Oct 10, 2008

abah den...

lately ramai pulak yg citer pasal abah diorang. ik penah citer, budak dadah penah citer, budak tak makan pedas pun penah citer. jadi akak pun nak citer jugak la pasal abah akak ni. err...ayah. kitorang tak panggil abah. kasi can la, asik mak akak je salu enterframe...

ok. mana mau start? apa kata kite berkenalan dulu dgn aji usop nih...

nama penuh ayah...Yusof Bin Silin Bin Majid. sempoi. nama tu waima ditulis dgn 3 keturunan sekali pun kotak kat borang tu masih ada baki ok! anak jati N9. org istana...org seri menanti. waittt!! wait!!! blm abis cerita lagi. bukan kerabat...rakyat biasa saja. org istana tu...sbb umah dia dekat dgn istana lama. dan sedara-mara dia ramai yg keje kat istana. tukang masak ada. pengasuh ada. gundik ada. oppss! tak! keturunan kami tiada yg berprofession sebegitu!

ayah akak ni cucu pada tukang emas yg agak tersohor di seri menanti. yer!!! atok majid tu dulu seorg tukang emas yg kayer!! tapi bisnes lingkup masa jepun menjajah. kuang hajar punyer jepun. kalu tak...misti skrg ni akak tgh goyang kaki senang lenang kira duit kat MAJID JEWELS kan?

aji usop ni tak garang, tapi tegas. tali pinggang, hanger, bulu ayam...semua dlm coverage area. buat salah, libas terus...cakap byk takde. tu yg kitorang takut tu. apa2 pun, kiterang berjaya dibesarkan dgn penuh kasih sayang secara sederhana. miskin tak, kayer na pun tak. merasa la jugak tengok wayang tiap2 minggu & berbaju raya sorang 3 pasang tiap taun. sepasang baju kurung & 2 pasang gaun. siap sling bag lagi...collect duit raya. walhal gaji ayah masa tu rm700 jer. cukup lak tu! magis sungguh!

ayah akak ni muda2 dulu hensem orgnyer. nanti la...senang2 akak cari blk gamba studio dia tu. tu pasal la mak akak terpikat...walupun ada sorang abg polis tu (dulu sebut polis/askar berebut2 org nak buat menantu) beria2 nakkan mak akak temtu. maklum la petito...sodap mato memandang! tapi tak dilayannye der. usop posmen tu jugak yg bermain dimata.

ni mak akak masa umo 15 kot...

setakat ni perkahwinan ayah dgn mak akak aman & sentosa nampaknya. alhamdulillah. mudah2an bahagia sampai ke akhir hayat la hendaknyer diorang tu. amin! gaduh lite2 sugi tu biasa la. dan antara isu yg selalu jadi pergaduhan...

ayah : udang tu kok gulai mo robung sodap tu!

omak: takdo doh! gulai mo bacang laie sodap!!!

so, aji usop buat apa skrg? oh! dia dah pencen. hobi terkini...memancing & jln2 naik keretapi. yer! org tua tu sesukahati pegi kelantan umah besfren dia (hj salahudin) mcm sbn-kl, mentang2 KTM ada diskaun tambang 1/2 price utk warga emas...kemain!

13 comments:

linn said...

kuang hajar punyer jepun. kalu tak...misti skrg ni akak tgh goyang kaki senang lenang kira duit kat MAJID JEWELS kan? <--- kak jah apa lg. mulakan balik bisnes JJ (JAH JEWELS) pulak.

K.Jah said...

pandai ko kasi nama kan linn?? hahah JJ...sodap bunyinyer tu!!!

Nad Eusoff said...

hikhik..
lawak la ayah KJ nih..
tp ayah tu tetap ayahkan..
bulu ayam, hanger tuh, senjata wajib ada gitu..
biler kena gedebuk..hazab ok..
hiks..
pepepun syg abah2 sedunia

cokolat said...

oooo... ada hati nak goyang kaki ek kalo ada majid jewels? belom tentu nok.. sesilap ko tu jadi tukang ukir emas.. harus ko ukir wajah emas kak bed jadi batu cincin.. muahahaha!

gigih abah2 kita ni kan membesarkan anak2! tabik spring beb!

K.Jah said...

nad, yer..abah ku mmg rawk!

cok, yer..kite untung cok!!

Ungku Nor said...

cem kok dah tua sok mesti ensem cam abah gak!
ehehehe

K.Jah said...

k.ungku...skrg ni mmg dah ado ireh eh pun. hahahaa...kehulu kehilir lagi ngan atok eh

IBU KUMBANG said...

KJ - hehehe ko tensi yerrr, abah ko tak bawak ko pegi jenjalan naik kete api... ngeh2

Anonymous said...

wahhhhhhhhhhhhhhh acikkkk ucoppppp enterframe lahhhhhhh!!.ahaks.aah la.aku pasan aku slalu gaduh ngan ayah,tapi bile dok jauh ghindu laks,ihik.soweyyyyyy ayah,tak sengaje kasik u marah.bukan dr kate darah ayah rendah ke,tu yang shija nak tolong kasik darah tu naik sket,kasik sedang elok jerk darah ayah tak rendah na tak tinggi na,ahaks..kitowang anak2 sayang ayah..muahhhhhh!!

-acu-

K.Jah said...

ik, huwaaa!! aku kena byr tambang full...

cija, ko mmg kuat melawan skrg kan?? ahhahahaha

Anonymous said...

uish!!bukan skang je la!dulu2 pon.hahahhaha...larikkkkkk!!!

-acu-

NieZearm said...

bole buat surat tuntutan lg ke ke jepun nuu....

K.Jah said...

cija, tau aku tu..ko mmg penderhaka. dulu, kini & selamanya. cam umno laks! larikkk!

jek, ko ingat aku gurka? wakakaka