Jan 22, 2009

special delivery oleh dukun peribadi...

"jah, kau ado gumah tak thari kang? den nak datang antar lala goreng bodoh nih".
.
gitu la lebih kurang sms dr k.ungku pagi tadi. akak tak perasan pun. lepas subuh tadi terus je akak silent-modekan henpon. nak sambung tido kekdahnyer. sejak cem demam ni, akak tido2 hayam jer. masuk jer kul 3-4 pagi misti suhu badan dia panas mendadak so haruslah lap2 bagi turun sket. .
.
"datang la. bagi den mandi jap" dan akak pun dgn sepantas kelajuan cahaya lari masuk bilik air..
.
ngam2 lepas mandi ala kadar, k.ungku pun sampai. nasib baik sempat. kalu akak ngesot2 cam piah, harus dia mengaum kat luar tu suh bukak pintu cepat. cer tengok sket apa dia bawak?? wah!!! bukan setakat lala goreng ok...cendawan goreng & nanas batu pun ada.

lala goreng yg podeh & sodap. piah!!! apo begonang yo keyboard ko dgn air liur tu piah?? lap la sket piah oiii!!! tak elok org tengok!

cendawan goreng rangup low fat! ya Allah! sodap eh piahhhh!!! bila gigit tu kan...kekadang ada rasa cekedis ayam, kekadang ada rasa twisties BBQ. (asal piah jer mangsa akak kali nih ek?)
.
pastu nih!!! ni part paling penting nih. NANAS BATU. fuiiyooo!! byk khasiat dia nihhhhhh! korang google la sendiri ok!! cok, nantikan sessi tiub merah bersama tij nanti yer??

rupa bentuk muka bumi semasa baru dimasukkan ke dlm air panas. masih kembang!!!

selepas direndam seketika...dia kemut. eh!! kuncup!!! sorry...silap term uollss!

dukun peribadi akak yg kelihatan sangat riang & gembira semasa memeriksa suhu pesakitnya yg demam. korang perasan tak muka beliau adalah semakin berseri2 skrg nih. kenapa yer? kerana NANAS BATU ittewkah? korang tungguuuuu...akak korek rahsia dulu!

apo2 pun...timo kasih la kak. untung boto dak cem dapek omak angkat camnih (stetmen ado makno tuu...). posan kek anjib jgn jeles2 lak yo?? dio totap bantal poluk kau no.1. huhuhu!!!

36 comments:

kakpiah said...

den kan..
den kan..
den kan..
den kan..
den kan..
hmmmphdkjdlnf'qewhtrwnafjvbqlk
qwknga;nalgahpgakgnagihqtiafkajn
grrrgrgrrrrrrrgrrrrrrrrrrrr....
tu jer den nk komen..

azreen said...

btul la nok muka kak Ungku tu berseri2 la....nnti ko korek tau rahsia dia....

Ungku Nor said...

Tijah,
den berada di alam percintaan skang nih.
tu la pasal nampak cam besori yo tuu..
takdo dek noneh batu sado alah eh pun..hahahaha ;p

p/s den tau kau mosti tak pecayo kan? kaann??

09892 said...

laaa! dikja! ko pakai dukun selama ni??? patutpun aku sampai jadi pengkomen tegar kat blog kau ni kannn...chait! asal masuk opis, nak tgk apa dikja buek ari smlm...asal masuk opis, nak tgk apa dikja buek ari smlm...

*tunduk tgk keyboard sambil geleng2 kepala...pakai dukun kawan aku ni*

BTW: Cem tak sihat lagi?

Amy Maznan said...

hopefully cem cepat sembuh..sian kat mummy dia x cukup tido!

KV said...

unibers sungguh la tok bomoh cem tu!

NUR ZIHAN NASZERI said...

mak aiii

cendawan tepong yg aku xtahan tu kak

haiihh..
biasa sy pakai topong kentucky tu
celop ngn telo..

shian cem
kak ko bwk cem tu kenet kalau tak kebah2 laie
musim denggi mcm2 ni kak oi

shija said...

perhhhhh!!nampak menarik tetarik ko tetap ngebom lala & cendawan goreng itteww nok.

*cem tak somboh laie,cian nye die!acu nampak cam dah kurus dah skang.gajin2 makan ubek yo cayang.muahhhhhhh!!

kakpiah said...

den cayo kak ungku!! den cayo!!!
nanti buek kenduri jgn lupo jomput den..
den nk rekues puding karamel jd pencoci molut..
hehehehe...

mentallyaddicted said...

kak tijah, macam mana nak goreng cendawan tuh ek? puas den try, tapi tepung dia tak melekat pun pada cendawan. atau kena pakai tepung apa?

cokolat said...

cok tgh pk... nanas batu + tube merah! macam heven je bunyinya tij?

cok, tij, cok, tij, tij, cok... ngahahahaha!!!!

cokolat said...

lupa lak... cem, cabut sket helaian bulu kening tu.. aunty cok nak! kening aunty cok makin gugur!!!!

linn said...

aku kompius topik nenas batu yg korang dok sebut2 nih. nnt nak gugel laa tgk. apsal tak mcm nenas ek? isk isk iskkk.

cendawanintim said...

kak piah tu menaip lam gelap ker...men tekan2 kibod jer???!

kakngah said...

bomoh peribadi ubek an cem mo noneh batu ko??? maun sobon ank kau jah oooii...

HappyIrfa said...

salam kak tijah..
byk ari xleh masuk blog ni.tak tau nape.rindu nak baca celoteh akak..
nanas batu?x penah tgk pun..
kak,pokok mas cotek tu byk tak?saya nak sepokok buleh tak?

lupekanje said...

yo lah jah...duk dedokek..sonangla org leh hantar kat kau...tpi jauh gak ungkunor tu tepaksa melepasi beberapa trafic lait hingga sampai ke Lavender tu..sian dia tau..sampai tekucil2 dio..
nnt kau jago lah dio, klu dia sakit ke...robah ko..apo ko yo...den salu tokonang juo kek dio tuh...dik kau yg dokek..ko nengok2lah dio yo jah..
(stetmen simpati tulus mulus semurni minyak masak sri murni, yang ada agenda tesembunyi)

monas2petronas said...

nanas batu tu kejadah wei

pearlEJ said...

wahhhhhhh.... akak hantar buah 'nenas batu' tuhhh.... abis ler pakat2 kemut keliling pasneh... wakakakakaaa....

Tijah Lawa said...

piah, kghdjkfgksdgjdgsdgsdfgjdhgjkd. tu ckp dlm hati...ko xleh dengar.

reen, misti..ko tunggu jer saatnya.

ungku, haaaa...dah agak dah tuu...kakkkkkk...jom ym kak. tak pun onkan blutut.

zt, hehehee..kat sini ko sorang jer panggil aku adik lagi. aku dah ckp dah...blogging ni berhantu sket. tu pasal aku sampai terpaksa pakai dukun. tapi tak lut la plak...

amy, xpe nok...xpat tido mlm, aku tido siang...mcm musang.

kv, kannn??? byk sungguh petua dia nih ko tauuu...

zihan, nok..ko penah makan kat yanke's hut kat tol kajang nak ke bangi tu tak? situ cendawan goreng dia sedap..rasa ayam kauuu...

Tijah Lawa said...

ja, bukan kurus...uwan eh ckp dio makin tinggi cam budak dajah 3. misti ikut omak eh la tu...wakakakak

piah, weyyy. org kok buek kenduri takdo maso naklayan ko punyo puding do piah oiii...meh sini aku buatkan. tapi kalu x jadi ko telah jugak la eh?? hahahah

metallyaddicted, resepi cendawan tu ada kat sini ha...akak pun lom try buat lagi. kalu ada sebrg kemushkilan bleh tanya dukun yer..dia mmg teral giler masak. http://ungkunor.blogspot.com/2009/01/pesanan-buat-tijah-stewart-dari-ungku.html

cok, misti la heven nokkkkk...k.ungku kata harus ada efek mengaum tu nanti. wakakakaka. apa aunty dah buat sampai bulu berguguran? hahahah

linn, ni nanas dr timur tgh org kata. haa...gugel la yer. aku nak tepek kat sini kang terpanjang sgt plak n3...

cend, tak cend...dia tgh protes la kekononnyer tu...huhuhu

k.ngah, tak...noneh batu tu pok omak cem. dukun tu dio kalu cam bidan gomen la...sekali visit tu omak mo anak sekali tengok. huhuhu

irfa, rindukah? aaawwww!!! cheq malluuuu. pokok mas coteknyer ada sepasu jer pun. tunggu mak kasi tunehkan byk2 yer...

acik, mmg dalaaaaammmmm aksud eh tu cik. mmg esey paham bona2 apo agenda eh tu...(k.ungku, ko buat tak paham sudah...) wah! tijah tamak kasih sayang nampak eh..

wina, cer try gugel nok...hahahaa. nanasbatu + tiubmerah = ko tanya la cok. hahahaah

ej, tuuuu diahhhh!!! abes la patah dahan pasniihhhh!!! wakakakakaa...(ko mkn lagi tak jamu tuari??? amacam??)

kakpah said...

weilah.... tak soda lak air lio akak moleleh. Kasan e bukan dak piah yo yang moleleh air lio doh.
Satu soalan: apo kobondo e noneh batu tu. Ekau ni macam-macam potuo kan. Kau ni dukun ko bomoh. nak jumpo kono buek apoinmen dulu ko.

Tijah Lawa said...

kpah. sey ni pengikut yo. yg dukun eh tu dlm gamba tu ha...dukun bosa tu...dukun dirajo. jgn memain. kok tak ikut ckp eh maun ketulahan sok tu.

Ungku Nor said...

hahhahahaa..mengong la ayat kau Jahh..

dukun???
wiiii yaaiii..jatuh saham den.
raso cam cito Niyang Rapik lak.

den cumo sayangkan badan den ni haa..badan kito ni nak 'pakai' lamo, kan...kaann..

ko anggap yo la den ni ala2 Cleopatra abad dopluhduo gituuu..ahakss

Cakap Kosong said...

nokk...mana nak dapat nenas batu tu nok?

Tijah Lawa said...

ungku, bada nak pakai lamo kan?? hahaha. den mmg setuju bona mo stetment tu...dgn ini den istiharkan den nak berguru mo kau nih kak...

ck, akak tu kat kat kedai2 jamu ada jual...cer ko gugel image tgk lebih clear lagi rupa dia. pastu ko try cr kat kedai...harga dlm rm5 seketul kot. tapi bleh recycle byk kali sampai dia xleh kembang lagi...

sheila said...

bab lala goreng bodo (bak kato kak ungku) tu den x heran..xdo setitik pun liur den terpercik kek kibod..

tp part cendawan goreng..liur den tereprcik sampai luar opis...hahahha

Tijah Lawa said...

sheila...osah kuek eh momentum air lio kau kan??? misti banjir kilat kek luar opis tu...

NUR ZIHAN NASZERI said...

oi kak..ko bia bena..kat situ sodap??

udah 2x aku dtg sana kak..semer2 nye rase cam m*s*bat jo

kotla condawan tu sodap..aku xnah try..
aku buat pon rase ayam kak
ayam den lopeh

iina said...

wah nie namo ehh caro2 nak menjeleskan org nie jah.. muahahah takpo den tak jeles de..

Tijah Lawa said...

zihan, ntah aku rasa mcm best jer... ke ko dah penah rasa tempat lain yg lg best??

iina, ala...donga nada bunyi pun dah tau jeles. taknak ngaku la tu...wakakakaka

Umie said...

sodap nya semua makanan tu jah tp part nenas batu tu aku mcm heran sbb tak penah tgk... betul ke dia bole kemut??? erkk...salah soklan pulak...aku nak tanye ape sebenarnye nie nokss???

green apple said...

1st time dgr nenas batu???

Tijah Lawa said...

umie, betul nok...hari ni aku dah keringkan lagi dia kembang. bila rendam jer dier kemut, eh kuncup...wakakakaa

di, aku pun 1st time dengar & tengok. tapi bila aku gugel mmg dah lama wujud kekdahnya. cleopatra pakai ni la dulu utk mengemut firaun. terai la di..kodai jamu byk. hahaha...

mentallyaddicted said...

ok dah dapat resipi cendawan goreng tuh, macam mana pulak dengan lala? :D

Tijah Lawa said...

mentallyaddicted, lala pun sama resepi dia ada kat atas resepi cendawan tu. pakai bwg putih & cili jer rasanya tu..