Nov 20, 2009

obat!

baru balik dari klinik...

antibiotik aritu tak abes lagi ni tambah plak ubat baru.

cem dah lolap...
___________

petang tadi tetengah ym ngan coki, cem tetiba datang kat akak sambil pekup telinga...

"mami, my left ear hurttt!!"

ye! budak tu mmg dopopatjam spiking walupun mak abah eh haram tak cakap omputeh sepatah pun kat umah. ini tak propah eh wos! tak caya tanya cija. hikhik!

"kiri yo ko? kanan saket tak?"

"nooo! left only!"

"dah! moh dogheh pi klenet!"

dokter check tengok. ear infection la pulak. dah merah pun. aritu batok + selsema tapi hingus tak keluar abes so saluran adalah tesumbat menyebabkan telinga dapat jangkitan.

ubat cem...
ubat omak cem. uuu...sodap ehhh!!!
20ml. 2 kali sehari di makan bersama eskrem/puding
(dokter pesan overdose pun takpe. tak memudaratkan)

37 comments:

Ms.Lilies said...

Kemainkan obat mami nya...x hagak2 haha

Tijah said...

mimi
semlm la beli tu. nak mecingkan dgn mafin punya pasal. hahahah

xiiinam said...

Sodap namo klenet eh....

Yunus Badawi said...

Jgn lupa tinggalkan sikit ubat ko tu utk aku.

cik jijah said...

tijahhhhh.. ko gi klenet mane dpt obat gini neh..

afiq said...

nih coki nmpak nih die boleh meroyan giler babi nih....miahahha wopss mngkinkah coki x makan cekelat internesyenel?

aminah said...

ubt mami dia tuh ada kne cmpor ngn mana2 minumn x?bg kick katenya..hihi

Dayah said...

Salam Kak Tij,
Amboi obat mami kemain besar kedabak.. makan aiskerim + obat 20ml pergghhh sedap kak..
Sian cem.. moga cepat sembuh yer ensemel ^_^

ashley said...

Jah,
dulu ada anak sedara gi ampang puteri..
taik tinger keras jer..
pakar tinger korek taik tinger dia..
CHARGE RM1000..
opahnyer kata..taik tinger pesen emas ke?
ha ha ha
ghanap duit bapaknyer...

~Kak AZZ~ said...

ooo....ini ghoman ehh coklat hersyes tu yo Jah....Tenkiu2....lopeh ghayo aji ni akak nk turun KL....agak2 ehh kek mydin masjid india tu ado tak jual bondo ni...

*Akak tau area TAR yo laa....lobih2 tu takdo doo....mau sosek tekau...haha...

ai said...

Bagus la anak kau spiking aje. anak2 aku? yg pelik tu depan teacher bukan main 'yes no yes no'. kt umah, hampeh!

err..obat kau tu bukan obat gomok badan ke Jah? nk skit..

Lazyf... said...

omak mo apak cem slalu ckp bahso apo lak kek umah?hehehehe...

adibah said...

Mesti penangan KatunNetwork ni kan, Jah?

Hersey's syrup ni makan ngan masmelow pun sodap gak ni kan, Jah?

Shifu67 said...

ni dokter mana yg bagi obat tu kat ko ni...

Zyma Saad said...

Hershey`s Syrup tu aku kenal la, Jah. Sgt2 fofulur la.....
Makan dgn eskrim mmg best...

:)

Tijah said...

cklah
iyo kak. anjung karisma namo eh. buh namo anak pun sodap tu kan? cam karisma kapoor...


yb
xleh bang. ubat tu khas utk aku jer. hahah


jijah
err...klenet aku kat jusco. hahaha


afiq
eh jgn memain dgn dier nok. bukan takat hersheys, dier tu siap whipped krim skalik tawww...


aminah
khannnn? esblended ker kannn?? smoothies ker kannn??


dayah
byk lak tu dos dia kan? biasa obat lain 5 ml jer...


k.ash
cuak gak tadi. takot masuk semut ke haper sekali tengok inf sikit jer. skrg musim ujan semut byk masuk umah...


k.azz
haa. centu la ghoman eh kak. apo jauh na sampai ke KL. masjid india?? tak tau la kak...tapi setanggi byk gek eh tu...


ai
tak nok. itu obat penenang namanya. makin dimakan makinnnnnn la tenang. terailahhh....


lazyf
bahso isyarat. hahaha. ado makno tuu...


dib
a'ahh. tapi kena buat hotchoc dulu pastu baru rendamkan mashmelo. mmg sodapppp...


shifu
dokter kat jusco bang. dia kata mmg mujarab. ko try la bang...sejuk2 kat kemeren tu kan???

Tijah said...

zyma
yer. makan lak dgn eskrem vanilla. pergh!

faiz said...

aku pun suka ubat ko tue jah....

♣ haNie ♣ said...

tu ubat utk sakit ape kak...
nk try jgk..blh?

hahahahaha~

Tijah said...

faiz
ubat tu lambat expired tau..taun depan. hehehe


hanie
boleh dikk. boleh juga mengubati saket hati kerana diganggu kelkatu. wakakaka...

AZANI said...

memang sakit kalau ear infection ni...selalu doktor tembak dgn larutan drip gunakan syringe besar...bila terbalikkan telinga keluar putih berketul ketul...lega nya lepas tu...

Nizam.Ariff said...

Dia hembuih kuat sangat tu, sampai gegendang pun boleh terbalik...

Kalau dah terbalik, org dengar dia tak dengar. orang senyap dia boleh dengar...

jadi, istilah 'cakap malam dengar-dengar' tak leh pakai ...

Erna said...

wah..mokasih jah..akak dah tau dah apo guno e ubek jah tu...kalau poi giant tu, selalu belek2 bondo tu..apo la guno e ni..untok buek kuih rayo ko...nak lotak kek mano yo...rupo e ubek jah..sonang amek..

zonaku said...

hehehhee.. ubat akak tu buat sy overdos laaa... trs kembang x kempis2...

heheheheheheheee

KAKTINY said...

addduuuhaaaiii....
kalau ko teroverdose ubat tu.. jgn ko tergamam di kemudian hari kalau teroverweight lak tijah oii...
nak plak di "REGU" kan dgn muffin coklat.. aduduh duh..
hihihi...

Cikpid said...

kan main dio cakap omputih..humang aiii..

Lifesaver said...

kak..kalo aku pon..aku nak sakit jgk kalo dpt obat mcm tu

Yunus Badawi said...

aku pun batuk jugak ni sejak jumpa ko minggu lepas. Rasanya kuman ko tu. Jd ubat ko mmg sesuai benar utk aku hehehe

Tijah said...

azani
patut la anak aku cranky tido mlm kejap2 bangun bang. aku tak penah lak rasa. saket tul agaknyer tuh eh...


nizam
tu ah. dr ckp misti telinga dia cam bedengung tu. aku ingatkan masuk kelkatu/semut ke haper. harap2 cepat baik lah


k.erna
hehehe. tu bancoh mo susu pun sodap tu kak. buek hot choc. kek luar segelas maun dokek 4 hengget tu...


zonaku
aku pun sama laaaa. hahahhaa


tiny
bukan overweight nok. obese teros. hahahaa. tapi kalu regu ngan muffin pastu ada plak whipped krim. perghhhhh!


cikpid
haa. nak kata ada skandal dgn omputeh masa preknen dulu...takde plak. huhuhu


lifesaver
ko kan tgh saket skrg...buatan org. huhuhu


yb
hahahaa. tu la. padan muka ko bang. kuman aku ni jenis lambat nak baik taw bang...

eddie dewanaga said...

Hershey's ni kalau layan dengan cornflakes... berbuih minda beb !


lagi satu Nutella.. fuh, layan Nutella boleh lupa yg lu ada problem pasal document SOP tak complete sedangkan lusa audit ISO...!!!

Tijah said...

eddie
huiiii! nutella jgn cakap la. obat terbaik tu. boleh setel masalah rumahtangga hanya dgn sesudu tu...

nurul@cokolat said...

nok.. cerita baru nak panas masa tu. hahahahah...

cem.. akak doakan cem semoga cepat sembuh ya? yer cem? ingat cem pesan akak.. akak tetap nak tau rahsia cem bleh kuwos.

dari kakcok yang jauh di mata tapi dekat di kaki.

afiq said...

wahhhhh kakak??
kakak? kak coki r u okeh?
aaaaaaaaaaaaaaahhahahahahahahahahahaahah

kak wos said...

2 hari coti dok umah tak bley layan intenet jahhh!!
koneksyen mcm haremm!!
gerrem mak di buatnyer..
nih pon bkn propah oke?

satu jer aku nak pesan, sok2 kalo cem jumpa aku soh dia senyom je la ek? jgn skiping lak ngan aku.. anti wos punye inglish veri de brokeng!

shija said...

cian eh aweff..aweff sakit tingo samo ngan acu la..mak pon tongah sakit tingo skang niek..kan main sakit tekau..dah la sakit,bedongung lak tu...nak tido laie sakit ngko,rase cam kono bogok pon ado..wii aii sakit tuuuu...

*aku taun nie je dah kono 2 kali nok!sakit eh sampai domam paneh tekau..

sheila said...

sodap lak namo klinik ni..cam buleh bubuh kek namo anak ni..

Tijah said...

coki
kannnn? baru nak ketupat lite2 kannn?


afiq
kasik can la dekkk. ko kena byk kipas kak coki tu taw. dier dah bajet nak banjer ko tako tao 18 bijik tu....


wos
yer mak tawu. ko bukan kaki propah kan wos? takpe la nati jumpa kita berbahsa isyarat je la..


cija
a'ah..lopeh kiri, kanan lak. ni dah ok sket nih. nak abihan antibiotik yg ke-2 lak. nurin lak saket mato tekau...siang2 mlm pakai spek itam


sheila
tu la tu kan? ko nak lotak karisma apo? karisma karimullah pun oke...