Aug 8, 2009

saja saja...

rasa mcm nak berhiatus saja...

kalau bercuti sebulan agak2 ada org rindu tak? hikhik!
(motif apakah pertanyaan ini?)

penulis (penaip?) sebenarnya masih belum mempunyai mood yg memberansangkan utk mengupdate entry. mungkin kekerapan mengujikaji tahek anaknya telah menyebabkan serebrum yg mengawal intelektual & kewarasan menjadi kurang berfungsi...

sah! kena amek gingko biloba lepas nih...

dengar khabar guardian ada sale 20% utk suppliment kan?

ok.

mungkin ada yg boring. tijah tu asik la tepek muka anak dia. abes...dah tu je seketul yg mak ada. takkan nak letak gamba anak org plak kan? kehkeh!

last yr akak discover ada satu kedai gambar nih. sapa2 yg duduk area sbn...kedai tu betul2 sederet dgn bankrakyat sbn. opposite maxis. gambar berukuran passport adalah rm5 saja utk 12 keping. murah kan? sejak tu keje akak tiap2 taun adalah mengambil gambar passport cem saja. saja suka2.

2008
2009
lain kan? kejap jer anak akak tu nampak makin bujang. tup2 sok bising mintak kawen. tak lama pastu akak jadi uwan.

haih! life is too short kan?

p/s : gambar2 diatas telah di'lomo'kan di sini utk efek yg lebih menarik. cobalah!!!

44 comments:

JDK92 said...

kak tijah..kalau den ado anok pompuan..buleh lah kito berbesan..hahahhahaha

yuyee cap limau said...

kak jah nampak gaya
cem memeng sesuwi la ngn kite
ibarat pinang dibelah 2..hihi
malu plak kat mak mertua i nie..hehe

MommyDanial said...

alahaiii ensem nya anak omakkkk... dah sunat lom.. kok dah sunat buleh nikah dah tu...

p/s: den pasan gambar kek header tu dah bersiong... sungguh menakutkan dah lah skang kul doblas tghmlm.. huhuh sobab layan keliwon kah???

Hidemichi said...

Mcm manalah ruper Tijah masa jd tokwan, mungkin sereberum menjadi lebih nyanyuk!hahaha. Nyayuk2 pun menten blogging!hahaha.

rashiD said...

kak, lomo la muko sindri satu kali..
lopeh tu x buek dah..

siggplus said...

aku scroll pelan2, sampai gamba last tguling2 aku tgk gamba tu!hahahaha ngn rambut belah tepi nye

IBU KUMBANG said...

kalu aku anak dara lagik aku booking anak ko ni kak jah!

Ayda said...

alahai come nye cem.... meh sini nak cubit pipi sket..
baby fat dia dah kurang so nampak shape muka dia...
penat la tempis bebudak pompuan ni Jah oi... kiri kanan depan belakang cem

akak ayda di US

xiiinam said...

.....haih...akak tak boleh tahan....





...kih..kih...kih.....

...ketawa sambil mengupas tolur robus untuk di makan bersamo nasik lomak....

adibah said...

Boleh wat adik ipar aku, Cem ni Jah.. bolehlah nanti aku panggil ko.. AuntieTijah.. ye tak nok? wakaka


*kenapa taring tumbuh balik, nok? saspen aku..!

ymn said...

gmbr tu ..ada ciri2 menteri aka YB senawang and seremban

eddie dewanaga said...

dah nak posa ni lu mintak cuti blogging sebulan...??

lu kejam... ati kering!

Tijah said...

jdk92
buleh. xde masalah tu der. kuota anak mak ada 4. hehehe


yuyee
err...umur cik adik berapa yer? mak cem nak soal jawab dulu nih. hehehhe


mommydanial
lom sunat laie la cik. gamba eteh tu sajo2 yo tu. dah muak mo gamba lamo...


hide
musti la lawa. kata skrg ada botok kannnn? hahahah


rashid
hahahaa. ok nati aku buat. ala...aku ada iras2 maduri jer. senang nak ingat...


siggplus
mari sini aku buatkan gamba ko satu kali. hahahaa. tapi siriyes best layan yearbook tu...


ik
ko takyah ler...tapi kalu utk anak dara ko bleh saja nok. hahahah. errr...mentenen tinggi tak tu?


ayda
jgn sok kojap2 bawak gepren blk umah sudah. poning la palo omak eh ceni...


cklah
wahhh! sodap eh makan nasik lomak cuti2 ni...pastu lepas mkn best baring2 depan tv kannn???


dib
alak auntie? mano buleh...bukan ko dgn aku sebaya ker? larikkkk. wakakkaka


ymn
ahhhh. like mother like son kann???


eddie
tu baru proposal je beb. wa sindri mana tahan nak cuti lama2 pun sebenarnya. heheheh

Ms.Lilies said...

anak kita sebaya nok!!

errr....motip bgtau??

tasikmerah said...

anak ko mmg lawa la jah!

:)

Yunus Badawi said...

Cem nampak semakin ganteng tahun ni jika dibandingkan dgn tahun lepas. Ini mesti tiru ko Jah. hehehe

Anak2 aku pun main dgn benda tu jugak. Mengekek2 mereka ketawa bila tengok gambar sendiri yg telah diubah tu.

kakngah said...
This comment has been removed by the author.
kakngah said...

eeerrr... jgn lupo sunat an cem tu jah.. sbolom kau kawen an dio... tak ber'uwan' ko nanti..

rizz said...

tomeynye chem hahahahah

ashley said...

jah,
sekben ala ala ELBIS tu menyebabkan aku gelak guling guling...
wa ka ka ka ka

kucingorengemok said...

sampai hati ko jah, terlompat aku tgk gambor jahkulla atas tu!

Cakap Kosong said...

bagus gak idea ko pegi tangkap gambo cem saiz pasport tetipaap taun.....50 tahun lagi tinggi nilai gambar tu....nak2 lak kalau cem jadi perdana menteri...berebut wartawan nak koleksi gambar tuh...hahahahah

shuzana said...

kak..sanggup ko kotak katik kan gambar anak ko ek..sungguh lawak besan aku ni..oppsss....

Weed and Bandages said...

keTIJAHannnn.. hang tadak keja la ni kan..abeh pic anak hang hang p godamm

||alis|| said...

kak jah ko makan apa haa sampai naik siung tuh.. TAKUTTT~~~~


rm5 for 12pcs/??

sgt murah.. setahun amek dokali pon takpe..

adibah said...

hampeh! wakakakakakaka

Tijah said...

lilies
motip? hahaha. sesungguhnyer mak pahammmm tuuu...


tas
hins! hins! tu bergantung pado omak eh jugak kannnn? hahaha


yb
aku main2 gak yg gambar berkumpulan tu bang. lagi klakarrr...


kngah
a'ah. blm sunat lagi tu. tengok la taun dopan kot. skrg dio main nyuruk2 laie. hikhik


rizz
ado cam omak eh tak? hikhik


ashley
cer ko tengok gamba2 ppuan lak kak. klakar2 jugak. tak tido aku semlm main2 benda tuh...hehehe


kog
jahkulla? hahhaa. ko lagi sampai hati panggey aku cam nama pengebom berani mati tamil nadu....huhuhu


ck
kann? nak ambik gamba sindri cam dah terlambat gittew. maklum la tiap2 taun centu je rupa. cuma semakin mengembang saja. heheh


shu
ehhh tersasul disittew. hehehe. best nok. muka budak2 kan cepat berubah. aku nak amek tiap2 taun sampai dia berjanggut sok.


ms.weed
haa...cheq ada 1 gambaq lagi...cheq godek muka cem pakai rambut sebijik cam uncle B. hehehehe....


alis
murah kann? weh! dia ada branch kat melaka la. nati aku check blk sampul tu. nak amek skrg cam malas nak bangun dr kusi. bleh? hehehh


dib
hahhaa. aku tak lupe tu tawwww....

ztzett said...

Cem tampak lebih hensem pada tahun 2009 berbanding tahun 2008...

ztzett said...

tak sabar nak tunggu gambar pada tahun 2010 pula...

ashley said...

OPOCOT BUDAK JAH BERTUAH NI!!!
KO JAHAT JAH!!
TERKEJOTTT AKAK TENGOK GAMBAR KO JAH..
PADAM BALIK GIGI TARING KO TUUU...
AKU PIAT KO JAHHHHHH!!


DAH LA AKU TENGOK PUKUL 1.40 PAGI NI!!

ashley said...

SIANG TADI AKAK TAK PERASAN..
..............HISSSHHH

kakpah said...

keh..keh..keh..
(jangan sekeh yo. Itu jo yang dapek komen)

afiq said...

dear kak t...

bagus weh buat cnggini..aku ade tengok spe tah..artis kot..die snap gamba anak die dari umu setaun smpai da beso panjang..pastuh die susun bederet kat wall....wahh..cantik!

Tijah said...

zt
aku pun x sabar. acara mengambil gambar adalah bln 8 setiap tahun. hehehe


ashley
apo ko buek tak tido lagi kak? hahahaa. misti buang tulang ikan nak buat laksa niii...


kakpah
hehhee. mano buleh...sey hormat org tuo kak. wakakkakaa


afiq
haa...pastu frame lawa2 susun kat dinding kannnn?
*ni fes time komen ko cam inesen sket. heheheh

Mama-Danish & Sarah said...

betapa cepatnya masa berlalu...sedar tak sedar anak kita dah besar kan....
tak lama lagik dpt menantu dan timang cucu la pulak...

AZANI said...

mano lak komen aku ni?
apa yng au lomen semalam?
tak ingat pulak jah...agaknya pasal cem kot.boleh jadi mdelni..bela baik baik jah..cair awek nengoknya.

azreen said...

encem la si cem nie.....bertuah buat menantu ni...ahakkss

dude said...

soh cem wat blog, pastu soh dio tepek muko omak eh pulak..amacam?

Tijah said...

mamadanishsarah
tu la. tgk je la skrg pejam celik pejam celik kejap je dah setaun kan?


azani
hikhik. komen ko ilang? haaa...aku takde delete tau bang.


reen
kuota ada 4 nok. hantaran 50k jer. wakakaka. bleh??


dude
hahaha. dio mano buleh lawan tokey ...

Lifesaver said...

muka cem dgn muka kak tijah serupo la..ni mesti kes ibu borek anak rintik..hehhee

is@r said...

kak tijah ni..kalau xbagi is gelak xsah! Keep on with a good humor writting skills. Skema ja ayat! Hehehe...

Cheers...
Is

Tijah said...

lifesaver
tapi abah eh kata rupa cem cam dia. caner tu...


is
hikhik. kau gembira...ku juer gembira. wahhh!

shija said...

hencemmmmmmm nyerkkkkkk cayangggggg!!!!!

Tijah said...

cija
tu gamba lopeh kuar spita aritu. nampak kuruih kit kan?