Jul 10, 2008

ralat

salam sejahtera tuan2 & puan2!!
.
di sini ada sedikit pembetulan. mak akak dah tengok & rasa puding roti akak itu. dia kata buleh la tahan (tanak ngaku sodap la tu..). esok kalau ada kenduri kat mana2, dia nak suh akak buatkan utk dia ala2 buah tangan utk ke mejelis gittew. banyak la cantik acik milah tu kan?? buat akak seperti katering kekdahnyer! pastuh dia komplen...
.
"ni kan eh puding ni dohhh!!! ini bingko...kan ado korak2 eh tang cebeng nia!!!!"
* korak = kerak ; cebeng = tepi
.
ok la...sbb tak nak di cop anak derhaka, akak tukar nama resepi itu berkuatkuasa serta merta!! lagi pun acik milah itu umpama SIRIM. siapa lah akak tanpa melepasi piawaian itu kan? huhuhuuh!!
.
BINGKA ROTI......formerly known as PUDING ROTI

4 comments:

Umi Mia said...

Kak Jah...kalau dah masuk 40s nanti kena tukar blog ker Kak Jah ooiii...

org tua mmg panggil bingka...benda2 camtu..tapi kita yg rasa muda ni..panggil 'bread pudding' okeysss...

Anonymous said...

aku tipon ibu tadi tanyo pasal pengkebumian arwah atok baghoh..pehtu aku bgtau ibu ko dah tukar namo puding roti ko bingko roti...ibu cakap...aah,tue bingko pasal ado koghak kan kek topi eh....hehehehe...cumel jerk munyik nyerk bile ibu layan aku golak an ko..kahkah

*ngah!aku ade cite best,nanti kite chat tau..ahaks

-acu-

:: AYU AYUMiE :: said...

*munge-munge nk mengumpat la tuh* ni harus kontek acik milah spy kasik khutbah sikit...muahahaha

kak jah, esok ai nk balik keratong, akak ingat nk singgah umah kak jah la..dpt bekal bingko roti 1 acuan jadik ler...wat alas perut dalam perjalanan... kalu agak-agak kak jah nk bersedekah di bulan rejab ni... akak buat la 2 acuan... leh akak bersandiwara ngan mak mertua akak...konon akak yg buat...muahahahaha!

ai mtk izin u tau... nk print resipe bingko nie..nk try kat umah mak mertua nnti...sbb kat umah ai takder loyang...hahahaha, nnti kalu jd buat.. i snap pic masuk blog OK?

Yuz @ Dikja @ Kak Jah said...

umimia => takk aihhh...dah 40 nanti tukar tajuk jer...huhuuuu.

cija => ko mmg puaka kan?? ske kutuk aku kat ibu...takpe, utk ko aku akan buatkan resepi tajuk "cija talam ubi 2 muka" wakakakkaa...

ayu => wiken akak takde gi kajang ada kenduri nyah!! pastu nak teman cija cari baju readymade. taylor tu tak trime viskos katanya... susah nak jait. hahahah