Jan 9, 2010

muvit!

barang sumer dah angkot. nasib baik strimik blm cabot. sempat la membelog kejap!

penat giler pindah ni kan? nasib baik dr dulu mmg mengamalkan konsep minimalis. barang adalah ringan lagi user frenli. maka 1 trip saja sudah setel. tinggal nak angkot kain baju je lepas ni. cuba sazah yg pindah tengok? mau buasir kronik org yg angkat set perabot jati dia tu. berat nak mampos!

so...

slamat tinggal lebende. tapi akak pegi tak lama. pegi mana? rahasierrrr! tapi sumpah penghijrahan akak takde kena mengena dgn konspirasi henjen jet yg hilang tu taw! huhuhu! btw...taun depan akak datang sini balik buat umah kat lokasi baru tu. insyaallah!

semoga perancangan akak sefamily utk 2010 ni dipermudahkan dan jadik kenyataan. amin!

bak kata bang bung mokhtar kepada harian metro...

berakit2 ke hulu...
berenang2 ke tepian...
bersakit2 dahulu...
bersenang2 kemudian...

sekian yb tijah melaporkan buat kali terakhir beliau bertugas di dun senawang.

56 comments:

Si-KerDiL @ Spendex said...

nok...!!!!

nok tijah...!!!!!!!!

ko nak pindah mne nok...??? :(


pindah pindah jugak...

blog jgn lupe update taw...

ko lew penghibur aku...

Cik Puan Huda said...

licin2..pindah dun mane lak kak jah

afiq said...

ponek pindah wei... jangan buek kojo....ahaha.. gud luck mummy jah...!

Cik Cookie said...

selamta pindah cik jah.
tahun baru
azam baru'
tempat baru
hoyeahhh

The Mindtripper said...

kak tij nak duduk oman pulak dah? melosia dah tak aman yer? huhuhu..meh duduk sebelah umah saya..saya takda kawan melosia kat sini..dah lama tak cakap melayu ni..kang bantai cakap melayu ngan laki tak paham pulak..huhu

al-lavendari said...

1. tahniah jadi pengomen pertama blog abang tadi
2.sedih sbb tijah nak pindah. sebelum ni abg selalu cakap, saya setaman dgan tijah, blogger popular tu. sekarang dah x boleh lagi.
3. gembira bila tijah kata akan kembali lagi nanti.
4. jangan lupa ingat kek orang ateh bukit bila buek kenduri masuk rumah godang nanti.

mamarempit said...

pindah ...pindah le...tp blog jgn praibet tau...cam ibu ninja tu....ape sal sonyap yo..rindu den kek dio....

moga impian YB sekuarge berjaya...

J@J@ / Bini The Rock said...

houchhhh!!!! :O
Nak Pindah???

jgn lupa bawak Kata Kunci rmh blog ni sekali yo!! kang ilang Kata Kunci, bermakna sunyi sepi laaaa YB punye rumah ni kang....

kesian saya...hidup sunyi sepi!!
x(

tireless mom said...

Selamat berpindah and selamat jalan. Komuniti di Bukit Labender akan merindui mu. Jalan baik baik.

~Kak AZZ~ said...

haiiihhh....skang ni musim org pindah umah ke... mano2 semuo cito pasal nak pindah umah...huhuhu...


*kdg2 tu bilo ati sakit, tingin gak nak pindah dr umah ni...tp mano nak poie tekau....nk balik ghombau, ghumah dah ghoboh.....tak dayo doo nak buek kemah kek somak samun tu...

**moga2 ekau makin bahagio kek tompek baru Jah.....Pindah2 gak, bondo alah tu jgn lupo pakai...hahaha....

JMR said...

menjadi persoalan, kemanakah tijah berpindah..auww

uji6june said...

pindah mindah ni
mau seminggu makan kek kodai
ponekkkkkkkkkkkkkkkkk ...

ibusinga said...

kipas tu jangan lupa Jah...
mahal tu...

Dayah said...

Salam YB Tij,
Amboi pindah ke tempat persembunyian baru naaa..
Rahsia lak tu ...
Ado bca n3 akak lama2 akak cari rumah area gombak ke mana ari tu?
Situkah tempat terbaru persembunyian..
Ke Dayah silap.. ekekekeke..

Shifu67 said...

waaa dah pindah rupanya... apsal ko tak congkel sekali dinding & lantai tu...

AZANI said...

Salam Tijah,
bila dah duduk sebelah Gunung tu, jangan lupa kami kat lembah...

annie said...

Salam,
Laaa...kosan eh selamo ni duduk ke lebende yo, dokek na kek rmh akak. Dah nak muvit baru tau, lambek btul lah akak ni kan. Tapi tak po lah Jah, angkek barang elok2 jgn tejatuh lak kristal tu karang, sok nak lotak kek dlam kabinet..takkan nak lotak tepawe econ save yo...

Yunus Badawi said...

tak sempat aku nak rasa ayam rosmeri ko huhuhu

Lepas ni ko lebih kerap ke KL kan? Itu yg ko cakap hari tu. Kalau ko sempat roger aku. Boleh kita pergi ronggeng.

Daun Bidara said...

pindah kl ke? nanti bagitau jah boleh daun belanja kopi secawan

kakpah said...

kau pindah jah? abih, lauk2 belen sazah tu camano dio nak anta kek kau. rugi la kau jah tak raso lauk pree...

kakngah said...

kusi dun senawang kosong dah la jah???

lupekanje said...

ko pindah mano tijah ooiii???
adeiihh..umah bosa lagi koo???
Senawang ko? Kolumpo ko? ato....Bongek...
errr...hehe..

PeaceKeeper said...

nice...

Nizam.Ariff said...

eh, kipas tu sama macam kipas aku...

kita sama taste rupanya...

Eh, tu kipas ko ke Jah?
Atau aku sama taste dengan pemilik rumah?

HudaLuna.♥™ said...

ui...

pindah mana?

semoga rajin mengemas

huhu

aNiS tHe BumbleBee said...

slamat pindah kak tij..selamat mengemas umah jugak..heehe!

adibah said...

jah, aku nak pindah gak insyaAllah bulan 2 nih... umah baru aku takda kipas..ko nak tred-in tak kipas tu.. atau menjadi hadiah housewarming umah aku..

huhu


selamat mengemas nok..!

Zyma Saad said...

Salam Tijah......

Selamat muvit ye!!! Strimix tu ko nak wakaf kat aku ke?? Huhuhuhu...

;)

geraugebang said...

Dah molek-molek dok situ, kenapa ko pindah Jah. Tapi ko wujud lagi kek sini jah kan. Ko merajuk kek sapo jah? Jah, jah, Ooo jah. Ko dah naik pangkat jadi menteri yo Jah?

NenekPenne said...

ko migrate obersea ker jah?

Erna said...

tijah..poi mano...alahai..raso sodih lak jah dah takdo kek somban..cem pun dah pindah yo ko jah..

xiiinam said...

CEM pindah sekolah juga Jah?

dude said...

pindah mana ni?
gila ah.
tak roger pun?

tasekM said...

aku punya syak ko dh bina istana kan tij....?


.

Hezesuze said...

alah mak lom mesra2 alam ngan ko noks...da ko nk pindah...

ko pindah mane noks?? hope dlm negeri je ye...hehe

faiz said...

ko pindah sbb bwk diri ke jah?? anyway, slmt berkemas ek.. hehe..

faiz said...
This comment has been removed by the author.
ztzett said...

owh! bz, patut tak visit "rumah" kite... :(

nanti bisik lokasi baru ek... :)

Lifesaver said...

kak..wat la housewarming utk umah baru..hehe

Mint said...

alahamdullilah...semoga mewah rezeki di hari mendatang ye Jah...

Chik Att said...

ooooo pindoh???? kena balin bom karbaid kaaaa ..... sprm terjah kaaa....?????

julietchun said...

hijrah itu perjuangan
hijrah itu pengorbanan

PUTUBAMBU said...

selamat bertugas di tempat baru ye jah..!

shija said...

sazah bgtau mak dio laie suko umah ko dok skang drpd umah ko dok dulu nok!camneh????kahkah.umah dulu tak msuk angin,tingkap tutoppp yo..umah skang mendoghuuu yo angin msuk kateh..gituuu lak kanz..

||alis|| said...

rasa2 ko penah tunjuk lukisan lokasi baru ko kan kak? tak jauh la kan... kalau betol la ingatan 24gb aku nih...


hmm.. tapi lokasi nak buat banglo tuh yg aku muskel sket.. heheh!

farish H said...

haah kak tijah nk pdh mne tuww!

KAKTINY said...

halo halo.. salam siaran.. eh eh.. sonyap jo..

kompom tengah mengemas.. selamat mengemas k..

Mak Su said...

selamat maju jaya dalam urusan perpindahan :)

mugiwara said...

patne.
jgn lelama...
keje byk nk kena setel nih!

Nomee said...

Tahun dopan baghu nak datang balik nok? Osah godang ghumah baghu tu nanti tuh!

iedadadida's said...

hehehheh..
salam kenal2
pindah mana tuh..
madam jah..

Pnut said...

erkkk konpius..
ni pindah umah ke
pindah opis ke...
pindah blog ke...

chai n tea said...

waa..lamanya YB pindah
x sempat update blog..konpius..
mana menghilangnya

kucingorengemok said...

ko pindah dekat2 abang begel oblong ke? ada termasuk dlm kawasan peta hari tu tak? :)

Lelaki Autumn said...

berpindah memang memenatkan..

Tijah said...

hai kawan2. heheh. saya pindah rumah saja. tak pindah blog.