Mar 31, 2010

mmm...

biasa kita...
kalu ajak org datang umah kan...
kita akan cakap...

"EH! JEMPUT LA DATANG RUMAH..."

kan? kan?

tapi bila dengar org kata...

"JEMPUT LA DATANG BANGLO AKU..."

atau...

"JEMPUT LA DATANG KONDO AKU..."

tak tau la org lain...
tapi saya seperti menghidu aroma pelik disittew.

awak...
awak rasa pelik tak?
ke rasa caner?

p/s: kawan kita laila suh tulis "bangloku dlm pembinaan. progress -> sedang suntik ubat anai2 ke dalam tanah. besi 1 haram tak pacak lagi. tapi saya akan menggunakan jubin ceramic guocera nanti."

45 comments:

mamarempit said...

jemput la ke pondok den ni.....itu ayat akak yg biase...

tp kalo cam kondo ke banglo ke....bukan ada pelik...tp mistik.. :P

al-lavendari said...

tak pelik kalau tempat dia tinggal tu betul2 banglo atau kondo .. cuma berbeza dengan resam kita walau pun dia mungkin jujur.

patutnya cakap macam ni ..

"jemputlah ke pondok aku"

walaupun rumahnya banglo 13 bilik seperti rumah yang bakal tijah buat !

tak gitu ?

Jiejah @ Iza said...

mmg kepelikan disitu .. :-P

aniway , jemput la dtg pondok buruk aku hahahahaha

al-lavendari said...

laaa ! serentak pula jawab dgn mamarempit .. cepat betul dia sampai. ye lah dia boleh cilok2 kan ..!

Yunus Badawi said...

aku pun nak jemput ko sekeluarga ke rumah teres aku. Dulu ko kata nak dtg. Bila tu jah?

Daun Bidara said...

orang tu mungkin lebih spesifik dalam segala urusan

kucingorengemok said...

seseorang asik tulis: jom la datang my 2nd condo... - lalu aku buang dia dari list fb, MUAL

joegrimjow said...

cam pengalaman sendiri je ni
hehe

Tijah said...

mama
mistik kan? cam..perlu ke begitu? hehehe


al
kito menten bagitau umah eteh bukit yo la kan bang? hahaha. tapi umah abg tinggi aa. jeles sey...


jiejah
pondok buruk la sgt kannn? huhuhu


al
huiii. mama tu bleh blakon baik punya cilok sok tu...


yb
insyaallah. tapi teres KL nak2 kat area umah ko tu bang...org kekayer jer mampu beli. heheh



daun
ye la. misti dia pakar metematik


kog
perghhh! 2nd kondo tuuu...auta je lebih tu. ntah2 xde pon. haha

Tijah said...

joe
ye dik. sindri dengar. tu yg mual tu

Ms.Lilies said...

alah nok....
lupo lak nak menjemput ko ngan ayat gtu...
lenkali aku tuko dialogla...
akakakaka

Tijah said...

mimi
wakakaka. kejis je dialog tu kan?

DrSinga said...

jemputlah datang klenet aku....

Tijah said...

dr
nak...nak...kat mana? prescribe kan kiter folic asid plis. kihkih

tasekM said...

pssttt... aku nk ajak org dtg umah pun malu. umah macam kandang buaya.


.

♥ dak pink said...

1. +ve thinking: dia jujur. da mmg rumah dia banglo/kondo, takan dia nak nipu kate pondok lak kan?

2. -ve thinking: dia JOBO. *hanya org negori je yg paham =p

h a n i e said...

jemputlah datang umah yg bukan den punya ni..

kihkihkih..

jas imran said...

jemputlah datang banglo sewa i...
giteeeww!!!

kak wos said...

jah!
bila nak datang rumah teres setingkat aku yg berkeluasan 1600 kaki persegi dgn harga jualan semasa sudah mencecah 230k, mempunyai prasarana yg lengkap, berhampiran dgn jasko yg akan beroperasi dlm masa terdekat nih dan hanya 20km utk sampai ke pusat bandar kuala lumpur dan 10 minit untuk ke putrajaya..hah?

Yunus Badawi said...

kalau ko nak pergi klinik DrSinga tu ko roger aku dulu. Aku nak ikut. Nak pergi sorang aku segan. Dgn ko ok.

PUTUBAMBU said...

lerr..gitu pulak...
sampai habih nak mention2 sumer..

mmg pelik lagi memualkan

julietchun said...

bukan senang dia nak dapat duduk kat banglo atau kondo tu yg jadi gitu tuh,ehehehe.

J@J@ / Bini The Rock said...

ayat mcm riakkk je tuh??

dtg je la rmh depa tu kak Jah oi! buat sepah2 sikit..rumah kaya raya dah tentu ada bibik 5-6 org kan!!!!


**Terkujat pulak nengok Kak Wos masih wujud lagi...windu betol ngan anak bujang2 dia tuh..
kem salam kat dia ye kak Jah!

makdara terdiva said...

"jemputla dtg umah" tu kira ok lagi..

tp kalau die kata

"eh..jgn dtg umah aku.." x taula spesis ape tu..

mamarempit said...

heheh..pacik AL...dah namo pun mamarempit...hehehe....ado sapo2 nk amek den blakon stunt ko??? silolah :P

tentangseseorang said...

banglo tak pernah dgr. tapi kondo, apartment flat tuh perkara biasa. since rumah selalunya digambarkan untuk rumah yang berada diatas tanah.

NenekPenne said...

jah, jemputlah datang ke istana nenek... hah boleh gitu? heeeee

selalunya orang refer rumah tu pada kediaman, tak kiralah ko dok atas pokok tekan butang lif nak naik atas ke apa kan....

mungkin jugak situkang jemput tu jenis yang lurus bendul atau yang riak2 gitu...

tapi makan jemput2 di waktu hujan sebegini bersama kopi o panas adalah sangat lazat kan?

jemput, jemput makan semua....

ayampinko said...

riak giler..atau pun umah baru..atau pun saja nak cari pasal..

er jemput la datang umah teres aku yang ader akuarium ikan ngan taman orkid..heheheehe...

J@J@ / Bini The Rock said...

Jempotlah dtg ke rumah Banglo namblas tengkat saya ye kak jah!

**padehal, dok rumah pangsa...tingkat yg ke namblas!

xD

putera aftus said...

dio nak bagitau, dio ado banglo tu kak..

bangla btol perangai.. haha

xiiinam said...

Dalam satu mesyuarat di Ipoh....


ckLah buat soalan bodoh (untuk beramah mesra) dengan peserta yang baru dikenal duduk di sebelah,,,


"Datang naik apa tadi?"


Dia jawab;

"Naik Mercedes!"


Waduh...ckLah naik motokar je..

Erna said...

tijah..kono la cakap camtu..nanti kalau tidak..jah tak tau...kek mano dio tinggal..

hatim a.r said...

akak jemput dtg ke townhouse saya di dublin.bleh?

hatim a.r said...

akak jemput dtg ke townhouse saya di dublin.bleh?

DrSinga said...

Biar betul Jah!!!tembakan ngena kali ni??!!! :)
Meh..
Kat Old Kleng Road..(sila baca dgn gaya Schumacher)
Ko pikap YB sekali underway ke sini..

MimpiLaila said...

raso terjeluek..kah3

Catwoman said...

Huhuhuhu.....geli hati aku baca komen utk n3 ko ni.

Tijah, jemput2 la dtg ke saloon aku yg menyediakan pelbagai khidmat rambut dan wajah ye. Errrkkkk, jgn mintak diskaun udah la...wakakakaka....

:)

Tijah said...

tm
kan? mementang umah ko dekat ngan tmn boyer kannn?


dakpink
jobo? wakakaka. hamper akak terlupa vocab tu kannn?



hanie
umah sewo ko? hahaha


jas
insyaallahhhh. hahahha


wos
wosssss!!! menjadi umpan aku kali ni ehhh. ko dtg juer ahernyer. aku mmg dah lama plan nak pegi umah ko dgn cok tapi manjang blm dapat je. nanti kita rojer2 eh?


yb
chet. nak diskas hal ppuan mana leh bawak ko bang.


putu
nasib baik dia tak bagitau sekali dinding umah guna cat apa kan?


juliet
mungkin la. cam over excited ker kannn?


jaja
kencing rata2 ke kan? hhahaa. ko pun windu k.wos? sama la kite tapi k.wos ko somvong skrg. wakakakaa


makdara
wuish. ingatkan owner jamu mak dara tadi. baru ingat nak order sebotol.


mama
buleh la antar resume kat pacik AL-pacino. hehehe


ady
tu la. tapi biasa kalu dah masok umah tak kira la atas tanah ke atas angin...org refer as rumah jugek ekk


nenet
betulll. isk. mekasih. aku baru je mkn roti bai cicah kari. sedap giler


ayampinko
aku pun ada akuarium jugek. ala...bela ikan puyu jer. easy mentenen uolls.


jaja
yo. insyaallah dik..


putera aftus
wakakkaaa. agak2 bau cam bangla jugak tak tu?


cklah
kahkahkahhh. misti cam nyeasal tanya kann? ckp je la nek keta...


k.erna
centu ko kak? hehehe. ala...kok bagitau kawasan biaso org dah buleh agak dok mano kan? err...contoh eh. ttj pasa 3. banglo tuuu.


hatim
waaauuu. umah kat dublin tu. mahal la nak pegi tu...blanjer bleh?


dr
eh tidakkk. preparation only. hehehehe. yb? tanakkk ah bawak dia. hahhah


lela
kan? kan???? haahhahaa...(kono diskas detail laie nih)


ketwomen
ok. tengs. ai nak wambot spesyel pesen kak rosmah yer???

KAKTINY said...

jah.. jom roger2 gi umah si wos.. kalau ko nak gi umah wos tu, wajib la lalu umah aku dulu.... baru ler tembus ke umah si wos yg "berkeluasan 1600 kaki persegi dgn harga jualan semasa sudah mencecah 230k, mempunyai prasarana yg lengkap, berhampiran dgn jasko yg akan beroperasi dlm masa terdekat nih dan hanya 20km utk sampai ke pusat bandar kuala lumpur dan 10 minit untuk ke putrajaya tuuuhhh.." hahahhaha...

(set, aku bawak sekret respi 2 kotak.. hahahha)...

Tijah said...

tiny
ehhhh? kena lalu umah ko dulu? ok settt. tapi SR 2 kotak tu whole cake tawww. jgn ko bawak 2 slices je plak aku paksa ko buat kek lain kang. kihkihkih

ztzett said...

laaa... purak2 tak faham pulak.

terang2 sipolan nak bagitau dia duk bungalow la tu..ko iye kan aje laaaa....

err!!! tapi tapi tapi!!!! kot dia sesaje je cakap bungalaow, nak gurau2, tapi sebenarnya dia duk umah pangsa je ke? ke? ke?...

ada kemugkinan jugak kan?

Teacher said...

aku tahu kau kutuk sapa

Tijah said...

zt
kena ke bagitau uolss? hahaha. tadi saya datang naik bimmer

tic
capo? capo? hahaha.

A.I said...

JEMPUT LA DTG UMAH FLET KOS RENDAH AKU (^_^)

Tijah said...

ai
ko masak kari kepalo ikan melotup bleh nok? hhehehe