Jul 14, 2008

di tag oleh kos

sesudah bbrp hari ditag oleh kosserani, baru hari ni akak berkesempatan memikirkan jawapannya. tu pun setelah diingatkan oleh jeki pagi tadi. wahh!! tag pun ada reminder gittew!
.
KALI PERTAMA KE OVERSEA..
akak bukan pan-asian. mak atau ayah akak bukan berasal dr sweden. jadi tiadalah akak ke mana2 masa kecik dulu melainkan membesar di sekitar kawasan kuala pilah saja. tapi bila dah besar nih, bukan nak belagak la kan. salu jer akak gi oversea tu. akak gi pulau besar, pulau pinang (akak kawen dgn org penang ok), pulau ketam. huhhuuh...seblm akak kena seligi baik akak serius sket kan? tahun 2000 ade la sekali akak ke singapore...tu pun naik train 2nd class sajork! dan may'08 baru2 ni ke vietnam ofkos la naik kapatebang...ko ingat akak PATI nak nek tongkang?
.
KALI PERTAMA BERJAUHAN DARI KELUARGA..
akak ni bleh dikatakan dah biasa sgt duduk berjauhan dr keluarga ni. kecik2 dulu org panggil akak kemuncup. tau tak apa tu? dia ni sejenis pokok/rumput...kalu kita lalu, bijik2 dia yg tajam tu mesti melekat kat kain/suar kita. haaa..mcm tu la akak dulu. asal cuti sekolah je...pantang ada sedara mara ajak balik rumah, mesti akak ikut punya...melekat & merempat sampai berminggu2 kekadang tu. maklum la kat rumah bising...tiada ketenangan jiwa disitu. ada adik2, dah la keje nak melalak, kuat mengadu plak tu. ske tau memporak perandakan perasaan akak! betul2 duduk jauh dr family masa lepas SRP la...merasa 2 tahun duduk asrama kat muar tu. yer!! akak adalah budak MARA!

TERINGIN SANGAT NAK MELANCONG KE..
tiada jawapan yg specific. kalau bleh semua tempat dlm dunia ni akak nak pegi kecuali israel. ateee...udah kat passport tulisnya takleh ke sana kan?
.
FAVOURITE ACCESSORIES..
jam
itu saja. akak tak ske pakai rantai, gelang, cincin, earings & apa saja yg sewaktu dgnnya. rimas okeh!! dan kalau rasa2 nak jeleskan akak dgn de beers, tomei, habib bagai...lupakan sajalah. akak sket tak heran!
.
EMPAT PERKATAAN YG SELALU DISEBUT..
  • iyee....tau!!!
  • ooo...okeh!!!!
  • confirm!
  • skati la...(suka hati la...)
KALAU ADA DUIT..
  • nak senangkan mak ayah & family
  • melancong
  • renovate rumah
  • beli properties & investment (make more money)
  • yayasan...tolong org susah
  • ada kopitiam sendiri (akak adalah penagih kopi tegar)
  • shopping
  • shopping
  • shopping
  • shopping
  • shopping....dannnnn shopping lagiii!!!!

ok, dah!! itu saja jawapan tag akak kali ni....sapa rajin nak buat, bleh buat yer!! tiada paksaan disittew!

10 comments:

free lotto said...

Such a nice blog. I hope you will create another post like this.

:: AYU AYUMiE :: said...

hahaha, lawak la kak jah nie, nengok muker serius...padahal lain nor perangainya... suker ai baca, especially tang sebut adik berdua yg suker memekak & mengadu tuh...har harrr harrrrr pecah lagik rahsia budak berdua tuh...pecahlah lagi ngah...ai suker!

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

tu la. jgn sangka air tenang tiada boyer. hehehe..apa ada kena mengena. byk lagi rasier budak2 nih..nanti kj korek satu per satu...dengar citer buat bingka, jadi tak?? hapdet ler...

Anonymous said...

hahahah..bestnyerk time kecik2 memekak ngan shana..maklom la kalu namenye kombar harus la tak ingat owang lain dah kan,ahaks

-acu-

:: AYU AYUMiE :: said...

mekasih nyah resepi u tau..mmg sedap wp ada bhn takder (tepung kastard), mak ganti ngan tepung jagung...hahahha, tp i rasa u punyer lg besh sbb ada gravy tu...(mesti kene cakap cenggini, kalu tak lawan sifu laks kan? hahaha) nnti kalu unisel bg bonus, ai nk beli loyang nk buat lagi...hahaaha beli loyang pun nk kene tgu bonus...sedih tul la ai nie kan?

Umi Mia said...

hohohoh...same-same lah kita kak jah....umur 19 naik kapel terebang....

NieZearm said...

berubah lagi gmbr KJ.. :-)

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

ayu - meh KJ belikan adiah besday nak?? hehehee...rm8.90 jer loyang tu.

umimia - iyer..tu pun sbb ada org sponsor. kalu tak tunggu la tem pegi haji sok baru merasa nek kapatebang. heheheh

jek - sekali air bah, sekali pantai berubah. cewahhh!!!

Kos Serani said...

Kak Jah X suka pakai rantai emas...gelang emas dan segalanya ya? Erm...rugi la, baru jer berkira nak bagi hadia rantai emas atau cincin emas puteh bertahta berlian sempena Annivesary perkahwinan kak Jah...kalau mcm tu, cancelled la keh keh keh.

P/S: kalau org pompuan X beli emas2 segala ni...agaknya, duit mesti berkepuk kepuk dlm bank...kan? heh heh heh

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

takpe...kasi la akak apple iphone seketul. mesti akak suke sangat!!! heheh