Nov 8, 2010

poc poc hota haiii...

poc poc?
haaaa...

semalam saya takleh tido.
cem demam + ceriberi.
takut suhu dia naik maka saya berjaga.
tido2 ayam.
sesambil lap badan...saya online.
update status fb pasal pocong.

baru2 ni carlos citer heboh kat rembau ada kak poc.

ada 2 version.
ada yg kata sbb kapan dia org lupa nak bukak tali ikat tu.
ada yg kata sbb dia tak sempat passing belaan dia.
(tu la dulu acara lari passing baton ko curi keluar padang)

ada gak kata...dia lupa bawak charger.
(ok. tak kelakar.)

so skrg...
kak poc dengar kata sedang berkeliaran mintak tolong.
sedara mara tengah ikhtiar cari penawar.
harap2 cepat la setel kan?
semoga dia aman.
sian kak poc.
tapi kesian lagi org yg dia kacau mintak tolong tu.

cer bayangkan...
bawak keta malam2...
tengok cemin...
pandang belakang.

dia senyum sambil tanya...

"tudung ariani saya beli aritu tak sempat pakai. akak nak?"

cer bela anak ikan.
takde la memudaratkan.
kannnnn??

37 comments:

Ms.Lilies said...

anak ikan memudaratkan juga nok...
ko paham??
xpaham??


xpe....aku paham hahaha

ckLah@xiiinam said...

ckLah tak berapa faham...sebab, ckLah kan kecik lagi)



Achaa!!!

Tijah said...

mimi
pahammmm. tapi kena pilih elok2 la. wakakakaa...


cklah
saya tau cklah saja purak2 tak faham. hahahhaha...

Syima Syaz said...

uiks... poc poc jgn sebut2 kak malam2 ni...sereeemmm

CoKeLaT-RaWkZ said...

motif lah tetiba ada gambo anak ikan? aaahahaaahaha................

Leen said...

Kenapa mesti baca criter ni tgh2 malam?? Hadeh~ apa la nasib..

Yunus Badawi said...

Ko biar betul nok. Kalau kak poc tu baca n3 ko ni mahu dicarinya rumah ko. Dia kan boleh tumpang kete Carlos masa Carlos balik nanti.

Yunus Badawi said...

CEM dah baik ke cirit biritnya? Harap dia dah ok.

tasekM said...

ni nk bgtau yg ko dah bela anak ikan la nih....?

bak sekor....

ha ha.



.

Seri said...

ada gak dengar cite pocong kat rembau. sampai ke tampin dah heboh. tapi dengar dari mulut ke mulut je

kakngah said...

kek rombau eh???
xpo. den blk kampung ikut pilah.
jln rombau kito pangkah buek maso sekarang.

mokaseh ats pesasan khdmt masyarakat ini.

kakpah said...

cito macam ni berulang2 kan? dulu hantu kom kom, hantu takdo kopalo... macam2 lai.
ontah iyo ontah tidak ..
tapi totap menyoramkan.
.
.
jah, hari ahad ni kau buleh datang ko.

al-lavendari said...

sekarang pocong dah popular sejak putrajaya di buka .. bandar pocong pun bertambah maju.

* kalau eja jawinya tetap bunyi pocong juga !

afiq said...

tu la tu la.. bebi da cakap da... tetibe*

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

anak ikan kalo tk kuat mentekedarah tk pe la gak...ni kjap2.....mama.....nk mam....mama ...nak mam....
ha??? nak mamp**...hehheh

Pnut said...

aku nak bela anak ikan keli la.. buat kolam belakang rumah, senang sikit, anak dan laki suka sungguh ikan keli, termasuk bibik.. ape tah??? heran aku... sekali beli ikan keli kat paso borong sampai 3 kilo... amek..tahan 2-3 minggu..

Nizam.Ariff said...

Dulu aku ada bela sepasang ikan guppy daam tempayan... selang beberapa bulan, ada berpuluh-puluh anak ikan tu. Agak-agaknya kalau aku jadi bapak kpd anak-anak ikan boleh kaya tak? Tak mainlah bapak ayam... ayam cirit busuk!

F A R Y N said...

kak..
adakah kita sume ni kemaruk anak ikan? hahahahahahaaha.. hansuang betul!

Ck said...

ayat yg last tu...iols sker sesangat..he..he..he..

NenekPenne said...

eee takutttt serammm..dahlah aku dok sorang2...

aku kan daripada bela anak ikan, baik aku jer jadi anak ikan..arlooo ada sesiapa nak bela i??? muahahaha..

||alis|| said...

seram...

err.. mlm jumaat lagi bape malam eh kak?

kuang3...

gua bela ikan betuk jer. senang ;)

Hezesuze said...

laaaaa ingatkan kt area rumah weols jek citer sal pocong nie...kt rembau pun ade ye uols...

musim poc kot...haha

KAKTINY said...

nureen ngan zaqwan dok bising soh aku beli anak ikan baru.. sebab yg lama tu zaqwan dh picit sampai kuar perut..

kot iya kalau aku bela anak ikan, maunya rizal plak yg tikam sampai kuar usus.. kehkehkeh...

.. nureen suka sgt layan citer pocong2 nih.. haish.. rimas aku yg nk kena duduk nemankan nengok memalam ahad pukul 10.00pm sampai 12.00pm weih!!..

h a n i e said...

bapak gula ada tak kak...bak mai sorang..

hahaha

lyza said...

wahhh akak sangat brani..cite hal poc poc ni tgh2 mlm..ishh klau saya laa mau tdo tarik selimut pastu pejam mata rapat...serammm oo..
saya dulu ada gak bela anak ikan.. anak ikan mas lg u..tp abis sume mati.. hahahaha...

akak
steam sauna best..tk mengeringkan kulit..lg satu..tk smpt lg nk emel kt akak..tunggu ya..nnt pree2 skit saya emel kan tau..:D :D

Timtim said...

aah kak..memang tgh kecoh pasal kak pocong kat sane..selalu gak muncul kat taman saya tu..lakinye kate die tu pakai susuk..mak andam..tak tau la..tapi memang KAK pocong la...huhu

GaDis CoMeL said...

alasan lupa bawak charger tu logik jugak kak tijah. haha.

PUTUBAMBU said...

muahahaaha..!

apelah2..yg pastinya..jauhkan lah dari pandangan mata ku..

aku ni dah le penakut

kak Erna said...

jah..takut laie tak..akak ni..osah ponakut e..dah anak2 pun jadi takut dah..

Nia Dhani Nasir said...

Kak Poc tu yang dalam gambo tu ke kak Tijah,dulu kat kampung bapak teman pun ade,die muncul tetengah orang maen dam,lepak-lepak kat warong kopi. Beterabur orang lari...

Melati Anne said...

gambar nenek bulu2 dicium anak ikan itu lebih seram dari kak poc *geli ai

Tijah said...

syima
abes kalu sebut siang2 tak thrill la. hahaha


cokelat
nak gugel gamba pocong mlm2 cam tak berani. huhu


leen
hahahaa. 12 tepat plak tu ek??


yb
takde. dia mana pandai bukak pintu bang. tgn kena balut. cem dah ok hari ni. dah pi skolah dah.


tm
ehhhh. mana adaaaa. hahahaha. (kalu ada pun takkan nak kasik tau ekkk?)


seri
huiiii. dah sampai tampin ek? jauh betul dia lompat. gigih tu....


kngah
hahahhaaa. osah jauh eh menyimpangkan? ehhh. pilah pun ado apo. nak tau antu apo tak?

Tijah said...

kpah
tu la tu. maghin kek pilah maso heboh antu kom2 siap org buek rukun tetanggo. sapo pakai purdah sumo kono tahan suh bukak muko. hahaha. ok. ahad ni buleh kak. nanti sey sms yo.


al
hahahahaa. a'ah la kan bang. bagus buat investment beli rumah kat pocong skrg nih.


afiq
tu la tu??? yg mana satu? pasal poc ker? pasal gamba? hahaha


mama
wakakakkaaa. kalu anak ikan kuat mentekedarah...siang jer kasik mam***. pastu goreng.


k.pnut
nasib baik suka makan keli. baru 5 hengget sekg. kok suka makan siakap hari2 tak bengkrap nyah? hahahaha. tapi keli sodap apo. goreng garing2 pastu buat sambal cili api. pergh.


nizam
gapi??? wakakaka. kalu byk pun tak kenyang goreng tu. kocik bona...


faryn
hahahaha. jgn la citer kat sini dikkkk. ym plissss...

Tijah said...

ck
seswaiii kannn? ko dapat sekor kasi tau mak yer nok.


nett
hahaha. tu kena la bubuh status kat fb "saya sedia dibela"


alis
mlm jumaat? hahaha. aku tak takut kalu mlm jumaat.


heze
tu la. macam badminton plak kan? ada musim2 dia.


tiny
hahahaa. anak aku pun lekkk jer layan. aku je yg emo lebih2 siap tutup muka ngan bantal. tapi intai2 gak nak tgk.


hanie
bapak gula dah pupus skrg nih. bapak ayam ado. nak? hahhaa


lyza
akak nak pegi menyetim la hr ni. badan dah rasa lesu ni. misti byk toksin. ok akak tunggu ehhh. mekasih.


timtim
wahhhh. susuk kah? takutnya...misti mak andam tu masa idop dia lawa sgt kan?

Tijah said...

gadis comel
charger...ngan brotben. pastu siap xde coverage yg paling hangin tu kan?


putu
antu ni kan..biasa dgr. kalu mintak jauh lagi dia nak datang dekat.


k.erna
sey dah ok sket. tapi akak laie la kan? sbb dio ponah ngandam akak. misti terbayang2 muko eh kan?


nia
fuyoooo. tu mesti poc tu bekas selebriti kan? berani betul dia muncul di tempat awam sebegitu.


melati
wakakakakakaa...tapi masih berani dilihat kann?

linn said...

aku nak baca entry ko dr mlm semlm, tp tgk tajuk je trus KIV. pagi ni baru sempat baca.

harap ada laa yg tolong dia yea...jgn sampai mintak tolong kt orang subang dah laa...

Tijah said...

linn
tak larat dia nak melompat sampai ke subang der. mengah nok. kikiki