Sep 8, 2008

as sunnah!!!!

burp!! alhamdulillah.
.
hari ni berbuka ala kadar saja. akak kan memang selama ni mengamalkan cara hidup sederhana mengikut sunnah apperrr!!!
.
carlos berbuka kat opis, so akak tak masak. ke param hari ni cuma rembat murtabak mini seketul (besar pelempang cem = kecik tapi tombam) & bubur lambuk saja.
.
pelempang cem. sekali bagi boleh terabur gigi nihhh!!!
..
pastu kurma rotab bam sekotak...
.
yuusssuuuffffff taiiiyoobb!!!!! yoobb!! yoobb!!! (ada efek gema disitu...)
.
yang akak perasanlah kan, selama 8 hari puasa ni, dah 3 kali akak makan murtabak ni. hairan betul. cuba kalau hari2 biasa...tengok sebelah mata pun tak sudi. kenapa ye? korang pun mcm tu ke??

lihatlah. sederhana saja kan???

21 comments:

Umie said...

Bulan Puasa = Bulan Murtabak

Haku pun heran!!!!

pearlEJ said...

sama laa kita KJ, kalau hari2 biasa tu pandang sebelah mata aje kt murtabak nihh... tp bulan puasa nih boleh dikatakan hari2 nak murtabak.. pelik betul...

afiq said...

murtabak.....
xder mse la nk pi psar boli kjah...
lambek bona mak sey ttup kodai.....
tau2... da buko...
kihkihkih

Mummy said...

nama lagi nafsu bulan puasa... heheheh

Mieza said...

bgs2 serba sederhana...ntah2 kat belakang nun bapak byk punya lauk ko sorok...hehe

puan.cokolat said...

ehhh... ikan pari leww!!! peberet ai hokeh!
sila potong kuku cem!
cam sama besar dgn tapak tgn aunty je cemmmm...

K.Jah said...

umie, aku pun heran kuasa dua!

ej, ntah kenapa kan?? mcm ada daya tarikan saja.

afiq, kono suh omak eh buek la plak. tapi roti john kek pokan rombau mmg sodapp!!

mummy, kena belajar kurangkan nafsu sket. hehehee

mieza, ko nak aku sumpah kat masjid ke??? mana ada mknan kat blakang weehhhh!!!! hahahaha!!!

coklet, pari tu mak aku kasik tadi. kuku saja tak potong..nak hantar manicure ujung minggu nih. wakakakak!!! kellas!!

cendawanintim said...

KJ,

ko pi baham kurma rotab bam tuh sekotak???mak aiiiiiii...

cuber kasik gambo penuh sket, aku tahu kalu gambo penuh satu meja, maunyer penuh menu ko beli kat param arini kan..kan...tu malu nak ngaku ar tu..hiks

K.Jah said...

cendawang..mane adeeee...mung ninggg..james deang de origing sungguh la. kurma tu aku mkn 3 ketul je. pastu meja mmg kosong...sungguh nih!!! (angkat sumpah ala2 pengakap)

puan.cokolat said...

mau cem nak tadah menunggu sampai habeh manicure tu??? belom mula lagi.. cem cakar dulu muka tukang manicure tuuu... kahkahkah!

Anonymous said...

uish!!panjang dah kuku cem tau!mommy malash cam lipash,larikkkk!!.baik ko poton copek ngah sobolom kono lezer ngan sazah jamaliah kok nampak kuku cucu eh yg tak bepoton itewww..dialog gempak from uwan,Ya Allah!!!!apo panjang na kuku kau rip!!apo la mommy ko tak potong an niek,bla2 yada2...ko sanggup kah?wahkahkah

-acu-

IBU KUMBANG said...

tembam dan kiut tangan si cem tu... rasa nak geget!!

ita.itu said...

aah lah sgt sederhana..hehe..konon ko kj..haha

K.Jah said...

cokolat, kasi ubat tido dulu. hahaha

ja, teklok...hari ni selasa.

ik, gigit laa...tinggalkan kat aku sket okeh

ita, seriyesss taaa!!!!!

shinO サイフル said...

:) Bgus bukak puasa ala kadar. Kalau makan berat nnt nak solat terawikh cm berat je badan.. huhu

bgus bukak puasa kurma dengan susu je. :)

julietchun said...

Kalo bln posa nih suma brg rs sdp,kuih yg aku tak sk pun tetiba bleh suka,nape yer?

Izzu Izzuri said...

Weh ko mkn mertabak je ke jek? Alamakaaii kurus aa camnih!!

K.Jah said...

shino, kurma & susu saja? err...mcm susah je. takpe, boleh cuba.

juliet, aku pun centu. biasa2 bubur aku x mkn, tapi bubur lambuk cam boleh lak..heran!

jek, hahhahaa...aku bgtau ko sorang je tau. aku belasah ciskek gak mlm tadi. wakakakaka!!!

Umi Mia said...

ishk..ishk..amatlah bersederhana..bravo untuk KJ...

Cakap Kosong said...

alhamdulilah ler kj, semenjak ketiadaan aku ni dan sempena bulan puasa almubarak ni, ko dah jadi seorang muslimat yg betul2 ikut sunnah.aku tabik spring kat ko.

K.Jah said...

umimia, klep 3x. ko lak caner? ehhehe

elmely, alhamdulillah. ni berkat dapat kawan2 cam ko gak nih.
huhuhu!!!