Sep 6, 2010

saya yg suka memerhati...

baru balik dr soping nih.
penat woohh!!!
alahhh tijahhh!
macam la ko soping kat peviliyen atau mitveli,
the store sebelah sekolah seri kelana tu jer ponn...

beli baju cem & dedi dia je.
hari ni org masih keje kan.
so tadi selesa la jugak cari barang.

sementara tunggu carlos bayar...
kita bawak cem tengok2 kasut.
nampak la ada 1 awek ni dgn balak dia.
tengah mengetest.

lebih kurang cenggini la.
yg minah tu dok belek2.
kingki la puloks kan.

isk!
kita kannn...
kadang2 tak paham tau org nih.
suka menyusahkan diri utk benda2 yg simple kan?
pastu ujong2 kang bila penat mengamok sorang2.

contoh :
  • dah tau raya nak kena kuar masok rumah org, buat apa la beli kasot bertali2 yg ko kena bukak-ikat-bukak balik sebanyak lapanblas kali sehari? beli yg sarung kan senang. ye. saya penah menyaksikan bini kena marah ngan laki pasal benda ni.
  • buat baju kain non-washable. kan ke menyusahkan nak kena antar dry-cleaning kebagai. pastu seharian sanggup tak semayang pasal kang amek wudu' kena air rosak plak baju. balik rumah baru qada'. merasa ko jamak zohor, asar, maghrib, isya' sekali uols.
  • pakai kebaya kain tebelah sampai peha. pastu ko tekepit2 masa ziarah kubur. aiyoo!
byk la lagi...

raya ni kadang2 jadi cam acara pertandingan kan?
brp byk baju ko ada.
brp byk kasut ko ada.
brp byk kuih ko ada.
cam budak2 pun ye gak.
tapi kalau org bising2 citer barang dia...
biasa kita akan kata...

"do i look like i care???"

wah!
terus spiking kannn?
konfem si polan tersebut takkan tanya lagi.
etlis utk 7 tahun yg berikutnya.

cobalahhh!
ia sangat berkesan.
(dah la tu. tak baik membebel byk2 bln pose ni kan?)

49 comments:

Hjh Esah Jolie said...

hahaha...udah cubo dah..mo sedagho esei cawangan Rombau...takyo deh soghik do..tanyooooo yo laie mondo yg samo....menunjukkkkk yo laie walaupun takdo rg nak tengok....

Daun Bidara said...

awat belum raya lagi angin ko dah naik jah.... daun nak minta maaf dulu apa apa hal. he he

Tijah said...

makji
haaaaa. tu namo eh konsisten dan persisten. atau dalam baso arab eh org panggey istiqamah. kihkihkih. mmg osah tak makan saman jonih org centu tu kan?


daun
heheh. sbb tadi tak sahor. tu yg angin satu badan. orait. selamat hari raya. maaf byk2 na...

Cik Lurpak said...

donia kak jah oi.. apo nak buek kang, kang tak laku pulak jusko, kok takdo org nak bertanding sapo punyo baju kasut paling cantek..

kak Erna said...

jah..boto ko ado orang nak pakai kasut cam tu..menyekso boto tu jah..kok tak kasut sarong pun ..pakai la selipar jopun..tak la sekso nak tertungging2 bukak tali kasut centu kan..

Cikgu Nizam said...

hahaha...

Selamat Hari Raya Che Tijah... Maaf Zahir

GaDis CoMeL said...

haha,ntah pape kasut lagu gitu. pakai je sandal tat sing tu, tak pun sandal asadi. keh3x.

ckLah@xiiinam said...

ckLah nak beli bawang kat kedai runcit Pak Ma'on belakang rumah pun malas, apatah lagi nak shoping kat Mall.....ramai orang. Takut pitam! :D


Selamat hari raya Jah...

Ms.Lilies said...

wahahahaha....
aku suka n3 ko yg ni...
sangat terbaekkkk!!


ko tau kasut raya aku nok??
slipar!
senang nak bukak...senang nak sarung...

h a n i e said...

pakai selipar jek senang.kalo cap tat seng lg baik..g mesjid kompem takde sape teringin nk rembat.. hahaha



selamat hari raya kak tijah ku yg gorjes!

julie^beth said...

mungkin ada sesetengah orang yang dah salahertikan maksud raya

kakngah said...

lg 1, yg den paling tak paham... poei ziarah tanah wakaf topi bukit duk pakai haihil...

pakai sipar jopon yo yg paling mudah taim ghayo..

dedolu kn femes kain sb line. tahan lasak.. kalau tk gosok.. totap menten..

al-lavendari said...

makin banyak keluar rumah, makin banyak tolak markah ..!

@yue said...

aku pki sipa jopun yo kak..sonang..vogeh2 tolak tepi...yg penting x kene marah ngan laki..dpn org lak tu..kanssss...

kakpah said...

hari rayo anak2 daro menepek mekap toba soinci. mak2 daro pun tak do kurang gak. lopeh tu tak semayang sampai ko malam sobab kang abih semumeh mekap tu. nak tacap2 leceh plak. wadui ai..
apo lah guno e poso sobulan...

adibah said...

Jah, kalo ikutkan napsu.. aku nak ber'kelawa' je raya ni.. Berangin jer kan. Sambil tu tunggu AnuarZen muncul...




.. di kaca telibisen..

slamat raya nok. i em sori inside out.. zero zero ok? ;)

tasekM said...

jahat tau tijah. habis semua org ikut ko ngumpat. hahaha....

layankan je la tij. kasi can la dia nk ek.

aku kan. tak pernah ada dlm senarai pilihan akulah kasut pesen belit2 tu. leceh. habis terbelit bulu kaki.

hahaha...



.

makcikkantin said...

Salam kenal,

tijah raya kat penang taun ni? mai mai, boleh mai rumah makcik.

Tijah said...

cik lurpak
lopeh tu buleh buat pertandingan kasot sapo tali paling panjang, pastu bini sapo byk kali kena marah kan? kihkihkih...


k.erna
ado kak. biaso eh anak2 daro baru masok akil baligh la tu. stok nak bawak jln2 konvoi samo pakwo sok. (ehhh. cam biaso buek lak kann??)


cikgu nizam
slamat hari raya cikguuu. sonok aaa lama cuti nih. byk buat kueh raya?


gadis comel
tat sing tu elok berat kan dik? buat baling anjing bagus tu...


cklah
a'ahh. sbb tu wiken aritu malas nak kuar umah. tgk parking kat mall pun dah mengerikan kan?? selamat hari raya too kak. kirim salam semua yer...


mimi
aku ada la kasut sarung. tapi biasanya tinggal jer dlm keta. ujong2 aku pakai selipar jugak sudahnya. senang kan nok?


hanie
selamat hari raya adikku yg manes. ko jgn raya2 ni sok pakai sweater je puloks. huhuhu

Tijah said...

julie
yelah. lebih elok kalu besederhana kan? takde la lepas raya sok stress pikir utang.


k.ngah
lopeh tu mengamok2 kasot kotor tumit tebonam kan? hahaha. nasib baik skrg ni pesen kain cotton ado balik. osah seleso eh kan...


al
yolahhhh. esok sy start duduk rumah yer bang. kihkihkih (terasa taw kiterr...)


ayue
huiiii. saket jiwa kalu kena marah ngan laki kannn? mau merajuk 3 minggu tu....


k.pah
kihkihkih. yolahhh. nak2 yg colak maskara ni jam byk yg waterproof tu kan? tu blm laie foundation 3 lapih plus concealer utk dapatkan efek memuaskan. perghh...


dib
huiiii. buleh nok. tapi ko kena tempah kelawar kat rizalman la. ala2 siti nohalija tu. kihkihkih. mau tak makan sebulan kalu pakai tuhh. selamat hr raya nok. 0-0 jugak yer.


tm
ko ni kannn. ni yg aku malas nak update nih tawww.
eh tapi aku post lepas bebuka. kira ok la tu kan? kihkihkih (byk bulu ehhhhh??? heheh)


makcikkantin
yer makcikkk. kantin makcik bukak tak?? nak mi udang satuuu...

hamzah ian said...

tijah!!! hahahaahah

~Kak AZZ~ said...

Hahahahaha...

do i loook like i care? Memang tak amek kisah pon dgn org yg suka menayang2 ni... Lantak ko la labu..

Sebetulnya la kan, kalau balik beraya tu, jgn la suka menunjuk2 kat kawan2 ataupun adik badik or keluarga... mana la tau kalau2 ada diantara dorang yg tak mampu nak beli even sepasang baju baru, tentu nanti dorang terasa hati.. kannn.... Raya untuk merapatkan ikatan silaturrahim, bukannya untuk sindir-menyindir secara halus...

Jgn pakai omeh bnyk sgt Jahh... bahayooo... huhuhu...

k.e.r.i. said...

pesen yang tak konfiden nak spiking, dia akan kata macam ni "ada aku kesah?"

haha.

kucingorengemok said...

pn tijah, sila lancarkan kempen 'jangan jadikan raya seperti krismas'... aku akan sokong 100% (nak lancar kempen sendiri malas pulok)

aNiS tHe BumbleBee said...

kakakakaka! isk,sume org da sopeng raya.buatnya raya kames,pakai kain batik je lah ktorg.ekekeke!

Tijah said...

hamzah ian
jgn golak lobih2 batal poso kang. huhu


k.azz
kannn? kocik'an ati org tu pun dah doso dah tu. buek ponek yo salam polok cium mo bagai kan?? sey xdo omah kak. lom tebukak ati lagi nak boli. tak minat. heheh


keri
wahhh! tu lagi sentap kannn? silap2 dia tak kasik ko masok rumah terus.


kog
haaa. capola buek iklan 1 melesia tu kan? osah muhibbah eh cam tak kena gaya je. ko la buat kang aku afundi...


anis
alahhh. aku dengar kat sana tempah baju punjabi leh siap 15 menet jer. hahaha

geraugebang said...

Ini kasut ghayo ko ke Jah?

Jah, ghayo da nak dokek, apo planning nak masak arighayo nanti?
Rondang itik ko?
Jangan lupo la kek Kak GErau...

Solamat ari ghayo eh, Jah!

MUMMYMUJID said...

menyusahkan idop je..pakai bende cam gitu...

isabelle said...

tu masa bercinta, bfren x marah la kalo lmbt ikat tali kasut.
tunggu la dah dpt anak nanti. nak urus anak lagi... nak mengada ikat 18 lagi. baru dia tau apa jadi.

btw, kak tij, slmt hari raya ye. i mta maaf kalo ada yg tersinggung secara x sengaja

Yunus Badawi said...

apasal takde pulak aweks yg pakai kebaya menziarahi pusara di Keramat ni? Kalau sedap jugak tngk dia terkepit2 hehehe

Dah raya kan masa tu. OK kan?

bungacahaya said...

Banyak eh tali.baik pakai kasut sekolah.

lyza said...

tang kasut tu stuju kak..saya pun guna sandal scholes..eh eh silap..tu nama pemain MANU..hehe.. sandal scholl je..senang..keluar masuk umah orang..just sarung gitu je..
kebaya belah dah tk pakai dah..byk big mac..haha..
anyway..selamat hari raya kak.. :D

Fida Ghazi said...

kak, entah2 awek tu beli kasut tu untuk pegi audisyen jadi pelakon .. watak wanita purbakala. Mane tao??? eh..kenape tetiba backing awek tu plak nih??

NenekPenne said...

betul jah betul...
pakai jelah selipar sarung, senang... kot nanti kata tak bergaya pulak...

momguess said...

den pakai selipar jepon jer jah
sonang
turun naik keto


do i look like i care
den suko ayat nie

KAKTINY said...

kalau buleh aku nk sliper yg PLEKSIBEL... selipar tu la aku leh sarung pi kedai, pi beraya, pi opis.. hatta pi singgah kt mesjid pon buleh... ada wujudkah???..

SURIA AMANDA said...

Poie lantak la dio nak boli kasut bertali sampai kek poho ko..dah trend kato dio..yang ponek dio..yang sakit mato sok kaum keluargo dio..hahaha..Lisa pakai yo la kasut boli kek terminal 1 tu ha...janji murah..janji sonang nak jalan...

makdara TERDIVA said...

nak ckp mcm tu gak la..hehe!

slmt hari raya cik tijah :)

julietchun said...

kain kebaya belah sampai peha, baju pulak nipis cam kulit bawang,taik lalat kat belakang pun nampak :P

captainlukman said...

well kak jah,mak non ado nak baju pasang2...tahun ni dan tahun2 sudah recycle jer...jgn kata nak pakai selipar lawa, selipar jepun bata pun bertukar dpt yg buruk hahahaha

selamat hari raya...:D

Tijah said...

k.gerau
mungkin gak kak. sbb kali ni rayo penang. biaso ado rondang itik nilo. osah tobal dageng eh. maklom la biaso menyudu air longkang. huhuhu


mummymujid
ntah kan? tu sumer yg jadi gaduh tu...


isabelle
yer. sama la kita. maaf jugak yer kalu ada terbegurau terbekasar bahasa (apada ayat..)


yb
abes la pahala pose ko sebln bang oiiii...


bungacahaya
wakakaka. yo tak iyo eh kannnn?


lyza
bukan takat bic mac...double GCB pun kannnn? wakakaka. sandal la yg terbaik raya nih


fida
wooooo. misti awek tu adik beradik ko kannnnn? tak pun sepupu...tu yg beking tu.


nenet
ala...sipar sarung pun byk yg pesen lawa2 skang ni kan nettt? aaaa...balik mana raya ni?


momguess
kok suko buleh guno tem rayo ni. biar ramai yg sentap. hahah


tiny
ado nok. kasut crocs yg aku pakai tu sume tempat dah belasah dah. opis, appointment, pasar, hospital, hatta umah sazah pun. huhuhu


suria
kok bolit sampai poho maun sampai esok pun tak habih bukak laie tu kan?


makdara
selamat hari raya makdara. vavava. sentap taw tengok nama...


juliet
tu la pesen jaman skrg. sumer jenis tak cukup kain.


capt.
wahhh. lamo tak jumpo nih. selamat hari raya too. selipar ko stok rembat kat milannn...tu yg tak payah tukar tu. huhuhu

Maslina Suaid said...

Jom rembat selipar kat semejid udohle...
Pi masjid pakai selipar burok, balik selipar berkilat...
Selamat Hari Raya kak.

Cik Pah said...

selamat hari raya aidilfiti buat tijah dan keluarga.maaf zahir dan batin

Cik Pah said...

selamat hari raya aidilfiti buat tijah dan keluarga.maaf zahir dan batin

Ungku Nor said...

salam aidilfitri Jah..den lupo paswed gugel den..tu yang lamo tak tingga komen..muaahahaha ;p

-HanaMichi- said...

kak, kasut ghope gini, kalo nak terkucil sesangat agak2 smpat x nak bukak?

tasekM said...

malas tau dak tijah ni jam. kalau tak suruh hadpet dia tak hadpet. tutup je la blog ko ni jah1

hahhaha...

:p



.

Vee said...

sokong btul la ape yg akk tulis tu..time raya tu la mcm2 yg nk ditunjuk, maklum la org brgaya dia pn nk jugak.

Imddin Ahmad said...

Hehe...