Apr 18, 2009

அன்னெ பிம்மெர் ஹிடம்

tadi...alang2 nak charge battery, akak upload la skali gambar2 dr kenen murah akak ni. bersepah2 gambar dan kebanyakkannya adalah berkonsepkan paparazzi. maklumla blogger tegar kan? kamera sentiasa dlm bag. jgnkan di luar...masuk dapur pun nak snap2! potong bawang sket, snap! pastu susun2 bahan nak masak pastu, snap! kang tengah menumis, snap lagi! tengah menggelegak, snap! kang dah siap serve elok2 dlm pinggan pastu, snap lagik! senang citer...kamera mmg sentiasa ada lah!!!

ehh!! terbabas plak. nak citer pasal lain sebenarnya. pasal ada satu gambar nih...

aritu lepas drop carlos kat hsbc, akak terus cari parking. kebetulan ada parking canteekk dekat ada macik apam balik ni. tengah2 tunggu tu sekali nampak ada bimmer berenti. wallaweyy! (ekspresi kagum kali pertama) bimmer itam idaman hati. tuan dia turun. wallaweyyyy skali lagi! (ekspresi kagum kali ke-2) yg keluar tu pun kaler sama la. dia pun berjalan menuju gerai makcik tu dgn bergayanya...(bayangkan sivaji the boss berjalan sambil melibas2kan selempangnya)

maccey!!! apam balik onne, karipap munne plis! rommmba thanks in advans maccey! (agaknyer la...)

lepas dapat kuih dia pun berpusing menuju ke keretanya semula dan wah!!! wallaweyyyy!!!! (ekspresi kagum kali ke-3)

anne!!!

அன்னெ, வ்ஹட் ஹப்பென் டொ யொஉ? வ்ஹ்ய் யொஉர் ஹைர் ஸொ லொன்க் ஒனெ? ஒட் யொஉ வன்ட் டொ டொ ரெபொன்டின்க்? இ ஹவெ ஃப்ரிஎன்ட் வ்ஹி கன் டொ இட் ஃப்ரீ ஃபொர் யொஉ. இட்'ஸ் ஃப்ரீ யொஉ க்னொவ்

(maaf gambar kelabu, cermin berdebu...)

pesen yg dikenali sebagai mullet. gaya zaman 80'an. salah satu fashion crime yg akak penah tengok tersenarai dlm do's & don'ts kat tv.

ada sapa2 blogger yg masih berfesyen sebegini? sila update profile anda! hehehe!!!

68 comments:

Yunus Badawi said...

aku first ke? wallaweeey! (aku kagum sendiri)

Yunus Badawi said...

"blogger tegar kemana2 bawak kamera ya tijah?", kata ku pura2 bertanya.

ngeh ngeh ngeh

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hahaha~

gila ah kak~

terer kamu!

cam stalker!

hahaha~

momguess said...

hohoho....

ensemmm lahhh

nnt ko abik lagik gbr2 yg menghairah kan tau

CiK AiDa said...

gila la kak..
hebat!
asal akk hitam an muka die...
bukak la kasi phemes sikit...

kak...nie kat tongah2 pokan somban an...
yg ala2 kt tepi sungai tue kan...haha

lupekanje said...

dia oder apam balik ke maruku jah..kat situ kan banyak jual maruku..
Tapi jah... apa kata dia nampak kau tgh amek gambar dia tu... mesti dia datang pegang kau.pehtu...goncang2 badan kau yang slim tu...dannn hangkat kau...HAAA...mesti kau KAGUM kali ke 4 pulak kan...hahahha..

cokolat said...

sejak bila pandai amek gambar adek beradek rajinikanth ni???

fesyen rambut itu.. so scary ok!!!

i.am.belle said...

wah mamarazzi lah ko tijah. haha

wosh! the very the FUGLY. ada lagi eh org buat fesyen ni. patut dah PUPUS dah. aduyaiii. (tepok dahi)

padaiyappa tambi! xD

lo.lo palazzo. said...

hahahahahk..
lawak la heh.

sempat lg kak jah meyenep gmbr mamt tuh..
rambut die mmg unboleh blah..

rizz said...

blogger tegar hrus la uolss bwak kamera.hahaa kejilahh fesyen rmbut cmtu

afiq said...

bkn tijah nyer rmbut camnie ker?

dcrysz said...

aramak... skali gambar sivajiii laa.... ish ish ish... ni yg x tahan menengoknya nih... ish ish ish..

terlopong jap molot menengok gambar hero tamil tu yer jah???

AZANI said...

woi Tijah:camana lak kau dapat gambar aku tuu...oooo yang kat kedai apam balik macam opera pingi tu kaulahhe he he

Monkey D Luffy said...

yeah aku nombor 14!

eh... lawa apa rambut cam tu...

aku kalau nak camtu pakai rambut palsu jer ;p

paRi-paRi sYurGa said...

kak jah.....
try lah suruh carlos atau cem buat stail cenggini...

mesti terbwk2 smpai ke dlm mimpi...
wahahaha.

sharamli said...

n0 16..hua3...

k la tru..rambut panjang2 p0n..pky smat la jgk...

xiiinam said...

Dey...Tanggachi...
Yennaa?

xiiinam said...

Den nak cakap jopunlah tgh malam ni....

F A R Y N said...

ada...tapi rambut dia pendek sket...
ala...mamat yg aku cite lam tepon tu kak....hahahahaha

jane said...

jah,

blogger tegar ? haha!! ko nih, ada2 aje!! (sambil libas2 selendang!!)

adibah said...

I'm speechless!

Sekian. Terima kasih.

Ms AiReEn MoHd said...

giler la ko kak tijah,neh ane duk belakang umah aku ko leh angkat gambo die...mcm mamrazi la ko hakak...vallawey tabik spring la ko neh...lagik leh tulis tamil tuh kat blog...ko mmg bloggers tegar ka tijah...

linn said...

ko gambar dr dpn pun leh amik ye jah? kira paparazi tahap baladewa nih. sok yenna tu mintak royalti baru tau.

yuyee cap limau said...

kak jah mint tol ko ngn tamil ek..ade pe2 ke??huhu

Yunus Badawi said...

mana ko pegi jah? org dah ramai kat rumah ko ni . . .

Tijah said...

yb,
yer...ko fes. (aku tolong tepuk tgn sekali yer)

yb,
kalu xde kamera pun, hp aku masih ada kamera gak bang. heheheh

zara,
aku mmg kaki skodeng. hahahaha

momguess,
okes. sila beri kriteria. gmbr mcm mana lagi ko nak? heheheh

aida,
iyo tekau. tak jauh dr klinik kesihatan tu....osah cam eh kau kann??? hahahah

acik,
amek tang jauh tu cik. mano buleh dokek2. tu hasil zoom x12 tu...kok dokek mmg nak kono paok mo anne tu...

cok,
yer. sgt scary kan? scary seperti mana aku tengok gambar profile terbaru ko nih. hahahah

belle,
tu yg kelam kabut snap tu. situasi yg sgt rare kan...antara spisis terpelihara tu.

ira82 said...

askum...
salam perkenalan...
nanti view blogged saya lak yea...
www.ira82.blogspot.com

daa...
askum..

My Spirit Finger said...

rambut cam tu cicak jatuh x sempat ngucap....

kakngah said...

fido dido

Tijah said...

lo.lo,
kalu bf ko rambut centu...ko mintak clash tak? hahahah

rizz,
amacam? ko try la skali. ada brani? hehehehh

afiq,
tijahnyer rambut wavy2 yer. cam aishwarya raiii!! wakakkka....

dcrysz,
aku tau ko suke kannnnn? tatap la sepuas2nyer. dapat gak hilangkan rendu kat cik abg kan? heheheh

azani,
alamakkk! bile ko potong rambut bang? ehhh!! ko dah putih tawww!! misti pakai de-putih nihh! baik ngaku cepat. hahhhaha

kapten,
wakakakaka! bangga lak no 14 kan?? takpe. tu kalu spm zaman dulu2 etlis masih gred 1 tu...

pari2,
bukan mimpi jer. terus tidur tak bangun2 lagi. hahahah

sharamli,
xde selendang...leh kibas2 tai kan??? :P

cklah,
ckp jopun dgn sapo?? hait! hait! i rela banggggg!!!! hahah

Tijah said...

faryn,
hahahhaha. aku xleh nak komen apa nihhh. aku dah gelak tahap membunuhhh diri dah nihhhh!!!! (ok. aku cuba bayangkan yer...)

jane,
sementara tegar ni la kak. esok lusa kok dah malas aku tak tawu ler. hahhahahh. kem salam zara....

deeb,
aku pun speechless jugak. heheheh

aireen,
tulisan tu aku kopipes mana tah. makna dier pun aku tak tau. kalu tak bagus...nasib ahhh ko anne!! hahahah

linn,
royalti? aiyoo anne. aku tak khayer nok. duit nuffnang 15hengget tu ada la. hahhaha

yuyee,
aku mmg minat citer tamil dr hindustan. sbb heroin dier mostly perut berlipat cam aku gak. hahahahah

yb,
ye la...ni aku dah balik la nihh. pi makan sate "ayam" jap tadi. heheheh (kts xleh mkn ni. kang tanggal susuk dier...)

Tijah said...

ira,
yer. u dtg umah i, i dtg umah u. salam kenal...:D

dzaza,
sempat kottt...sbb seblm dier lalu kat atas kepala org tu dier dah ngucap sesiap. heheheh

kngah,
a'ah la kan?? tapi bawah dier panjang xleh blah tu....

kakpah said...

bilo nak tulih lam tulisan cino pulak....

dcrysz said...

aku suker jah.... suker tahap sawan jah....ni yg terbawak mimpi nih...

ku tak sempurna said...

kak.. sori eh..
pesen mullet tu, adik tak pernah tgk..
thn 80an eh?? patutlaaa... adik tak de lagi masa tu... thanx for the info... hik hik hik...

tiba2 aku rasa sangat muda.. tak tau la naper?? :D

Tijah said...

kpah,
tulisan cino xleh kak. kang kantoi. dak alis tu skolah cino maghin tuu...sey try sanskrit lak yo!

dcrysz,
aku dah agak dahhhh. ahhhahaa. takpe...countdown nok! countdown

kts,
adik tak tawu yer? cer adik tanya abg yb. mungkin dier bleh bantu. silap2 beliau penah berambut centu dulu. errr...niari blajar hewan jenis apa plak? heheheh

ku tak sempurna said...

siapa abg yb tu?? tak kenal la kak.. suami akak yg ke 78 ke?? ooopppsss...

arini belajar hewan diam... muehehehe... duk tggu cicak purba tak smpi2 lg..

Tijah said...

kts, somi ai 1 jer. ai kan pencinta yg setia. huhuhu. takpe, nati kita tunggu tuan badan perkenalkan diri yer? hehehe..

cicak purba? mmmm...mcm mana rupanya ya?

ku tak sempurna said...

sape? sape? sape?
cicak purba nak perkenalkan diri??


:P

lupekanje said...

tumpang lalu tijah. aiiiikk...kts...ko tk jumpo lagi ko cicak tuh..heheh.
acik arini maleh nak mrapu marang sekeper...
no komen please...nak carik bantal nih..

ashley said...

jah,
NAGA aku waktu zaman mudo belia agak agak ada macam tu tak? Stail rambut tu lak aku rasa dia tak de masalah motongnya..
dia kan pakar potong memotong..

Yunus Badawi said...

ni abg YB ko dah dtg - ni bukan cicak purba tau. I tak rela you!

Mentang2lah aku tengah sibuk buat tender ni ko org mengata aku ya?
takpe - ada lori ada bas
lain hari aku balas hehehe

IRA said...

pesen 21 jump street nih.

kesian macha tu. rasanya kat sbn, dia sorang je pesen cam tu, kompem org leh kenal nyer lah...

nanti dia kasi hantam baru tau.haha

iina said...

Jah ko mmg cam paparazzi jek tau.. pantang ada something yg pelik ko ler org pertama yg smpi kek situ.. semoga ekau truskan usaha murni menjadi blogger yg tegar ;)

.AzFaRuL. said...

kenapa masih ada manusia memilih untuk memiliki gaya rambut sebegitu... mengapa... mengapa... T_T

tentangseseorang said...

kak,
ko suh la bang carlos buat mcm tuh. ngeee

Petito said...

ashrangon wala tak tung tung... tol ko tij. walalalala

Tijah said...

kts,
tungguuuu! tak lama lagi muncul la dier tu. hehehehe

acik,
susah la nak tido cikkk...paneh kemain skrg nihh!

ashley,
naga potong rumput tu ker kak? hahaha. tapi misti dier dapat potong depan jer. blakang payah mau tengok....

yb,
dia datanggggg!!! dengan lenggang lenggoknyer. bang...bekerja keras buat tender skrg bang?? ada maknaaaa tuuu....

ira,
aku harap macha tu dah potong rambut la skrg. bajet rambut blakang sama sporty dgn spoiler keta la kononnyer tu. hehehe

iina,
agak2 aku dah malas sok. aku gugel jer image senang. heheheh

azfarul,
aku pun tak mengerti dikkk! err...betul keer clinique bagus? mak nak try nihhh...

ady,
no tengkiu. apa kata ko buat dulu aku nak tgk. hahahah

petito,
jgn la cerca tij petito. huhuhu. minggu dopan kito jumpo yooo....

monas2petronas said...

pesen misbun sidik ni..takpun pesen tupai aku panggey ni dulu2.....aku rasa mat rempit ada lagi la wat rambut cemni.jenis ekor kat blakang...:D

||alis|| said...

weh...weh.. ni hape sebut2 nama aku sebelum tuan dia mengomen nih.. va va va

kakjah: sumpah aku taktau apa mkna tulisan rope cacing itu kak.. sekolah dulu, harap satu bus je ngan depa2 nih, nak belajar bahse nyer, hareeemmmm.... hahaha~

yg aku ingat2: "deyy, poralle poe.." *weh, ke belakang la skett weh... (salunyer sapa yg berdiri, lps habis jer kawan dia ckp, minachi tuh pon ngesot2 *kalah kakpiah ngesot* ke belakang skett..)

Ungku Nor said...

BEBY, nanti tolong hajar aku camne nak aplod gambar kat blog.

aku dah lupa laa..

keh keh keh ;p

*sambil hirup kopi cekur panas-panas*

Petito said...

muahaha... cerca kaaa??? ayoyoyo. dey minachi, minggu depan kasi tau awal2 occay. petito balik jb petang/malam khamis tu.

azreen said...

jah...lg kali kasik clear muka mamat tu barula bleh komen....hehehehe

Tijah said...

wina,
ekor kat blakang tu kalu jenis halus cam leh esep lagi la. etlis bleh sorok2. ni tebal koooo..dah cam klakar jer aku tgk.

alis,
aku ckp tulisan cina la. bukan tulisan tamil. hahhaa. aku dulu pun nek bas sama diorang gak. seblm sampai umah tu bas tu amek stok dr skolah keb tamil. pergh kauuu!!! sila bayangkan keberlengasan disitu nokkkk!

kd,
yer. sbb ko dahlama tak update kan kak?? sombong deh skrg sojak domenjak layan estro nih kann????

petito,
kau ni kannn. asek blk jb yo. osah la kau ni. kocik org melang kau tauuuuu!! hahahah...

reen,
mane leh nok. ko tak tgk gaya sivaji the boss tu? kang aku kena saman caner? hahaaha

Cakap Kosong said...

memula aku igt...aku salah masuk rmh.....terer betul ko skrgkan nok!!! tajuk entry pun dah tulisan tamil!!!! bagus tol transformasi ko!!! i loike!!!

Second Sanctuary said...

Hahahahahahah teringat kembali gambar gambar lama pakwe yg aku selidik kaji . Ada mullet yoooo. Kecik kecik pulak tu, huduh betui! Pengaruh kuat tol!

Tijah said...

ck,
kecik2 dulu aku ske tgk transformerss nok!! ahhahaha..lenkali aku try tulis sanskrit plak eh?

alia,
hikhik. cam kurang kena jer nama ko ni dgn muke ganas ko tu. manja na bunyiknyer. hahaha. larikkk!!!!

Yunus Badawi said...

Tijah ko jgn cuba nak kenen aku dgn kts. tak baik kacau anak dara naif.

Tijah said...

yb,
baik boss!!!

hehehe!!!
hahaha!!!

xiiinam said...

Pening cikgu.....
Apa tajuk karangan kita hari ni ya murid-murid? Tak reti aku nak masuk haih!!! Maklumlah, aku ni lembab sikit kalau orang kecoh-kecoh ni....maklumlah, dah semakin senja....

He..he..he


Tiba-tiba aku teringin makan vadey...!!!! Meenachi!!! Vadey wonne!!

Tijah said...

cklah,
ko jgn sukasuki ngaku senja kat sini kak. kang ada org tepuk tgn kang...hahahaha

tasikmerah said...

itu pesen ank padi br nk tumbuh ok! hehehehehe...



.

sheila said...

huahuahua..
tu kire pesen plg malatoplah tu..

shija said...

huhu,serammmmmmmmmnyerkkk gambar bawah tu nok!!gagagagaga....

Hidemichi said...

ceh...ko bukan je terer masak, bab pesen lelaki pun pandai!...jarang pempuan melayu macam ni!

Tijah said...

tm,
nati keluar beras faiza herba poni kan??? hahaha

sheila,
cam pesen abg samsul ghau ghau kan?

cija,
kalu dio dtg pinang kau nak tak??

hide,
aku kan rajin tgk E! cenel. hahahah!!!!

shija said...

errrrrrr....mak pas kat shana je la nok!bleh?miahahahha

Tijah said...

cija.
mak x setuju...lain kasta eh tu. hahahaha....