Dec 27, 2009

welcome home!

best pulak update 2 hari sekali ni kan?

azam akak taun depan adalah update seminggu sekali. pastu 3 bln sekali. omputeh kata quarterly basis. pastu annually. mcm dividen ASB.

aaa...baik tutop blog jer terus kan?

baiklah. hari ni kita nak cerita apa ye?

ok!

jemaah kita...para haji dan hajjah dah mula balik. alhamdulillah! semoga mereka telah pun mendapat haji yg mabrur.

kompleks haji kelana jaya dah tak sibuk dah. ko dah boleh la main galah panjang ke...sep-sep tiang ke...kat jln nak pegi kompleks tu kan nok?

dulu masa kecik2...adalah sgt excited dgn org balik haji nih. bukan apa. misti ada ole2. org lain hepi dapat jubah la, kopiah la, sejadah la.

tapi akak tak!

benda yg paling akak tunggu2 adalah gelang mekah lilit2 yg kaler merah/hitam tu. wah! dapat pakai 2-3 lilit kiri kanan mmg hip dah tuh! tapi tu la. yg bengangnya...asal bawak pegi sekolah misti kena rampas dgn pengawas. dengki betul!

owh!

tiba2 rasa...cam takde klimax je entry ni kan? hahaha!
setakat buat entry bangang...
baik takyah update tijah!

35 comments:

Aminah said...

nak gigit akak le..ish2..

Syima Syaz said...

tp gelang tu tak tahan...senang patah

~salwaredzuan~ said...

skang dah takde gelang tu..smua pakai lip lap nye gelang

Tijah said...

aminah
jangan gigit dik...akak byk kolestrol. kihkihkih


syima
tu pasal kena mintak lebih kat diorang. kannn?


salwa
skrgnyer gelang mekah cam cepat pudar la kan?

brain_mind&soul said...

tu laah kak,
kek mesia tak doh golang ni kono poie mokah bau dapek..

tak ponah laie se tgok golang immi cam gini...kalu henbeg sonang lak buek immi..:P

tapi gelang ni yg kaler merah cun erkk kak...bangga dpt pkai gelang ni dulu...hahahaaaa..

adibah said...

Jah.. selalu aku tunggu inai Mekah dengan celak Mekah...


tapi skrang.. gi Mydin je nok... pakai stengah jam dah merah membara..

catz said...

tijah,
sama laaa...aku dulu pon mmg sgt tunggu gelang lilit2 hitam merah tuh..
mmg vouge sgt dah masa tuh kalau pakai gelang tuu..
hehhehe..
tu jaman kita kecik2 kan..
now ni apa yang pemes ek? bagi tasbih terus ke?
hiks?

Tijah said...

brain
a'ah. tapi akak sker pakai gelang tu merah selang seli hitam. cam kaplam pun ada...tapi rawk apperrr...


dib
aku baru pakai inai kat kaki ni. jiran atas baru blk dr mekah kasik. pasni nak buat mahendi plak. konon2 cam org kawen la kannn...


catz
yer nok. umo2 kita ni tasbih jer seswai. biar insap sket. byk2 la bawak berzikir kan? kehkehkehhh...

S.I.D said...

kalo orang balek dari mekah ceq tunggu ayaq zam2 ja....amek dua botoi..haha

S.I.D said...

kalo orang balek dari mekah ceq tunggu ayaq zam2 ja....amek dua botoi..haha

Cik Puan Huda said...

pekena kacip patimah secawan msti mencurah2 idea hehe..
selain pkai gelang kaler2,adalah sgt rare kalo dpt pkai inai mekah yg serbuk tu.

Tijah said...

sid
jgn lupa baca bismillah...mintak cepat2 naik haji plak ekk?

Tijah said...

huda
kann? tp skrg org kasik inai dlm tube tu jer. kat mydin byk ek?

Marina Monroe said...

Celak serbuk dalam bekas tembaga tuh yang auntie suka..bukan pakai buek collection yo!

al-lavendari said...

budak dalam gambar tu, kalau gatal kat leher macamana nak garu ah ?

Tijah said...

auntie
kannn? klasik sgt bekas tu. dulu masa kecik2 suka main pengantin2 pakai celak serbuk tu...

Tijah said...

allavendari
morning bang...tu la tu. pueh sey mikirkannya. nak garu kek tiang pun tak buleh. kono spray yoko2 la gek eh kan bang?

kakngah said...

kok dapek golang tu.. komain banggo kan....

||alis|| said...

gigih ko balas komen kak seawal 6.44am?

mak ayah aku selamat balik, 2mgggu lepas, seperti dijangka, jubah seoarng sepasang, tudung sorang selai, dan kurma berbeg2...

aku kirim mak aku soh dia bawak balik, sume dapat, satu jer tak dapat. pak arab.

haha!

kakpah said...

ekau dah mondaftar poi aji ko bolum.

Zyma Saad said...

Salam Tijah .....

Aku selalu tunggu kurma dan buah tin......

Gelang lilit tu pun aku pernah dpt gak....

;)

jo said...

pengawas tu pun satu. gelang dari mekah pun nak rampas. dari mekah tau, bukan kompleks membeli belah.

tentangseseorang said...

betul betul pengawas suka rampas. nyampah i. eh eh aku pun pengawas gak dulu. dan aku sekolah semua lelaki. ahahahah

A.I said...

nak gi berak jap..kang aku komen.

Ms.Lilies said...

aku ada gak dulu gelang tu...
sapa pakai kira sangat cool weih...
errrr termasukla aku akakaka...

Yunus Badawi said...

Salam Tijah.

n3 bengang mcm ni pun sedap jugak baca. Kalau ilmiah sgt poneng kepalo den

~0~ said...

panjang leher nanti kak...hahahha

Lazyf... said...

golang lilit2 tuh satu nostalgia...

Lifesaver said...

aku pon penah kena rampas kak..bengang btol aku

Syima Syaz said...

btl!

Cik Puan Huda said...

yang mydin tu x thn..pkai 2 hari dah turun kaler..inai mekah gak no. 1..merah menyala

Tijah said...

k.ngah
tu la tu. kok tak dapek kemain moncong kan?


alis
aku nak pi kusus ni dik. tu yg bangun awal tu...online la jap dulu


k.pah
lom kak. tapi menabung tu ado la sikit. ooo...nak kono rejister ko dulu?


zyma
aku skrg suka kekacang tu. sodap ek???


jo
aku syak dia xde gelang tu. rampas bawak blk umah dia plak pakai...


ady
ko suka rampas apa plak dulu dik?


ai
cheiitttt...


mimi
pastu kalu sempit...gelang tu kita bleh expand pakai air panas kan???


yb
hahahah. ok la ni kan bang? buat release tension...


~0~
gatal susah nak garok tu...


lazyf
yer. skrg cam dah takde ek?


lifesaver
apa yg diorang jaki sgt dgn benda cenggitu ek?


syima
apo yg betul dik? huhuhu


huda
ye ke? tapi aku tgk brand lebih kurang sama jer. ker ko ckp pasal inai serbuk?

PUTUBAMBU said...

hahaha..! sabar je lah tgk gambor tu..

Cik Puan Huda said...

inai serbuk la kak jah..bancuh sendiri..ponah dongar x pantang lrg pkai inai.xle pkai time sensiang,nanti ayam togur, nanti kaler inai tu x merah..pe kaitan ayam ngn inai?

Tijah said...

putu
emas tu....


huda
hahahah. centu ko? tak ponah lak donga pantang ayam tu. cam xde kaitan je kann?