Sep 30, 2008

rembatan terakhir!

tinggal sehari je lagi. blogroll pun dah sunyi sepi. brp kerat je yg update pun. misti korang dah ada kat kampung masing2 kan skrg? misti tgh bz cari daun nak buat ketupat, cari buluh lemang, buat kuih raya, siap2kan brg nak buat rendang segala. kan? kan?
.
akak lak, last week tiba2 mak aji tanya...
.
"kau blk penang bilo?"
.
"tak tau laie. ghayo ke-3 gek eh. alak bu?" tanya dgn rasa cuak, takut dia kecik ati je akak raya dgn dia kejap sgt.
.
"takdo la. ibu mo cana cija pi kelantan 1 hari ghayo sok. kok kau nak blk awal, poie la!!!"
.
huwaaaa!!! menghalau okeh!!
.
akak pun call la carlos bagitau bleh blk awal sket. hahaha!!! ske la tuhhh! kesimpulannyer, akak raya 1 hari je kat n9. selebihnya akak akan berada di pokok tampang, tasek gelugor, seberang perai utara sampai 8 oct. seminggu lebih gak tu...
.
pagi tadi akak teman mak aji beli brg kat pasar ampangan. dannn...hasil rembatan terakhir kitorang hari ni adalah...
.
chocolate peanut cookies

biskut mazola

kacang salut & kuih bijan

kek pisang
.
dan bbrp jenis kerepek lain lg yg akak tak sempat snap. taun ni lebih kerepek dr biskut. tak nak jadi mcm taun lepas...biskut tak habis membazir je!

pastu ptg tadi, mak akak buat wajik nih!!! sedappp!!

lihatlah! tart nanas akak yg tak dpt diselamatkan lagi. nasib baik aritu beli 2 balang. apo sodap bona nih? kau buh ganja ko dik?? kahkahkah!!!

14 comments:

shinO said...

sunyi sepi sbb ramai balik kg. Ada yg kampung takde line ternet. Ada yg tengah drive balik, ada yg bz duk kemas umah. Ada yg bz duk buat kuih..

mgkin atvt blogging akan diteruskan selepas sambutan hari raya..

Kira mcm OFF day laa hehehe :)

cokolat said...

hakak.... sgt2 busannn!!! naper tak reply sms niii... huhu!!!

Nad Eusoff said...

sy tak ada kat kmpg lagi kak..
kt kl lagi..
penunggu setia..
balik penang pas raya kot..
huhu cedey

Cyberwira said...

Jangan risau K.Jah.. saya tetap menemankan bersama kak Jah di alam cyber ni.. nama pun cyber wira kan!!..

Seronokkan balik kampung.. I tak ada kampung.. :(

veeda_areena said...

capap kuih raya la..... mak tgh gobokkk ni.... gobok2 pownnn sempat ni checckkk bloggg....kampung mak ada tenet...

K.Jah said...

whoaaa!! bestnyer korang ada lagi teman mak kat sini.

cok, mak bz maaa semlm, teman mak aji beli brg...

yo nad, m linking u aaa....

cyber, ko mmg saiber! wa caya lu!

wahh! eksen ko yer kak bed? tinggalkan sket kuwe raya tu bed! nak la rasa...

linahilmin said...

marbeles la wajik tu kak jah oiii.. kena lak yg masa gigit tu ada yg keras2 sket.. perghh! kuih bijan tu lina panggil buah rotan.. nanti selamat pulang ke penang ye kak jah..

K.Jah said...

buah rotan eh?? hahaha...tu la. cam puas pk nama benda tu. last2 panggil je kuih bijan. dah tu byk bijan kann???

Cakap Kosong said...

memang tak ramai orang skang,macam tanah perkuburan je....cepoat ko balik penang ahhhh.aku skrang pun bersiaran dari kampung nih.

K.Jah said...

tu ah ck, ko nanti jumpe budak kaki ngendap tu kem salam eh??
wakakaka!!

ween said...

walaahh sempat lagi tu beli kuih tunjuk2,,,kak jah meh ler raya umah saya kak jah,,blok A 23 no. 500 tau, umah sepi woo,,ni derang dah berangkat pi vacation,,tinggai saya ja ngan laki,,ada ketupat sayoq, lontong ngan kuih lapis ketan,,meh ler yer,,saya tunggu,,

K.Jah said...

ween, kepingin bangat sihh!! btw, ape tu kuih lapis ketan? ko ni mcm2 la. aku gi umah mak ko kat penang je la eh??? aku blk raya ke-2 sok. nak gi jakarta, ongkosnya ngak ada.

afiq said...

gigih aku selongkar entri lame2... nih...kahkahkah...

K.Jah said...

sian ehhh!!! tu la sapo suh main tenet tem2 poter