Jul 26, 2009

cerita bercampur campur...

al fatihah buat allahyarham pak lan (meninggal accident) dan allahyarhamah yasmin ahmad (meninggal lepas koma 3 hari). sekalung takziah buat keluarga mereka...

al fatihah...

2 kematian dlm sehari. mudah! mereka rebah dan pergi. itu rezeki. nasib kita belum tentu lagi. harap2 tak sakit, tak melarat hingga menyulitkan keluarga sendiri...

____________________

haaa...insap tu insap la jugak. tapi tetap mak nak cerca nih.

tadi baca hmetro.

memey : berharap utk menamatkan hubungan kami di gerbang perkahwinan

norman : buat masa terdekat, saya memang belum ada perancangan untuk menamatkan zaman duda...


kahkahkah! abby kok baco misti golak bosa nih! kalau akak la jadi omak dak memey ni kan...akak akan pakso budak tu mandi bungo bawah jembatan. buang badi...

"mami! jom pi petonas beli vitagen..." hayolah! anak akak dah memokak2 dah tu. kau dah bosa sok jgn buek perangai camni. malu den! bolum ado keturunan kito jadi boyo doh!

oh ya! telanjur akak baru blk dr expo agro tadi ni kan...nak buat iklan sket. sapa2 berminat nak beli anak pokok ke, benih pokok ke, bleh la ke sini.

Cawangan Teknikal Hortikultur
Pusat Pembangunan Komoditi Sendayan
Km 15, Jalan Port Dickson
71100 Siliau
Negeri Sembilan Darul Khusus
Tel : 06-6320193 Fax : 06-6331103

nak tanya cara2 nak tanam, nak kawinkan pokok pun buleh (pokok pun ada perasaan juer...). mereka pasti akan melayan anda dengan mesranya. tapi jgn la pulak tanya cemana nak tanam bunga rafflesia. konfem ko kena penampar dgn kak erna.

oh ya! jgn lupa bagitau tijah yg rekemen ye? ini adalah bertujuan mendapatkan harga yg istimewa. hahaha!! memandai2 je buat cerita! (ini konfem...korang dgn tijah2 sekali kena halau dgn branch manager...)

p/s : kak erna. timo kasih byk2 anak pulasan tadi yo? kolu lidah sey dibuek eh. tak sompek nak burak lamo2. akak pun bz nampak eh...ramai kastemer. sonang2 sok buleh la lepak azhar maju ttj pekono teh halio...

40 comments:

xiiinam said...

Memang sah tengah 'bercampur-campur' dak tijah ni....


"Errr... tak dapat kesan tema ceritanya....hikkkss"

::narita:: said...

urmm..
byk tol buah2an tempatan akak nk tanam ek..
org balik nt...serbu kebun akak jela..
ahahha

kakpah said...

ekau tak jadi ko nak bolo lombu mo kambing. dah nak tanam pulasan pulak? (kono puleh tolingo budak ni kang)

~KAK AZZ~ said...

sompek laie tu nak gusip2...hehe...

*mokasih la jonguk akak mlm tadi...

kueh bakar said...

mmm...nak kawinkan pokok apa ye?
err...

ashley said...

Ingat kut air batu jer campur campur Tijah..
Cerita ko pun campur campur gak..

jasrina rahim said...

heran gak. apasal kementerian pertanian tak mo komersialkan bunga rafflesia.

tanam la kat cameron ke, kat genting ke. kawasan berbukit jugak tu. ini nak kena pi gunung kinabalu baru leh tengok. jenuh la...

cea.. rekemenkan kat akak erna tu. kot2 dia buleh bawak hal ni ke tengah.

Tijah said...

cklah
hehehe. alangkan bursa pun bercampur2 inikan pulak tijah. hahahaa. malas nak buat n3 asing2 sebenarnya....


narita
mana ada byk. rambutan, pulasan & mangga je. hahahaa


kakpah
lombu maha bona kok indok eh yg bosa tu...3 ribu sekor. anak pokok baru 3 hengget. wakakkaaa...


kakazz
samo2. jgn stress2 yo. kok tensyen bona poie cabot pokok keladi blakang umah tu. bayang'an cabot kepalo org. hahhah


kb
aaaa...seblm kawenkan pokok...tuan dia la kena kawen dulu. kehkehkehh...


ashley
yer kak. kisah bertemakan ceritarakyat hari ni...pilih jer nak baca topik mana. insap? sedih? cerca? sumer ada...hahhah

Tijah said...

jasrina
aku lagi suka kalu refflesia bleh tanam dlm pasu. bleh letak dlm keta cam bunga flip-flop yg terhangguk2 tu.hahah

ai said...

Alfatihah untuk Arwah...


~wei! buek malu kaum botino jo! kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

AZANI said...

pueh posing soromban, den tak nampakpun ekau,mano lak den nak cari laie...jusco, tesco xtra, spital asia columbia, terminal satu, majid negeri, taman tasik, muzium negeri, balai polis, seremban 2, taman cedang,pinggiran senawang,seremban jaya,mano laiiee?
campur baur rasanya,bila tak jumpa penghulu seremban,ate kita numpang, takkan nak buat dek aje.

kucingorengemok said...

haha kesian aku kat budak perasan bernama memey itu... nampak sgt hingus lagi!

dude said...

kah kah kah
bosan dowh nak amik tau sal artis.
21?gile hingus+doboh

tapi aku aminkan je doa ko kak untuk anak ko n juga anak aku kelak..;)

woiii..mano menu eh??

Yunus Badawi said...

kira mcm n3 rojak lah campur2 ni. Lepas ni buat n3 cendol pulak hehehe

chronicles of angelzz said...

Al-Fatihah to arwah...
akak why people keep dying everyday?
its like one after another...
too much death already.

afiq said...

saye sngat sedih yasmin meninggal.....



....................



buek la elok2 pangai tuh sikit...
se"meme"h x tontu pasal.....

qishie said...

kak..kalau tanya camne nak tanam bunga api boleh tak?

hehe

~salwaredzuan~ said...

euwww...nama pun memey... mcm ucing plak sy rase. memey..meow meow... haha ntah hape2 tak relevan lgsg

linn said...

aku pun td baca metro tu mcm memula kesian tp gelak je. sungguh kesian minah tuh.

Tulisan Dari Manjung said...

yER ke norman cakap cam tu.....
malunya kalau TDM jadi memey...
sedih....ntah2 norman takut nak kahwin kut....yerlah anak ngan abby dah 3 orang...banyak nafkah nak kena bagi tu....kang kalau kahwin ngan memey...tambah lagi...botak kepala dia...tapi Allah dah beri jaminan...rezeki anak tu ada.....dari mengundang fitnah baik kahwin jer...jaga maruah memey...dahlah tak yah kutuk memey lagiii sian dia...nyesal dah tu gamaknya...

azreen said...

berbudi pada tanah dapat jugak pahala nya nnti kan jah....berbudi pada org ni blum tentu la berbalas pun....

green apple said...

ko kasik la chance dak memey tu nak feeling-feeling, norman tu dah kawen 2-3 kali (agaknya la), tu pasal takde feeling dah.

erna said...

jah,memulo akak nak mintak ampun maap bebanyak..tak dapek anta pokok jah..malu gaso e,baru sekali bejanji tak dapek nak tunaikan,,,bos soh lanjutkan sampai kul 8 malam.dah malam cemano nak poi mah sazah...kok siang2 buleh lah...cerito2 dulu...sebelum kona an diri...ni kang sazah tak kona sapo..tetibo yo muncul memalam.mintak maaf banyak2 yo jah.satu lagi...waaah...jah memang tera lah,,bulih dapek alamat ponoh opis akak siap ngan unit,no.tipun dan no.fax..lagi tabek boto la ngan jah

Tijah said...

ai
apo nak buek. statement tak tally org kato. hehehe


azani
bukan penghulu bang...adun. yb tijah ni mmg bz, susah nak jumpa. hahaha. aku biasa ada 2 tempat jer. kalu x senawang, kat venezuela.


kog
dia blm masak lagi dgn sepak terajang dunia nok. heheh


dude
kalu xde mende nak update, marilah bergusip. menu apo? ayam cili api? sama la cara dia mcm daging cili api sebelah tu...


yb
a'ah. cendol pulut + kacang + jagung. best kan?


angelz
kan? yg terbaik je plak yg dijemput dulu. alfatihah...


afiq
saya juer sedih. tapi tetap lalu makan bakso tadi.

adibah said...

Jah, ko pun pergi kursus kawen ye, nok... hahaha

Tijah said...

qishie
bunga api xde dik. periuk api ada...nak? hehehhe


salwa
kucen la tu. kucen jadi-jadian. manjaaaa sangat tu. hehehe


linn
lenkali nak buat statement...bincang la dulu kannnn? hahahhaa


tdm
yer bang. paper tulis centu. norman patut bertanggungjawab kalu betul nak jaga maruah budak tu kan? well, bukan nak kutuk...cuma nak ingat mengingati. hehehe...


reen
betul tu nok. jgn madu dibalas tuba dah...


D
btol jugak kan? tp yg klakar semlm ppuan buat statement, niari laki tu respon. norman nampak sgt panik disittiew. hehehhe


kak erna
ala..google kan ado kak. takpo la kak. mcm sey ckp...tak rushing tu do. bilo2 pun buleh. sazah mmg ado yo kek umah eh tu. takdo poie mano2 do. pagi yo dio keluar ngaji kek masjid

lupekanje said...

Al fatihah buat yang pergi tak kembali.
Yer tijah...kiter ni tah bilo nak poiee ehh...bilo nk bebetul insap nak rentikan buat doso..
Nak bayar sesemuo utang...errrkk...
sok acik pi Somban 2 bayar saman...tah dpt mintak kuwang tah idak...biler tah acik nak insap rempit keto nih..
Pehtu, acik nk pi Kopung lak...
Harap2 acik sompek lagi bernafas esok dan esok hari dan esok...dan esok...
Tawon ni acik tk poie expo agro, sobab tk balik kg...misti ado jual ikan guppy kannn?? (tu yo den carik..)

Tijah said...

dib
kusus kawen2 mmg dah ado sijil. tapi kusus kawenkan pokok ni blm pegi lagi. hehehe


acik
ikan gapi mmg ado td cik tapi x byk jenis. kek kodai ikan tu laie byk raso eh. buah2 byk la tadi. pueh la raso pulasan free. heheh

Ms.Lilies said...

banyak tol cite ko kali ni ek nok...title adalah menepati isi kandungan :p

Hezesuze said...

sebenonye nk citer pe ni tijah oiiii....konpius2...cehhhhhhhh!!!

* blalu pegi smbil seret selipar...srettt...sretttt..

Tijah said...

lilies
ni wrap up meeting namo eh. maleh nak tulis asing2. hehehe


heze
ontah la. den pon tak tau apo konsep eh kali ni. baco yo la yo? hahahaha

iina said...

alah jah.. jauh nar nak poei boli benih anak pokok lah jah.. lagik pun den takleh gerenti leh tanam n hidup kek sini atau idak ahaks.. mau sok kalau leh tanam n hidup umah den jadi pameran org.. pokok rambutan hidup kek uk nie ahh wakakakah

My Spirit Finger said...

Tijah,

Pak Lan tu sapo? Pakcik ekau ko?

Cahaya said...

kak, den baca gak pasal memey tu..adoi malu la plak bile kuar cite gtu kan..bukan abby je golak kak..den pun golak gak..(betul ke kak penggunaan perkataan "golak" tu)..hehe

tasikmerah said...

ala jah. aku rasa norman tu sesajer je cakap cenggitu. tup2 minggu depan kawen! haih....



.

Lifesaver said...

kak tijah ni..insap ke idak?hehehe

tentangseseorang said...

lain tu kak lain... cuba ko kire bilangan kelopak daun tu.. kan lain kan?

Tijah said...

iina
hahaha. pokok2 katulistiwa byk la. nanti la den tanyo kak erna ado tak bonih rosmary, thyme, sumo2 tu...


dzaza
iyo. bukan selebriti tu do. hehehhe


cahaya
betul! pandai ckp n9 dah ha. banggo den. tu la kan? caner statement bleh tak sama tu? aritu masa lepas kena tangkap kemain nak ckp apa2 bawak bebincang dulu


tm
yaaa! mungkin juer. mari kita tunggu dan lihat kann? hehheehe


lifesaver
insap la kejap. tapi tu la..mak manusia biasa nyah. hahahah


ady
haa..ko dah salah n3 dah ni. hehehe...

atty's said...

wakakakka..norman hakim dah rasa..buat pe..dia nak kawin..wakakakakkaak..padan le muka memek..

Tijah said...

atty
weh! mana ko tau dia tak rasa? tu tilam basah tu apa cer? wakakaka. opppss...