Nov 28, 2010

kadang2...

kadang2 saya keriru...

ok.
kasi contoh la ye.
banyak kali tau jadi mcm ni.

saya panggil kakpah...akak.
anak kakpah farah panggil saya...akak.

krisis identiti kan saya?
(sapa suruh kau pikir?)

dan skarang...
saya tengah tunggu cucu kakpah pandai cakap.
kalau faris panggil saya akak jugak...

saya redha!

lalalalala...


30 comments:

ckLah@xiiinam said...

Anak buah ckLah ada dua orang panggil ckLah 'kakak' walaupun mak-mak depa jenuh membetulkan (4 dan 5 tahun). Dua orang tu dapat duit raya lebih...hihihi...

tasekM said...

kita harus sentiasa positif dan bersemangat jah. jom botox!

hahaha...




.

kakngah said...

dulu2 semua ank buah Abem pggl aku akk linda.
sekarang dah pandai pggl acik linda.
haih.. rugi aku...

Madam Sooyaree said...

benda yang elok jangan dipersoalkan... terima aje :P

Seri said...

awet muda gitu

Cik Agogo said...

saya downline ke-6.

hahaha... ok la tu kak tij...

saye pun terkene camtu gak... ngan anak2 cousin. skang cucu dier pun panggil saye akak.

cucu dier takleh terima hakikat saye ni pangkat nenek pada dia... huhuhh

A D I A said...

saya pun redho anak2 kawan sebaya saya panggil saya akak. jenuh saya bahasakan diri auntie, tetap nal panggil akak. salah siapa?

farah hamirdin said...

:)

pes taim in my life komen kek sini ha.

mak tu mmg patut yg muda2 nih panggil acik ye. umo pun dah 54 taun dah. ada cikgu2 yg lg muda dr farah pun panggil kakpah. takci betul! budak2 baru je mak suh panggil ummu. agaknya sebab mak tu nampak muda. yg baya2 anak dia pon sume panggil kakpah aje, hikhik.

*faris takkan nak panggil akak kott..tu wajib panggil acikk!!*

al-lavendari said...

kalau dalam hal ini memanglah awak redha.

saya pulak ada ayah dan anak panggil
pakngah.

tapi dengan isteri saya boleh pulak dia panggil kakak ... saya tak redha.

kak long said...

tak po..mudo selalu..hehehe..!

kak Erna said...

ha ha ha...jah oi..itu lah yang selalu akak bebelkan..budak2 ni..macam jah gak lah..suko panggil akak ..dah tu..akak nak panggil omak e pulak,camanno..
nasib baik.omak jah tu..akak boleh panggil sazah..sonang he he..

Yunus Badawi said...

ko panggil aku abg aku pun redha.

kalau anak2 dara mcm juliet dan gadisBunga panggil aku abg lagilah aku redha hahaha

Tijah said...

cklah
saya syak diorang takkan tukar "akak" tu kakk. kalu tak takut taun depan duit raya kurang masyuk. hehehe


tm
yes tas. i agree with you. errr...setuju in lebanon apa ekkk tas??


kngah
tu la...ko tak reward diorng sapa suruhhh. kan dah kena tukar title...


madam
yelah kannn. alhamdulillah sekali lagi...


seri
tak payah guna auraseri. ehh. nama awak seri kan?


cik agogo
tunggukan wang pos awak ya? errr...saya takleh konsentret la nak respon komen tiap kali tgk jambul diprofile awak. boleh berkenalan?
:P


adia
tak patut tu. mari saya ajar mereka cara panggil yg betul.


farah

laaaa. dah 54 ke? kita ingatkan 45. (kakpahhhh. blanjer bankuonggggg tapi jgn ajak farah sbb dia bukak rasier kat sini. kihkihkihhh)


al
hahahaa. tapi mmg makngah awet muda la bang. tu mmg takleh nafikan la tu. buleh tau secret recipe makngah bang?


k.long
tu la kan? iskkk. mano nak cari collagen ni...


k.erna
hahaha. a'ah kan. kok akak panggil sazah akak. akak lak krisis kan? nasib cem tak panggey akak jugak.


yb
kang panggil pakcik ko tanak blanjer kari kepala ikan plak bang. hehhehee...

kakpah said...

Takdo mano e faris nak pangge ko akak do haha..

Osah boto lah budak farah ni. Pocah rahsio torsombunyi...

Jah, kalau takat bankuong tu no hal nyer. Jomlah satu hari kalau kau datang bangi AKAK bawak kau ke sinun...

isabelle said...

saya pun lbh krg, kaktij.
anak bos saya... harus la saya bahasakan diri 'akak'- we were just 4 yrs apart.
tapi yg bongsu tu pulak baru umur 8tahun gitu. rasa mcm perasan pulak ngaku 'kakak'... sdgkan mak diorg (bini bos), saya panggil 'kak'.

anak yg tgh2, aritu kuar dgn mrhubby...
sorg panggil 'abang', sorg lagi panggil 'uncle'. hahaha. sapa yg krisis identiti sebenarnya?

Ms.Lilies said...

Agak2 anak aku panggil ko apa yek?


Mari kita tekaaaaa!

Aku said...

Botox tu bukan cocok kat bontot kasi jangan kerepot ke? Bunyi lebih kurang sama jer...

Hah, pi la cocok... hahahaa

DearHoneyDew said...

kak tij,
saya kecik-kecik dulu panggei abah saye "abang" sebab terikutkan mak saya..

budak kecik kan suka meniru ape yang orang tua buat..

jadik, , seme orang kene start panggei kak tij, "ACIK".
sekian, mekasih..

julietchun said...

jgn cem terikut panggil akak jugak sudah :D

NenekPenne said...

awet mudah yer jah?? ha haha...

Pnut said...

nanti mintak cem panggil ai akak ok?

Hezesuze said...

ok latuh noks..janji ada panggilan kan...jangan dia panggil nenek sudah ler haha

al-lavendari said...

resepinya tanya kepada orang yang mengawet dia !

ashley said...

Jah,
kalau kakpah tu 45, aku ni ko nak letak kek mano?
hahahah...

Tijah said...

kpah
baiklah akakkkkk. adik sukooooo donga tu. hehehhe. (nak kono upah faris lobih sket nih...)


isabelle
hahahaha. tu nampak gayanya budak2 tu yg mengalami krisis identiti.


mimi
anak2 ko panggey aku...acik dokter gps. wakakaka...


aku
eh takkk. dia cocok kat tempat2 tertentu jer.


dearhoneydew
haa. bila mak ayah gaduh terus panggil nama kan? acik? jgn la..


juliet
kalu bleh dapat angpow lebih apa salahnyer. hahaha


nett
yer lah netttt. nak wat caner kannn...


kpnut
kapkek 16 pises plis. gamba ben10 ya. hehehe


heze
limit sampai makcik jer kan?


al
no umah apa bang? leh saya terjah 1 hari nati. tapi kena make sure abg xde umah la.


k.ash
alamakkkk. mana ekkk? 35 xleh sbb tu dah cam baya saya. hehehehe. ok la. kasi 38 leh kakkkk?

Cik Agogo said...

aiseyyy... kene tukar profile pikcer laa camni... tapi kalo tukar profile pikcer abeh la ilang identiti agogo... padahal blog langsung takde ciri2 agogo... hahaha...

Tijah said...

cik agogo
tu la pasal. tapi kalu tak baca nama kang org ingat iklan yun nam. hikhik

ashley said...

Kalau 38, nanti cikgoodeen komplen lak!!

Tijah said...

k.ash
alahhhh. kasik can la dia claim umo 30 kak. huhuu

NaniRostam said...

Untung ko tijah dorang kecik-kecik lai pangge ko kakak....den ni pulak dorang tu dah beranak penak..dah boleh bocucu pangge den makcik...ko bayangkan...sapo yang ada krisis identiti tu...isk isk.