Dec 1, 2009

abang jais ku sayang...

aritu dlm jam 12 ~ 1, akak tengah duduk depan pc menggugel resepi kek buah. sazah la nih. sibok na deh nak bakar kek bagai. dia tak sedar ke anak dia sumer dah mcm apam balik dah nih!

cem & apak eh dah lolap dopan tv. tiba2 ada bunyi benda bergegar! kuat gak. tapi kejap jer...tak sampai 2 secs. akak kejutkan carlos. dia tido...ofkos la tak rasa apa2 kan!

akak syak gempa nih!

esoknya kit cakap dia pun rasa benda yg sama. ada gegar. masa tu dia tengah tunggu ulangan sehati berdansa. yenna tambii! ingatkan stay up nak kiamulail. huhu!


hari ni tengok2 keluar berita. sah la! pilah kena goncang! dan gempa tu plak berpusat di senawang. aiyooo! mak takot nih!

tengok tu!

bala dah datang sikit2 kan?


akak syak sebab ni la!

last2 berjaya jugak pompan ni goyang gerudi kat m'sia yg mungkin telah menyebabkan goncangan dan "ketegangan" berukuran 3.3 skala richter tu. buleh plak release permit utk goyang gerudi ek? nak buat majlis agama pulak yg susah...nak kena tauliah/permit bagai.

jais mana? jais??? abang jaissss??? takkan diam jer kot bang?

haihhhh!!! (teros pegi ambik air semayang....)

77 comments:

kakngah said...

wallawey!!
yennadey.....
hahhaha!!! lg skali aku terkesima ngn sepanduk ko jah..
hrtu YB cem.. hrni ni..
sapo namo ane ni??? tetibo yo dne hlg ingtn..

kucingorengemok said...

kang org ugama marah, ada plak mulut yang kata kolot, tak open minded... kang bangunan runtuh sok, tijaaahhh jugak kena (eh? ada ke? hehe)

hantumakan said...

jah, ini kes betul ke?.. berpusat kat snawang, ngerinyaaaaaaa,

lupekanje said...

hati2 lah kiter semua...
acik kat sini dah baper kali gempar gempa...duk tempat tetinggi ni lagik giso..

nak cakap camni lagik...? tang mender yg baek, mang susah amat nk dibuat...memacam tapisan.
Tapi tang yg dah nyata langgar hukum Allah tu, dipermudahkan je laluannya..

tediously said...

aah btol2 mase tuh otw 2 perak denga radio ckp kt senawang la gempa tu. btw kak jah ni 1st komen dr org pilah :)

ashley said...

oh ye ker Jah..
hmmmmm..
take care!
Kut ada yang terikut ikut 'bergerudi' kat SENAWANG tu, ko hantor tengah Laut China Selatan..

Suruh dia gerudi kat sana.Mana tahu Petronas boleh guna untuk carigali!
hah!

sya mansor said...

sape2 yg luluskan inul datang tu memang bodoh. yang taja inul datang tu lagila double bodoh. baikla gi sedekah kat anak yatim ke.

haa kang dah tercarut kat sini. ampun kak...

F A R Y N said...

ntah apa2 bawak inul..takde kebaikan langsung..haishhh

Tijah said...

k.ngah
anne nih? dia penaung jabatan kebajikan masyarakat nih. heheeh


kog
agak2 bangunan jais runtuh dulu sok baru la masing2 nak insap kan?


dalia
yer beb! fes time aku rasa cenginih. cuak beb!!!


acik
tu la tu. dah elok aritu kensel...nakkkk gak buat lagi sekali. mmg gigih diorang nih kan?


tedi
takde komplen sbb xde damage kot. rasasikit2 jer tu pun tak lama. tapi tak mustahil lenkali kena lagi...


k.ash
kannn? kecoh tul. tapi kalu antor inul tu pegi tengah laut...ramai jer yg nak ikut gerudi sama tu. hkhikhik


sya
mmg double bangang. drp bawak dia masuk baik bawak celine dion ker kan? hahahah...dah la sore tak sodapp. lagu ke lautt...


faryn
tu la pasal. nak kata lagu best2 tak jugak. apa motip ntah tu. nak meransang jantan2 kat m'sia kot?

Erna said...

memang boto jah..kek gumah jah memang teraso boto kan..ado kek opis akak ni do LH gak..dio ado kek gumah..tetibo dio bagi sms kato kek gumah dio ado gegaran gempa..sumo orang kato..kok nak begurau pun guno la caro lain...dah donga berito tv baru masing2 tadi kek opis cayo..he he..sapo sangko kan..
sapolah kito jah..nak bising2 bondo tu..sapo nak pakai cakap kito..tunggu jah jadi yb...jangan la tukar jadi pengerusi PIBG pulak.

aminah said...

goyang dia bikin wa nk tutup mata je..segn plak...tgok laki2 meleleh air liur tgok bontot dia

Yunus Badawi said...

seram aku nak lalu kat bukit putus lain kali huhuhu

oklah nak pergi surau ni

cik jijah said...

hmmmm... aku pun konpius la tijah.. benda elok susah benor nak dapat permit.. benda gini yang ntah hape ntah kebaikannya senang2 aje dapat.. goyang gerudi kunun.. kang abis kena gerudi dgn tuhan baru tau..

Tijah said...

k.erna
yb tu mmg jawatan totap kak. pibg tu jawatan sampingan tu. hikhki. iyo. mmg boto kawan akak cakap tu. mmg teraso goga eh. takot gak nih. awak dah la dok tompek tinggi...


aminah
kan?? cam bangang jer. tak berseni langsung. baik diorang bawak syakira teros...


yb
yer bang. dah la laluan baru tu tinggi giler. aku blm lalu situ lagi tapi dengar2 org ckp..mmg seriau jugak la.


jijah
kan?? rumah org yg approve permit tu patut kena gerudi dulu...biar tenggelam dlm tanah teros

Akmar Anuar said...

senawang gempa bumi??
kek somban ado ko tidak gempa bumi tu eh?
risau nih...

kiamat da dekat!
nape saye tak bertaubat lagi nih? =s

Tijah said...

akmar
dah dik. mari tutup blog nak? berblogging ni agak melekakan. hehehe

catz said...

tijah,
aku pun pelik gak..
tuh yg org tetiap mlm clubbing kat kelab2 tak pe pulak...tak yah permit pun nak wat parti maabuk2 bagai...
org buat majilis agama nak ambush2 pulak..tu lah...
aku pun nak jerit kat abg jais ko ni..
huh...jaisssssssssssss!!!

uji6june said...

telopeh gak minah neh
menggerudi kek KL ..
dapek lak permit?

abang Jais tengok yo lah..

kalo ostad2 berceramah
sebok tanyo tauliah/permit ..

Hezesuze said...

abg jais tgh karok tu jah oiiii....haha
ermm tp kt klg rase gegar ckit tau....takotttt siut!

LORD ZARA 札拉 said...

kih3~

goyang kak~

goyang~

Umie said...

abang jais dapat tiket free pegi tengok konsert Inul nie kot.. tu yg sonyap je.. hiksss

btw, mari lah kita sama2 buat solat sunat taubat sebab dunia dah ujung2 dah nie..huhuhu

afiq said...

err den ingat memain yo cito gompo tuhhh...

Teacher said...

omak den tak raso pun... dia cakap

Shifu67 said...

apa klas jais nak tangkap inul... jais sonok tangkap ustad tengah ceramah.... errrr... bekas mufti ke... lagi la besh

JMR said...

bahaya gk goyang si inul nih..iskkhh..abg jais kena baca blog nih..hikhik..bwt kije guna kaki dan tgn nyer..huhuh

Tijah said...

catz
mana leh simpli2 tangkap org mabok nok. kang terkena tertangkap anak2 "diorang" kang amacam???


uji
hhahaa. gigih dapek'an jugak permit tu dr last year kan kak? tak sesio berusaha tu...


heze
misti avang jais karok lagu ahmad jaisss kan? gelissssahhhhh!


zara
aku tgh goyang lah nih. hahaha


umie
yer lah. m'sia yg luar dr lingkaran pun dah start nak kena. bahaya nih...


afiq
tak dik. mmg kisah bona nihh..


tic
dio boleh2 tanjong ipoh, senanti nuna. pokan pilah tak kono kot. tapi umah den ado raso goga sikit...


shifu
baru kontroversi kannn? hehehe


jmr
tu la kan? kita bukan buta. kita bukan pekak. kita peratiiii jer sumer2 nih

Syima Syaz said...

JAIS tuh belah2 selangor kak jah...belah2 selangor tuh sape ek MB nye?hehehe

Tijah said...

syima
eh! mb ada kuasa dlm jabatan agama ker? rasa cam takde ek? heheh

xiiinam said...

Kesan gempa sampai di Vanezuela juga rupanya...mujurlah 3.3.saja kan.



Yang bawah tu goyang tak ingat maut sungguh!! Astaghfirullahal 'adziiiim...

Tijah said...

cklah
sapa la agaknyer yg sanggup pegi tengok tu ek? eewww!!!

Tim said...

tu la kan kak..takut denga gempa-gempa nih...
mmg nk kiamat...

geraugebang said...

Ko jangan jah, bang badang kerja jais jah. eh, dalam bangunan jais.Tak sama ngan jais. Yo laa. Kalau luar perut bumi dah ada yang menggerudi tentulah yang dalam perut bumi pun menggerudi. Tuhan marah tu jah.

sI tEDI said...

malaysia juga tidak terkecuali.. :)

Tijah said...

tim
tanda2 kecik dah byk dah kan?


gerau
kan kak?? maklum la bumi ni dah tuo. kok yg eteh gerudi...dlm pun teraso yo. hikhik

Tijah said...

tedi
plat sudah berubah. dah termasuk dlm lingkaran agaknyer

Lazyf... said...

kak...
gambar Tg Ipoh tuh da dokek bona ngan kg ese tuh...haiyolah...
elok yo se lik Klumpo bru jd lak "gegaran" nih...subhanallah...

p/s : jln bru kek bukit putuih tuh cantikla...feeling2 mcm jln kek Kundasang, Sabah jo...huhuhu

adibah said...

seram kan nok... ataupun orang senawang ramai yang minum kopi kapal api, nok? huhu

Tijah said...

lazyf
tang mano tu? kg tolang ko? isk. tak dapek bayangkan kok gompo kono dam tu...


dib
kalu kopi kapal api tu...dia terbang pegi bulan teros nok. huhuhu

MommyDanial said...

haaa'ah... omak sey khobar kek senaling pun teraso gogaran eh...

aminah said...

at least shakira tu konpom kapir...takde masalh nk tgok dia gelek...ihihih...

Yunus Badawi said...

Aku sempat lalu kat situ sekali aje masa hari pertabalan. Baru2 dah tutup semula jalan baru tu huhuhu

Tijah said...

mommydanial
pilah yg rato tu pun goga kan? senawang yg byk bokeh lombong ni apotah laie. isk!


aminah
tu lah. kira boleh layan la jugak goyang dia tu kan...compare ngan inul tuh...


yb
dengar citer dah bukak blk dah raya aritu. siap majlis perasmian lagik..

Zyma Saad said...

Patutlah rasa bergoyang dan bergoncang je....ghupernyer ada "gerudi" kat sana nun.

Mana abg jais?? Meh sini aku nak Talkin kat telinga tu......apa nak jadi nihhhhh!!!!!

;)

lulujunior said...

Hahaha. Masa zaman Amelina dulu, takde pulak gegaran yeh? :D

Tijah said...

zyma
tu yg ahkak tak poti tu. goyang kat KL, goncang kat semban


lulu
amelina goyang kurang power beb! minah ni 360 dajah teros. hahaha...

KAKTINY said...

alamak..
nak amek air semayang tak leh.. sbb jepun menyerang malaya...
huhuhu.. baca surah qursi je la...

betullah tij..
mmg dh akhir zaman dh..

nurul@cokolat said...

cam lakhanat kdg2 kalau fikir kan??
bila pemimpin2 ni nak sedar?

CikChelsea said...

hapuskan diskriminasi!

vote utk YB Tijah..oyehhhh!

farhazoeLa said...

aku pun syak benda yang same kak, kl punye pasal, pilah yang kone. huh. kak, qiamullail malam nih plak. jangan eden lupe plak.

~Kak AZZ~ said...

goyang jangan tak goyang....selagi ada benda nak digoyangkan tu...goyangkan aje ler..............makan kuih goyangpun sodap gak taim2 cenggini...krupppp...krapppp....krupppp...krapppp...hahahakkk...

Tanjong Ipoh tu dokek dgn kg akak ipar akak laa...Nmpk gayo ehh org Pilah kono insapp dulu la cmni....org daerah lain takpo, buleh goyang2 laie....kakakaka....

~0~ said...

byk lagi kak...menda yang wat menda nie terjadi...goyong yuk goyang mungkin salah satu...

jo said...

kih..kih..kih....
tu baru gegar sikit kak..
baru berita...belum sampai malaysia lagi...


ramai la kaki2 dangdut bertepuk tangan gamaknye..

Mint said...

senawang? Dah dokek dengan Jolobu tu Jah, omak ngan abah den je kek situ...risau dah niii....kok putuihlah pulak bukit tanggo dek gembo..osahlah Jah...nangih den kek sini.....

FIESYAH said...

itulah kite ni benarnye dah akhir zaman, dah tahu banyak bala petaka belaku p x insaf2 g...tengok lah depan mate peperangan, maksiat, gempa bumi, banjir dll....

kadang kite ni insaf seminit dua je, pas tu lupe dah mcm dunia ni akan berputar seribu tahun lagi...

bebel2 pun diri ini pun kene beringat gak, bkn nak tunjuk baik...beringat sesame sendiri...betul x?

Tijah said...

tiny
takpe..baca ayat kursi pun ok. tapi make sure kita sempat pegi mkn kat hosp serdang dulu ek? huhuhu


coki
ntah la nok. uishh! ko dah bleh ngadap lappy nok? welkambekkkk bebeh!


chelsea
yb tijah memerintah sok kita panggey org arab buat belly dansing terus kan?


farha
patut KL la kena kan? hahahaha


k.azz
hahaa. ni misti org yg approve konsert ni org pilah nih. capo gek eh tu? tak pun bini eh org pilah ko kan?


~0~
yer dik. salah satu yg agak berbahaya kan??


jo
diorang yg bz berdangdut mmg tak rasa kot kan? maklom la tgh asyekkkkk...


mint
hikhik. kok putuih bukit tanggo...kono la ikut semonyih nuna..


fiesyah
kannn? harap2nyer insaf forever. apa yg penting...kerjaaaasama...

kak wos said...

cepat pindah kl jah!
kat sini tadek gempa lagi!
sok2 Dia bagi skali harong..
teros telan dek bumi!

ai said...

persetan lo inul!! sebab kau goyang buntut, negara aku bergegar! nyah kau!!

Tijah said...

wos
bukan area ulu langat ada gempa ker wos? sbb ada org tu suker ngamuk kat situ. heheh


ai
nakal kan dier?? sukak bikin goncang2an...

julietchun said...

masa bekas mufti perlis tu mengajar agama bukan main dorang gi serbu. aku berbaik sangka ngan jais ni konon dorang taktau inul dpt permit.

kuIna LadyInRed said...

tunggu KL bergegar
tp masa tu abg Jais tutup tutup mulut.

tasekM said...

aku syak gempa ni lah yg mengakibatkan katil aku patah tij!

muahahaha...


:P

Mak Ton said...

seh ari tuh dongar yo ado gempa yg berpusat di senawang.. toruih soram sojuk...

amalan xcukup laie ha....

takot lah..

Otak Delusi Pelita said...

Kak Jah abang JAIS (jabatan agama) ke JAIS penyanyi tu?kekekekeke.tp camne leh ade gempa lak tu kan.sib baik takdo kek tobalik ko.

farish H said...

wakakaa gelek la kakkk

Tijah said...

juliet
ok. aku pun nak bersangka baik la jugak. tak baik buruk sangka kan? heheheh


kuina
skrg abg jais tengah nganga molot tengok inul agaknye kan?


tm
hahhhaaaa. ni yg aku malas nak komen lebih2 nihhhh..


makton
moh samo2 kito jemaah kek masjid senawang...


odp
aaa...caner nak jawab ekkkk? huhuhu


rizz
gerudiiiissss....

ina said...

pak aji banyak simpan cd dia dlm kereta. nak ambik mood bawak kereta

chai n tea said...

minat sungguh akak ngan abg rajni ni ek

loh inul jd gak wat konsert ke? tatau la pulak saya (sungguh la ketinggalan) pdhal dok kolumpo gak..

Mak Su said...

hah?

Yunus Badawi said...

bukan gempa tu yg buat katil tm patah tapi xtvt atas katil tu yg menyebabkan gempa hehehe

Tijah said...

ina
hahahaha. mood jenis caner tuh?


chai
bang rajini ni kan penegak keadilan dlm pilem2 dier. tu yg suka tu. a'ah dik. sakses jugak dia menggerudi org KL


maksu
tekojut kannn?? cito boto nih. hehe


yb
org dapat keta baru centu la bang. hahahah

NenekPenne said...

politik..politik...politikkkkkkk
eeeh apsal aku sebut sekali jer politik tapi berbunyi byk kali...

oooo echo...bergema rupanya...

MimpiLaila said...

omak den pon koba tak teraso gompo..eii tatut2

kirana said...

Kirana nih pcadang bukan, pbangkang pong bukan. Dan utk makluman... abg jais takde. Dia pegi ke majlis ibadah korban... tunggu tulang fresh nak wat sup!

Lifesaver said...

ko sempat mengucap tak kak?

k.e.r.i. said...

kut-kut orang kuala pilah lagi 'gerudi' dari inul.

Tijah said...

nenet
echo? wah! cam berada di gua tempurung pula yer? hahaha


lela
tak teraso ko? haa..tu misti acik tongah dok eteh kusi osim tu...


kirana
wat sup? sedapnyer...patut la gempa. hehehe


lifesaver
sempatt...aku ngucap 5 kali sehari. hikhik


keri
ntah la kannn? agaknyer la kotttt...org pilah mana la tu ek?

PUTUBAMBU said...

seriau kan jah?

tak kira le negeri mana pun yg kena..walau berapa kecik pun skala richter... seriau tetap seriau..!