Aug 26, 2010

ok la. tak jadi raya genting.

wahhh!
dalam pada ngadu takde mood nak raya kononnya.
sempat gak rembat sorang sepasang kan...

kaler ijau tua.
kain adalah lembut & sejuk.
sekali pandang terus jatuh cinta.
yer.
saya percaya pada cinta pandang pertama.
(uwekk!)

letli...kulu kilir bawak sample baju carlos & cem.
inkes la tersinggah mana2 kan.
kekadang terpegi jln TAR.
kekadang terpegi tampin.
kekadang pkns s.alam.
ikut mana sempat la.

tadi lepas setel keje tengok time...
eh! ada lagi 2 jam seblm amek cem kat daycare.
so singgah KM plaza.
nak balik rumah pun dah alang2.
KM plaza ni femes dgn wayang tamil kat sbn ni.
agak2 rindu rajinikanth boleh la datang sini.

so dapat apa tadi?
baju melayu cem = rm38
baju melayu carlos = rm38
baju kurung pahang saya = rm69
butang baju melayu x 2 pasang = rm5
semua = rm150

hahahahaa...
harga asal adalah mahal juer ok.
sapa nak belajar teknik tawar menawar maut 3 penjuru???
mari sini...
ayam golek 3 ekor + pulut kuning seperiuk sudah lahhh!!!

sepasang je ke?
jadilahhh...
sbb dijangka baju melayu tu tahan sampai 12 thari je.
tiap2 taun centu.
lepas tu misti cari t-shirt balik.
silap2 tinggal pagoda terus.
panas uols.

esok cari biskot pulak.
macam biasa...
paroi jaya.
tunjuk je.
takyah susah2 sukat tepung bagai.
saya tau masak je.
baking tak pandai.
lagi pun...
kesian penjual kalau takde pembeli kan?
(ayat penyedap hati...)

well...
1 jenis dah ada.
terima kasih cik rani dari RHB.
hehehe.

34 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

kak, nak duit ray!

weee~

kakngah said...

ahd ni nk turun somban.
ado harapan singgah KM plaza nih!
lagipun, solai baju pun lom boli lg.

eh! KM plaza kek no???
hahahaha!!!

Tijah said...

zara
ok set. akak kasi ko 10, ko kasi akak 50 ekkkkk???? ai sukerrrr nihhh.


kngah
meh la. km plaza kek sebolah terminal 1. dopan pepustakaan sebolah the store. sonang yo tu kok sosek kol la den...

tasekM said...

aku dh angkat almond london satu balang.

dah tinggal 5 ketul je. amacam...? kami raya awal. raya hindu.


.

Tijah said...

tm
wa muak la coklat. ada tak elmenlanden perisa laici?

al-lavendari said...

kalau beli baju, tawar tak apa, jangan ayam golek !

h a n i e said...

ye. saya pun. reti masak. tak reti baking. failed bab sukat2 tepung, gula segala.
gune kekdah jari lurus ke bekas beskot..sambil hulur duit..sudeyy..

kan kak?

haha..

aNiS tHe BumbleBee said...

tu kuih semperit eh kak?ngehehehe!

anjang said...

alamk kuih semperit tu. anak aku suka ceri yang mana merah di atasnya. dia memanggilnya kuih mata merah

i.am.belle said...

tijah, aku nak poei Tampin ni tijah. lamo dah tak menyinggah tampin xD


nasib baik bukan biskut london almond. sumpah i dah bosan. oh tidak

Pnut said...

ehhh sama laki aiii ok.. baju melayu takat 12tghari sajork..apekah???? tak macho langsung..

kakpah said...

kalau singgah bangi bawakkan biskut sebalang kah..kah..
akak pun dah promis pd diri sondiri ini taun tak buat kue raya. tunjuk2 pun tak. tapi kalau dah rezki kan... dua balang sudah mari haha.. student atok bagi. bila kalkulet, sampai taim raya sekurang2nya dapat seploh balang hahaha..
cis!!!

Chik Att said...

Jaaahhh , nak kuih raya .....
taun ni tak oda pun .....
makan beskut kering je lah nampaknya ..... cicah air teh ko , kopi ko ....

KAKTINY said...

kalau aku bagi pengerasnya semangkuk spageti carbonara buleh??... nk belajar teknik menawar yg aku MMG FAIL BAB TUH!!.. chaissss.... (hatta seringgit pon aku tak penah tawar!!.. apa bangang sgt aku ni bab ni hah??!!.. huhuhu).

Aku nk rembat kuih raya kt mertua aku je la.. alang2 dh balik muar tawon nih.. hahaha.

kucingorengemok said...

kaler hijau nabi suka tu...

sunyi lah genting tanpa hilai tawamu di pagi raya, jah! :)

jo said...

kak. laici sekarang tengah isu minyak babi. tak elok.

zonaku said...

oooo.. kansel dah...


kak, kat rmh tu diorg tengah buat kuih raya.. sy keje...

muahahahhaha.. mcm biasa sy x terlibat dlm acara buat kuih raya.

MUMMYMUJID said...

yolo k.tij...no costemer no bisnes...

julietchun said...

sempat ke biskut tu guna raya nanti?

PUTUBAMBU said...

kita pulak, mlm karang baru nak pegi beli baju anak2..

pehtu kueh pulak, weekend ni baru nak buat.. buat dlm 2 jenis jadilah..

nak seb bajet le kononnya..ekekke..

adibah said...

Cik rani tu mesti feminat Rajinikhan agak eh kan? :p

Hezesuze said...

wah ko dah sopink baju raya ye jah...mak lom lagik ler...abg pomen byk koje @ wshop huhu

tinggal baju melayu anak2 & abg pomen jek...ngeee

Hazey said...

Jadik la kan.. raya kita bersederhana je.. jgan melebih2

Fida Ghazi said...

ijau tua kak?
ingat dalam dunia ni saya sorang yang suka kaler tuh.

sWeeT said...

salam,

ok la tue kak....dah ada brg raya...saya x pegi pun lg beli brg raya! alih2 mak saya dah belikan....bukan kemain besaq pjg pun mak beli lg...huhu

kak Erna said...

jah..taun dulu..lopeh baco blog jsh..pasal kuih yang warna hijau tu..akak poi lak boli..memang sodap jah..tapi bilo akak poi kali keduo..dah habih licin...

AZANI said...

salam Tijah
KM plaza.....semasa di Seremvan dulu selalu gak dengar....tapi tak pernah lagi singah......nanti kat Raya nanti boleh kot singgah ..

Cikgu Nizam said...

Cambesh jer... dah start beli baju raya... huhu

Tijah said...

al
kalu benda makan2 ni kena perfek rasa dia kan bang?


hanie
ye betul dik. kakak sangat setuju tu. lagi pun jari jemari nak kena jaga nanti bukak tutup oven kena tgn kannn?


anis
yer dik. kuih samperit. atas dia tu coklat cip...


anjang
dia cam melt in ur mouth kannn?


belle
almond london aku x beli taun ni. a'ah cam muak la beskot tu. layan kerepek pisang & ubi pedas lagi syok ekk? tampin? nak ikottt...


k.pnut
hahhaa. tu kira bagus kalu sampai thari kak oiii. silap2 tak baik lepas solat raya terus bukak.


kpah
hahahaa. untung eh akak. akak kono la senaraikan apo beskot yg dah ado. kang kok tersamo lak. daging salai nak kak???


chik att
skrg xyah order do. kat kedai melambak2 bleh jer beli last menet sok. ehh. tapi beskot kering pun sodap apo...


tiny
ko nihhh. aku pakar menawar bleh sampai gaduh tau. hhha. xde la. boleh la sikit2. aku kat kg kak ipar rajin buat beskot. nanti nak kenen sebalang duer. hahah


kog
ehhh. tapi aku mmg pendiam pun nok. kihkihkih

Tijah said...

jo
la ye ke? aiseh..susah betul nak makan skrg ni ek??


zonaku
akak pun x minat buat. org yg nak buat kuih raya ni kena ada tahap kesabaran yg tinggi. akak xde tu.


mummymujid
kesian mereka kan? takpe la kita sapot.


juliet
err...cam tak je. dah setel 1 layer.


putu
wuishh. lagi seb bajet kalu tunjuk jer. kihkihkhi (dasar pemalas)


dib
kannnn? saya rasa macam nak ajak dia tengok wayang tamil lepas raya nanti. misti dia suka kan??


heze
baju org laki ni senang cari nok. tapi kena cepat la takot kang xde size.


hazey
yer betul. beli byk2 pun kang bukan salu pakai pun.


fida
plan asal cam nak coklet tua. tapi tgk kaler tu aritu terus jatuh cinta. blasah je la kan...


sweet
akak tunggu gak sazah offer nak sponsor tapi nan ado. dia raya ni beli tikar baru jer. huhhuhhu


k.erna
a'ah la kak. sey blm pi tgk lagi beskot htu ado tak. hari ni kena pegi jugak la. kang abes plak. hahaha


azani
huiii. situ mmg port baju murah2 bang. pegi la tgk bawak anak minik sekali. bebaloi bang.


nizam
tu la tu. pasni nak soping suar/tshirt anak plak. tgh sale 80% ni kat parkson.

~June a.k.a UmmyImran~ said...

Stended la tu kak tijah, KM plaza tu tompek den tetiap tahun tu...mmg tawar harga smpai dpt harga tak masuk akal la...baju melayu budak & bapak budak RM90 jer...bleh gittew? hehe...tp baju den selalunya tak dapek kek situ, kono gak terjah jalan TAR...alhamdulillah sumo dah settle...kak, rayo kek TTJ dtg la umah den, leh bkenal kenalan ngan akak tijah yg femes nih...ahaks!

DrSinga said...

sedondon hijaulah jah tahun ni....
banyak lagi kena beli tu jah....
tudung..kasut..bra..eh..

Tijah said...

june
insyaallah. akak blk penang raya taun ni. tapi raya ke 3 dah blk sbn blk dah sbb cem dah skolah


dr
wuishhh. bukan takat bra doc. lingerie pun kena sedondon skalik. baru betul 'berhari raya'. hahahah

Ain said...

sama ler kita ijo tahun ni....

kuih raya satu pun belum beli lagi ni....