Sep 21, 2008

mencapap lagi...

mengikut pkpedia akak (komen last tu),
mencapap = mencari publisiti.
see??? ianya bukanlah satu carutan kan???
disahkan halal. sila gunakan tanpa was-was.
.
ko dulu part time dewan bahasa & pustaka eh dik!!

14 comments:

cokolat said...

kompem perkataan ni halal di bulan puasa okes...

Mummy Lieza said...

memang halal sesangat ....!! hehehehe

K.Jah said...

ya..tidak syak lagi

veeda_areena said...

udah2 la tu mak rimas ngan perkatan tu..... yerr mulot kata perkatan tu halal... walhal hotak korang masing2 kotor mcm kat logi indah water.... khannnnnnnnnnnnnn.................

Cyberwira said...

Walaupun ayat yg Halal.. tapi kalau berkata2 mengenainya.. tetap org akan gelak mereng...Ibaratkan mcm ada je yg tak kena.. mcm aku gelak ni.. hihihi

ita.itu said...

melancap pun halal x? kah.kah.kah

afiq said...

tpi mende tuh da bese ler org sebut..jgn lak pi sbut kt org tuo2...... di slah tafsir kelak...agagagagaga
mancapub jdik menc***p.......ahahahahahahah
adeih skit prot*

susu dalam botol said...

dah lama tak guna perkataan mencapap iteeeew :P

K.Jah said...

kbed, hahahaa..saja je mak nak tekankan kat sini makne sbena dia. isk!! asal nugget ni crispy jer eh?? krup krap! krup krap!

cyberwira, ko ingat apa haaa?? udah2 ler tu..bak kata kbed nyer. hahaha

ita, itu kita kena bincang kat ym. ko maksud kan yg manual ke auto? wakakaka!!

afiq, nak guna gak boleh. tapi cakap kena teghangggg!!

hidd, mari kita gunakan semula sempena hari ni. maklum la, ramai yg bakal mencapap ke rumah dgn baju baru nanti...

NieZearm said...

macam kena bincang kat parlimen je isu perkataan ni...

siggplus said...

semestinya halal la kak..
x lucah pon..haha..
niat tu yang penting kan?hee..
ada lg 1 yg seangkatan dengannya..
TP-tarik perhatian

K.Jah said...

jek, ye...ni isu berat nih. bahasa budaya bangsa la katakan..

sp, siggplus ke sg. petani? tp? ohhh..ada lagi. kena buat 1 entry khas mcm ni...

siggplus said...

hahaha..sok nnti blog kak xpayah buh masak-masak dh..
wat blog kamus dewan.. bahasa-bahasa baru..hehehe

K.Jah said...

masak tetap masak...cuma tepi tu buh link baru. hahhaah