Mar 26, 2010

krisis rumahtangga

istri : bang...

somi : yer?

istri : kang tolong beli daun sop eh?

somi : kedai mana?

mmm...
kalu isteri jawab "kedai tayar"...
jatuh nusyuz tak tu?
huhuhu!!!

39 comments:

Kak Ezza@makcik Blogger said...

tu yang malas nak suruh laki ni..samo la kek sini....

J@J@ / Bini The Rock said...

alahai dah mcm pak pander ngan mak andeh jer...

xD

h a n i e said...

karang dia bawak balik skru kang..camno..

hahaha

julietchun said...

aku takut jatuh penampar kat muka je,hahahah

|| NaFiRaa || said...

hahahahaha...nih malas nak suruh ye kak..hahaha

tujuhhariseminggu said...

uih... saje je en carlos nak memanja ngan cik puan tijah lopez... :)

cikhajar said...

hahahahaha.... gelak bersama2... lawak laa akak ni

PUTUBAMBU said...

kah..kah..kah..! sabar je lah..

alah, cakap jek..kat kedai yg ada jual lauk ikan2 basah tu..adalah sayur.. .hehehehe...

kalau tak faham lagik tu..nasib lah..

Erna said...

ayo e lah hai dak tijah ni...dibawak e balik tayar nanti..ha..buek la sop tayar...he he..

putera aftus said...

dio nak tompek spesifik agak eh..

tapi kalo koba kodai tayar pon xpo kot kak..


baru dio dio soda sikit..

haha

Tijah said...

k.ezza
last2 kata...tak pe la bang. kang sy pi beli sindri. kehkehkehhh


jaja
saja je kannnn?


hanie
jgn bawak blk amoi jual skru sudahh...


juliet
wakakakaaa. harus mak merajuk 3 taon lepas tu...


nafiraa
lebih afdal pegi sindri...


7hariseminggu
manjaaaa la sangat kannn. hahahah


hajar
marilah kita bergelak ketawa. takpe. esok cuti. eh...xde kena mengena


putu
tau sebenarnya. saja wat2 tatau je tu...


k.erna
kehkehkehhh. akak ado bonih sop tak kak? eh...daun sop pakai bonih ko?

Tijah said...

putera aftus
kehkehkehhhh. buatnya betul2 beli tayar kang...terus lari bajet padahal daun sop x sampai singgit.

Dayah said...

Salam Kak Tij,
alahai.. nak beli daon sop ada kat kedai tayar ko.. kakakaka.. cuba bg taw mcm tu.. kompem x tanya dah..

Saja la tu... nak ngada-ngada.. kekeke

aNiS tHe BumbleBee said...

koh koh koh! (gelak sambil batuk!) kadang2 tu mmg arrr...soklan2 dorang ni mmg kasi berbuluuuu je telinga..

tasekM said...

wakakakaka.....

org laki mmg cenggitukan. soh beli daun sop pun nk tanya kedai mana.

weh... mana ko punya report. kata nk bg. ha ha.




.

Tijah said...

dayah
sekali mmg ada lak kan? bini tokei taya bukak table jual ikan sekali depan tu..


anis
musim batok ko sanun? kohkohkohhh. sini pun batokyo. byk na makan eskrem.


tm
hhahaha. lupa lak nak kasik report. tapi tiada apa2 yg berlaku sbb x jadi. hahaha

Ms.Lilies said...

wakakaka...
tp slalu camtu kan...
ko mc daun sop la kejap nok :p

Yunus Badawi said...

org pompuan pun kebanyakan mcm ko ni tijah. Apalah salahnya terangkan bila laki tu tanya. Susah sgt ke atau ada emas dlm mulut tu yg takut jatuh?

Org lelaki ni suka spesifik.

psst - Apa laporan yg ko nak bagi kat TM tu? Boleh kongsi dgn aku jugak ke?

Tijah said...

mimi
nak kena tanam daun sop kan nok? cam nyonya sbelah umah ko tu. hahaha


yb
laporan? hahahaa. itu kitorang bang. mana leh share2 kat sini. hehehe

zonaku said...

hehehhee.... dia jatuh pengsan jer kot kak

joegrimjow said...

hahaha
xjatuh kot
bergurau
hehe
mgkin btol somi tanye
kot2 la soh beli kat pasar ke
kedai timah ke

husnuzon

iina said...

Hahaha kalau den cakap yo.. sobolah kedai tayar hahaha.. sobona ehh dio maleh nak fikir kodai mano nak poei tuh.. biasa ahh..

lupekanje said...

pokok dek dio la tijah...klu dio rso sakit ati eh...bedoso kau jah...*tkut lak nk sobut nusyuz.

tpi klu pastu, dio gigit eh tinger kau....kiro dio goma la lawak kau tuh...hahah..

Catwoman said...

Salam Tijah Lalingto....

Sabo je la.....
Kelako la komen2 utk n3 ekau kali ni.......adehhhh!!

Aku rasa le elok la ekau tanam sendiri daun sop tu atas tanah kek bolakang rumah ekau....
Kalau ekau suruh si Carlos poie boli pun ntah dio kenal ke tidaknye daun sop tu......

Hihihihi......

:)

kakpah said...

len kali kau poi la boli sondiri..

adibah said...

*imejining..

isteri menjawab.."kedai tayar".. kemudian .. si suami pergi mendapatkan si isteri.. cuba nak mencubit pipi bergurau senda.. kemudian.. berlakulah adegan berlari2an, mengelak, mencuit..

dan akhirnya.. 45 menet kemudian, mereka keluar makan di kedai PakMan sebelah kedai tayar itu..

sekian. :)

NenekPenne said...

aku suka cakap loyar buruk gitu dgn my ex..

actually maksud dia kedai mana tu, kedai yang mana satu? kedai senah ker atau kedai tijah....

lainlah kalau dia tanya kedai apa..hak tu boleh lah cakap kedai basikal...muahahaha....

sekali tengok kedai basikal tu betul ada jual daun sup...

cenggana demo?

afiq said...

aku pon suke menjwab camtuh.. tapii kek adek aku lah.. hangin lah wehhh suh amik nasik baru tanak.. dio tanyo kek manoo.. den suh cek bilik air kok ado

hatim a.r said...

ni hampir la kak nak nusyuz hehe.sikit lagi see u in court

Eliza said...

jah, samo lah cam akak nih. bilo somi asik tanyo npk tak tali pinggang eden? sekali akak jawap..npk2, cubo tgk kat dlm piyuk nasik tu..

ala jah..kalo jatuh pun takat ai see u in court mamot yo..

psst..jah, akak spiking nogori pas tak? kenot help it kalu dah masuk umah ko dik..

Tijah said...

zonaku
aku yg pengsan kan?


joe
takdee. bleh beli je kat mana2. saja je tu. :P


iina
ado byk kodai runcit kek taman ni. sajo yo kan?


acik
kok dah sampai gigit telingo kaluuu...sey maap'an yo lah kisah daun sop tu. wakakak


ketwomen
tak buleh nok. kalu aku tanam konfem mati punyer. huhuhu


kpah
nak kuar kono sesiap bagai tu yg maleh tu kak. adoi la


dib
woohhh!! apasal 45 menet kemudian? ko jaaatttttt!!! wakakakakaa...


nenet
kannn? ok la. lepas ni kena bagitau secara spesifik. sekali ada lak tampal tayar pecuma seikat daun sop kan?


afiq
wahahahaha. kok mo ajah samsiah mau kono hayun mo pendayung penganan tu kannn?


hatim
in court takpo dik. jgn in ICU. wakakaka...


eliza
dlm piyuk? wakakkaaa. tu laie handa tu kak. kang silap2 kono talipinggang cano? err..buleh. sey bagi markah 80. heheheh

eddie dewanaga said...

sedap betul molot bini tu menjawab ye...

::narita:: said...

uihhh...
kalau itu pun da jatuh nusyuz...
makin tinggi la kes pceraian hehe...

dila~noor said...

kak tijah..kalu mcm sy yang suh org bli daun sop,tp bwk balik daun ketumbar nk ckp ape?
jawapannye:eh,bukan same ke yang?

kalu taktau tu biar jerla kite cari sendiri..kang daripada nak bt sup kene bt tomyam..hehehe

tentangseseorang said...

dia tau le kedai runcit. tapi kedai runcit mana yang ada jual daun sup :p

AkU said...

akak..ade ke kedai tayar jual daun sup??
xpahm nih..ishh..blur la jap..
@@

Tijah said...

eddie
takk. blm jawab lagi...baru dlm hati je tu. hahaha


narita
err...ko amacam dik? hehehe


dila
bahaya gak kan? dah la rupa adalah sama. bau je lain


ady
amboiiii. kemain la beking abg ko kannn???


aku
adaaaa...dia tompang bukak meja kat luar kedai dikk

Mak Ton said...

muekekekke.....
osah nusyuz tuh... musti bulan mengambang tuh...

Tijah said...

makton
gerhano yo. huhuhu