Mar 9, 2009

moral of the story...

ni 2nd time akak tertengok spa-Q...
tak sengaja...
salah astro la ni...
service not available...
mako terpakso la akak tengok tiwitigo...
.
isk! berkerut2 kening akak!
.
apa moral yang nak diterapkan kat sini?
budaya lempang bini?
.
tengok si zafrul tu...
sikit2 angkat tangan!
sakit ati betul!
.
kalau la didunia realitinya...
akak jadi cam bini dia si mar tu...
haaa!
cuba lah lempang!
esok pagi bangun...
konfem "adik" ko ilang!
ada sapa2 tau kat mana ada jual lawi ayam?

60 comments:

Ungku Nor said...

peeerrrgghhhh..

TIJAH tengok spa Q laaaaaa!!!

;p

adibah said...

Ya Ampunn!!!! Seumur idup aku pes taim dengar perkataan lawi ayam nih..
Kompom carlos seram sejuk baca entry ni Jah.. Ekekekeke

Ms.Lilies said...

aaaaa....saya sangat suci pemikiran.."adik" tu apa ye?? wakakakaka

Tijah said...

kd, mak terjebak nyahh!!! hahaha...

deeb, ni senjata waniter zaman purba ni nok. jgn memain! heheh

lilies, ala..adik tu...yang salu kekawan dgn abang tu...

monas2petronas said...

aku lama dah dok baca dkt internet org heboh Spa Q...natang apa tu wei? drama bersiri kan? aku teringin tgk pls...bes tak jah?

F A R Y N said...

apa barang lawi ayam...
ko geget jela kak...
ko kan MAK REKSASE...ahhahahaa

cokolat said...

adik? adik? adik? adik? adik?

tipahvogue said...

gerun plak aku dgn jah nih!!

weih, lawi ayam tu mende?

Abdul Wafi said...

haha. adik.


haha. lawi ayam tu ape btw?

kakpah said...

Kesian akak bebudak ni tak tau lawi ayam. Ni mesti tak tengok paper nih.

btw, akak tak paham lah apa yang ko nak potong ngan lawi ayam tu. Akak sungguh inesen.

Umie said...

laki aku dah isytiharkan kempen NO to SPA Q... maka mmg aku xleh tengok la drama yg leleh2 tu...huhuhu

btw, lawi ayam tu ape benda nokss???

Teacher said...

theyyyy tambi.../minachi.. apa cerita ni.. buat apa tengok citer can tu... tengok lah 7 pounds ke.. upin and upin ke

Monkey D Luffy said...

mak aih... ganas you

PKP said...

hahahaha kak jah...
menangkap sungguh... hahaha hebat betul dengan lawi ayam..baru tau kan? kan? sapa suh tampaq..last2 ilang 'adik' abang merana...hahahaha betul2 ganas!!

Petito said...

kok kono lompang ngan laki, ko lompang dia balik sebanyak 43x, okeyh. kono tuka tag ko copek: bilo tijah malu-malu kucing... takut tag skrg jadi kenyataan plak. wakakaka... larikkk dalam guni!!!

qishie said...

kak kat sini(indo) banyak!

nak saya belikan?


pakej ngn kain kapan plus batu nisan juga..

hahaha

lupekanje said...

jah..lawi tu kocik..alang2 tu, ko bawak sabit yo lah..ok gak per...haha

err..ni aper cer? tk pepasal nk melawi..pehtu adik sedara tu pulak yg nak dilawi...
ampunnn...acik masih bawah umur...nk gi men jejauh la...huhu..

i.am.belle said...

tijah,
kalau aku, aku cukur dua2 kening dia. hahahaha penderaan mental gak tuh.

si zeprol tuh muka mcm pondan siam xD

linn said...

mak aihhhh. ganas sungguh nih!

kakngah said...

kok ado quotation lawi ayam buleh buek n3 tuh..
cendol leman dawi den tau la...

Kujie said...

tu bukan cuma menerap budaya
tapi nak bagitau...itulah perangai kebanyakkan lelaki skrg...agaknya lah


kita boleh tafsir berbagai2kan..

Tijah said...

ween, sepakiu tu drama bersiri nok. ko blk msia nati kocer try tgk. kalu ada org ekap tebal2, bulu mata macam unta...haa...tu dia la tu...

parin, geget?? kosser makkk! ko tolong geget nak? mak tengokkk jer...

cok, apo cok?? ko memang sokaaa kan?

tipah, lawi tu cam pisau kecik aaa...tu gambar dia ada tu pah oi! ko nak satu?

wafi, adik? nak aku tunjuk? hahaha

k.pah, a'ah..kan ado kuar paper budak kono lilih mo lawi ayam aritu. nak potong apo? ala...main potong2 koteh....errr...kertas je kak!

Tijah said...

umie, laki aku pun...kalu dia tau aku tgk misti dia gelakkan aku nok...

ticer, takpe...aku nak gi cr cd harem pasnih. tengok ice age lagi bagus ek?

kapten, nati kalu ada bini jgn bagi dia simpan lawi ayam yer? hahahaa

pkp, tu kira cam self defence kan? hahaha

petito, cano jijah tu nak lompang zafrul nok. tgn eh tak sampai...mako lilih yo la mano2 yg tercapai tu. (den masukkan ko dlm guni nak?) wakakak..

qishie, haa...ko bleh buat jual online lepas nihh. misti laku....

acik, apo sabit cik. mesen potong rumput terus...hahaha. montang2 dio teral mesen kemain kann???

belle, a'ah la...dah la molot berlipstik. baju ketat lak tu...aku tgk cam style kak gayah pun ada nok.

linn, jgn memain nok....hahaha

k.ngah, leman dawi apo...tu jua cendol yo! ponah raso ko?

k.jie, sakit ati jer tengok kan? kalu saya pengarah misti saya tukar. ppuan plak lempang laki. hahaha

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

apakah itu lawi ayam?

owh..dah lama tak tengok Spa Q...

malas..hahaha~

kakpah said...

kahkahkah... pandai la kau main dongan pokataan.

MasNurin said...

jah, kalu aku tak pakai lawi...aku bobittkan dia jer tiru jejak langkah lorena bobbitt

julietchun said...

Ko jgn men2 Jah, simpan lawi ayam dlm umah bleh kena ISA,hahahhaha.

Aspalela said...

patot la Kak Tij x dapek masok belakon dlm SEPAK Q tu....
Klu ler dapek blakon...grenti pelakon laki2 sume larikkkkk......

takut beb!....

huwaw wah wah wah!!!

azreen said...

nok...knp pulak "adik" yg hilang...bukan "abang" ke nok...muahahahaha

kakpiah said...

kalo ko dah lawi ayam kan 'barang' tu...
so aper gunanyer stone pineapple & daun mas cotek ko tu??

sudeh la ko jahh..

psst: bang carlos.. hati2 yer... dik piah risau akan keselamatan abanggg...

||alis|| said...

oh adakah spa Q kini merupakan guilty plesure kakak jah?
TIDAK! kiter dah ada kawan. haha!

kiter tawu lawi ayam tuh apa.
so, next comment pls... hehehe!

zafrul tuh mmg suweii la naik tgn kat ninie dia (WALAUPON AKU BENCI KAT JIJAH MAHEZAN TUH)

Hidemichimomotani said...

alah...zafrul punya lempang ada brek!
(baru aku tau rupa lawi ayam!)

HappyIrfa said...

agak2 en carlos baca tak pasal lawi ayam ni..oh tidakkkkkkkk.hehe

09892 said...

uhh!! love hurts ;)...

cokolat said...

aku datang nak gelak je lepas baca komen piah...

kahkahhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

piah haloba... sumer dia nak!
lawi ayam tu elok utk dia je jah...

julie^beth said...

sy pernah jugak TERtengok spaQ tu tapi malangnya tak paham ape motif sebenar cerita itu dibuat.. kui kui kui

Tijah said...

zara, hahaha. aku pun terrrtengok secara tidak sengaja.

kpah, kato geng2 ramai cekguuuu kannn...hahaha

mas, bagus nok!!! bagusss...ko memberi aku idea...

juliet, weyyy...puan skrg ni jgnkan lawi ayam, bom pun bleh simpan nokkkk...tak caya tanya arwah altantuya. wakakaka...

aspalela, ooo...patut la aritu odisyen manjang fail jer. hahahah

reen, adik ahhh...abg tu tuan dia. wakakakak...

piah, aik piahhh. jejantz ramai lagi kat luar sana piah oiiii. ko pilih jer...laki org, bapak org, atok org...(asah lawi ayam sambel usha sepan piah..) cok...ko hati2 sket beluncas ni nok. kena badan gatal2 nihhh...

alis, aku tgk semlm hangennnn jer 1 badan. muka dah la kepuh cam haper jer...

hidemichi, wakakakkaaaaa...fes time aku dengar lempang ada brek!!! kemain ko beking abg zafrul ko kannn????

Tijah said...

irfa, alaaa...kalu baca pun apa salahnyer. utk menambahkan ilmu pengetahuan org kata kannn??? hahaha

zt, hahahaa...siutttt jer. cam aku penah dengar ayat tu. tapi kat mana yer? tapi...tu baru betul love hurts kan?

cok, aku cadannyer gitu la cok. aku ingat ko pun harus ada 1 la. bak sini add ko...kalu aku jumpa aku kurier ok? kalu aku x sempat, ko jer la pegi lawikan piah tu. opis ko dekat...ko pegi kaunter depan tu. ko cantas jer leher dia. pastu bijik mata dia ko jgn lupa korek...kita buat tasbih!

julie, dia xde motif...sukasuki jer nak buang masa sapa2 yg tengok. wakakaka....

atty's said...

tak suka tgk..spa q..

tasikmerah said...

ganeh dak tijah. adik tu.... abang dia sapa?

hahahahaha...



.

~ yus ~ said...

salam...

erkk lawi ayam tuh sama ker dengan kerampit ekk??

Tijah said...

atty, haa...mari kita boikot. mcm israel. hahaha

tasikmerah, adik tu? err... man belon punyaaaaaa!!! arkkk!!

yus, yer. sama namanyer. nama kita juer sama. :P

Cakap Kosong said...

ko kalau dapat , paskan kat aku satu, aku pun nak simpan gak!

Yunus Badawi said...

ko tengok bab si Zafrul tu lempang isterinya aje. Ko tak tengok bab isteri dia main kayu 3. Dahlah tu pakaian si Mar tu seksi giler. Buat dosa kering aje tengok citer ni
psst - saya tak tengok sgt. Cuma kadang2 tertengok kerana layan keluarga nonton tv sebelah petang sambil minum petang.

||alis|| said...

amboi... kesian dah den nengok kakpiah dok kena bantaii nih.. sampai mata pon nak buat tasbih.. ayoyo kakkpiah.. dengeres nih!

iina said...

uihh ganeh ko jah... aku donga lah kan kek mano tah ado org leh buek.. adik tuh muncul kek dahi laei.. wakakakah.. ado berani tak?

Tijah said...

ck, setttt!!! perlu test sirim dulu tak nok? hikhik

yb, laa...ade ke yb? sy tak ikut citer sbb tu tak tau. yg sy sempat tgk bab lempang tu jer. (tapi cara yb explain cam tengok hari2 jer kannn????)
hehehe!!!

alis, ko jgn nok! kak piah ko itu sangat merbahaya! hahaha...

iina, cam best yo tu. konfem tak keluar umah yo tak??? kau ni ajar den kurapatttt tawwww!!! hahahaha

mugiwara said...

er...
saya budak baik...
lawi ayam tu xde kena mngena ngan saya kan?
kan? kan?

Tijah said...

mugi, mungkin ya! mungkin tidak! hahaha!!!

muadzlife said...

wah..ko tojobak ko..heheheheee..

sila le tengok lagi..

Tijah said...

muadz, terjobak dan terkandas. hahaha!!!

bungaditepijalan said...

tgk spa Q mst mcm nak emo.
hahahahahahaa

sally said...

salam singgah Jah,

org lelaki sekarang memang cam tu Jah..
Mental kut.
Kalau x penah jadi, takkan depa buat cerita kt tibi.

Tijah said...

ng, kan?? pastu cam sakit ati tgk mekap dorang...

sally, kalu xde angin masakan pokok goyang ye dak? hahaha

susudalambotol said...

emo benar nmpk kak jah? hehe. tgk harini, dia blk dgn zafrul ke tak.

Tijah said...

hidd. hahaha! mar tu desperate ahh!!!

:: AYU AYUMiE :: said...

mak layan ajer nyahhh... mak mmg suker tgk wanite2 seksi... skirt atas peha... gebu laks tu... perghhh meleleh beb! hahahahaha

Tijah said...

ayu, wah! ada unsur lesbo disittew! wakakaka!!

eddie dewanaga said...

beb, sejak2 gua takde cuti 3 minggu ari tu, lu dah makin ganas eh, header dah mcm mafia, siap carik lawi ayam lagi, lu nak benda ni, cari kat kelantan beb, ada satu kedai kat pasar area pengkalan kubur, mungkin masih ada lagi kedai ni, gua dulu beli black jack tembaga dengan parang naga... kalau kat johor, kita orang panggil lawi ayam tu kerambit... dulu arwah atok ada kasik gua benda ni, dia kata ini bukan senjata, tapi maruah bangsa...

hehehe... tu yg meremang bulu roma tu!

Tijah said...

eddie, hoh? ko pegi mana 3 minggu? aku mmg dah lama cr lawi ayam nih tapi tak jumpa. mmg..org ppuan dulu2 mmg salu bawak ni sebagai senjata. aku kan srikandi tun tijah? wakakaa!!!