Feb 2, 2009

lari la lari...

treksut...checked!
tishet long sleeve...checked!
kasut bata cap POWER...checked!
oppsss! sweater lupa. masuk rumah balik ambik...checked!

niari carlos cuti. lepas antar cem sekolah tadi dia ajak jogging. wah! mentari terbit diufuk timur sudey baru mau jogging ka? takpe ah. layannn!!! (sempat apply olay total effect spf 15 dulu ok!)
lari2 anak setengah jalan pastu akak berenti. somput eh lak aii! lama giler tak jogging nih. akak stop jap kepancitan. akak suh carlos lari dulu...akak ikut belakang. tanak plak!

"sini sunyi la sayang..."
"ala...takpe. abang jangan la lari jauh sangat"
"kang ada anjing kang?"
"takpe...nanti sayang baling ngan batu"
(pekataan abang & sayang adalah sengaja ditokok tambah utk bagi efek geli kat korang. sebenarnyer takde pun. kahkahkahhhh!!)
"takpe la. niari 1st day...kita jalan jer"

wah! degil yer? akak pun keluarkan senjata yg telah diseludup secara rahsia. kamera!!!
"ek elleyyyhhh!!! jogging pun nak bawak kamera". dan carlos pun berdesup tinggalkan akak 500m dibelakang. hahaha!!! tau takooottt gambar masuk blog!! kata bini blogger tegar kan??

tuhhh!!! mendaki 45 dajah tuhhhhh!!! mau tak pancetttt!!!

p/s: esok akak nak jogging sambil bawak bekal & tikar sekali. oh yer!! tidak lupa neskepe panas 1 flask.

42 comments:

chronicles of angelzz said...

awat lately nie smua org suka bersenam peliknya...

Nadine Zuharra said...

bagus,teruskan usaha kak tijah.. bersenam ni kalau tak larat joging pon jalan2 pun dah ok..lagi2 pagi2 tu kan..nyamannn..
emm,kalau bawak bekal tikar n flask nescafe tu tak berat ke beg kak tijah nnti..? :p hehe

e_ja said...

tijah,

klau baca entry2 blog ko ni tijah..
konpem terkekek2 aku gelak tau..
dah lah aku batuk khung2 nih..
adehhhhh...

adibah said...

kalo aku mau tercabut kelapa lutut ni haa lari mendaki bukit cenggitu..!!!

chaiyo tijah!! chaiyo!!

iina said...

Tijah ko nie nak p jogging ko nak poei piknik nie.. org p joging bwk air kosong jek.. ngan buah wakakakah.. camtu meh ahh ikut aku p gym kita exercise paling kurang 1 1/2 jam.. takde nk naik2 bukit bagai ;)

lupekanje said...

acik baru balik joging nih..arini dpt 4 1/2 round...sbb hikut sya..heheh...meh join kat sini...

Umie said...

TL, esok cuba ko ngesot naik bukit 45 darjah tu...kompem carlos patah balik dtg kendong ko... (dlm hati aku x pecaye sebenarnye kemampuan carlos nak kendong ko nnt)

wakakakakakaka

*lariksssssss

Teacher said...

diet pills work better. Long live duramine

Kujie said...

hahahaha
patut kalo dah hantar cem
korang tak yah jogging
main bedminton lah....ngehhh

cokolat said...

makanya ktiaw 2 pinggan tu kesan dari jogging pemongak ko ni lah yer?

tij... aku giler mengekek bab sayang tu ok! bluwekkk... ko jangan rinduku memaksamuuuuu... ko jangan!!!

Ungku Nor said...

noneh batu tak masuk dalam senarai boka skali ko?
;p

kakpah said...

taknak bawak banta sokali ko. yo la, ponek-ponek joging tu buleh landing kek topi jalan tu.

lupekanje said...

kpah....stujuk...

cendawanintim said...

haaaaaaa, baru nak gosip, bab sayang ko tuh, rasa cam lam skrip ajer...

slamat berjogging nok...

qishie qawaii said...

salam..ahaha..baguih la tu..kalo ari2 eksesais..nnt bukit 90 degree pon leh lepas..;D

NUR ZIHAN NASZERI said...

err...joging atas katil lagi sodap

Tijah Lawa said...

angelz, sajer nok. suka suki jer tu...hahaha

nadine, ala..berat pun xpe. kita anggap jer cam pegi camping.

e_ja, dah tau batuk jgn la golak khung2 bona. kekeh2 sikit dah la. huhuhu

deeb, tu la. ni pun ingat bln depan baru nak sambung blk jogging. wakakaka

iina, ko tunggu den jln kaki pi inglen nuna. konfem sampai den kurus cam kate moss.

acik, 4 1/2 round tu bosa mano cik? kalu bosa roundabout yo ghonti ah lah...kikikiki

umie, ngesot tu keje piah nok. kalu aku ngesot sampai 2010 pun tak sampai2 tu.

ticer, bahaya weyyy. mak dah tanya dr duramine teklok utk longterm. copek mati eh sok. hahaha

Tijah Lawa said...

k.jie, reket lak xdo kak. sey ado reket badminton, carlos lak ado reket squash yo. cano tu?

cok, hahahaha...aku tau. ko rindu kat aku kan cok kan???? kan???

ungku, dah masuk dahhhh kakkk!!! bancuh skali mo neskepe tu. wakakaka...

k.pah, osah eh kan kak?? tak terpikir la sey. bernas sungguh idea k.pah tu. ni misti salu buek ni. patut aritu ado nampak kek topi padang syeksen 15 tu ado 2 org tongah landing kaw2 punyo sambil hirup mi kampuchea. hikhikhik

acik, kau mmg kan cikkkk??? ghoma beking k.pah tu kan?? siap kauuuu! *mano lak poie eh mak dukun sey nih.

cend, skrip jer tu nokkkkk!!! skrip penyedap cerita. hahahaa

qishie, 90 dajah?? tu wall climbing namo eh tu dek nonnn!!! hahaha

zihan, syyyy...aku baru plan nak buat tu esok tu. hahhahaa

linn said...

bih kurang je joging ko ngan aku ye tijah. cuma ko bwk bekal, aku ngeteh kt kedai je. ginilah cara jogging yg betul!

Nad Eusoff said...

bawak kropok skali kak..
ehehe

mebby a.k.a ezza said...

itu tajuk dia nak berpiknik bkn berjogging..ekekkek..jgn lupa bwk biskut tiger cik jahh tambah power..lalallalala

kakngah said...

maju la sukan untuk negara (TL bokeh pelari pocut N9 dlm sukma ooo... jgn memain...) jah.. slmt mncari stamina yg hilang...

tentangseseorang said...

joging tak elok pakai sweater. kulit tidak bernafas dengan elok.

Ungku Nor said...

den joging ateh tilam yo..maleh nak kuar rumah.
kang kulit den sunburn, tak santek..;p

KaSiH said...

kak...pakai kasut yg ada roda la cepat sket...tak semput...

Miss Reezberry said...

patutlah mak tengok semakin slim..cantek memukau jogging rasanya...

mak rase carlos tinggalkan ko jah 500 meter di belakang tu bukan sebab takut bini dia amik gambar dia letak kat blog nok...tp sebab ko buruk sangat ko..takut orang nampak..malu dia...opsssss

larik sambil kepal carlos....upsss

kakpiah said...

ko ikot jer cara kak ungku tu.. jogging atas tilam..
halal dan toyibba..
ala2 ayamas gitu..
wakaka...

Ungku Nor said...

PIAH..makin giler ko punya penyakit kronik skarang..

aku kesian nak tengok.

setakat tengok je la ye, tak lebih dari itu ;p

azreen said...

nok...joging nok...joging....jgn malas2...kahkahkahkah

KV said...

haha..neskape panas 1 flask tu yg syok nya!!

HappyIrfa said...

BILA LA SAYA NAK START BERSENAM.HUHU.AKAK NI NAK BERSENAM KE PIKNIK?

||alis|| said...

berapa pound ko lost kak? aku aerobik dlm rumah jer kak. nikmatnyer menjangkau langit ke-5, dari berjalan2 anak :P, kot haus ka, lapo ka, nak terbuang air ka, senang, mudah dan ringkas~ huahuahua!

Fad Ariffin said...

wahh wahh wahhh.. sempat tanya berapa berat kita yer? hehehe.. berat toksah tanya ler... agak2 terlebih berat tuh, leh ikut Tijah bersenam. Leh tak?

IBU KUMBANG said...

cit.. kalu pegi jogging bwk memacam bukan jogging namo eh, berpiknik..

IBU KUMBANG said...
This comment has been removed by the author.
masviona said...

wah ini sudah bagus...motivasi diri yg tinggi gitu..leh lawan diri dari nikmat tdo utk berjogging...:)

julietchun said...

Efek geli ko tuh menjadi,hahaha.

mugiwara said...

joging pakai sweater keh?

tu macam dh kt perancis dh tu...
mesia ni paneh cpat bpoluh...
nnt kurang air dlm badan..
tu la pasal pancit...
huhu~

Cakap Kosong said...

nok...kalau ko berjogging siap bawak tikar, makanan ngan nescape satu flash, baik ko bawak bantal skali nok...pas makan ko membuta terus kat situ!

Tijah Lawa said...

linn, gimme 5 nok. tu yg x kurang2 berat tu kan?? hahah

nad, cadangan yg sangat bagus!!!

mebby, skrg ni sumer benda ada 2in1 nok. kire ok la tu kan??

k.ngah, bukan mencari permata yg hilang ko kak? wakakkaa...(tutup muker)

ady, kulit tak bernapas xpe...jgn itam sudey. huhuhu

ungku @ KD (kak dukun..bukan kris dayanti yo..) kau memang...supplier noneh batu kono la jado kecantikan yo tak? hahaaha

kasih, abes nak naik bukit lak cano?? tak mengelonsor deh blk ke bawah? huhuhu

k.sen, ko mmg dengki kan sen?? mak nak tunggu jer kancil idol ko tu saper menang nok. hahahaa

piah, KD mmg...dia kalu jogging sampai ke kopitiam terus. laksa bacin semangkuk bang!!!

KD, piah mmg kritikal. ko jgn layan naa..kang samo naik gilo eh. hahaha

reen, tapikalu kat nude beach. sanggup aku round 18 kali nok

kv, neskepe perisa nanas batu kauuu...

irfa, bersenam dulu kemudian piknik...baguskan??

alis, pound?? ntah la..aku rasa 100 gram jer kot. wakakkak

fad, yer...mari la mari...kita berlari2...

ik, kalu tak pun...namo eh camping kan?? hahaha

masviona, tinggi la sangat motivasinyer tu nok. hahaha

juliet, misti ko muntah2 2 baldi kan???

mugiwira, tapi lagi cepat panas badan. alaaaa..kan ada bawak neskepe 1 flask. refill aaa...hahaha

ck, seb baik ko tak suh aku bawak sofabed nok. over tau kauuuu!! hahaah

shija said...

vavava..jogging uolls!!bagos2 ko laki minik jogging nok!mak stujuk disitu!kito kono ikot cam sazah tau!gajin jogging.sazah kan main gajin jogging ngan kak bibah skang niek.nok shana lak main badminton mlm2 skang uolls!takutttttzz!!aku?...nan adooooo!kuikui.ingat nak poie kojo jalan kaki yo lah kan!elok smpi yo opis......pitam sudahhhhh!!niii..nooo..niii..nooo!gituuu!

Tijah Lawa said...

ja, seblm jln kaki pi opis tu kau bantaila mi mamak pakli dulu. isik tangki biar ponoh2...