.
patne!
jangan boros!

atty's said...

tu kalo penuh tin biskut tu..mau leh buat downpayment bayo kete..

KaSiH said...

aku ada tin biskut tu...aku ada..!! tp isinya biskut gak..cane aku nk kayeee...

Aspalela said...

Perghhhhh kak Tij....
cayaaa lah!!!....

ni yg nak simpan duit dlm tempayan plk nie...

ekekekekkeke.....

mamarempit said...

tuan tabong semekut tu ensem la jah...buleh pinjam????

Muahahaha

Tijah said...

irfa,
ko tukar pakai bekas taufufa tu jer. konfem cepat penuh. hahahah

mugi,
err...tak stabil ker????
*cepat2 sorokkan tabung bawah katil dan sumbat carpet2 & tilam2 lama supaya tak nampak....

atty,
blehhhh! silap2 skali dgn upfront payment 6 bln lagik. hahaha

kasih,
haa...bak sini beskot dier. nati aku pulangkan blk tin kosong nak?? jom jumpa kat ttj family...

as,
tempayan tu bukan org salu buat simpan ikan pekasam ker? huhuhu.

mama,
woooo...tu ko tak tengok lagi tuan punyer tuan tabung. lagi lawa weyhhhh!!! hahahah

neezareef said...

kejam u baby bg anak tabong beso gedabak..lmbt penuh...

Second Sanctuary said...

Panggey Alia sudah. Kalau nak panggey perempuan jelita pon tak per gak...hhaha!

eddie dewanaga said...

tabung bangunan tabung haji tu dari zaman gua belajar sekolah pondok lagi tu... betul tak tijah!!

dazzledalie said...

tijah glemers,
aku sbenanya mmg dah lamo jd silent reader kau. mmg layannn..btw timer kasih kata aku comel. hahaha.

tasikmerah said...

jah, kat opis aku ni ada tong minyak hitam satu drum. kalau aku tebuk suruh MC menabung ko ingat bila nk penuh tu?

hahahaha...



.

i.am.belle said...

tijah, pencuri pun tak perasan itu tabung. bagus teknik samaran itu.. thumbs up! hahaha

Kujie said...

tijah..sik bek tak koyak rabak dok lompat sana sini...hehehe



kak jie pun ade tabung tin biskut tu..wat sendal pintu

Tijah said...

neeza,
mana ada kejam. kan usaha tangga kejayaan tu. hahahaha

alia,
err...aku panggey ko alia cukup ah. wakakakak....

eddie,
a'ah. dulu tem skolah ada tabung aji dtg suh kita bukak akaun 10 hengget pastu dapat tabung kan?? mana tah tabung aku tu.

dalie,
lama ko ngendap ehhh!!! sket tanak cakap..kecit ati aku taw! hahahha. senornyer aku pun dah lama ngendap ko jugak sedari zaman ko bujang lagi. hahahah

tm,
wey. wey. weyyyyy...ko lagi zalim nok. tong dram tu sampai kiamat pun lum tentu bleh penuh tu. hahhhaa

belle,
tapi kalu dicurik jugak. aku tau...tak lain tak bukan. dier misti reader aku. hahhahaa...

kujie,
aaa...tak rabak sbb pakai suar. cer pakai skirt. hahahah. whoaaa! misti tabung kjie dah penuh kannnn...berat tu sampai leh sendal pintu.

ku tak sempurna said...

muehehehehe...

tebuk pakai parang tu...

kat umah aku ada 11 biji lagi tin jacob tu..
klu tak cukup, aku bole bg kat ko..
FOC je...



adoiillaaa... bila nak penuh kalau tabung aku besar gedabak camtu..
yg cinonit ni pun dah 17.38 tahun tak penuh...


muehehehehe

shuzana said...

kak..kalau kilang jacob's baca entry ni..mesti dia bangga..mesti suh cem jadi duta..hehe

Tijah said...

kts,
sampai 11 bijik. ko nak buat apa simpan2 byk2 tu? ooo...simpan stok susuk yer? hahhah

shu,
tu la tu. kalu dapat best gak kan? mau penuh stok beskot kat rumah...

iina said...

sungguh gigh ko menabungkan utk cem.. omak ee punyo tabung takdo ko??

muadzlife said...

umang..mmg bapak bosa tekau..huhuuu..mmg jauh botol pandangan ko Jah..bravo!!

den pun nak p carik tin lobih2 kek blakang umah neh...nak menabung gaks.. yolah den pun x kona PTPTN??.. apekah itew??? :P

Tijah said...

iina,
omak eh ado gak tabung. ponoh dgn duit 1 sen. hahahaha.

muadz,
osah jauh eh kan? sbb ontah bilo kalo eh nak ponoh tabung tu. hahahah

monas2petronas said...

tabung aku crispy crakers, tapi tadek duit pun, ada butang-butang baju lama jer...

xiiinam said...

Errrr...tiba-tiba rasa macam ada tanduk nak tumbuh kat kepala...
Apakah aku akan berubah menjadi toyol?


Tidaaakkkk...

Tijah said...

ween,
kalu butang2 tu...dulu mak aku salu letak dlm tin bulat danish kukis tu. bukan butang jer. benang2, jarum segala ada dlm tu...

cklah,
kau bersiaran dr hotel kah kak? hahaha. ko kemana sebenarnyer nih? err...kts ikut???

lupekanje said...

jah..acik klu ckLah jadik toyol, cecepat acik amek serkap ayam tuh....kurung dio....sobab dia klu dah tumbuh tanduk..(errr...payah nak carik toyol spesis betanduk nih...), acik mang goma bolo...suh serbis blog acik...hahahha..
nanti kalu abg Jahan carik, kono baya pengoreh...baru acik lopeh an...waakakaka...

xiiinam said...

Bawak KTS?
Nak buat apa?
Suruh jadi tukang angkat barang aku?



He...he...he...
Ampun dekkkk?



Tumpang lalu...
Acik...
Dalam ilmu makrifat yang ckLah belajar dalam dunia ketoyolan...
Setakat serkap ayam...ckLah boleh bolos dengan menyebut "niat insuuunnnn mata kaji...semar ngisseng!!" je...
he..he...

lupekanje said...

tijah...ko jgn donga cakap ckLah tuh...dio sesajo nak ngelak dari papparazi ngambik gamba dio yg dah nak tumbuh tanduk ijau tuh

tumpang lalu,
ckLah...takat serapah niat insun tu...dah tk do pekdahnyer dah..
skrg org pakai pin number ....takdo dah semarangingsenggg smua tu dah.. Pak ajiz satar pun dah Ym acik kabo yg serapah tu dah expired...takut laki owang yg datang nanti...wakakaka....(kts suko nih....hahah..)

xiiinam said...

Jah..
lupa nak jawab soalan ko...
ckLah pergi Taman larangan Raden Puteri Gusti Adjeng kartini...di gunung Berapi Krakatua....muehehe

Tijah said...

acik,
kira cklah tu spisis jarang2 ado la ek? kono bolo elok2 tu. ahhahaha

cklah,
ko jgn lupe kak. mentera tu ada penutup dia. caner ko nak bolosss. kan piramli dah ajar dulu? siap tulis atas kertas lagik. ahhahaha

acik,
sey mmg takdo bagi can kek cklah tu do. kemain deh eksen skrg montang2 nak ke bulan...err...madu. ker bulan madu?? madu dgn kts? err..ntah! hahahah

cklah,
mano tu? gunung ledang ko? hahahaha...alah! watper jauh2 kak. tasek dayang bunting sudahhhh!!!!! untung2...err...berhasil! hehehe

lupekanje said...

tijah,
ckLah dah tarik klambu kt otel tu...acik tk leh kaco dah..hehehe
Kts?? oooh tidak..Kts sedang sibuk dongan ensaiko-apedia binatang dio tuh...lopeh sekor2 dio buek kajian...
pasni dio nak cubo tangkap cicakman lak...hehehhe..
klo kts baco nih..
ini ada satu berita...seekor cicak purba keturunan buaya siam berwarna putih telah ditemui dibawah sipar di rumah seorang tukang kayu di Ulu Banat. Malangnya cicak tu telah terpijak penyek oleh orang yang hendak memakai selipar jepun itu..sekian. hehehe..dahhhhhh...semua anak2...siler masuk tidor...

xiiinam said...

Errr...nak bagi komen...tapi abang dah tarek rambut ckLahhhhhh


adeeehhhhhhh....
sakit la bang!!!!

lupekanje said...

sekian, kisah rapunzel hari ini...ehhh...salah rumah ke..
tijah... sejak biler rumahmu jadik rumahku jua....hahahha..

Cakap Kosong said...

aku musykil sket nok......tutup tabung cem tuh ko gam ker tidak?

Tijah said...

acik,
yer. aritu ayam..skrg ulat bulu. takpe, kita bagi dia masa sket utk merungkai misteri binatang2 hampir pupus tu....

cklah,
ni yg aku malas nak dengar niii...abg carlllllll....dimana kaooo!!!

acik,
takpe. mak x kesah. buat jer cam umah sindri. hahaha

ck,
err...tak. aku biar centu jer. agak2 safety tak? wey. lama x dengar berita. mana kaooo???

ku tak sempurna said...

assalamualaikum kakak-kakakku..

malam tadi aku dapat rasa namaku diseru-seru..
tapi aku tidak dapat menjawab seruan itu..

minta maaf kakak-kakakku..

aku punya tugas yang perlu dibereskan...
ensiklopedia itu perlu disiapkan secepat yg mungkin.. supaya tiada lagi yg buta huruf antara haiwan dan manusia..

smpi pagi ini pun, adikmu ini tidak sempat makan...
masih menunggu ketibaan cicak purba keturunan buaya siam berwarna putih yg sesat entah ke mana... mungkin dia tersesat ke Taman larangan Raden Puteri Gusti Adjeng kartini...di gunung Berapi Krakatua.. mungkin.. mungkin...

ya kakak-kakakku,
aku pernah jadi tukang angkat barang... jika kakak-kakakku memerlukan khidmat pengangkat barang/beg/apa2 saja sila hubungi aku... aku tidak kisah..

cuma aku takut kamu yang kisah kakak-kakakku.. aku takut.. takut suami-suamimu terus berpaling kpd aku..
aku sudah biasa dengan situasi ini... tapi kamu?? kamu bagaimana kakak-kakakku..

ohhhh...
aku tidak sanggup... suami2 kamu pula??


ohhhh... aku hanyalah gadis 17 tahun..


maafkan aku, kakak-kakakku..

kita bertemu dilain siaran.. di hari dan waktu yang sama...


kata orang, cakap siang pandang2... ckp malam dengar2...
itu kata orang, ya kakak-kakakku..


assalamualaikum :D

Tijah said...

adoyaiiiii!!!! kts....

panjangnyer ulasan kamu. hahahaa. sehingga terkesima aku. mmm...cklah mungkin sedang sibuk skrg. amacam kakak? sudi tolong jawabkan pantun 18 kerat adik kts ittew?

hahahah...

ku tak sempurna said...

muehehehehehe...

lenkali, jgn baling kasut sembunyi kaki...
(dah la kasut berbulu2... eeeeiiiuuuww)

nak lawan, meh berdepan...
tu baru sikit, ko dah terkesima...



muehehehehehehe

Tijah said...

kts,

hikhik...

biasa la. aku kan pemalu lagi pendiam. lawan debat ni aku kurang. tapi kalau nak lawan sepak terajang mmg dialu2kan.

amacam? ada bran? hahhahaaa. cklahhh! cepat sarungkan baju tekwando mu...kite serang kts.

acik...mau join???? mariii kita gomoi diaaa!!!!

ku tak sempurna said...

cehhh..

apa guna aku bertapa menuntut ilmu persilatan selama 898 purnama..


meh... 3 lawan 1..
tgk sapa yg kena...

takyah nak sarung baju taekwando bagai...
pki kebaya pun aku boleh kalahkan korang...

muehehehehehe...

.
.
.
.
.
.
.
.
.

apa yg ko mengarut daaa...
ni kes takde entri baru la ni..

My Spirit Finger said...

amboi...amboi....amboi...
pose maut nampak cem tepi tabung.

Tijah said...

kts,
ey apa daa...ko tu yg xde n3 baru. hahahaa. kasi bunuh la itu ulat bulu. err...ni misti yb blk umah akak nih. yb...helppp!!! amek budak ni blkkkk....hehehe

dzaza,
kalu tem raya bawak tabung tu jumpe anti dzaza agak2 note brapa bleh dapat ek? hkhik

xiiinam said...

Errrr...
ckLah nak guna sijil mana satu ni?


Sijil Pengadil Badminton?
Sijil Hakim Bahas Ala Parlimen?
Sijil Jurulatih Taekwondo?

He...he...he...terimakasih adik-adikku kerena memberi peluang aku menyohor kat sini....rezeki jangan dilepaskan...muehehehehe

Tijah said...

cklah,
3-3 pun boleh.

Sijil Pengadil Badminton?
- utk smash kaw-kaw punyer

Sijil Hakim Bahas Ala Parlimen?
- utk mematahkan hujah

Sijil Jurulatih Taekwondo?
- utk kasik lebam separuh nyawa

cepat skettt decide yer!!! seblm kts menghubungi yb utk talian hayat!!!

Yunus Badawi said...

tijah - kts dah roger aku tadi kata kakak2 dia 3 org serang dia. Saya kata mereka gurau tu tapi kts kata serius. Saya nasihat tak baik gaduh2. Saya bawak dia pegi jogging. Sambil tu boleh dia kuruskan badan sampai 43 kg.

psst - baru habis jogging dgn kts. Letih wei.

lupekanje said...

ehh...acik ketinggalan...hehehe..tk per...acik tgk yo lah...hehehe

Tijah said...

yb, amboi rajinyer jogging tetengah musim panas ni yer???
*kts ngadu yer? hehhehee. kemainnnn....

Tijah said...

acik, apo nih...meh la join sekali

lupekanje said...

lotihla acik ni jah ooii.acik balik linggi, bukanla maen paneh nyer ari ni aaaii..

Tijah said...

iyo cik. nak pi simingpul pun air kemain paneh. raso cam nak blk ulu bondo nih. bekubang lam sungai...

azreen said...

nok....haritu bukan ko kata nak berbesan ngan org lain ke.....wah2 byk btul calon menantu ek jah....bertuahla si cem.....

Tijah said...

reen, calon misti byk nok. nati bleh pilih2. yg pasti harus pilih yg mentenen rendah. hahahah

Yunus Badawi said...

kenalah tunjuk rajin dah kts yg ajak hehehe. Untung2 berat badan aku turun jadi 53 kg.

3 lawan 1 mana aci. Aku menolong org yg teraniaya hehehe

psst - lain kali kalau ko nak ke rumah tijah ni bagi tau aku dulu ngeh 3x

sheila said...

sonang amek omak eh nak cilok duit dari tabung tu...
yo yo tobuk tompek nak masuk siling...sudah eh dikopakkan yo penutup kek ateh tu..

"omak eh bkn leh cayo sgt pun..."

Tijah said...

yb,
talian hayat ko ni expired bila???

sheila,
ala..kok amek pun sekopeng duo yo buek boli eskrem. hahahah