Jun 1, 2010

burung dalam kain...

tadi carlos pesan...

"kang kasi minum eh?
"

"ok"


"suap la nasik skali
"

"ok"


ni dah 3 kali makan masih bising2 nih...
sakit perut ke?
ke...
dia nak laksa?

burung dalam kain.
see?
gamba menepati tajok kan?

mcm mana nak nursing budak ni ek? bebi lagi. sian kecik2 dah piatu. omak mati. abah lari. dasar kasanova kan? habes madu sepah dibuang.

tapi...

akak syak dia sakit perut la. sbb tadi seblm pi skolah, cem sibuk bukak tutup bekas tu nak suap koko krunch.

"healthy breakfast mami..."

katanya...
.

48 comments:

aNnAsUe'G said...

cer akak korek sket tanah cari cacing2 yg fresh. lg berkhasiat. huhu.

KAKTINY said...

ye ye ye..
aku tau.. ko mmg SELALU menepati tajuk.. aku lurus kali ni, makanya, aku baca pon MENEPATI tajuk.. hihihi.. (chait.. nampak sgt selama ni aku serong!!!!... kahkahkah)...

aku penah bela burung yatim sesat masuk bilik aku masa kt kolej dulu..
aku bg makan tembikai (balance makanan drpd dewan makan)...
2 hari dia berak kuar tembikai.. hari ketiga.. dia tak berak2 dh.. sbb dia tak bernafas dah.. huhuhuhu....

KAKTINY said...

chop.. chop.. lawa kain.. dh macam bulu burung aku tgk kain yg ko simut burung tuh.. hihihi...

h a n i e said...

kasik mkn koko krunch?
aiseyyy..membersar bagai juara la gitu..

hehehehe

gadis comel said...

aku pun baca mengikut tajuk.tak penah terpesong.sila percaya!

tasekM said...

MC tu hari jumpa anak burung jatuh dr sarang. nak bela. aku kata ok.

habis kulu kilir di bawaknya burung tu. naik beskal pun bawak jugak. sekali burung tu jatuh. mati.

dia melalak. rasakan.

aku malas nak layan. ada plak kulu kilir nk usung ye dak..?

ha ha.




.

tentangseseorang said...

ehehehe....beli la gandum kot. :)

tasekM said...

wey jah. aku baru dapat ilham la kenapa burung tu bising. dia nak nen lah!!!



.

al-lavendari said...

balik-balik jantan jugak yang bersalah !

kasanovalah ...

cisss!

Tijah said...

annasueg
errr...laman dah abes bersimen la dik. hikhikhik


tiny
ala. aku baru plan nak kasik temikai tak jadik la. ker...dia nak makan bakso? caner nih? pentol lom ada stok lagik. saplayer jauh nun kat culan....kihkihkih. kain? tu anak tudung lama aku nok. tah bila carlos kebas tahhh. sedihnyaaa....


hanie
esok mungkin honey star plak. next day...cookie krisp. hehehe


gadiscomel
baiklah dik. saya bercaya tu. hahahaa


tm
baik ko layan burung lain ye dak? nenen? mak dah lama kering nyahhhh.....wakakakaka. (jahat la lu...)


ady
gandum? tepung kah?


al
kihkihkih. tu saya tujukan kat jantan tertentu jer bang. bukan semua....

kakngah said...

tak lamo laei arwah la burung dlm kain sapo tah tu..

AdiHana said...

ayoo cem, mampuih cik burung tu kang!!

kak, nama pun burung. memang la bising..

dlm banyak2 burung dlm kain, burung dlm kain apa yg tak bising? eh....

PINATBATE said...

tajuk tu memang tak mampu membuat daku berfikiran serong..
sila percaya..

Mak Ton said...

ekekek...
healthy bekpest eh...
akak nih sungguh penyayang lah..
burung pun dibela.. dijaga mcm anak sendiri.. mkn nasik lak tuh...

NenekPenne said...

sorry Jah, sungguh biru pemikiran akak hari ni... he he he....ahaks...

kakpah said...

Cubo ko bagi makan ghuti sosej...

kih..kih..
.
.
.
ekau selubung dio mo kain lomeh lah de jah.

J@J@ / Bini The Rock said...

kesian 'burong dlm kain' tu..

apekata bg dia mkn 'burong puyoh goreng'..
agak2 derita tak hidup dia mkn kaom sejenis??

**kak, burong ape tu? (jgn sebot burong murai..burong murai..burong murai.. 88x udahle!)

Ain said...

alahaiii cem, baby kecik ni mana boleh makan koko krunch sayang....

kasi susu dah cukup dahhhh....

tentangseseorang said...

tepung buat gapo. dedak pun ok kak.

shija said...

wah!!!montel nyerk buwong niek..ngko jumpo dopan pintu ko bowong niek?

wakakakkaka...tak menahan anak ko nye kasih sayang nok!healthy food utk dio dikasik eh buwong tu..errr..buwong bukan mkn buah buahan ko?

julietchun said...

ni kira kes buang bayi gak ke? :P

mamarempit said...

siannn..yatim piatu....jgn la plak burung layang2 kt tepi dinding umah akak tu esok omak eh mati gak kan...jenoh plak nk membolo...den nk sarang dio yo...kekekek

PUTUBAMBU said...

ha...ye..betullah tu..

mmg healty le sesangt tu Cem..

healthy yg boleh membawak mati..! ekekeke

tercekiki kokokeranch le si bebi tu

Hezesuze said...

aduaaiii koko krunch tu kasi kt mak je noks....bagi kt bird tu kompom ar sakit peyut....huhu

** ingatkan bird apa tadi ...hahaha

Tijah said...

k.ngah
kahkahkahhh. kain pelekat cap gajah duduk tu...


adihana
burung apa ekkk?? ala...kiter tak tau. awakla bagitau. hahah


pinatbate
kita tau awak suci...dalam debu. huhuhu


makton
mujur nasik je. nasib baik dia tak pandai mintak laok 2-3 jenis bagai kan?


nenet
kite bencik aaa. awak men atv tak ajak kiter.


k.pah
maun ko deh kak? tapi kok boghi krimpaf maun copek gomok eh burung tu kan kak?

Tijah said...

jaja
skrg bukan boleh pecaya kan? jgn kan kaom sejenis...bapak makan anak pun ada. eh. topik apa plak ni


ain
burung minum susu ke weh? hikhik. cam tak penah nampak plak mak dia nenenkan...


ady
dedak yg kasik makan ikan tu bleh?


cija
tak. ni jumpa kat chembong. sajo bolo dgn harapan anak buah kau sok leter cam sazah...ehhh...cam murai. wakakakaa...


juliet
a'ah. lebih kurang sama kan? mana la pegi mak bapak dia nih


mama
handal bising eh tu kan? eh. burung layang2...burung wolet tu spisis yg samo ko?


putu
eh takkk. dia dah siap lembut2kan...rendam dlm susu. hahhaa. caring kannn????


heze
birdie. birdie. hahaha. aku tau otak ko kemana tadi nok...

||alis|| said...

adik ku jumpa anak buring tiong.. tak dan sehari.. dah gol.. pasal jumpa2 pon dah nazak.. bagi CPU ker CPR mmg tak sempat nak selamat daah..

sedih.

shija said...

hahaha..tesodak sazah yg tongah ngajar acik2 tu mengaji nok..uishhhh..yo lah..mmg nak nanges kok bebughak mo anak ko kan nok..kito tanyo bepatah-patah dijawap eh sepatah yo kanz..cem mmg pendiam cam omak eh uolls..kan nok kan?hahaha

chai n tea said...

mano lak dtg burung tuh kak?

Yunus Badawi said...

Kat rumah aku pun ada burung jugak. Memandangkan ko dah ada pengalaman jaga burung dlm kain, apa kata ko turunkan ilmu ko tu kat aku hehehe

Tijah said...

alis
lenkali cer try tekan2 dada dia cam tunjuk kat tv tu. misti ok kan? hehee


cija
tu la deh kan? omak eh mmg pendiam ya'amat. tah turun capo tah tu...er ado ko pak sedaro kito yg pendiam eh kan? kihkihkih


chai & tea
ontah la. abg kau pungut balik tang kojo aritu


yb
ilmu tu mahal bang. ala...aku rasa akak pun teral skill tu. wakakak

Catwoman said...

Wakakakakaka......Cem kasi burung tu makan koko krunch. Aduhaiiii, pintar sungguh itu hensem boy.

Patutlah burung tu sakit perut. Alahaiiiii....

:)

adibah said...

kain?? cotton ke??


.SEKIAN.




hiks!

Ms.Lilies said...

burung alaf baru ni nok makan koko crunch hahaha

Ayda said...

birds seed jah.... cari kat pet shop.... campuran berbagai seeds...

SyimaSyaz said...

burung tu ape? nak laksa? hahahahha....

~Kak AZZ~ said...

Jangan sampai burung tu patok bondo kek dalam kain ko dah la Jahh... Mau moghaung carlos nnt.... muahahahaha...

ooppppppppssssssss.....

NenekPenne said...

tak ajak eh? akak dah tulis dalam blog apa nak pegi atv tu..

jeles eh tengok akak beramas mesra dgn catz eh? he he he... ahaks...

peace...

cikhajar said...

comel laa cem ni.. isk iskk iskkkk.. akak saya takde eksperiens bela burung.. tp bela kucing terel laa.. kasik kucing makan nasik lauk kari dgn sambal belacan.. kih kih kih

EraNaZeErA.. said...

tajuk yg sesuatu... hehe...

cuba la kasi mkn laksa.. mana tau lepas tu burung tu dah tak bising.. hikhikss....

Nizam.Ariff said...

Aku syak itu burung jelmaan...
Bila besar nanti dia boleh jadi Garuda.

Hati-hati menanganinya semasa ia membesar kerana nafsu makan dia turut membesar dan rakus, takut ko tak sanggup nak suap dia makan nanti hari-hari...nanti koko krunch dah tak main, dia nak ratah daging mentah halal.

en_me said...

teringat nasi penyet burung puyuh.. uhuhu

NDlinanizal said...

Saya suke banget dgn Cem ... bijak berkata2 mcm mami die ... bagos2 ... jage2 Tij, kang sok , awak kelu membisu memanjang, di palu dek kata2 Cem ... hahahahahahaha

Sellynna said...

koko krunch tu takdek susu kot. sbb tu dia mati.. tecekekk!!~

Tijah said...

ketwomen
tu ahhh. burung tu dah mati pun skrg nih. siannnn...


dib
yer. koten. beli kat semban peret. KL ado? xdo kan? wakakaka


mimi
mengada2kan? tapi dah mati dah burung tu skrg nok


ayda
tiada gunanya lagi dik. dah arwah dah burung tu. sayang semuanya sudah terlambat. huhuhu


syima
buwong muwaiiii....


k.azz
tak sompek nak matok kak. hahahha

Tijah said...

nenet
wah. aku dah termissed la tu. jeles jer tengok korang menunggang natang tuh...


hajar
pergh. tu misti kucing tu dulu mak bapak dia penah membesar kat kedai mamak kan?


era
ahhahaa. dah arwah nok. aku blk umah tengok dah kejung jer dlm bekas dia. ohhh. kalu org tu..bleh gak aku claim kan insurans. hikhikh


nizam
hoih. ko nih tinggi sgt la imejinasi. hahaha


en_me
sedap tak? mmmm...


ndlinanizal
baiklah. saya akan terus berhati2 lepas nih...:D


sellynna
keras kannn? pastu susah nak hadam...

Haslinda said...
This comment has been removed by the author.
Dayah said...

Salam Kak Tij,

Alahai cem.. comelnya ko ni..
hahahahahaha *gelak guling2 dah ni*