Jan 1, 2009

rezeki di 01.01.09

Happy New Year 2009!!!
.
mak bangun pagi jer tadi (pagi la sangat??) tengok2 ada bbrp missed call & sms dr miss unibers & piah. wuish!! tak perasan ok! hp mak tertinggal kat luar semlm masa layan Pirates of the Caribbean marathon.
.
baru nak balas tiba2 miss unibers call lagi. dia dah ada kat pak guard...nak antar barang katanya. wahhh!! terus mak terkesima disitu. mandi pun tak lagi...caner nih?? ko mmg forever ske buat mak nebes kan kak??
.
tak lama pastu miss unibers sampai dan kitorang pun bertukar barang dagangan!!! (cam jual dadah yo bunyi eh kan?)
.

tuuu diaaa puding karamel dari k.ungku. sedap giler ok!!! mekasih la kak. osah perfect eh!!! tak hanyir langsung walaupun pakai tolo sado2 sampai 10 bijik. piah...sila jeles ok!!!! best piah, selebret new yr dgn puding karamel. hahaha!!!!

23 comments:

azreen said...

wah nok...terliur aku nengok barang dagangan ko....mmg marveless ek....hehehe

Umie said...

wah...terliur aku nokss...harus aku membuat puding gak dlm minggu nih...huhuu

Cakap Kosong said...

pas baca entry nih ...harus aku buat gak puding caramel gak, dah lama sgt tak buat....teringin dah nih!

Ungku Nor said...

mesti dak Piah tongah nangih guling-guling sampai dubai dah ni..hahahaha ;p

KAKTINY said...

kompem si piah ada rasa2 cam nak baling C4.. takpun piah tgh berwirid utk menahan getar didada.. warghkahkahkah..

sedap kan kak jah kan.. PERFECTO!!..

hOOdedLicIOUS said...

sedapnya nampak puding karemel ni..isk..cam no nak buek ni..takdo resepi ko..?

mama mya said...

salam ziarah.. selamat tahun baru 2009..

KV said...

wah sakan kak unibers tu mentang2 dh terer wat puding karamel.

Nazali Noor said...

Tijah...


Best eh Jah.. Puding Kak Ungku tu sampai kiamat agak eh den tak meraso selagi tingga dokek liverpool nie...

Eppi New Year Jah....

alis said...

huih aiii... puding tuh... sedap2.. suke2... tapikan, penah buat 2kali, 2-2 kali makan, dok cirit jer.. apa petua tak mau kasik pudding tuh jadik anti-julap ek? konpius.

Weed and Bandages said...

sedapnya 'dadah' taun baru tijah oiii.. telioq dah nih!!

lupekanje said...

piah tongah istikharah nak pilih namo apo sempna tawon baru nih....

Jah..kau klu makan pudin tu (yg semesti nyer dh tingga bokeh yo...) kono lah baco doa panjang skit utk pembuatnya yo...

muadzlife said...

bikin den terliur yo...

kakpiah said...

*speechless*
sambil menyeka air mata yg berguguran..
ku berlari di tepian pantai..
tersepak pasir..
terlungkop jatoh..
ku gagahi..
bangkit berdiri..
oh tuhanku..
berikan ku ketenangan..
Kau usirkanlah objek itu dari ingatan ku..
seakan ianya tak pernah singgah di fikiran ku..
biarkanlah ianya menjadi igauan ngeri..
dan ku berdoa..
semoga ku temui kebahagiaan di tawon baru ini..
aminn...

huk..huk..
prettttttt.. *buang ingus..*

Tijah Lawa said...

azreen, tu baru gambar...blm rasa dia lagi nok...pergh!

umie, buat jgn tak buat nok! huhuhu

ck, ko blog la weyyy!! nak gak tengok ko buat n3 makan2 nih...

ungku, tu la tu. tadi berbaleh sms bunyi cam dongki yo deh! wakakaka

norul, cano buek? tu kono tanyo k.ungku tu..cer g blog dier.

mamamya, mekasih nok!! same 2u...

kv, minah tu masak apa pun teral. hahaha

nazali, tu la. bilo nak blk gek eh? tapi takpo..nak buek eh sonang yo kan??? hepi nuyer 2u2!!!

alis, amacam bleh tercirit? ni misti xleh makan tolo nih. ko buat lengkong sirap yo la sonang. hahaha

ms. weed, dadah berperisa karamel tu mmg seriyes sodap!

acik, sian piah. huhuhu. tapi nak wek cano...dah dio jauh na. acik yo la buek an pok dio yo?..

muadzlife, tup...tup jatuh elio atas lantai ye dak??

piah, *speechless jugak. sbb tak leh cakap. tengah bz menyudu puding karamel sejuk masuk molot skrg nih!!! wakakaka

chronicles of angelzz said...

wah tahun baru berseri ngan ikatan mesra perdagangan gtew...
hopefully keharmonian berkekalan selamanya...

Tijah Lawa said...

angelz, maklum la..jiran sepakat membawa berkat gittew!!

cokolat said...

tak rasa langsung hanyer telor? mmg pandai betol tukang buat itu...
aku rasa aku buleh makam seloyang puding caramel ni.. sedap ok!!!
pastu pas seminggu ko nanges bila tgk mesin penimbang!

Tijah Lawa said...

cok, tak bau nok...mmg benda tu sekejapan jer mak bleh habeskan. tapi kalu buh whipped cream sket mesti lg best kan nok? hahaha

Anonymous said...

Happy New Year nokkkkkkkk!!!

-acu/acik-

Tijah Lawa said...

epinuyer gak nok!!!

cokolat said...

ape kene mengena whipped krim dgn puding caramel ini??????? mak maseh berpikir sampai waktu ini.........

Tijah Lawa said...

cok...ko mmg pandai bersandiwara kannn???? wakakkakaka...