Sep 13, 2011

kegemaran terkini

mengalami masalah penghadaman?
perut rasa tak best?
berangin?
memulas?

jangan risau.

marilah cuba resepi baru saya.
dijamin keberkesanannya.

gin-jah lemonet.

cara penyediaan?

1 cawan air 200ml
1 peket eno halia
1 sudu gula
2 biji limau kasturi
ais secukupnya

campur semua.
kacau2.
last baru letak eno.
(kadang2 letak sedikit sunquick mangga - sedap)

saya guna limau kasturi. wangi!
limau nipis bau seperti air mandian jenazah. tak suka!

air dah siap saya tak sempat snap.
sebab tak sabar dan rasanya pula sangat refreshing.
lepas minum pasti sendawa dan kentut maksima.
lega!!! walaupun agak mengganggu keharmonian rumahtangga.

cubalah!

16 comments:

Ms.Lilies said...

errrr angin yg kuar bleh celen mesingun x

kakngah said...

kalau 2 hari tak berak.. maun bau bangkai tuh!

ibundo said...

ni memang susah nak mempertahankan wudu' ni... hasil tendangan jin-ekau.. oops gin-jah

MrMiEZ said...

Cheit! Angin sepoi2 berbahasa ibunda. Hehehe...

Cheq selalu makan eno halia + air aje. Nie resepi baru nie, patut mencooba. Tq kak tij

Aku said...

sampai 2 bji ?

masam giler... kecut la usus kecik

Aidah said...

Buleh gak try ni. Tapi akak alah kek eno. Makin kombung poghut akak. Kalau lotak halio presh canno agak eh.

zonaku said...

hahhaa.. ini baru resepi terbaekkkk

Chik Att said...

menembak sepoi2 bahasa ke ... bum bum bommmm

al-lavendari said...

abg pun kena .. tapi minum ubat yang putih macam kapur kasut tu. ada lega sikit !

hanie said...

eh..kena try ni..salu main tuang dlm gelas jek..terus minum. hehe

PUTUBAMBU said...

ish..ish..
tgk ginger tu pun dah tau..angin byk keluar..

Tijah said...

mimi
bolehhhh. bergantung pada apa yg ko makan seblmnyer.


kngah
harusss! kalau kentut dlm air nescaya mati segala ikan.


k.pah
disarankan minum etlis sejam seblm solat kak. kok tak kang 2-3 kali ngulang bilik air jawab eh.


miey
sedap. try la. yg biasa buat tu kureng sket kan? cam ubat spital je rasa dia.


aku
aku mmg suka letak byk2 limau. tapi kaku ko tak tahan 1 bijik cukup kot.


k.aidah
halio presh ontah la kak. haaaa. apo kato akak guno air ginger ale tu. sama kot efek dia.


zonaku
efektif dimusim perayaan ni...


chik att
mula2 mmg kuat. tapi lama2 kang dia kuar manja2 jer...


al
itu utk pedih ulu hati kot bang. tapi tak sedap. yang ni gerenti sedap. ai promise


hanie
kita dulu buat mcm tu jugak tapi selalu tak habis minum sbb x sedap. yg ni ok. nak2 letak sunquick mangga tu sikit.


putu
lepas ni nak try letak eno dlm teh tarik plak. harap2 hidup lagi lepas tu. hehe

mashi said...

haha..ni buleh menyebabkan kentut bersepah2

ibuintan said...

huh... legaaaaaaa


nasib baik takdo bau

FiqaSaleh said...

nak try lah pas ni..

Tijah said...

mashi
harussss. so lepas minum jgn terus masuk lift ya.


ibuintan
tapi yg 1st konfem kaw2 dia bagi kak.


fiqa
bolehhh. sila2