Nov 10, 2010

end year audit

ingat esok nak pegi sinaran (kedai buku kat sbn)...
borong stok utk taun depan.
pensel...
pembaris...
raber...
plastik pembalut...
since buku teks baru dah dapat last week kan...

so...
semlm audit bag skolah.
tengok apa takde...
apa kurang...

lahhhh...
apa parah na kaler biru tu?
rasanya baru beli aritu.
selak2 celah buku.
jumpa ni.
patut laaa...
cubaan memekatkan warna langit dan laut yg tak kesampaian.
tapi takpe.
nati mami beli lain.
asal ko nak pegi skolah cukup.

oh ya.
tajuk adalah "berkelah ditepi pantai"

tapi...
celah mana "berkelah"nya tu nak oiiii?

40 comments:

hatim a.r said...

ini bukan laut terbelah,ini pantai yg terbelah!fuh tsunami

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

itu namanya...pensel kontot....ngahahahah..

tsunami ke....tp cam bekelah kt air tejun je...hehehe...jeram tengkek kot :p

Chik Att said...

penyu koooo dugung yang tengah berenang tu ......

peej said...

hahha. eleh mami ni banyak komen. cuba mami lukis sikit. matiklah aku yang tolong emosikan untuk cem kan. ;p

tasekM said...

orang berenang spender merah tu aku tak tahan...



.

GaDis CoMeL said...

haha. kreatif betui. turun bakat mak dia kot.

Ms.Lilies said...

Itu cara2 nak ajak ko pi berkelah tu nok..

momguess said...

jah
kek mano tempat kelah ni
den nk poie nie
nak tgk spender merah tu
auwwww

KV said...

tuuuu..ada dua org duk berenang tu. Kira piknik lah tu. Hahaha

Hezesuze said...

hehehehe lawak noks...huhu

Huda Ramlee said...

pantai PD ke ni? huhu...

kakngah said...

yg terapung tu...
org mati lomeh ko???

linn said...

hahaha...bagus cem. tak suka membazir!!!

Madam Sooyaree said...

suwwit sungguh bot, kaler pink gitu. sedondon dengan payung pantai

KAKTINY said...

kreatip nyer cem.. siap ada angin fuing fuing lagik.. nk menjelaskan bahawasanya pantai itu brangin okeh!.. hahaha...

- tu skill berenang apa eh?.. kuak lentang ke gaya bebas ker kuak gaya lemas??..

- pokok kelapa tu tak tahan tu.. arah angin cam, payung,ngan kapal cam ke kanan, tp daun kelapa meliuk ke kiri..

tapi.. mmg kelaaaasss anak mak jah weih.. hihihihi..

acik tiny kagum ngan cem.. thumbs up boy!.. hihi..

A.I said...

jenoh agaknya dia nk pegang kaler biru tu kan? gigih sungguh!!

NenekPenne said...

si Cem yang sungguh kreatif... orang tu dah abis berkelah laaa....lepas berkelah depa pi berenang...

MrMiEZ said...

kak jah,

yang dua di dalam lautan biru tu mangsa2 kapal karam ka...telentang aje. Ke, dok tengah berenang acara kuak lentang...

hhahahaha

shija said...

pic 1-*bagos anak ngko nok..gigih yo deh guno'an pensel kaler sampai tingga stongah inci pon..bravoo..bravooo

pic 2-mulo2 tonung ingat'an apo bondo lah yang hanyut kek laot tu..skali close up..oo,ado owang mandi gupo eh..thii he he..yg dok kek pantai tu lak kan main gaghang muko eh kan?apak eh ko omak eh tuuu?hahahaha

J@J@ / Bini The Rock said...

teringat plk saya taim dejah 1-2 dedulu...mendepang2 je tgn org saya lukis!..kejong!

Nizam.Ariff said...

Cantik.. biru...
Dia minat warna biru... romantik.

Macam mak dia kut...

Seri said...

berenang siap buat kuak lentang

Tijah said...

hatim
tsunami mild jer tu kan? sama cam hariken tomas. sbb tu dia ada angin sepoi2 bahasa kat sit


mama
tapi...air tejun mana ada kapal layar mama. wakakaka


chik att
nati aku tanya dia ekk?


peej
woihhh. mak dia dulu lukisan skor ok. tapi lukisan je la. subject lain hancus.


tm
abes ko ingat ko sorangg je ada spender kaler merah tu? hahaa


gadiscomel
mak dia lukis lagi lawa. boleh masok arkib negara.


mimi
a'ah la kot. aku mmg dah lama x bawak dia berkelah sejak kes kencing tikus berleluasa aritu.


momguess
kek pd. batu 4. depan hotel sri malaysia. hahahah

Tijah said...

kv
ekkk? harap2 cikgu dia nampak la org tu. cam dah tenggelam dalam kaler je kan?


heze
mak kena beli kaler lagi nih..


huda
mungkin la. situ je dia penah pegi pun. sian kann?


kngah
lain macam mendopang yo tangan eh kan?


linn
dia suka bazir letrik jer. layan game + internet


madam
hahahaha. a'ahh. mak baru perasan la plakkk. mesti malas nak tukar kaler tu.


tiny
aku rasa ada pelampong sewa bawah org tu. tu yg cam kejung tgn mendepang takyah kayuh kan? wakakaka. jahattttt. arah angin pun ko tengok nok.

Tijah said...

ai
hahahhaa. sian kan? tgn dia dah la tombam. misti susah nak pegang tu.


nett
yelah nett. siap boleh buat karangan kan tu? lepas piknik boleh berenang.


miey
mangsa gunung berapi tu. dia terbang sampai situ.


cija
tu la htu. nak tunggu acu boli ntah bilo. hahaha. tukar spotrim keto ko?


jaja
nak2 tang jari kan? tu paling susah sekali last2 sumer jari sama panjang cam alien.


nizam
mak dia romantik? kihkihkih. pitam carlos kot dengar nih.


seri
ehhhh. tu gaya sukan olimpik tu jgn memain. huhu

isabelle said...

yg berkelah TEPI pantai cuma sorg (sunbath gitu).
yg lagi dua tu dok kuak lentang dalam laut. oh anak..sungguh tinggi daya imaginasimu

kak Erna said...

jah..cuti ni kono bawak cem pi berkelah topi pantai..baru nampak gambaran e..he he..
biaso lah tu jah..pensel ko.warno ko..kontot2 tu.

Hidemichi said...

Baru gua tahu fungsi awan ialah meniup angin!hahahaha. Bagi la galakan kat dia.

ashley said...

jah,
dia dapat bakat artistik ni dari ko ek?

berakit rakit ke hulu..
berenang renang ke tepi..
ber kekek kekek lah aku..
ber senang senang nengoklukisan..
.
.
heheh

Tijah said...

isabelle
nanti lepas berenang boleh join duduk tepi pantai dgn yg sorang tu kan?


k.erna
yolah kak. skrg tgh elok ni kan? mondung yo. kok tak tu paneh bedonting kek PD tu.


hide
kihkihkihhhh. lain kali boleh letak papan tanda situ. awas angin lintang kan?


k.ash
dia mmg kureng sket la art ni. cam budak tadika je aku tgk kak. tapi takpe la. bukan penting sgt pun utk masa depan. hahaha

Yunus Badawi said...

aku komen ni harap ko dan CEM dah kecik hati.

2 org yg berenang tu nampak macam anak penyu baru netas. Tapi sejujurnya kreatif juga CEM ni. Banyak yg nak disampaikan.

Lukisan aku sebenarnya lagi teruk. Masa sekolah dulu bila bab lukisan mmg aku kiok.

Shifu67 said...

lukisan abstrak ni... ko mana faham

IBU KUMBANG said...

aku rasa lemas ditengah laut...

DearHoneyDew said...

"Den nampok apo yang orang lain tak nampok! Budak yang duduk sensorang kek topi pantai tu, tongah makan eskim rasonyo! Kan cem kan????"

Kak tij, next taim, beli la kaler biru tu lelebih sikit, untuk laut, air, langit, banyak tu nak pakai tu..
pastu kaler ijo, nak lukis sawah padi, padang bola, bendera (opppsss...)

PUTUBAMBU said...

ler..yg tu laut ke? oh ya..ada yacht kat situ.. ekkeke

mula2 aku tgk..ingatkan gambor ape le..cam yg kanan tu kepala teddy bear.. yg kiri tu peha dia..
ekekke..

adibah said...

takpa lah Jah... janji dapat A..

sayang adek ahkak!! huhu..

Tijah said...

yb
ala. xdenyer aku nak kecik ati dgn ko der bang. nasib baik ko ngaku ko pun tak pandai lukis bang.


shifu
leonardo da vincci pun pitam tengok kan?


ik
tu la. pegi la kelas berenang aunty.


dearhoneydew
caner lak tu. diorang xde jual kaler dsecara loose. huhuhu. takpe nanti beli kaler serbuk cam tem kecik2 dulu. bancuh dgn air.


putu
teddy bear? huwaaaa. terok ah acik putu ni punyer imejinasiiii...


dib
adik kecit ati dgn ahkak. sejak ahkak bz memadu asmara ni...adik rasa seperti terabai. wakakaka...

~LIZA~ said...

hahahahaha! comel btol..

sheila said...

apsal laut eh dah ghupo karipap gulung den nampak hahahahha..

yg ponting..tu laut ko sungai?? siap ado dataran kek kiri kanan

Tijah said...

liza
sapo? mak ke anak? khikihkih


sheila
tu lebih kurang cam pantai kek jln jelobu tu la. ado pantai tapi takdo tompek berkelah.