Aug 24, 2008

satu ketika dulu

tadi keluar kejap pandu-lalu mcD. wah! pandu lalu katanya. cem bising nak happy meal. layankan je lah! akak pun teringin nak makan eskrem!

radio keta ter-reset. so, kena la cari & set blk cenel satu persatu. nak cari mix, tekan punya tekan tersinggah sinar. ada carta sinar la mlm ni, semua rock kapak belaka. layan kejap! best la pulak!! lagu kau yang tak mengerti by kumpulan TEJA tgh berkumandang time tu. wah! secara tiba2 akak terkenang zaman persekolahan dulu. sebab ada cerita disebalik lagu.

dulu akak sekolah perempuan di sek. keb. tuanku kurshiah kat kuala pilah nun. all-girl-school. dari darjah 1 sampai la tingkatan 3 dikelilingi perempuan belaka. lelaki hanyalah tukang kebun dan bbrp kerat cikgu tua yg tak berapa hensem. bila dah semua perempuan, paham2 je la. minat meminati & sayang menyayangi antara satu sama lain bukanlah sesuatu yg luar biasa. cuma takde lah sampai ke tahap melampau (lesbo), layan perasaan lite2 sahaja.

akak masa zaman skolah dulu agak tomboy. rambut pendek GQ, kikis belakang ala2 new kids on the block tapi depan belah tengah ala2 tomok.

haaa!! dapat tak korang imejinkan mcm mana tu? akak boleh dikategorikan sebagai seorg yg agak hensem ketika itu. weyyy!! tak caya nanti akak scan buku autograf akak. diorang yg cakap ok! bukan akak!! akak ada ramai peminat perempuan dan ketangkasan akak memukul bola ketika bermain rounders telah menjadi igauan ramai. kesian kan diorang? jantan takde, pempuan pun jadi tarikan.

ada satu ketika, 2 org kakak senior telah bergaduh berebutkan akak utk dijadikan adik angkat. (wooo!! dulu trend nihhh...kakak angkat-adik angkat). ada sorang kakak tu menang...fadilah nama dia kalu tak silap. akak pilih dia sbb dia kaya. dia selalu belanja akak makan. maklum la mak kasik 50 sen je mana cukup nak beli ayam goreng dikantin. dasar gigolo kan? kecik2 dah ada mak hayam.

dan satu hari tu akak dapat surat. surat drp kakak yg satu lagi tu. takde citer banyak, cuma dia dedicate satu lagu buat akak. dan lagu itu bertajuk...kau yang tak mengerti. putus harapan, merajuk betul dia dgn akak. susah mau cakap! akak bukan sengaja nak mainkan perasaan org, tapi bila dah dimanjakan dgn wang & ayam goreng, akak jadi gelap mata.

hahaha!!! mcm musibat bila ingat2 balik.

lepas SRP, dapat offer mrsm. dgn kadar segera akak blah tinggalkan 2-2 ekor tu. lantak lah korang. lagi pun skolah yg akak nak pegi tu ada LELAKI! yahoooo!!!!

18 comments:

puan.cokolat said...

wahh gitu... dasat ko ni kak.. keji tol carik yang kayer je ehh??? cepat kak tepek gbor ko yg hensem tu.. tak sabor ni nak gelak ni!

K.Jah said...

nanti ahh..ada kat umah mak. esok nak cari nak scan. tapi kang laki aku marah lak sbb aku temtu lagi ensem dr dia. wakakaka!!

shuzana said...

kak jah ni ganaz tol..

Mieza said...

hahaha...kenangan mengusik jiwa ek...:p

brutal btl ko kak kan....

K.Jah said...

shuzana, uishh..kajang pak malau kajang berlipat, ganaz saya ganaz bertempat. hikhik

mieza, dulu2 je brutal, skrg menten comel. ouuuchhh mengaku!!!

ita.itu said...

mesti dulu ko hensem kan kj..kah.kah.kah..aku ngah imagine nih

julietchun said...

Sib baik cpt insaf...skang ni dah jd Wanita Melayu Terakhir la yek.

K.Jah said...

ita, ensemmm? buleh la..budak2 tu dah takdo pilihan lain. hahahah

juliet, ye..aku sudah insap! mereka juga sudah insap!

Anonymous said...

kahkahkah..camno aku leh tak tau niek..opss!lupe lak ko sekolah menongah aku baru nak masuk tadika,patot aku tak tau story niek...kihkih!!!

-acu-

Cakap Kosong said...

mujur aku tak jumpa kau dulu kak jah, kalu tak mesti aku pun jatuh chenta jugak dengan kau.

K.Jah said...

cija, ko kan skolah A dulu. skolah campur dopan pejabat pos tu. aku je yg skolah pempuan..jauh lak tu.

K.Jah said...

ckp kosong, siapakah namamu? kau akan menyesal kalau jatuh cinta..sbb aku akan cukur kau habis habisan. hahahah!

Umi Mia said...

kahkahkah....dasat kj nih....dulu kita pun skul pompuan sumer..tg.afzan,kuantan...masuk pun dah form 4..tercengang-cengang sekejap nengok trend minat2 ppn nih..nasib time tuh kita dah ada boypren...wah...kecik2 dah ada boypren ek...kalau tak...mangsa gak tuh....

NieZearm said...

ape la xtvt tak mermoral je korang buat ni.. larikkk...

p.e.e.p.a said...

hamboi2 k.jah..jadi rebutan..dulu2 sy bercita2 gak nak skolah pmpuan je.tp bukan sbb ape, cuma nak jadi makin glemer je.maklum la kwn2 kat sekolah lama dulu slalu nak ngorat bdk2 dr skolah perempuan je =)

K.Jah said...

umimia, ok la tu. dah form 4 sempat ada bf sumer. ini aku dr dajah 1 sampai ting.4. tak pening kepala tgk pempuan sumer? hahahah

jek, abeesss...dah ada org nak taja. bukan sampai tergadai body pun. wakakakaka...

peepa, skolah sumer ppuan, sesekali tengok budak laki..tu yg buntang biji mata tu. hahahaa

Kos Serani said...

keh keh keh...ensem juga akak masa tu ya, nasib baik tahap ensem tu turun pada Cam heh heh heh. ADOI cerita ni, naseb baik kakak cepat pindah sekolah, kalau tak...dah lain cerita selanjutnya.

P/S; Masa sekolah dulu, sempat juga potong rambut stail GQ tu heh heh heh

K.Jah said...

kos, tu la...mak akak la suh sgt skolah pempuan. sib baik akak tak sempat "terjebak" hahahaha...