Apr 30, 2009

sazah kata "kecantikan adalah hak milik setiap insan"

tijah masuk bilik air rumah sazah. tompang melabur. setel. dan hasil pelaburan adalah sgt memuaskan. nak cuci tangan tiba2 nampak sesuatu! tijah pun jerit dari dalam...

anak : buuu!!!
omak : apo?
anak : sabun kaler ceklat nih...buleh pakai ko?
omak : haa!!! jgn diusik tu!!!
anak : apolak?
omak : sabun muko den tu!!! bukan pok basuh tangan lopeh cebok tu doh!

akak belek. taharah!!! kemain hah dah pandai jaga kecantikan skaranggg!!!
owh! ini la rupanya rahsia sazah utk tampak muda dari usia sebenar. tak caya tanya afiq. budak ni penah jumpa sazah secara live taun lepas masa kitorang dtg ambik kek & tart nanas. (taun ni aku order lagi 2 balang nok. osah sodap eh tat noneh tu. kau lotak ganja ko?)
.
mak afiq : acik ni omak kak jah ko? (buleh tak tanya centu?)
sazah : iyo...
mak afiq : laaaa hai. mudo laie kosan eh haaa...
sazah : ishhh haiii! mano ado (tekulom2 malu tapi sukooo!)
mak afiq : ni kek ni...acik nak 1 yo kan?
sazah : aaaa!!! acik amek 3 la terus...


kan dah?? bukan susah na nak berurus niaga dgn sazah ni. puji jer sket...asal nak beli kek sebijik, terus borong sampai 3.

akak ingatkan selama ni sazah takat pakai olay ni je. kodokut kan? nak cantik sorang2 tanak kungsi ngan anak!!! huhuhu!!!

p/s : cija, marilah kita beralih ke taharah pula. ala...rm5.90 jer mak dah survey kat farmasi. sangat efodebel nok! tak payah lagi ko nak kerat 4 cam sabun papaya ko tu derrr....

56 comments:

su said...

sodap boto baco ayat2 lam n3 neh!kono boto ngan jiwo sey! hehehe...

yuyee cap limau said...

den pon nk boli la sabun tu..kak jah kirim ek,pastu anto kat ukm nie kita tggggggggggggguuuu

yuyee cap limau said...

jap kak jah,afiq tu dah kawen ko??kimslm la yo,nk tempak jgk la bskut tart..peberet tu

linn said...

dasat laa sazah menjaga kecantikan. ko kena buat satu kolum tajuknye kecantikan bersama sazah ni nok. bnyk rasia dia dok simpan.

Monkey D Luffy said...

patutlah!

nanti aku cari untuk aku plak

aku pun nak awet muda

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

uhh..betul ke?

aku teruja nak jadik perempuan~

Diva PariTs said...

nak kirim please!!

lo.lo palazzo. said...

hahaha..

caya la sazah..

eL said...

muko den ponuh jerawat batu. thaharah malah sazah pon takleh tolon haha

lupekanje said...

sazah mang amatla comei...

shuzana said...

kak..shu pun ada satu..guno tok samak dapur kt sini..almaklum le..dapur owner lama tak tahu masak ape kan..ntah2 kambing pendek..

ashley said...

Sazahkan dah semakin pemes sekarang..Masuk muko dalam tenet...mestilah nak jaga kecantikan lagii..
Mana tau kut kut ada orang minta sain otograb pulak kang..

macam artis gitu..

kakpah said...

jago-jago aji usop. Sazah dah makin femes dah ni kono promot.

mugiwara said...

kem salam tat nenas kt sazah ye~

kakpiah said...

den nak carik satu gak la...
mano tawu buleh ilang kodut bawah mato den ni aaa...

neezareef said...

wahh...nk torai gak la sabon nih...

neezareef said...

kot2 jd jelita jugak

rizz said...

sabun utk pas cebok ktnya muahhahahaha..ok ke kak jah? nk pkai gak la hehehe

Mas said...

mak pakai sabun kao biore jer...mak nak tukar p taharah lah....murah pun murah. Kekdahnya mak tak mau le umo muda tapi muka dah kedut sana sini.

Hezesuze said...

zaman da brubah kak jah oiii...

pesalahnye omak ang nak nampak shantek...omak ang jugak kan (eh btul ke bahsa n9 den ni)...wakakak

p/s nak cuba jgak ler sabun taharah tu..huhuhuhu

cokolat said...

ehh.. akupon kerat-kerat jugak aku punya sabun cam adek ko...

haruslah mak kau jaga kecantikan, sejuk je tengok ok! takdelah rasa menanah-nanah deh...

Hidup KOKA said...

Aku suka gak tart nenas...... Tolong antar kat opis sikit....

dcrysz said...

alah tijah.... ko pun santik gak...
mcm sazah....heheheh
(sambil tersonyum....)

**~KiKiLaLa~** said...

hahaha..
bahaso jiwo bangso.
suko mek amek baco entry ni..
xtau lak tijah ni org n9.
cayalah!

Tijah said...

su
kau ni misti org n9 yg dah lamo merantau ni kan??? hehehe.

yuyee
boli la sindri kek warta bangi tu byk apo. manjoooo la pulak nak kirim2 bagai. hahaha.
*afiq tu solo laie. tgh tunggu org datang minang tu...

linn
nati aku buat link mcm resepi kat sebelah tu kan?

kapten
bulehhh. org laki pun bleh pakai tu...

zara
cuba la seketol. kalu x berkesan pun xde la rasa rugi pun. murah jer...

diva
bulehhh! brp ketol ko nak? stok setaun bleh???

lo.lo
kannn??? menten gitu...

el
bulehhhh! jgnkan jerawat batu. batu kerikil pun buleh licin pakai sabun nih

acik
macam anak eh jugak kann cik???

muadzlife said...

tu baghu ko tahu sazah lobih edban dari ko jah..

bobona e den pun nak poei boli sabun tuh...moh kito..

Tijah said...

shu
sabun tu mmg serbaguna kan???

ashley
tgk aa. pasni misti sazah masuk mingguan wanita plak. jamu uwan dara. hahahaa

kpah
tu yg aji usop makin sayang kek sazah tu. hahaha

mugi
yo. waalaikumsalam..sazah jawab!

piah
wohhh! piah lama aku tak nampak ko. ingat ko pegi bali ikut tipah.
*err...mata ko dah kedut eh??? aku takkkk...hahahah

neeza
torai jgn tak torai. pastikan yg original yer...

rizz
ko cuber la. kalu x berkesan jgn cari aku. hahahaa

mas
yer nok. murs dan efektif kann?? kitakan pengguna bijak..

heze
mano ado org n9 ckp ang...tu utara tu. hahahaa. sila cuba lagi yo....

Tijah said...

cok
ko kerat brp plak? 18? wakakaka...yer. mak aku shantek kann nok?? mak ko pun shanteekkkk dan bergaya. kita bangga kan nok?

koka
aku mark up 30% bleh? kos penghantaran??? hahahaha

dcrysz
yer..memang. ko puji sbb tanak kasik aku buat n3 yg membuatkan ko teringat wak arjuna kannn??? hahhahaa....

kikilala
sey org venezuela laaa...tak cayo tengok profile. wakakakak...

muadz
den dah boli. hahhhaa. best aa...wangiiii yo...

tentangseseorang said...

kak...
ady buat sabun satu badan taharah tuh. ngeh ngeh ngeh...sokonglah produk orang Islam. ada tanda halal tuuuu

julietchun said...

mana tau sok dorang amik Sazah jadi duta sabun tu, leleh ko Jah,kekekeke.

mamarempit said...

nak bagi jwpn toko toki smlm...

mamarempit said...

tapi pas sume jawapan dikumpulkan ari ni....tgu kol 5 suku potang kang

azreen said...

pandai mak ko jago muko ek jah....nnti silap sazah jadik kakak ko pulak lps ni.....hehehehe

KaSiH said...

tat noneh...peberettt..nnti nk raya aku nk carik la dak afiq ni...

Ceera said...

cam2 sonang la.. puji skit dapat lebih, haha..

momguess said...

nok!!!
beli kan aku 12
utk setahun terus
kire nyer ko buat amal jariah lahh yerr

mrblind said...

gua tak pakai pun..babyface jugak..hahaha

shija said...

kahkah!hantu ko kan nok!canang mak kerat 4 sabun kepayo tuh!len entry ko bgtau mak kerat 2 jerk sabun tu tau,baru tak nampak mak nie kedeks.(*syuuuut..nie rahsie kite2 je tau!err..sebonar eh mak kerat 8 sabun tu nok!jimat kanz?)miahhahahaa

*dah bedeghet siot bokeh sabun lam bilik air rumah sazah tu skang nok!(masing2 guno bokeh dadih sajork k!)mano bokeh sabun shana(dio yo 2 bokeh),mek nyo laie ngan sazah nyo laie.maun stress aji usop payah dio nak amek syampu eh skang,kahkah!

Dania Safiyya said...

PERHATIAN UTK SHIJA...

"nyah... pecah rahsia kita 'staf unisel' ni ala-ala semekin (miskin) gitu.. sbb pakai sabun rm5 pun dikerat-kerat bagai utk berjimat... hahahahaha

PERHATIAN UTK TIJAH:

suka kannnnnnnnn.... buat cenggitu... wp i takder talian darah ngan uolls & sazah... tp mak tetap terasa... sbb sabun mak dipotong sebesar buah dadu... hahahahha!!!

-ayu-

sheila said...

enek den bukan pakai kek muko yo sabun tu..dibuek mandi..siap pakai sorang2 lak tu...xmo share2 ngan org lain hohoho..

manusia~normal said...

kak..omak kau pakai taharah..omak den pakai minyak kelapo dagho...

izman said...

bab mencantik muka ni aku no komen. aku pakai satu sabun untuk semua. yg lain cuma wife aku.

tasikmerah said...

laaaaaaaaa... ingatkan sabun tu tak bulih sapu muka...

ppsttt... tapi ibu kamu sgt lawa ok!

:)

dcrysz said...

aramak...ko nih....
psiko laaa....
mana tau nih......???

wak arjunaaaa!!!!!!!!!!!!!
Tijah buli ayaaaaanngggggg!!!!

Hidemichi said...

cepat bertindak tijah...jgn sampai sazah potong kau dari segi kelicinan kulit!hahaha.

Tijah said...

ady
aku tau asal ko pakai sabun tu. hahaha. nak ilangkan parut cikenpok la tu kannn????

juliet
takpe. aku mgr sazah nok. harus la 20% kannn??

mama
bagi la skrg. tak baik tau biarkan tijah ternanti2 nih...

reen
kakak taper nok. jgn adik. harus feeling suicidal nanti...

kasih
yer. lembuttt jer. pki buttercup ok. mmg sodap
*afiq..jgn lupo diskaun den

ceera
memang..tu kekadang bahaya kalu ada org dtg jual brg rumah ke rumah tu. ayat sket misti dia beli punya lah...

momguess
kalu bleh exclude income tax..mak ok jer. wakakakak

mrblind
wakakakak!!! lu bleh blahhhh!!! tau la anak org kata adik...

Tijah said...

cija
lagi teruk nokkkk kerat 8. wakakakak. selama ni aku ingat kerat 4 jer....

ayu
yer. sbb tu mak tak heran ko punyer saving riban2 nok. opssss...terpechlobs plak kat sini. hampunnn nok!!

sheila
yo la. mano buleh share. kang terjangkit lak kurap kan??

bp
errr...kok pakai minyak tu...buleh kembali dara ke? hahhaa. harus la aku coba tu....

izman
ko pakai sabun apa?? aji usop sket sabun popinjayy. penah dengar tak??

tm
serba guna sabun tu nok. siap bleh pki buat samak skali. ibu aku lawa? anak dia pun kan?? hahahhaha

dcrysz
padan muke ko. nok..mlm ni mlm apa nok???? wakakakakka

hide
kau dah beli dah. lepas ni nak beli minuman berkolagen plak. harus pantas okk....

NieZearm said...

akan ku sakskan perubahan diwajah mu kak...

AZANI said...

Tijah:Selamat Hari Pekerja, Eh sabun tu boleh buat samak tau, dari tanah liat.

Cakap Kosong said...

nok...ko korek lagi rahsia kecantikan sazah tu...mesti banyak lagi tuh...sajer jer kedekot ilmu tuh!!!

Abahnajwa said...

Jah,

baru tadik jiran dak Ain bagi souvenier tahirah sebuku jah..hadiah dari Malaysia kato'eh..

Panjang boto umur sabun kau rekomen ni jah..

p.s ---> Lamo eh kau tak tinggal an jojak kek pondok abah jah..Sibuk amek kau gek eh yo?

afiq said...

tetibe...i speechless di situ tijah!

Tijah said...

jek
yer. bukan budak af jer perlukan transformasi jek. hehehe

azani
selamat hari pekerja kat ko jugak bang. yer. sabun tu bleh samak jugak. multi purpose kan?

ck
harus nok. aku akan bongkar lagi laci2 sazah nanti. esok aku pegi rumah dia lagi..amek surat2 bank aku dah byk kat sana.

abahnajwa
taharah la bah...tahirah tu dah len mcm bunyi eh tu. hehehe
*bukan sibuk. abah tu salu maleh update...hahaha. kang sey datang yo...ado pinggan corelle tak?

afiq
wah kemain profile posing maut kan skrg? amek gamba kat buaian depan umah ko tu? getik ok!!!

mrsharis said...

dari dulu daku kompius apakah hubungan antara sazah & tijah...

Tijah said...

mrsharis
sazah adalah emak kepada tijah. emak yer..bukan kakak. hikhikhik

vidadarisakura said...

haha!
sumpah lucu.