Mar 20, 2010

ada ke patut? ke patut?

saya rasa seperti berada di kelab dangdut saja hari ni...
(eh! macam pernah pegi pula kan?)
dari kol 8 orang blakang umah ni karok...
ahhh! ahhh! ahhh! dr pagi tadi...

cadang nak lari rumah sazah...
tapi sazah takde pegi kenuri jugak...
haih!

ok takpe...
kasi can la kan...
dah dia buat kenuri...
bukan selalu pon...

kol 1 lebih tadi...
karoke berenti...
pastu...
saya dengar bunyi kepak kepung kepak kepung!
ahh! pengantin dah tiba lah tu...

tapi...

tak baik tau...
sejurus lepas tu...
saya dengar DJ pasang lagu...

ponnnntianakkkkk!
dengarlah lagu
nyanyian ku hanyalah untukmu
ku pintaaaaa supaya kamuuuu
gembiraaaaa selaluuuuu

ponnnntianakkkkk!
jangan meradang
dengarlah dendang tidurlah sayang
ku pintaaaaa supaya kamuuuu
gembira selaluuuuu
huuu...
3 kali ulang oke.
kalu saya jadi perantin la kan...
dah lama saya halau DJ tu balik...

p/s : skrg berkumandang lagu pelamin anganku musnah. hohh! sengal betul DJ tu kan? hahaha!

28 comments:

Hezesuze said...

aduh! ko xdjemput ke jah?? hehehe
tu DJ sengal namenye....ahaks!

eddie dewanaga said...

okay la tu Jah... gila hari tu punya kenduri kawen member gua, DJ dapat permintaan lagu beb...

Halimah Jongang.

♥♥ atie ♥♥ said...

ntah² DJ tu baru lepas 'keciwa' kot..

Tijah said...

heze
hehehe. diorang tak tau pun kewujudan aku. aku kan baru pindah gittew.


eddie
wakakakaaa. aku tengah tertunggu2 lagu fatimah juling plak pasnih


atie
kannnn? tu jeles tengok org nek pelamin la agaknye tu...

MUMMYMUJID said...

ehhhhhhhhhh ke dj tu yang meratap sayu...yolah...kot2 kekasih ati yang duk atas pelamin indah....ratap...setap..ketap bibir....huhuhuhu

peej said...

memang tak patut.
agaknya DJ tu mengerti perasaan pengantin kot.
sebabkan dia dah ulang 3 kali lagu pontianak. maka harus la pengantin hangin kot.
so memang sesuai la bila keluar lagu pelamin anganku musnah. hahah.
seterusnya pengantin harus memusnahkan DJ itu.

afiq said...

nape tak jempot mami jah sebagai penyanyi jemputan nie?

Eliza said...

ish..ish..tak patut..tak patut.. kalo akak jd pantin tu jah, mau jek akak bagi dj tu mkn sup selipar jopun, kasi penampo sedas dua. pastu akak jerit dari ateh plamin..poie ko dari sini.sengal...sadiskan jah.

dila~noor said...

tetibe teringt time mjlis sy..adeke dj bntai lagu dangdut..tak best lgsg..time mkn beradap die kene sound..kikikiki

Tijah said...

mummy
wuih. takkan perantin nak upah dj bekas kekasih hati kotttt. heheh


peej
kita syak DJ dengki pengantin tak ajak makan sekali kat table kan? dia dr pagi tadi usha udang panjat nanas tu...


afiq
mana leh. mami sore rock. takkan perantin nak dengar lagu gansenroses plak kan?


eliza
sadisss. baik bukak radio je centu kan?


dila
hahahaa. eh. tapi dangdut tu kekdang layan gak kalu ada joget lambak kannn?

i.am.belle said...

haha lagu tak kena tema majlis. rasa nak cepuk je deejay atau penyanyi haram itu xD

xiiinam said...

...selamat pengatin baru Jah!


Oooooooops, salah stesen...
:)

Yunus Badawi said...

dia sewa karaoke yg murah kot. Itulah sbb lagu2 lama aje yg ada. Kalau lagu baru ko suka lagu apa jah?

~Kak AZZ~ said...

haha.. nasib baik tak kono locot dgn tolo tomolang dj tu...

Petito said...

ko tak pasan tu... dj tu la komposer lagu pontianak tu. kalo dia tak promosikan lagu tu, sapo laie nak bukak lagu tu? sapo, sapo? takkan maya karin plak nak promosi on behalf kan? hikkksss...

NenekPenne said...

tulah masalahnya..
patutnya time kahwin pasanglah lagu meriah2..ni pasang lagu pelamin anganku musnah plak
dibuatnya tetiba penganti tu kena kahwin paksa ker apa ker, mahu tak melalak wey....

Erna said...

jah..memang tak patut..memang sengal...elok e..jah poi..kek dj tu...bagi tau..kau kenapo ha...kato an..
pasang la lagu pengantin baru yo...tak pun selawat nabi...yo...
ini lagu pontianak...apo melap pongantin tu..terok bona ko...he he..

Tijah said...

belle
tu la tu. tapi mmg giler klakar la layan lagu org kawen niari. hahaha


cklah
mekasih kak. hahahaa. aura dah ada dah tuuu...


yb
yg baru..aku suke lagu "kan kubunuh sapa yg kacau lakiku". wakakaka.


k.azz
xdo tolo gek eh kak. skrg org bagi potpuri yo.


petito
yo tak yo eh kan? lagi pun pontianak mano ado kuar siang. kono la carik ejen utk promosi. wakakaka. pandai la petito.


nenet
pasni ni tunggu kot2 kuar sokabar citer pengantin lari. haaaa. tu dia la tu.


k.erna
agak eh la kak. mano la tau kot nak seb bajet ko kan?

AzAz said...

dj ting tong lah tu, syok sendiri, apa dia hinggat kenduri kawen makcik dia ker?

Ms.Lilies said...

Bleh tahan lak ek tinge tuan umah tu dgr lagu cenggitu :p

ashley said...

pontianak???
lagu mender tu??
musti bukan zaman aku tu..
apekehal nyanyi lagu pontianak time kunduri..

Tijah said...

azaz
ntah2 makcik dia yg sabotaj cd tu kan?


mimi
hahaha. silap2 tuan umah yg rekues sbb kawenkan anak secara terpaksa. hahah


k.ash
eleehh kak. tanak ngaku ler tuhhh lagu tu dr zaman dier...

faiz said...

kuhang hajau tul la dj tue kan jah.. ntah2 pengantin pompuan tue x girlpren dia kot..balas dendam la tue..hahaha...

Lazyf... said...

sungguh kijam itu DJ...sosah an yo...

nama saya aslina said...

semalam kenduri dekat umah aku 6x dia pasang lagu "cari jodoh"-wali band. pagi2 buta pulak tu... dah la location bilik aku dekat gila dengan umah pengantin tu. sampai harini aku tak dapat pikap apa motif dia...

Tijah said...

faiz
apo la perantin upah dj ex-bf plak kan?


lazyf
patut bukak la lagu lady gaga ko kan?


aslina
hahahah. tu maknanya DJ yg desperet tingin nak nek pelamin sebenarnyer.

Lifesaver said...

DJ tu pon..agak2 la..ish3

~June a.k.a UmmyImran~ said...

Apo lagu camtu lak pasang kek kenduri kawin? ciss...kalo den, mampuih den tak nak bayar dj tu...ahahahahha...