Feb 25, 2009

kalau la hari2 mcm ni...

baru kojap tadi sazah kol...

"ngah! tongah hari kang datang umah yo? den ado gulai ikan mo gelimbing nia. kojap laie kang nak buek kuwe kuci lak. lopeh tu penganan pun ado nia ha. daun pandan, sorai mo anak kari yang kau nak aritu den dah boh lam pasu..."
(terjemahan: gelimbing=belimbing, penganan=dodol, mo=sama)

hikhikhik!!!

cano la tijah tak sayang kek sazah tu.

kau sayang omak abah kau tak???

kok sayang...jago la org tuo tu elok2.

ini bukan omak abah den!

(tapi den tau mato kau tengok mano...hahaha!!!)

43 comments:

i.am.belle said...

tijah, tetibo lapa poghut den.

hahaha.. yg itu barulah 'lurah dendam' namanya. lalala...

MisSy F said...

sabar je la.nak sikit boleh tak?tetiba terliur lagi yg kuah belimbing tu!!

cokolat said...

aku nak t*t*t macam tuuuuu...
esok jugak nak g masokkan silikon!

F A R Y N said...

kak,ko dah terliur yer tgk entry tetek?hahahahaahahahhaaha....

NUR ZIHAN NASZERI said...

slurrpp...

linn said...

fuhh...ketet di manteppppssss!!!!

HappyIrfa said...

salam kak..
sazah x nak ambik anak angkat ker?tak jauh mana labu tu..hehe

kuIna Jentayutiara said...

free kalo hari2 mau..

errrkkkk itu pic kasi zoom sikit kat tgh tu...

kakpah said...

patut e sazah cakap" ngah.. kau tak payah masak. bia hari-hari omak masak tuk kau. kau datang tapau yo" bahagio e idup...

Kujie said...

erk...ko ni kan anak sazah
kang kena cucuk mata tu dgn garpu

jgn nengok
kita org tak pe.............hahahaha

muna said...

se nak off-topic laie.

mokasih kak aghi2 harrass ween sampai dio bukak balik blog, hihi :D

shija said...

slurpppp!!time datang umah aku minggu lopeh,sazah bwk gulai ikan mo ghobong.kan main la sodap tekau.air asam buah binjai+cili api+bawang,kuih kuci,kopok ikan,goweng kangkung n potai pon ado.(*sazah cakap,dah ghaso cam bawak boka lawat anak kek asrama nok!ngan nasik2 sazah bwk ngko!heavennnnnnn weolls!!!wakakakaka)

*untung baby tue omak eh nye aset mantopppp!!wiiiiiii aiiiiiiii!!

Hamirdin b Ithnin said...

apa yang kau cakap ni. tak paham aku.
kau punya geng pun sama aje. Semuanya gunakan bahasa yang aku tak paham.

Bahasa komuniti Kanak ke?

kakpah said...

jah, kau podulikkan komen kek ateh tu wakaka... samo samo lak de nak amek port wakaka..
.
.
akak tag kau. marah kek maksu.

IBU KUMBANG said...

bestnya jiran ngan omak ni...

KV said...

ops...tersembollll jah!!

lupekanje said...

jah..tak baek tau...mengekpoitasi wanita gitu..
acik dok pikir sepan jer kat dalam tuh...kekekek...

kakngah said...

banyak boto susu ibu eh....

julietchun said...

Cube la ko plak wat stetmen "Mak ada umah ke? angah nak anta gulai daging, kek coklat, karipap pusing, ulam raja ngan sambal belacan pun ade", sejuk hati sazah.

bungaditepijalan said...

hahahahaa.
akak nie,mcm2 lah.
:)

Tijah said...

Belle, kau lapa poghut ko lapa mato? Hahaha

Farah, laparrr??? Ooo..ko tunjuk konyer la bodega tu takpo? Kahkahkah! Tapi sbn takdo tuu…huwaaa!!!!

Cok, konyer dah ok d ah tu cok. Tapi dgn syarat jgn kuwos tau. Nati x pasal2 ko pakai selempang….

Faryn, khas utk ko…kanak2 yg maseh meyusu. Hahaha

Zihan, slurpp? Ko lesbokah nok? Hahahah

Linn, dia makan jamu kot?? Hehehe

Irfa, kalu sazah nak pun…aku xnak. Aku kan tamak. Hahaha

Kuina, zoom..pastu edit taruk muka sindri pun blehhh! Hahaha

Kpah, wuiiii!!! Sujud syukor den kok centu kak. Hahaha

Tijah said...

Kjie, aku bagi org lain tengok tu kak…aku tutup mata. hahaha

Muna, haa…budak tu dah insaf akhirnya. Hahaha

Cija, iyooo…dah kato umah kau nan ado dapo kekdah eh kan? Poti ais pon takdo…konon xnak makan tapi gomok eh centu gak. Wakakkaka…*bebi tu ko untung, apak eh tu?

Prof, elehhh…kasi can la prof. Sajo nak bagi org juasseh tu teringat2 kek kampung halaman eh…(kakpah, silo beking den copek kakkkk)

Kpah, den tau dah..dio jeles tu kak. Kekawan ulau melengkau atas pagau eh takdo kek sini…hahaha

IK, iyer nok. Laju jer aku drift amek lauk..hahaha

KV, opocott!!!! Jah urut dada. Hahaha

Acik, itu bukan piahhh cikkkk!!!!

Kngah, berliter2 kan kak?? Hahaha

Juliet, aku br nak ckp centu…tapi sazah salu mendahului aku nok. Hahahaa…

Angie, weh! Asal prebet blog…xmo ajak ke? Sedeynyer…

atty's said...

anto kt den skit hah

xiiinam said...

kalau orang jawa, penganan tu makanan....dodol tu jenang...sekian laporan dari Jawa!

shija said...

"konon xnak makan tapi gomok eh centu gak. Wakakkaka…"...kakjah!ni ayu.shija tak sempat bace komen niek,die lepas lunch tadik start bz dah.miahahahahha..

*o ye,shija kasik pakai password die tok komen niek.

-ayumie-

Ungku Nor said...

*tutup mato den mo Busuk*

kau bebaik lotak gambar centu JAH..kang dibuek eh atuk baco blog kau..mengaruk mintak uwan deh kang!!!

Aspalela said...

wah! memula bace yg ateh tu..terlior setitik...
tgk gambo bwh tu..ayoyo....amma apaa.....
secawan air lioq menjejeh....keh3

Tijah said...

Atty, hah! Sambut..heheh

Cklah, tapi den org minang caner kak? Hehehe

Cija, wakakaka…apolak tak sampai ati nak baco sindri ko? Hahahah

KD, wakakakaka. Kok ado uwan centu takot laki den tanak poie kojo la plak kang kak! Golo den…

As, kahkahkahhhhh!!! Ko terlio tgk atok donel tu kannnn????? (tijah purak2 tak tau…)

cendawanintim said...

aku pon nak gi silikon tetek esok....

kuah koci ker kuah belimbing aku tak terliur pon!!

Nadine Zuharra said...

resepi org noghori ke ni..sedapnye..tak pnah makan pon gulai ikan + belimbing.. nnti kalau kite melintas kat tmpat kak jah bolehla try rase air tangan kak jah ye..hehe.. :P

azreen said...

nok...aku dah puas dah nengok cam gambar kat last tu....org2 kat sini smuanya pakai gitu...larat tak larat je nak nengok....yg tak tahan tu yg tua2 pun siap pakai gitu lg...kalau tegang takpe la jugak...ini yg londeh pun ade hati nak tayang....wakahkahkahkah....

Tijah said...

cend, dah sakses sok sila buat n3 khas yer? hahaha

nadine, yer la kot? tapi aku rasa org perak pun ada buat ni jugak...

reen, dah tajuknyer bebas nok!!! berangin jer!!!

Cakap Kosong said...

kalau lah aku ader aset cam bini donald trump nihkan nok!!!! ......habis jejantz2 kt malaysia nih tergila2 kat aku!muahahaha!!!!

kakpiah said...

alah.. dia tanam sepan tu.. huh..

adibah said...

Shampoo apa agaknya yang dia pakai eh.. sampai begitu gebewww sekalis..!! Hahaha

Monkey D Luffy said...

eiiii... berisinya,... baby

IRA said...

camner donal teram tu sikat rambut ek? polik bona...

MommyDanial said...

alahaiiiii... sodap ehhhhh... bolimbing tu kan kalau buek masak lomak cili api ngan daging salai.. osah aiiiii ... buleh nanges den taim makan tu...

Jah.... ekau tau tak kueh sopang@bersopang.. caro buek ehh mcm buek kuih koci gak..

Tijah said...

Ck, mari kita doa sama2 nok. Hehehe

Piah, hishhh…aku tau ko saket ati tengok kan piah?

Deeb, hikhikhik. Gebewwww kannnn?

Kapten, atok luffy misti suka tengok kannn??

Ira, cam sami velu kannnn????

Mommydanial, osah sodap eh kan? Sazah nak buek tadi tapi santan lak tak cukup…

muadzlife said...

mano tau den tgk mano..den elok yo tgk baby tu....

ahaks..

Tijah said...

muadz, yer...aku tau ko inesen! hahaha

MasNurin said...

wah, tetiba teringin telo goreng mak aku.Uwaa...mak, orang lapau lah.

Tijah said...

mas, weyyyy!!! goreng la sindri.....