Feb 5, 2009

kau kenapa?

tenggekkan periuk atas dapo. masukkan air. campakkan kedalam beberapa helai daun mas cotek. pasang api dan tunggu hingga menggelegak!!!
aahhhh!!! freshly brewed. tak sabar2 nak minum tapi panas lagi. takpe...kasi sejuk dulu! sementara tu mari kita donlot mp3 dari youtube! youtube ya...bukan redtube! oppss!!!
ok. dah 15 menet. dah sejuk kot. mari kita pegi dapo check!
huwaaa!!! kau kenapa haa??

akak syak semut ni mengalami masalah peranakan!

diakhiri dgn sedikit pantun nasihat utk semut lain...

jika takut dilandai badai...

jangan berumah ditepi pantai...

air tu kan panas...sapa suh terjun? kan dah mati. dan aku plak tak dapat minum. terpaksa buang kalu tak harus bangang 44 hari!!!

43 comments:

Ck said...

ko skrg rajinkan nok...minum2 air ubat nih...tuh lah layan lagi redtube!

tentangseseorang said...

wakakakakakaka!
semut tuh terkorban di medan juang

zarazaznan said...

kak,

ape lgi khasiatnya erkkk?

astaga, itewww cemut dah overdoze minum ke ape ke kah itewww??

hisssshhh, cemut neh....

||alis|| said...

apakah ini tandanya khasiat mas cotek sudah terkenal di SEANTERO ALAM SEMESTA???

aku syak tak lain dan tak bukan; semut tuh baca blog tijahlawa & karma...hmm...

mugiwara said...

samada semut tu nk curik2 minum air berkhasiat tersebut atau semut tu sengaja tu tabur sebagai perasa tambahan.
haha.
tu daun...er....ke?

kakpiah said...

ooo... betoi la daun tu mas cotek ek?
aku mmng sunggoh ragu2...
di tambah lak hasutan dr cok yg mengatakn ko kutip tah dr mana2 daun tu..
lagi la bertambah kuat syak wasangka aku...
tapi rupanyer ko begitu ikhlas nok..
mak insaff..

kakngah said...

somut gersang tu....

muadzlife said...

semut tu tgh meroyan tu yg tersesat ke situ pulok...siann dia..

iina said...

ke maso ko rebut tu ko rebut sekalik semut tu ;) ko kan alang2 rabun sikit ;)

aliaaroslan said...

meybe die tak perasan die akan terkorban kot.. huhu

nasib perasan.. dahla warna nak dekat sana ngan daun..cheh

lupekanje said...

semut itu adalah mangsa kerakusan bangsa sejenisnya...Tijah...siler kebumikan ia dengan segala penghormatan...kerana ia mati syahid...

Tijah said...

ck, tu mak aku yg suh minum tu. mak tamo derhaka nok. hahaha

ady, tu la...terkandas ditengah jln

zz, khasiat dier adakat n3 aku yg lepas. nanti check yer? hehehe

alis, yer la. lepas ni kang nanas batu aku plak ilang dihurung semut gatal

mugiwara, yer? ko salu pura2 tanya pasal daun tu kan?? bukan daun ganja mahupu daun ketum yer...

piah, yer. ko tu jer yg mencurigai keikhlasan aku nih. takan aku nak apa2kan ko plak piah. kang sapa plak nak lambai kat guard nak masuk lanai piah ooiii...

kngah, dier mencari permata yg hilang. hahaha

muadz, mungkin dia suicide?? laki tak layan...

iina, takde aaa..sejak makan nanas batu ni aku bleh nampak 2 km kat depan taw. hahahah

julie, tu la...penyamaran yg sgt sempurna kan?

acik, yer cik. kemumikan dia seliang lahad kan?? hahaha

ibundo said...

kesian semut yang tidak berdosa itu. sosio yo mati katak. (eh, somut buleh mati katak ko. konpius den lak ha)

~Eila Nur Kaseh~ said...

tijah, semut tu dah amik khasiat dulu..sebab overdose..terus mampos!

linn said...

laa semut tu pun nak ngetest khasiat air mas cotek ke. dah sesia je terdampar kt dlm mug tuh.

Tijah said...

kpah, dio yg tojon sindri. takpo sapo2 tolak dr cebeng cawan tu doh. hehehe

eila, tu yang sapa minum air semut dier jadi lupa tu kan?

linn, overdosed kekdahnyer. terlebih sukat...

peej said...

heheh..redtube n mas cotek mmg serasi bersama..
maybe semut itu bunuh diri sebab x dpt join layan redtube..ngeh~

azreen said...

nok redtube tu apa.....cuba gak ko kabau sikit kat aku ni.....aku ni ketinggalan zaman kot.....

NouroulSuhaimi said...

yelah... akupun ketinggalan zaman.. apakah itu redtube??? bestkah??? **sambel menggaru2kan dagu**

Tijah said...

pija, yer. misti semut itu stress kan?? hahaha

reen, cer ko tanya cok nok. aku pun tak tau. aku men sebut jer tu. cok la yg ajar aku...

cok, kenapa dagu kau?? gatal kan?? meh sini aku tambah lagi. *purak2 tak tau ekk??? bukan ko mentor aku ker? hahaha

NouroulSuhaimi said...

kak reen... ko jangan caya! pendusta bosar tuuuuu... dialah pioneer kalo ko nak tau takkk!!!

mak plak mentor koooo??? mak ni pupil ko je.... pupil.. pupil!!!

zali said...

eh...best pulak la cerita nih...

dah lama tah terhibur begini!

julietchun said...

semut jantan ke betina tuh?

shija said...

uish!jangan buang la air mas cotek tu nok,membazir tau.takpe,ko minam jerk.kok mangang pon 44 hari jerk nok.hari ke 45 ko cerdik balik dah.kanz kanz?

eddie dewanaga said...

doc suruh gua cut down my caffeine n nicotine masa buat annual medic check up recently,

2 ari lepas gua try kena teh misai kucing, ok jugak rasanya...
tapi lepas tu menggelupur godak nescafe dlm ofis, karang gua tido atas 'keyboard'... sapa nak jawab???

Tijah said...

cok, yer..ko mmg pupil. sapa yg akar aku wipkrim?? aku x penah tepikir pun okes?? hahaha

zali, yer! hidup misti ceria.

juliet, aku rasa betina. hahaha

cija, kau la minum. ko kan mmg dah sedia mangang?? ala tambah 44 hari lagi apa ada hal?? larikkk!!!!

eddie, misai kucen pun ok. mak wa minum tu. tapi karang ko menopos awal caner?? lagi susah nak jawab. hehehe

cendawanintim said...

redtube nok!adehhhhhhhh

aku pon syak semut tu mengalami masalah peranakan lah..cuber ko buat post mortem kat semut tu, tengok tapak kaki dia bengkak ker idak!!!

@rep said...

letsss X-tube..

madam kheyr hameed said...

aiyoo..
maniskah mas cotek ittew???

ko letak gula ke kak?? conpius occay

peribahasa "mati semut kerana gula" dah takleh pakai dah.."mati semut kerana mas cotek" pula mengambil tempat

hahahaha...ko ni inspirasi betul laa kak..

Tijah said...

cend, aku cuba cr mekroskop dr de x jumpa. hahahaha

arep. amboi! amboi! amboi! suke ko kannn??

umyra, yer. moral of the story... don't overdose. wakakakak...

ibundo said...

jah, kau cek email kau.

Ungku Nor said...
This comment has been removed by the author.
Ungku Nor said...

komen sebolum nih den delete balik.
maleh la nak berobut..hahahaha.

takpo la JAH, den pasrah dan redho dari kejauhan yo lah..;p

Tijah said...

kpah, dah baleh dah kak...cekiout!

KD, kau mmg salu yo pasrah kan kak?? hahaha...tunggu la kladi gajah den sok. tapi anak la...kok dah menggajah cano lak nak ngusung eh kan?

zarazaznan said...

uwwaaaaaaaaaa.....

eden punyo komenan kena telan kah??

ponek eden taip puisi utk kak tijah...!!

su said...

salam...
owang n9 yer, su pon owang n9 gak..su add link kak tijah lawa dlm blog su yer...mokaseh! ;)

Tijah said...

zara, hahahaha...karang la lagi skali.

su, yo lah. mokasih yo...

hoodedlicious said...

kak jijah..entry ni memang berjaya mengelikan bulu ketiak sei..

Tijah said...

wuishh!! lupo nak cuko ko tu? huhuhuu

hoodedlicious said...

kantoi plak..huhu..

Tijah said...

hhhha....ni akak nak pangge ko apo ni?? hooded ko licious? hikhikhik

siggplus said...

hah layan redtube...eeee...

Tijah said...

siggplus. syyyhhhh!!!!

diam2 sudah...wakakaka