Jul 29, 2009

isk!

tadi akak gi KL...

10.30 dah sampai ampang. tengok jam. wah! sempat lagi kejar oldtown breakfast set rm3.90 nih. teros akak pecut sepantas usain bolt ke jusco AU.

itu ini begitu begini...kul 2 balik sbn balik. maklom la. akak mana buleh tinggalkan kampong lama2. kang lembu akak tu sume sapa nak jaga?
1 utk kau...1 utk aku.
2 utk kau...2 utk aku.

alkisahnya...

otw balik tu kat highway...ada org provok akak. dia bawak van. rapatttt jer dia folo kat belakang. akak mcm biasa la. hangin satu badan. adalah pantang org cucuk2 ni. menyirappp je darah remaja akak ni tau!!!

*note : remaja = age 13 ~ 33

akak mula rasa bengang. brek mengejut kang...takut kena sondol dr blakang. takpe...kita slow sket. kasi dia potong dulu. kang kejar balik...cucuk dia plak. baru dia tau! (wah! hajat bosa tak padan dgn cc keto yg kocik...)

tapi bila dia potong kannnnn...

owh! takpelah! biar la dia pegi. kang ikutkan sgt rasa hati...papehal jadi, tak pasal2 akak yg kena hangkut naik van ni.

ihsan google. ko giler nak snap2 kebagai dikelajuan 130km/j?

"sesungguhnya dari Allah kita datang dan kepadaNya jualah kita dikembalikan" tertera disittew!

teros tijah insap!

60 comments:

yuyee cap limau said...

kahkahkah..kak jah oiiiii
seb baik sompet insap eh.
tu la kak len kali berhati-hati di jalan rayo..
peringatan tu..kehkehkeh

joegrimjow said...

sama2 insaf

~Kak AZZ~ said...

ekekekeke....kali ni nak insap sokojap ko lamo ni....jangan lak insap sokojap yoo....hahaha...

apo lak kughuih na bona lombu tu...nampak abeh tali gitar solangko ehh...hehe..

xiiinam said...

Dak tijah memang selalu insaf....




bagus..bagus...bagus....

Ms.Lilies said...

Ko punya remaja dan2 sampai umo 33 ek...

qishie said...

huuu...akak bawak slow di laluan kiri la len kali..

ahaha..

insap2..

faiz said...

uikh..hampir2 ye jah...hehe...sib baik ko cepat insap kan..kan...

Fatul Akrul Ramli said...

cocok je kak..
cocok dalam2..
(UH, LUCAH PULAK)

Fatul Akrul Ramli said...
This comment has been removed by the author.
Tweety said...

siap ada kiraan remaja..ahaksss. nasib baik la tak merempit..

Monkey D Luffy said...

tau ko insap

haha

Hezesuze said...

skali cucuk van jenazah da...kuikuikui...kantoiiii sdah!

dude said...

kalau dah insap tu tak reti2 lagi nak slow down kete tuh?

peej said...

hahha..tapi gila scary kan..kalau aku terus pengsan kat situ..

oh tips nak melayan org cucuk2 dikelajuan 130km/j..
masa tgh laju itu..bukak lampu kereta tutup balik..so akan bg effect lampu belakang menyala..maka org itu akan ingat kita brake..padahal x pun..
eh kau paham ke x ni??ke aku mcm merepek2..

iina said...

elok narlah tuh.. nasib baik ekau tergerak hati nak bg dia jalan.. nilai moralnya.. perlahankan kereta anda mengikut kelajuan yang sepatutnya.. sebelum anda dibawa menaiki van jenazah dengan kelajuan yang sepatutnya juga..

wakakakah.. ayat xboleh blah nie

Tijah said...

yuyee
haaa...jgn jadi samseng jln raya kannn???


joe
ye lah kan? heheheh


kak azz
aaa...tu bergantung pado terma dan syarat. lombu tu terbagi mkn friskis. tu yg kuruih tu....hehe


cklah
yer. harus diingatkan selalu dah tijah tu. hehe


lilies
hikhikhik. ko nihhh. jgn laaaa. kasi can laa....


qishie
mana leh. kiri utk kenderaan berat saja...bukan utk manusia berat. erkkk?


faiz
mmm...teros mak beristigfar lalu menurunkan had kelajuan. hehe


fatul
ooo..dia macam plug & play yer? wakakakaa


tweety
niat asal mmg mcm tu. nasib baik cepat sedar diri kan...


kapten
yer. mak sedar tu...(masih dlm mode insap nih...)


heze
nasib baik xde yg mengintai dr cemin belakang. wakakaka


dude
dah slow la tu. bawak ikut limit jer. huhuhu


peeja
a'ah kan? lepas tu akan ada efek mereka membrek mengejut dan menyebabkan berlaku perlanggaran 3-4-5 buah keta secara bersiri di belakang. hahaha. padan muka.


iina
tanak aaa nek van jenazah. nek ambulan bleh tahan laieee.....

kakpah said...

istighfar banyak2 bilo bawak keto tu. jangan paneh baran yo. doa jangan lupo.
Donga cakap makcik kau ni... hehe..(toraso nak membebel lak pagi2 ni)

ymn said...

ingatlah pembaca blog tesayang .. bila memandu ..ahahsk : )

Lifesaver said...

kak tijah..memandu..ingat lah lembu tersayang kat kg tu

ztzett said...

oooohhh!!!
kalau aku TAK SENGAJA melakukan pememanduan secara bahaya ko cerca-cerca ye...tapi ko bulih pulak?

jgn buat lagi k, aku sayang ko...specially pasal definisi umo remaja tu... i loike!

moon said...

Sib baik ko tak cucuk dia jah...mau bangun yang kat dalam tu kang *ahaks*

paRi-paRi sYurGa said...

33 remaja?
weeeeewwwiiitt...
25 kira muda belia lagi jelita lah kan?
kekekekeke...

kuIna LadyInRed said...

smpat gak insaf...

is@r said...

Tijah...oh tijah..pepagi lagi u dah bagi i gelak guling2.

tasikmerah said...

range umur remaja tu aku setuju. hahaha....



.

ai said...

Kau ni Jah..pepagi dah buat air mata aku menetek gelak2 guling ni!!!!!! kahhhhhhhhhhhhhhhhhh.....

::narita:: said...

ahahahhaa...
ooo suke race gak ek.
tp org pon mmg sentap kalau ade driver main cucuk2 nie..
rase cm nk brek ngejut jek..
ko langgar blakang ko yg kena saman kan..
tp org bwak keta mak bapak..
x brani nak buat..

cokolat said...

turun kl tak rogerpon???
ke jj au plak tuuuuu... nak buat cemana kak t sombong giler skrg!
padan muka sombong lagi, kan van jenazah dah bagi hint!!!!

i miss u... (sambel rasa kembang tekak)

kucingorengemok said...

sereeeemmm! haha.

afiq said...

ehhh!! tapikan... van iteww memang bwak laju giler okeh!!
taim onyang aku meningga dolu...
aku da wisau da..sesilap tertunggeng jenazah nyan aku tuh...giler laju....

Tijah said...

kakpah
yo lah makcik. sey ingat tu. (ckp org tuo tak baik lawan kan?...) hehehhe


ymn
hahahaa. kalau sebulan tak update tu..maknanya??? hahaha


lifesaver
misti lembu tu sedih kan??? sapa nak bagi makan...


zt
aku tau ko sayang aku. ahh! update apa niari? apa kata paparkan pemandangan dr dayabumi? heheheh


moon
slow sket jahhh! baby on board katanya...wakakakakka


pari2
33 tu remaja. 34 sok...belia. hehehehe


kuina
keinsafan yg tak tau brp lama bleh tahan. hehe


is@r
ok. esok i buat n3 utk bagi u neves plak yer? tajuk : keranda terbang...


tm
hahahaha. aku tau ko suka. kita seropaaaa!!!


ai
menetek ke menitik nok? ko biar betul ni? wakakaka...ko netek sapa plak pagi2 nih...


narita
suka jugak. tapi semput jugak la keta tu nak lari laju2. kalu bawak fairlady tu lain ah. huhuhu


cok
aiyo! sori nok. mak nak cepat setelkan banking & jmpa client 3 org dlm masa 2 jam. lenkali eyyy. kita gi subway. mak dah melantak oldtown br nampak tu...cis...cis...betul!


kog
tu nasib baik xde sapa lambai2 kat cemin blakang kan?


afiq
aku syak ada org tepuk driver van tu dr blakang. " apo slow bona ni bang?" hahahaa. tu yg laju semacam yo tu...

julietchun said...

kalo malam nampak van jenazah jgn ko cuba nak cucuk, takut lain kes,tambah kat hiway,hehehe.

HappyIrfa said...

van ni ke yg cucuk akak?kalau yg ni sekurang2nya akak insaf.

tp kan ada org bgtau saya kalau van bawak cina mati tu,kalau dia potong keta kita,suwey..ye ker?

azreen said...

hati2 bawak kete tau jah....risau pulak aku ko nih.....jgn laju2 sgt....

cokolat said...

subway tu mmg tersorok sket kalo ko dari dalam jj.. tp kalo kat luar nampak je.
ok setttttttttttt!!! (sambel kenyit mata)

eiza in the house.. said...

semangat nak laju tu...tak po2....insaplah..

remaja antara = age 13 ~ 33

baguslah kojah suka..sbb kojah lum lepas lagi angka 33..he3 =)

rizz said...

naseb insapp ekkkeee

eddie dewanaga said...

nasib baik lu tak brake, kalau tak, yg bawak van tu mungkin akan dibawa oleh van sebegitu juga esok hari...

~salwaredzuan~ said...

bebaik kak..klu naik van tu, smp bebila pon tak leh nk hapdet blog da tauu!!!

Cik Puan Huda said...

crite akak kali ni mmg thrill..hehehe..ponuh ghaso suspen dan dobaran di dado...

tentangseseorang said...

tiada apa yang mampu aku katakan kak...

selain....


gelak guling-guling

wakakakakakakakaka

Desert Rose said...

hambekkkkk ko ha ha ha, ko ni kalau tak merembeskan air mata aku tak boleh ke Jah, malas lah aku ngan ko ni.

adibah said...

Jah, ko ada sedekah fatihah tak nok?

atty's said...

nasib ko kasi van tu potong tijah..

kalo tak sian..sedekah ar alfatihah..
aku pun insap jap tgk van jenazah

Tijah said...

juliet
jgn kata mlm...sensorang hari pun aku tengok seram nok. hehehe


irfa
cina mati tu tak tau la plak. tapi kalu ikut dekat keta diorang cam best juer...ada hiburan. dung dung cheyyyy!!!


reen
tak. aku adalah pemandu berhemah. jgn risau...tiada kanggaroo melintas disini. hehehh


cok
kannn? keji jer. aku dah kenyang dgn toast baru nampak subway tu. lenkali harus aku terjah situ dulu...


eiza
kita sebaya kah? hahha. marilah nikmati zaman remaja sementara masih ada...


rizz
lite2 jer. hehhe


eddie
ye tak ye kan? tapi kesian la...kurang khidmat 1 van. hehehe


salwa
blehhhh aper. kubur kat sbn ni ada wifi free ko tau. sbb dier dekat dgn lake garden. heheheh....


huda
takott kannn? hahhaaa. pandai la kau kipeh dehh...


ady
aku tau ko guling2 kerana hepi...ada leptop baru kannn???? hehhe


rose
wah! rose katanya...manjer gittew! tu seb baik setakat merembes air mata...bukan yg lain. wakakakak.


dib
aaaa...tak sempat. hehehe. aku cuma sempat beristigfar jer. hikhik


atty
sedekah kan sekali kat pemandu van yg bawak cam pelesit tu kan? hehehhe

hana said...

aku rasa nak guling2 jek baca tadi... lawak la ko ni kakjah!

lupekanje said...

tijah..klu waktu tu malam yg gelap guliter...agak2nya apa yg kau
akan buat...? tetiber van tu potong dan benti depan kau ....pemandu van turun,...


laluu......


laluuuu.....


laluuuuu...



depa habaq...
"cik..(pangey cik lagik tuh..) ...awat cek tk pasang lampu ketaa??? bahaya nih...kami pun tk pasan tadik..seb bek mayat kat bakang ni habaq...!!"

hehehe...
sekian, komen acik kali ni..err..komen ke..?

shuzana said...

kak..br tgk van..dah insap..kalau tgk mayat..gamaknyer mcm mane gayanyer..hihihi..

PINATBATE said...

Alhamdulillah ko insaf awal Jah..
kalau lambat sikit tadi nescaya akan menangis kesepian kerinduanlah lombu-lombu kau tu Jah..

jasrina rahim said...

tau takut~

ashley said...

Mana pergi nya komen aku yang dah ditaip tengahari tadi?

ek eleh haiiii..

Aku rasa komen aku tu dah insaf juga kuttt..dia bertapa..
hmmmm

k.e.r.i. said...

T_T

kakpah said...

kau tak ponek ko jawab komen bebanyak ni jah. kau kono pasang sekretari lah satu. anak kakpah tongah carik kojo tu ha.

Tijah said...

hana
ko nak berguling pegi mana? heheheh


acik
den teros pengsan cik. tak sempat insap...


shu
kalu tengok mayat? pitam...silap2 tak bangun2. huhu


pinatbate
sebona eh sorammm tengok van tu. bukan insap bona do. hehehe


jasrina
helllehhhh...:P


ashley
iyo ko ko ado komen kak? heheheeh. mentang2 aaaa ramai peminat talipon nak berkenalan skrg kannn??


keri
apo tu? hehe


kakpah
hahaha. mano nak den ghabo'an duit bayar seketeri tu kak oii....

My Spirit Finger said...

oit...dtg jusco AU awat tak mai teruih ke setiawangsa. Boleh hampaq kapet merah bunga maggar bunga ramai bagai, dah YB Senawang nak mai...cett

Hidemichi said...

tulah masalah bila van jenazah tak pakai siren....bleh dtg salah faham!hahahah.

Tijah said...

dzaza
aterrr...dah datang kawasan org kena la senyap2. lain la kalu adun setiawangsa tu yg jemput. hehehe


hide
kat depan plak xde tulis apa2 cam ambulan tu ker kan. etlis kita tau la...ni tulis kat tepi / blakang jer. huhuhu

lulujunior said...

nampak van takpe kak, nmpk 'penumpang' van tu kang, akak yang keras kejong jap lagi tepi hiway tu.

cik syahira said...

eh.
tetiba teringat.
beberapa bulan lepas, masa kat highway ada van jenazah potong.
sy pun slow sikit la kunun2 bg laluan.
siap insaf sekejap.
time tu hari jumaat.
sempat sedekah fatihah.
tup tup..
hbs je baca fatihah..
nun dari jauh ada kenderaan dua tiga buah benti tepi jalan.
sekali tgk van jenazah ada sekali.
siap ada keranda kat luar.
misteri nusantara terus!

* silent readermu dah bersuara. he3x

Tijah said...

lulu
whoaaa! kalau nampak penumpang, harus la aku turun tepi...call laki suh amek. kaki misti tak mampu tekan minyak lg dah...


syahira
fuyoo. mmg misteri tu. van tu eksiden sekali kah? tapi keranda berada diluar...siriyes scary ok.

yay...yay. akhirnya dia bersuara. hehehhe