Mar 4, 2009

sengal!

sengal!

keji!

bongok!

dapat duit zakat rm800, beli henfon rm720. tu la dia! biar pape asal bergaye. anak bini tak makan takpe. hutang tak bayar takpe. henfon harus tukar dulu. gaya...mutu...keunggulan kan??
pada yang bujang diluar sana tu. berdoa la byk2 agar tidak dipertemukan jodoh dgn jejantz selfish seperti ini yer! aminnn!!!

40 comments:

KV said...

aku tgh geram warga tua yg mai opis aku mintak sedekah ari ni. Sampai 4 org tu. Siap wat rombongan. Malas nak keje, tapi mai mintak sedekah boleh lak. Cakap tak sihat lah, letih lah. Geram weh! Alasan org malas kerja ni!!

tasikmerah said...

jah, jom kita sunatkan! ha ha.



.

NUR ZIHAN NASZERI said...

eklet..

kalu aku apply duit zakat agak2nye lepas x kak

atty's said...

ini ler org palin sengal..budus....nak bergaya je tau keje malas..

ifahruzzaman said...

tu bukan sengal dh tu....bongok tu.

takdak akai no....tuuuuuuuuuuut!

julietchun said...

Ptt kena rejam, takpun anta ke palestin soh jadi peletup berani mati tuh.

kakpah said...

kat luar tu ramai orang bangang dan bungko. Kita tak tak tau siapa sehinggalah dia membuat sesuatu yang menyerlahkan kebangangannya.

F A R Y N said...

kak,ko pi la terajang org tu...huhuhu

||alis|| said...

ko bukak paper h/metro nari kak... Lembaga Zakat Selangor prepare rm50,000 SETIAP HARI untuk yg berhak di selangor! setiap yg berhak boleh dapat max RM3,000/sorg! (baca: mari ramai2 pindah selangor??)

"tapi kita hanya terima terima kira-kira 15 permohonan setiap hari, ITU PUN TAK SEMUA PERMOHANAN TERSEBUT BERJAYA" kata pegawai berkenaan.

maaf ckp, aku tgk kat BERSAMAMU tuh ramaii jer lagi on air... ape kes?

nih satu lagi kes; ayah anak 6, tapi bawak balik 80hengget jerr? baik ko jolikan semua duit tuh, anak bini pon tak sakit hati! apa punya bapak daaa..

half of students yg dapat zakat pon tak sedar; dapat duit zakat joli2 pi shopping gadget segala~

fuh, emo plak aku, ahehhee... :P

cokolat said...

naseb aku dah kawen...
alhamdulillah!!!
aminnnn...

tipahvogue said...

astaghfirullah...

*sambey urut dada bersepan jah*

Ms.Lilies said...

giler keji la mamat ni....jotos je abih cite

Cakap Kosong said...

elok bakar je idop2....

Cakap Kosong said...

elok bakar je idop2....

tentangseseorang said...

ady ada kisah lagik best.
dapat rumah PPRT, kawen satu lagi. dia masuk program rakyat termiskin tapi mengamalkan poligami. camno tuh?

org nak tolong dengan bangunkan projek ternakan ikan. ikan dalam kolam abeh. duit tak nampak. alasan ikan banyak mati. gaji bebulan tetap mau. camne tuh?

azreen said...

mati kene langgar lori lg bagus.....

cendawanintim said...

uihhhhhhhhh, biar betulll..

:: AYU AYUMiE :: said...

heheh! baru jap tadi mak dpt PENYATA ZAKAT 2008.. in case la kalu duit zakat aku ni 'termasuk' dalam zakat yg mamat bangang ni terima... mak tak relaaaaaaaaa! *tp tetap mak halalkan...nnti karang dose pulak... hehehehe!

@LiYaNNuaR said...

fuhhh... mmg sengallll

Hidemichimomotani said...

tgh tepon kang kene sambar petir pulak nanti!

i.am.belle said...

itu dah tetap spesies lembu susu. bodoh hangsuang punya jantan. wekkkk.

Tijah said...

kv, alasan je sumer tu...

tasikmerah, mari. aku pegangkan kaki...

zihan, bolehhh! boleh blah! hahaaha

atty, bangang kannn dia??

ifah, akai letak kat lutut!

juliet, kalu tak pun kita jer letupkan dia dulu nok!

k.pah, yg ni mmg terserlah bona la bangang eh kan??

parin, lepas aku...ko plak terajang yer???

alis, patut bagi bantuan berupa brg makanan jer kan? baru betul! ni bagi duit silap la...

muadzlife said...

eeiii..pe ke jenis maknusia le kannn.....

sgt keji...

Tijah said...

cok, seb baik laki kita tak centu kan? hikhik

tipah, weyy! aku tak perlukan sepan tipah oiiii!!! (sambel jeling lagi kat piah)

lilies, mmg giler keji. cis bedebah! hehehe

ck, pastu cicah asam limau kan???

ady, tu tak sedar diri namanye. isk! isk!

reen, pastu reverse..pastu langgar lagi kan?

cend, yer nok. paper semlm....

ayu, kalu mak..mak tak halalkan. hahaha

liyannuar, dan keji juer...

hidemichi, innalillahhhh...alhamdulillahhh. hehehe

belle, ntah, tak guna kalu muka ensem pun kan????

monas2petronas said...

alamak..entry pasal $..

aku tgh ada prob pasal $ gak ni

chronicles of angelzz said...

uuu klaw mek dpat duit zakat, 1st thing yang mek nk buat adalah shoppinggggg smpai habes...
bebasssss!!! muahaha

shija said...

"pada yang bujang diluar sana tu. berdoa la byk2 agar tidak dipertemukan jodoh dgn jejantz selfish seperti ini yer! aminnn!!!".....aminnnnnnnnnn!!*mintak2 jauhkan lah temu ngan balaks2 camni nok!takuttttzzzzz mek!

zarazaznan said...

isskkk isskkk...

sib bahek ler zz tak dapek bantuan zakat ni kak...kalo tak pasti bertukar ler nokia3310 limited edition iteww kpd blackberry bold, muaaahahah...

kuIna Jentayutiara said...

zaman skrng biasa dh perkra mcm tu... dpt duit JKM & PTPTN enjoy sakan...

kakpiah said...

oke jah aku nak berdoa..
eh? tak bleh.. aku dah kawen..

oke la aku tulong doakan utk tipahh.. *doa makan.. biler la dia nk banjer kt bellamy nih..*

tipahvogue said...

doa banyak2 skek ye piah! ihikssssss... *sambey tolong tadah tangan gak!*

Tijah said...

muadz, mcm bukan manusia jer tu kan??

wina, ko papehal sila bukak kotak komen dulu. saketttt jer ati aku nak mengomen tawww!!!

angelz, ko mmg tak layak dpt zakat nokkkkk!!!

cija, takot kannn?? mek pun takotttt!!! hahahaha

zz, kosser ah aku layan ko...lallaallaalaa (pandang tempat lain)

kuina, masa nak apply kemain kan? dah dpt jadi lain plak..

piah, doa makan utk tipah?? ok...mari doa sama2...

tipah, hahahaa. tipah..aku tingin nak nek moto dgn ko bleh? err...muat ke montot aku ek?

Monkey D Luffy said...

buat org lain yg terima bantuan dapat hina gak ni... setitik nila rosak susu sebelanga...

Nadine Zuharra said...

kak tijah baru2 ni saye dgr berita yang akan ada agihan wang zakat rm3000 utk rakyat yang diberhentikan kerja dan kesempitan wang utk sara family..

erkk..kalaulah ade antare mereka berfikiran hampeh camni,apa agaknye yg diorang buat dgn 3k tuh..?isk,lembaga zakat mmg kene follow up kan mende2 ni..

Tijah said...

kepten. ye la...tak pasal2 org spekulet yg bukan2...

nadine, silap2 dia beli leptop utk blogging? wakakaak...kejis okes!

kakpiah said...

muat jah..
tapi sebelah jer la.. sebelah lagik ko kena tarok dlm bakol moto..
wakakakakaka!!!

adibah said...

Aminnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!! Nasib baik tak pakai duit tu buat downpayment beli moto.. lagi haru, Jah!

Tijah said...

piah. mangang ko kan?? sukasukiiiii jer jawab utk tipah

deeb, pastu moto tu buat bawak aweks lak kan???

i dun give a damn said...

hanye mampu berdoa sebyk mungken

Tijah said...

idungiveadamn, yer...aminnn!!!