Feb 1, 2010

jom!

isnin adalah hari malas masak. sebab ada pasar malam. cari laksam + air asam boi pun best nih!

pulas kunci. tunggu enjin panas.

"mami jom!!!"


"kejap. tunggu enjin panas sket!"


"mami jommm!!!"


"ishh budak ni. sabar la!"


"mami jommmmmm!!!"


"nak kena cepuk ekk??"


"jom jom inaiiii. mak ipom raja waliiiii. tesepak tunggul inaiiii. bedarahhhh ibu kakiiii"


cakap la siang2 nak ajak nyanyi. takde la mak ko mendidih tak tentu pasal.

42 comments:

afiq said...

lom sempat nak cakap mami cem da nak bongih kan... ape ahh.. nih musti....... err takde pape lah cem. see yu.

Tijah said...

afiq
watt?? wattt? dapek. dapek. jgn risau. wakakaka...(mak tau ko nak ckp apo nok)

aripsamat.... said...

sib baik mami bukan jenis laju menghayun tangan...heheheheh

afiq said...

apo yang dapek nih?????!??!?!? den nak koba.. daaaa... err xde pape ahh. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkakakakakkakakakaakakaka

xiiinam said...

Cem...
Jom ikut mummy Lah....


:)

Dayah said...

Salam Kak Tij,
Uishhh garang gak Mami cem ni.. nak cepuk! Alihnya dapat x laksam + air Asam boi tu kak. Ke cem kena cepuk ^_^

Erna said...

jah..tak cayo lansong cem tu nak kena cepok ngan mami e...

AZANI said...

salam tijah..
jambu dan asamboi sedap ooi.

n Z r A said...

miahahahaha lawak la cem ni!

Yunus Badawi said...

tempat aku pun ada pasar malam hari ni. Jom CEM uncle belanja .....

Hamzah Abd Hamid said...

masa awak duduk di LH dulu jarang dengar awak mendidih. agak eh tempat baru ni tak rasi kot. pindah sini baliklah ..!

momguess said...

jah
jah
kurang betoi sifat sabar ko iyo
nasib baek tak kena cepuk

adibah said...

Jah, ko dah kena standby hadiah Hari Guru kat cikgu dia tu nok.. aku sajes bagi iPod jer.. sebab macam2 lagu dah dia ajar cem nyanyi..

ari tu.. lagu gajah.. hari ni.. jom2 inai...

Lazyf... said...

soba kak...

Cem gurau yo tuh...

budak nk mombosa gitula...

hahahahahaha...

aNiS tHe BumbleBee said...

keh!keh!keh!hadoi la cem neyh..!

A.I said...

mlm asam laksa + air asam boi aku, jumaat (^_^)

sib bek kau tak sempat kene cepuk ngan mak kau lagi. ish budak ni!

zeozir said...

akak, i like ur son laa...masuk minang bleh??? ahaha

ashley said...

Ko pun rajin makan air asam boi ek?
ha ha bagus untuk anak tekak tu.
Sesuai untuk nak sambung nyanyi lagi..

~Kak AZZ~ said...

mano pulak datang ehh jom2 inai tu....bukan jong2 inai koo yg boto ehh...

dimaafkan je la sbb Cem yg nyanyi...kalau mami dia yg nyanyi, harus kena sound dah ni...hehe...

Timtim said...

Sejak kak tijah cte pasal die nyanyi 'saya seekor gajah tu', ari2 otak sy terkenang2 lagu tu. hahah

hatim a.r said...

cem kalau masok jangan lupa lirik ni insya Allah kalah hahaha

Zyma Da` Catwoman said...

Air asam boi? Ko peknen ke,Tijah?
Meh sini aku nak peksa perut ko...

Hihihihi...

;)

Tijah said...

arip
takkk. mami tu berani cakap jer. hahaha


afiq
sudeh la dikkk. sekali ikan di air mak dah tau jantan betina ittew...


cklah
jom jom inai laahhhh. hahhahaa


dayah
tak dapat. bila sampai pasa mlm ternampak nasik lemak la plak. hahah


k.erna
hahahaa. boto tu kak. sey berani cakap yo. mano sampai ati nak copuk dak cem tu. pandai buek muko kesian budak tu.


azani
a'ah. skrg byk betul org jual air tu kan bang?


nzra
mau jadi kakak angkat beliau?


yb
mana bang? aku aritu tersangkut kat jam masa nak pi jusco au. ada pasa mlm kat situ


al
hehehe. agaknyer sbb skrg musim panas la bang. tempat baru ni kurang berangin. tu yg cepat naik hangin tu.

My Spirit Finger said...

cem soooooooo cute

ztzett said...

babe,

ade 1 email ni, kateh tak elok panaskan enjin dalam keadaan kereta idle...

Yunus Badawi said...

Kalau hari Isnin pasar malam tu dekat rumah aku aje tapi kalau hari Sabtu baru depan Jusco AU2 tu.

Hari apa ko turun KL minggu ni? Ko rogerlah aku awal sikit.

Pink dan Biru said...

hi mummy..come visit our little shop http://pinkdanbiru.blogspot.com See ya!

tasekM said...

jong la tij. mazhab mana nyanyi jom2 inai plak nih...?

he he.

:P


.

Hezesuze said...

hahaha ko mmg sengal le nokS!

Tijah said...

momguess
sabar ni cam ada musim gak nih. hahahaa


dib
aku cadang nak buat dadih jer. pastu balut ngan reben. misti cantik kannn? hhahaa


lazyf
tu la deh. suka menduga mak dia sejak domenjak nih


anis
hehehe. presiden ko apa khabar ?


ai
hui. air asam boi mmg sedap tem2 panas ni kan? kak biah ko misti suker gak kan?


zeozir
buleh dikkk. utk sapa? akak nak bajet hantaran nih...


k.ash
asam boi suka. asam jawa pun suka. aku salu bancuh yg pes adabi tu kak...sodappp!


k.azz
patut eh mmg jong2 la. dio yg salah lirik tu..


timtim
haahaha. ko tak tengok lagi dia menari masa nyanyi lagu gajah tu.


hatim
bukan insyaallah dik. konfemmmm....hahaha


zyma
kalu preknan aku tak makan asam boi nok. aku makan org terus. huhuhu

Tijah said...

dzaza
cam mami dier kannnnn? hahhhaa


zt
laa.. ye ke? fwd kat aku bleh? jom ah adopt cildren...


yb
aku minggu ni jumaat sabtu naik KL tapi ada trng. minggu depan ah aku rojer ko bang...


pinkbiru
err...ok. ada jual tudung kah?


tm
salah lirik nok. hahhaa. ehh. ada lagu unchained melody ahhh. jiwang jap..


heze
sama2 la kiter. hahaha

Lifesaver said...

kak..anak ko pandai jugak berlawak

shija said...

gindu nak dongar cem nyanyik lgu saye sekor gajah tu noks..part paling tacing...pafffffff...pafffff...paffffff..ala2 sodeh gajah tu uolls..haks

Tijah said...

lifesaver
agak2 masok raja lawak buleh monang tak tu?


cija
hahahaa. paf..paf..tu kekadang bunyi eh cam lewehhhh yo. ala2 gajah loteh tekauuu...

ibusinga said...

wakakakaka!!!!
sudah terkena dgn dak Cem!!
nak buat menantu boleh???

||alis|| said...

aku rasa gen 'mengelak' cem nih harus mengalir terus dari ko nih kan kak?

muehehehe!

*bila mau jumpa*

Tijah said...

ibusinga
blehhhh! kita stuju jerrrr. sbb sebagai besan kita leh dapat bekalan duromine pecumer khannn? hikhik


alis
minggu depan amacam? sabtu aku naik KL

AdiHana said...

jong inai la cem..bukan jom.

carik pasal tol la budak nih..

Tijah said...

adihana
montang2 omak eh takdo anak lain kan?

The Mindtripper said...

sapo makan duromine tu? heheh..sensitip aku mendengar nya :P

kak jah garang ni...tongah PMS ko?

nama saya aslina said...

terbaek la lawak nihh!!

PUTUBAMBU said...

akakaka..!!!
sabar je lah dengar cerita pasal cem ni..ado jo buek oghang ketawo..

kono eh omaknya sekalik..!