Apr 10, 2009

kabinet baru...

dah tau kan?

seperti mana yg semua sedia maklum...najib dah pun naik jadi pm. (pergh! kuang ajar tijah panggey najib jer...). terima kasih pak lah! "jasa" dan "pengorbanan"mu sangat kami kenang!

semua dah kecoh pasal kabinet baru skrg ni. dah finalized ke ah?? ntah la. tunggu je la paper esok ek! tapi ada gak blogger yg dah post latest entry pasal muka2 baru dlm kabinet tu. kat sini ada, sini, dan sini juga...

tapi tak kisahlah! sukatilah sapa2 pun nak duduk kat kabinet tu kan? nak rembat 2-3 position sekali harung pun takde hal. yang penting...inflation rate tu...harga barang tu...kena kasi turun la machaa! sila lebih prihatin dgn suara rakyat lepas ni yer? maklum la, kami kan pengundi bijak!

dah! malas ah nak amek pot sgt hal2 politik ni. sbb ada benda lain lagi yg paling penting utk akak kisahkan yakni...

.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

.

.

.

fuyooo!!! bila la nak dapat kabinet baru cenggini ek?? dapo idaman nihhhhhh!! (tijah menaip sambil mengesat air liur...)

p/s : abg carl...baby sayang kamu! (err...ada sapa2 dah muntah???)

51 comments:

lupekanje said...

bio ler acik yang mrasmikan muntah kat sini dulu malam ni....BLUWEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKKK...

Yang penting acik umum Pak menteri di Kementerian acik je...heheh

yuyee cap limau said...

uwekkkkkkkkkk..saye yg kedua muntah acik..hbis la bnjir blog kak jah baby montel nie..wakakaka

linn said...

jah aritu aku baru tgk kabinet bih kurang gitu tp guna kayu yg cerah sket ala2 english style. siap tanye harga kt cina tu mcm iyo2 nak beli. tp kalo dpt mmg perghhhh lah! harus aku tido kt dapo.

Monkey D Luffy said...

Kabinet Baru.. dikecikkan saiznya...


Kabinet idaman ko... kecik2 cukupler ;p

qishie said...

kak...saya tercirit berdarah ni!


aduyai..

kakpiah said...

aku bukan jer muntah jah oii...
siap dah tekeluar dah usus aku nih aaa!!

neezareef said...

alor tijah...kelako ler...
tp lawo ape kc yg tijah gambar kan tuh...meletzz ko

e_ja said...

tij,

apa kaitan pulak politikus dgn kabinet canggih ni??..sangat mendalam makna ko ni tij..bertambah kusut aku pikir nih..kusut semlm pasal kopi 'janda' x abis lagi..ko tambah pulak dgn kusut yg baru nih..wakakakaka.....

e_ja said...

tij,

aku lagi..hahahaha..aku dah paham..aku dah paham..aiseh sengal lak otak aku pepagi ni tij..nama lagi 'kabinet baru' kan!!..hahahaha..hampun2..

Aspalela said...

Waah! 2 kabinet yg sama sebutan tp lain maksud...

hahahahhahahha......

Hensem la kabinet yg bawah tu kak tij..i likeeee!!....
Moga kabinet baru itu dpt mengubah ekonomi & semangat memasak kak Tijah......

OK tak????

hezesuze said...

kalo ada duit sume bleh tijah oiii...

ermm same ler ngan kita...dapur idaman tuh...huhuhuhu

||alis|| said...

1-kak, aku panggey dia 'bijan' jer kak :D

2-kabinet ko sangat 'impiana'.. aku doakan ko akan dapat sebijik cam nih.

3-meh aku tolong sekali...
'abg carl... tolong laa baby T yer...'

lalalala..~

shija said...

wiiiiiiii aiiiiiii!!!kok cengginik la kabinet baru ko nok,kalu mek dtg umah ko,ko carik je mek kat dapo k.takyah ko carik mek kat dopan tv doh.harus mek rajin basoh koli pinggan mangkuk ko temtu nok!

Yunus Badawi said...

"kalau nak yg baru yg lama tu nak letak mana?" kata laki ko.

Aku pasti bukan ko sorang aje isteri yg merengek nak kabinet baru gara2 Najib umumkan kabinet baru dia. Ramailah suami2 yg pening lepas ni huhuhu

Tijah said...

acik,
sob sob sob (sian dak tijah tu mlm2 kono mop lantai bagaiiii)

yuyee,
ado laie yg muntah haa....ramai lak yg kena keracunan makanan yer? hahaha

linn,
aku sker yg kaler gelap2 cenggini. nampak maskulin kann?? aku dah survey aritu...complete 16k nok. huhuhu

kapten,
mane lehhh! ko ingat senang nak bersilat kat dapo kecik2 tu? hahaha

qish,
apo pasal? kau makan bakso pedas ke mlm tadi?

julietchun said...

tunggu ler cem keje kat dubai sok ko tukarlah kabinet yer,kekeke

Tijah said...

piah,
aiyooo!!! abg carl...jgn dekati piah. dia ada buasir. wakakakak!!!!

neeza,
lawa kan?? selawa org kat header tu tak? wakakakaa....

e_ja,
hahaha. aku tawuuuu...ni misti ko blur sbb mlm tadi byk "pikir" kannn???? hahahah

as,
kalu aku dapat kabinet mcm tu kan...mmg tido baring la aku kat situ.

heze,
ko pinjamkan aku 15k bleh? zero interest? hahahaha

alis,
ko doa byk2 yer. sbb ko kan NAIF. misti terkabul kan? hahaha

cija,
sazah pun kan?? silap2 tanak balik TTJ lak deh. maklum la...tah bilo2 aji usop tu nak boli'an set mejo makan jati eh tu.

yb,
hikhik. yg lama kasi buang la...tak kira. nak jugak yg baru (hentak2 kaki sket...)

juliet,
lama na kena tunggu tuuu...silap2 tem tu aku dah tak masak dah. maklum la tinggal ber-2 jer dgn carlos...

ku tak sempurna said...

berkilat kabinet tu macam dahi najib... hikkkksssss....


blueeeekkkkk...

sorry... baby termuntah abg carl :P

Mama-Danish & Sarah said...

jah, aku sokong kabinet ko. tapi aku tak sokong part 16k tuh. berangan je la aku kot. tak mampu maks nok.

atty's said...

wah..kabinet tu mmg canggih..harap quality pun bagus..

rizz said...

muahahahh motip terus kabinet umah yerr kak tijah.hahahha

rizz said...

muahahahh motip terus kabinet umah yerr kak tijah.hahahha

nahmy said...

so pak najib ada dua kabinet la camtu? tpkan dua 'kabinet' tu dia kongsi tak dgn mak mah agaknya??

eddie dewanaga said...

kata takrif letrik dah turun...

rumah gua punya bil mcm tu jugak, biar betul diorang ni..!!

sheila said...

padanlah bilo masuk yo umah ni..bau busuk..
bau air liur basi kosan eh..

den pun nak gak KC camtu..tp memandang den duduk umah burung yo kek kl ni..den pondamkanlah angan2 tu..

bilo gak eh laki den nak hadiahkan banglo (aminnnn)

A D I A said...

akak, saya copy topic entry ek.. takpe isi ada sikit lain

p/s pm baru hensem

Hidemichi said...

Uiks...nyaris aku nak buat entri sama semalam...tapi aku malas nak publish...jenis kabinet pun berlainan!hehe.
Member yg bagi email tunjuk 'kabinet baru', padahal gambar kabinet dapur! teruk betul kerajaan ni!

Tijah said...

kts,
bukan dahi laa...beber...beber merah! (jgn la muntah disini sayang...hahah)

mama danish,
sbb tu aku tak buat lagi sampai skrg. mahal naaa...lom ada bajet lagi. hahah

atty,
mmg bagus dan tahan lama. kata cina tu laa...hehehe

rizz,
yer! nak masuk kabinet najib..mak tak layak nok!

nahmy,
err...agak2 kalu aku jawab kena ISA tak nanti? hahaha

eddie,
mana ada turun...sudah naik la bro. harga ayam jer turun...ayam siam!!

sheila.
kok nak banglo murah...buek la sindri kek jln labu tu ko. hikhik. lawa kan kicen tu? tegolek telontang pun tado hal tu doh....

adia,
wa tade hall! ramai jer buat n3 kicen niari kan?? hehehe...

hide,
ala...publish jer. sama pun apa salahnyer...itu maknanya kita seiring dan sejalannnn...seindahhh bunga di tamannnn....(apa hat)

tasikmerah said...

sempena hari jumaat yang mulia nih... bulih diusulkan juga la keinginan kabinet baru tu jah. hehehehe....



.

kakpah said...

mulo-mulo nak muntah gak tapi bilo tengok dah molambak-lambak muntah kek sini.. ehh.. tak jadi lah.

Signorina Syima said...

kak tijah... kabinet tu berapa riban sangat... pi la buat... gerenti lagi pueh hati...

♥.misz luna.™ said...

erkkk!


nak baldi kak jah...!
hahahhaha...



"abg carl...baby sayang kamu!"

kompem ngn nada paling menggoda nie..

tipahvogue said...

aku nampak muka najib ja...yg lelain aku tak nampak....

ko tak wat pa pe entry ke jah????

*bersiul2 sambel pangkah X cecepat dari blog jah*

hOtMaMa said...

mak no komen la tijah... mak tak heran arr bab2 nak wat kabinet baru ke hapo... sbb mak nak pg saloon wat rambut jap nak kasi ejas awning rambut mak bagi lg tinggi sket dari sebelum nih...hihihi... larikkk.. ada yg terasa ker??

azreen said...

apa lg baby.....pujukla abg carl mintak kabinet baru tu.....hehehehe

cokolat said...

tuiiiiiiiiiiiiii baby!

~M i z a ~ said...

muntah darah bleh??
hahahah!

p/s: kabinet dapur tu mmg idaman semua org..lgik besaq lgik baguih!

xiiinam said...

Dalam kelas;
cikgu: Siapa nama Perdana menteri kita sekarang?
murid: Najib, cikgu...
cikgu: Ooooooo....kawan kamu main guli kecik-kecik dulu ye....mesranya...panggil najib je...


Adik ckLah pun ada nama Muhammad Najib...he..he..

Tijah said...

tm,
kalu usul tu diperkenankan...alhamdulillah yer tak??/

k.pah,
jgn kak oiii!!! kang termuntah eteh adiah cano??

syima,
nak poti 16k. hahaha. takpo la..tongah kumpo2 la nih...

huda,
cukup ke baldi?? hahaaa...yer. sila gedikkan lagi nada itu.

tipah,
arrrr..ko kena tambah power spek ko tipahhhh! hahaha

hotmama,
err...awning tinggi ek?? ye la...pastu nak kena suntik botok gak skali kann?? sedut lemak lagiii...errr....tak kena masuk makamah ke kita ni nok? hahah

reen,
tgh pujuk la ni. nak kena ejas sket2. hahaha

cok,
harrrkkkk!!!!

miza,
hahah! nak muntah hijau pun blehhh!!!! xde hal punyer...

Tijah said...

cklah, najib jer pun ok per..lebih mesera rakyat kedengarannya kannn???

mugiwara said...

patne, saya rasa dia mmg patut belikan kabinet baru. tapi...











AGAK AGAK LA!!!!

dcrysz said...

Mak ai... cantiiiikkkk oii Tijah... kalau dapat dapur lagu nih.....
.
.
.
memang ko x kuar dari dapur....
.
.
.
Makan, tido, baring...sumer kat dapur...kekkekee

Tijah said...

mugi,
patne, kau top up sket bleh???

dcrysz,
kalu mcm tu..konfem sampai bila2 la aku tak dapat dapo tu. hhahhaha...

azila said...

eiiiiiiiiiiiii ngeris nye haku dengo tang BABY tu! tak koser okie! trus ilang ghairah ari jemaat ni kak jah oi!! haha

IRA said...

nak jugaaaaaa... yg rona merah mcm kabinet jijah mahjan dalam sepak Q...ooo terujanya, namun apakan daya...verangan je la...

[S]itie [B]Um [B]Um said...

nk jugak kabinet centu..tp rumah pon takdo...hehe!!

Tijah said...

azila,
ehh..abg carl sukerrr per!!! wakakakaa...

ira,
merah pun cantik kann? kau dah masuk rumah baru nok?

siti,
kalu centu...beli jer la kebinet kasut dulu. hikhik

Weed and Bandages said...

pic yang sanggul sanggul tu jugak ai minat tau..

Tijah said...

ms.weed. haa..ni misti cheq salah masuk n3 nih. hikhik...

mugiwara said...

patne, nape entri baru tu tak leh dibaca?
nk komen pn xleh.....

ngeh ngeh ngeh~

Tijah said...

mugi...
gatalllllll!!!!

dush!! dush!! dush!!
(dgn tendangan jurus 15 ben-10)