Dec 13, 2011

nice...

gua baru2 ni ada beli barang.
kat expo siam.

gaun.

gaunnnnn derrr...
apa ntah merasuk jiwa.
dia ikut shape badan.
gua kan "hourglass"
dalam hati "boleh ah. pakai kat rumah"

so tadi gua pakai.
ke hulu ke hilir ke dapur ke depan.
anak gua then perasan.
kerut dahi.
muka hairan.

mami!

yep?

THAT'S UGLY!
tunjuk baju gua sebelum berlalu pergi.




















mana weh batu belah batu bertangkup terdekat?
.

41 comments:

Yunus Badawi said...

Biarlah CEM tu yg tegur dari bapak dia yg tegur ko. Ada yg puasa seminggu berturut2 karang ... hehehe

cik aletheea: said...

erk... dekat sri gombak ader satu (batu belah batu bertangkup).hehehehhehe

Yunus Badawi said...

eh aku firstlah .... lalala

Ezza said...

Well,selalu budak2 cakap ikhlas dari hati...hahahaha
Jangan ko terjun tangga ya..akak main main jer..

Che Sue said...

haiyo ini cem amat jujurrr..sentaphatimaknak!

AZANI said...

kena cari telur temakul dulu...hi hi hhi

Acik Erna said...

tak po jah..cem jujur tu..he he..
anak akak pun samo jah..kalau pakai tudung ngan baju tak matching pun togo..anak2 sekarang ni..mengalah han ayah he.

Aku said...

macam 'hourglass'? hahaha....
kalau macam tu, pakai kain duyung punya la syanteekkk...

ReeNDu said...

saye balas balik kak.. budak2 tak pandai menipu.. sekian..

tasekM said...

tak payah cari batu belah jah.
pi la minum racun tikus...

keh keh.


.

DeLancrettLurpak said...

kahkahkah!

ok la kan, ada juri dkt rumah.. kalau juri dkt luar (i mean kawan2), pegi dkt muka and ckp "buruk", laaaaaaagi sadis! hehehe...

high-5, saya pun gelas jam jugak, hehehe

Atiqah Ahmad said...

takpe kak. at least anak yang tegur. hehe

||alis|| said...

cer up sikit pic gaun tuh kak.. meh sini gua bagi sedas dua komen membina, haha!

MK said...

heheheh...adam anak sey kan...koba suh sey masuk biggest loser!!!

ghaso nak pogi jogging toghuih...

kucingorengemok said...

kah kah, aku bukan gelakkan gaun ko, aku gelak baca komen cik aleethea!

:|: TinTa Kibod :|: said...

kak,
jgn cop cem derhaka pastu ko sumpah cem jd tanggang plak..

ha ha ha!!

:|Entri baru|: Keletah #12:Budak Superman..

AziE said...

teguran jujur tu.

lyza said...

ok la cem tunjuk baju..bukan mami.. hehehehe....

chai n tea said...

adush..sentaphatiku..
rsnya dah cantik kan kak..
tu br juri peringkat idola kecil tegur dh cari batu belah..
kalu juri utk peringkat lebih tinggi cmne lak kak

Ms.Lilies said...

kepingin aku tgk ko bergaun nok

Yunus Badawi said...

mana pergi tuan rumah ni?

ztzett said...

laaaa...tunjuk la gaunnya...
kot mmg gaunnya tak cantik kot?
corak bunga ke? corak haiwan ke? corak apa ni? cem tu kan sikit artistik? kot dia prefer maknya pakai corak abstract ke....

cem cakap gaunnya...
bukan ckp pasal puan tu....no worries lah..

Tijah said...

yb
tapi...apak cem kata lawa aku pakai bang. ahhaah


cik aletheea
ada meh? biar betik ni. cer bagi koordinat sikit


yb
nati aku kasi hadiah eh bang


k.ezza
kids never lie kaedahnya kak? takpe, sentap lite2 jer ni


che sue
nasib baik mak sentap sekejap saja.


azani
aiyooo. ikan temakol pun aku tak tau mcm mana rupa dia bang.


k.erna
tapi nsasib baik ado org togo kak kan? kok tak maun keluar umah ghoman clown kok kaler mismatch bona


aku
susah aku nak jalan kalu pakai kain centu. huhu


reendu
kihkihkih. takpo. takpo. eh tapi pacik dlm n3 tu pun misti tak pandai nipu kan? larikk


tm
racun lambat nak rest in peace tas.

Tijah said...

mim

saya tau awak gelas. contoh gelas yang lain adalah nigella. ehh ok la tu kannn?



atiqah
nasib gaun tu mmg nak dipakai dlm rumah je


alis
mano bleh. dah tentu kena kutuk kaw2 kang kena lagi berdas2 kat sini. huhu


mk
apo lak. omak eh ok apo elok dah tu tak kuruih na tak gomok na. bak kato org pilah...huggable tekauuu!


kog
ok la. aku kasi can. weh, bila nak bawak aku JJCM?


tinta kibod
takk. sbb anak tu la sorang. kalu ada ramai boleh gak pilih yg nakal2 tu jadi peti ais.


azie
budak kannnn...


lyza
mami tetap sentap...


chai n tea
kalu juri peringkat tinggi? mmm...mungkin kena pegi buat plastik sejeri.


mimi
hahahaa. cer ko pejam mata...imejin je nok. pasti ko ngeri.


yb
ado bang. tido. hehe


zt
corak munge2 putih hitam. takpe, mungkin lepas ni akan mendapatkan corak harimau bintang pula. arrrrrrrr...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Tak lamo lagi jadi kain lap kaki la gaun siam tu... hahaha...

CAYANG ALIN said...

uhuk uhuk..sabor jer la kak jijah..

sudipVSsenduk said...

kah kah kah kah...

aku paham beno perasaan ko Jah, dulu aku pon pernah kena bila pakai baju kebaya ketat.. anak aku kata macam janda.. Wwwaaaaaaa!!!

PUTUBAMBU said...

ler...
jujur dan lurus betullah dak Cem ni..

dia ikhlas tak 'puji' tu jah?

ASH said...

terkedu den...
.
.
membaca komen komen!

sheila said...

ahahhahahhaha... hi5 cem.

tp sakitkan ati. anak dagho den yg belum 3 tahun tu pun kalo den pakai baju sendat sikit dikoba an "ammi pelot buncit" cissss

yana lyana said...

ekekeke..

jujur sangat anaknye adoiyainye punn.
hehe.. :p

Annie Han Yeon Rin said...

Amboi kak tij,

terus nak cari batu gua ek.... takpe2 meh aku pujuk.. bak mai alamat.. aku nak anta sesuatu kat ko nie...

serawa doriyan... ^_^

- GC - said...

apak cem yang upah suh bagitau macam tu.. ~redha je la~

Irfa said...

sedihnya..area nilai xde ..batu lesung ada la :-)

-wos- said...

jujurnya cem.
sebak pulak aku.

hujung2 tahun nih hati aku mmng fragile.

Tijah said...

k.azz
pakai lagi kak. taim2 nak tido. hahaha


alin
mmg sabar je dgn budak tu...


sudip/senduk
aiyomakkk. sentap plak kot ada janda baca ni karang. hiks


putu
dia mmg ikhlas. tak pandai amik ati langsung kan?


k.ash
den pun samo kak. hehe


sheila
nasib baik anak kau tak koba "ammi ni apo tak besalin2 nih" kihkih


rin
hukhukkk. pujuk la aku nih. ko nak anta bom ko?


gc
tak kot. apak eh suko amak eh pakai gaun. mudah kojo eh.


irfa
tapi nilai ada nilai3 tempat telan duit kannn? tak telan orang.


wos
fragile? mmm...aku tahu kenapa wos. hehe

Marina Monroe said...

Derma baju tuh kat mangsa banjir..hahahaha

Tijah said...

aunty
errr...agak seksi aunty. tak sesuai dibuat basah2an. heheeh

geraugebang said...

ha ah ahhahhha,,ketawa pesen apa ni? Batu cave dekat jah...

Ruby said...

kakak mmg meletopp!!

Tijah said...

k.gerau
tinggi na plak kak. hongeh. blm sampai atas nati mati dulu. hehe


ruby
meletop tang mana tu dik? cer explain. huhu