Jan 20, 2011

ceramah

saya akui.
tak tengok sangat forum perdana di tiwisatu skarang.
sebab?
tak suka.
tak macam dulu2.
zaman2 haron din, ismail kamus dulu.

apasal panel2 skarang cakap macam petir eh?
emo betul!
baik laki, baik pompuan.
takleh ke nasihat tu lembut sikit kan.
baru soothing masuk telinga.

macam malam ni...
topik istiqamah.
huiii...
terjerit2 macam dalam mahkamah.
bingit.
terus saya tukar axn.

btw...
saya prefer dia.
suka...
bahasa lembutttt...
muka pun manisss....
baru syok nak stay tune.

48 comments:

Kaseh said...

erkk.. jaranggggg sgt tgk forum..adakah saya jahat? tapi penah dgr dia berceramah..betol2 sgt lembut...

Fida Ghazi said...

dulu dia selalu bagi ceramah kat surau ofis ni..

tapi... saya tak penah pegi.. ehehehehekk..

tapiii.. org kata..dia garang sket..kene kosentret..

Suehaily Mohd Jiwa said...

betul sy pun suka ustzh fatima ni dgn ustzh ustazah siti nor bahyah

fatt said...

akak, nape kan..gaya penceramah ni kdg2 mcm masuk pertandingan berpidato..huuu~ (mati ai kene panah petir) :P

Cik Agogo said...

sama laa... zaman dulu2 jugak best kan?? last2 tengok semanis kurma je kat tiwi semilan. best pun best. hehehe...

ada sekali tu forum perdana siap panggil fahrin ahmad kan? tapi tak tengok pun. sebab ada kelas masa tu

zoe said...

betul kak,sy sokong betol la ni. kadang2.. isk,depa ni kalau nak bagi orang lebih penghayatan, pitching pun kena la bagi jaga kan..

tapi ade jugak penceramah skang yang sempat berpolitik.
itu lagi taj paham...

Tijah said...

kaseh
kite pun tgk forum...tgk sapa panel dulu. kalu tak best tukar cenel. huhuhu


fida
garang eh dia? aku tau...ko tak pegi sbb takut kena babab kan?


suehaily
errr...ustazah cakar rimau tu saya kureng sket. tatau kenapa. hehee


fatt
kannn? nak dengar...sakit telinga. nak tengok...takut. kedebommm (petir menyambar)


cik agogo
fahrin? apakahhh? silap aribulan tukar nama forum perdana sehatiiii berdansaaa. yihaaa.


zoe
nak didik hati org keras ekceli kena cara lembut kan. petir2 ni tak jalan der...rasa cam kena ceramah ngan mak bapak je gitu.

Ms.Lilies said...

Maleh layan forum sbb kdg2 mcm apa jek panel dia tp aku layan semanis kurma hehe

aNiS tHe BumbleBee said...

betul..betul..kalo stock yg jerit2,kite nak insaf pon tak jadi.lagi naik hantu ade.kekekeke!

Tijah said...

mimi
tu blm lagi panel yg pesen janggut sejemput siap inai kaler oren. wuuuuu. tak sanggupp...


anis
baik dia jadi panel akedemi fantasia je kan?

Umie said...

tetiba aku teringat masa zaman skolah dulu2..1 of my classmate was Indian (Alhamdulillah skrg dah jd Muslim sejati).. dia penah tanya masa tu kenapa kitorg yg muslim2 nie x suka tgk Forum Perdana Ehwal Islam..dia ckp dia suka sgt tgk.. Alhamdulillah skrg dia mmg betul2 jd Muslim yg sejati..kalau blk kampung siap pi jd tukang azan kat masjid..kalah kite2 nie yg sejak lahir dah Islam..huhu

DeLancrettLurpak said...

yg dalam gambo tu kan, dia ckp ada slang. saya suke! hehehe..

Madam Sooyaree said...

Betul tu. Bukan la nak cakap apa kan, tapi alim ulama kat Malaysia banyak yang suka 'ini haram, itu haram', lepas tu cakap macam nak bergaduh. Buat kita yang tak banyak ilmu ni naik takut lalu cabut. Kalau tgk cara alim ulama Christian di US, banyak cakap lembut aje. Kadang-kadang terfikir, kan best kalau orang Islam cara cakapnya begini

kakpah said...

kau penah dengar ceramah ustaz ghazali hasbullah? lagi panas telinga. Tapi apa yang dia cakap tu betul. Cuma orang yang 'terkena' tu yang tak tahan duduk.

Aku said...

Berdakwah dengan bijaksana...

Aku suka Ustazah tu. Lembut dan lidah ada slang ala-ala nasik arab dan kebab panas gitew...

DearHoneyDew said...

Kak tij,
stuju 300%
derang memang ske cakap jerit-jerit, tu pasal duduk tivisatu je..tak masuk cenel lain.
errr..ustad janggut orenk tu pon saye tak bape wahi. Baik tengok tivi semilan, rancangan ngaji kanak-kanak tu. ustad comel! hahaha ;D

||alis|| said...

ku last tgk FP tiwisatu masa ceramah pasal status halal. itu jer nak mampu ikat mata ku sampai the next 30min.

yer. hajah ini memang ana suka laa.... dia punya bicara, aduuuuhhhh.. menusuk qalbu laa.. ana suka sama lidah arab dia laa...

tak silap dia nih umi kepada prof sy. hayati, penceramah bebas gak.

PUTUBAMBU said...

kita pun suka dia gak...

Tijah said...

umie
itu la. tapi bukan semua la panel mcm tu. certain jer. maklum la bab2 agama ni aku rasa pendekatan kena secara lembut...mcm rasulullah. baru org nak ikut nak2 utk kita yg dah sedia islam ni. keras kepala lain macam. huhuhu


lurpak
slang dia tu yg buat tertarik gak kan?


madam sooyaree
hehehe. teringat ada satu "ustazah" tu. dulu salu masuk tv bg ceramah..skang tudung pun dah makin pendek dan dah pandai mekap sejak join politik. cer teka sapa? hahahha...


kakpah
tu la tu. nak2 org cam saya ni. saluuuuu jer terkena. maklum la byk na makan cili. hehehe. tapi dlm sentap2 tu kekadang cuba gak la nak transform sesikit.


aku
ko kannnn. misti ada selit2 sket pasal makanan kann? kebab tu ko nak makan dgn tepung goreng eh?


dearhoneydew
wakakakaaa. ustaz janggut oren? tabley blah kan? muka gatalll jer. takleh tengok la dia tu...gelihati.

Tijah said...

alis
aku last tengok mlm tadi. tapi tu pun tak abes. rasa cam sendat dada dengar org cakap petir2 nih.


putu
aaa. gimme faif...

~ yus ~ said...

Saya pun suka dia. Memang sangat lembut bila berkata-kata.

Telinga dengar syahdu je...

h a n i e said...

ye..btul la tu kak..
forum perdana dah tak best mcm dulu..baik tgk Halaqah..lagi best.. Semanis Kurma lagi best..hahahaha :P

Frodo Baggins said...

hahahhaha
wa like ini juta-juta kali!

Puan Capa said...

terjerit2 mcm dlm mahkamah..hehehe..

Mamarempit said...

sume tu lebih pd nk kempen pro gomen yo....tk suko....suko Ismail Kamus....cakap stret....baru org2 yg pekak2 tu paham.... (emo ni....emo......tk dapek ngundiiii)

PnConfused said...

kalo kat fesbuk dh tekan like 8juta kali...


dlu ms zmn2 harun din apa tuh.. bleh nanges okehhhhh...

w.a.n.i.e said...

bahasa die memang lembut...
suke cara die sampaikan dakwah

Aku said...

Jah, tepung goreng tu kalau dicucuk pastu panggang boleh bau kebab taw.. hahaha

Tijah said...

yus
best time dengar dia baca ayat2 al-quran tu kan? lunak je.


hanie
aku lagi suka tengok tanyalah ustaz. best2 gak diorang tu.


frodo
ai like yu tu. opppss...


puan capa
aaa. mcm org gaduh tuntut harta sepencarian gittew.


mama
kannn? termasuk la arwah mufti dato ishak baharom dulu. best giler hingga menusuk kalbu.


pnconfused
betul 3x. skang ni ustaz2 best yg tak pro-gov dah takleh masuk tv. sedehhh.


wanie
mampu buat kita tercengang depan tv sampai habes kan?


aku
kahkahahhhh. ko mmg nak kena hantar pegi e.n.t repair hidung nihhh.

SeKunTum LaVenDer said...

Dengar citer, adik ustazah Fatimah Azzahra ni owner mekap halal brand Farmasi. (tetiba...komen tak ada kena mengena dgn entri. Hehehe)

ARIPSAMAT said...

ustaz dan ustazah byk kena gam...huhuhuh...bila umarak tidak lagi mendengar pandangan ulama'...huhuhuhu

KAKTINY said...

remote control di tangan anda.. maka pilihan juga ditangan anda.. tak best kalu, tekan button next.. kehkehkeh..

aku pon rindu ceramah Dato' Haron DIn ngan Ismail Kamus dulu dulu punya..

dan ustazah ni, slang arab-melayu-kelate dia mmg sgt cute.. kehkehkeh...

AuntieYan said...

Salam Tijah,

Auntie tengok/dengar ceramah Forum Perdana malam tadi sampai habis. Bukan ke tajuk dia, Menjadi Orang Yang Hebat...(lebih kurang begitu le)
Rasanya yang suara terjerit tu Ustazah tu je, panel lelaki yang dua orang ok ok lah....Auntie kerap juga tengok Forum Perdana ni, depend on tajuk dan penceramahnya le.
Kalau Dr. Syarifah Hayati, memang lembut suara dia....yang jerit-jerit tu mungkin sebab dia tengok penonton dah tersengguk mengantuk.

Ustazah Arab sleng Kelantan tu pun Auntie suka.....tapi, Auntie kureng suka itu Ustazah Semanis Kurma tu.... ;-)ha!..ha!...lain orang lain pulak tastenya....!!

isabelle said...

huh yg skrg byk nak tunjuk bersemangat sgt gamaknye...
mls nak nengok

kak Erna said...

jah..bukan forum perdano yo terjorit jorit jah..cubo jah..tengok berito..sampai akak sorik nak tengok berito dah..sumo mentori tu raso e dah cakap macam cakap ngan orang tak do telingo..

tasekM said...

jah... ustazah cakaran harimau a.k.a ustazah pertandingan mari bercerita ko minat tak jah...? ha ha.




.

Tijah said...

sekuntum lavender
farmasi? tak penah dengar plak tu. boleh try cari pasnih.


aripsamat
bukan takat ustaz-ustazah, mufti pun bleh kena sama. berani sungguh kannn?


tiny
yezzaaa. lama x dengar haron din kan? eh tapi tanyalah ustaz tv9 pun ok gak nok. ko layan dak tu?


auntie yan
salam auntie. a'ah. topik istiqamah tu mmg ustazah tu yang kupas mlm tadi. dia la yg sy dengar jerit2 tu. yg laki ok jer. tapi kekadang hari lain...laki plak jerit. hehehe. auntie kurang suka semanis kurma? saya pun sama nak2 tang isu ibu ayam & cakar2 dulu.


isabelle
nanti naik darah tinggi. tak baik utk kesihatan. hehehe


k.erna
kahkahkahhhh. sumo kemain naik piching kan kak? bukan soro yo naik..ngan tangan2 sekali naik samo.


tm
takkkkk. tak sukerrr. hahahaha. gimifaif tas!

Petito said...

tengok la Halaqah (dengan nada yang lembut sambil promosi: tiap selasa pukul 10 malam) hahahaha :))

bukan dapek komisyen pun, cumo kok ado, bole la redeem kek akhirat...

petito ponah tengok live Halaqah. memang suko caro kojo haji ahmad noor sulaiman (jejak rasul).

shija said...

wok!!ngko ado tgk Al-Kuliyyah,jemaat potang tak?aku ske ade sowang ustaz tu jd panel..tp tak ingat namo lak,*ngeee..kalu dio baco ayat atau hadis siap ado lenggok ala2 bunyik pakistan ngkooo..bestttt ooo..golak2 aku dongar sobab ustaz tue mmg klakar..kalu ngko nak tawu namo eh tanyo sazah..mak lupes laks..maklomla mak nengok rancangan tue pon kalu balik umah sazah yo..hakhak..

kakLuna said...

mmg dh lama x layan forum tiwisatu tu. semanis kurma pun.eh sama frekuensi dgn cik tijah 'tak berapa' dgn ustazah cakar harimau tu. hm pakai sarung lengan tapi gelang2 kat luar.hihihi.adoi saya ni mulut puaka jugak,kan

ReeNDu said...

betol tu kak tijah... aritu member saye bukak.. dr dlm bilik igtkan ade org gado2 kat tv tu.. bingitt..

ckp lembut2 br laa org sonok nak dgr..

uji6june said...

sebenarnya kalo nak berdakwah
dan mentarbiyah orang kenalah lembut,
ada kaedah dan caranya, kalo cam petir memang orang cabutttt ..

akak pon suka Ustaz Ishak Baharom,
dulu, masa kekecik (sekolah) dia salu dijemput oleh surau kami ~ Balai Polis Banting, Ustaz Ishak kan orang Banting ... hmmmm.. beruntung rasanya masa tu.. Arwah kalo bagi ceramah, ucapannya lembut dan sebijik-sebijik, tidak laju dan tidak pula perlahan .. segarnya masuk ke qolbu ..

kakak akak kata Ustazah Fatima Azzahari ni memang garang, yelah, kalo orang tak beri perhatian pada ceramah dia .. mestilah dia tak suka, garang bertempatlah tu kan? .. sedihnya, akak lom berpeluang hadir ceramah dia ditempat akak pi belajar ni.. penganjur tu dah tak berpeluang panggil dia mungkin kekangan masa .. iyelah, Ustazah ni duduk kat kelantan sana ..

tapi, ramai lagi Ustaz/Ustazah yang bagus-bagus, tapi tibisatu neh takmo panggei .. asyiklah orang yang sama ..

*

uji6june said...

eh! sori Jah ..
terpanjang lak syarahan agama akak
kek ateh tu .. huhuuuuu ..
mahap yek!

*

uji6june said...

eh! sori lagi Jah

vukan Fatima Azzhari
tapi Fatima Azzaharah
typing error

huhuhu .. mahap 1Mesia ..

*

Tijah said...

petito
ado yo tengok. nasib baik tak rabu mlm kan? sbb ado csi marathon tem tu.


cija
sazah kok poie umah eh manjang betoloku topi radio ikim yo. lopeh tu.."kau kok nak minum bancuh la air sendiri yo.." huwaaaa.


k.luna
saya tak ska intonasi dia. mmg lembut tapu kenot go la. hehehe


reenda
nak dengar bingit2 baik pegi konsert kan? are u ready to rockkk??


k.uji
salam 1 melesia. hehhe. ada org boleh terima kasar2 ni tapi bukan semua la. kebykan org lebih suka diapproach secara lembut eh kak...termasuk la saya walupun saya kasar orgnyer.

kucingorengemok said...

gambor tak keluor sebab tenet mengong... sapa beb?

yang best² semua digam! syabas, malaysia boleh :|

Tijah said...

gamba ustazah fatimah tu. m'sia mmg selalu boleh. dia kan pengeluar gam terbesar didunia..

monas2petronas said...

dah biasanya sblm bulan puasa..serius mcm bunga kantan gambar tu ..buat laksa sedap tu wei :(