Feb 16, 2011

yesterday @ pasar ampangan...

pacik...

bagi saya halia 2 ketul.
rempah kari 3.
asam keping sepeket.

oh ya!
cili kering dlm 2-3 genggam ya.
kang saya datang ambik.

lepas say tengs, saya pegi cari santan.

then datang balik...

nah selambakk!!!
tahan setaun tuuu!
nak suh buang sikit...
pacik tu dah ikat mati.
so ambik je la.
malas nak banyak bunyi.

lupa pulak...
pakcik tu punya tangan besar amitabacan.
(bukan comel macam tangan saya)

44 comments:

zonaku said...

rajin ko belek saiz tangan orang yer kak

Tijah said...

zonaku
hahaha. dah tu moskel asal benda yg aku mintak nampak banyaaaakkkkk sangat.

muna said...

alah kak jah, den tauuuuuu, ko takut kono lompang ngan tangan bosa pacit tu kan kalo sughuh buang sket? ngaku yo la kak jah, hihihi.

VFN said...

lenkali salam cium tangan.. pastu mintak skali duit ghayo.. hahahaa

julietchun said...

pakcik tu saja ikat mati taknak ko banyak komplen :P

tasekM said...

ko mesti ada gaya peniaga nasi lemak ni jah. dia bajet ko nak menyambal tetiap hari.





.

kak Erna said...

jah..lain kali kato seringgit ko duo ringit..
kalau kato gonggam..sah sepolastik.. sobab cili koghing tu t..bilo di gonggam dio borangkai..ngikut deh..

kakpah said...

wahaha.. lenkali ekau belek dulu tapak tangan e. Kalau macam tapak tangan big B tu, ompek gonggam maun sekilo.

Puan Capa said...

tu kalo kena penampor dgn pakcik tu..mahu berbekas.hehe

Lazyf said...

mang ai!!!
godang eh tangan Amitabacan...

al-lavendari said...

2-3 genggam tu kira 5 genggam kaedahnya !

DeLancrettLurpak said...

Kak Jah, banyak tu setahun?! Saya makan banyak itu 2 bulan aje laah..

rajin Kak Jah telek tangan pakcik tu, jangan telek saiz kasut pakcik udah laa... hikhikhik.. dalam maksud eh...

kak long said...

agak ea dio nak abih an copekstok lado ea...takut hapak...sobab tu dio ikek mati...!

tujuhhariseminggu said...

hehehe... akak...
len kali guna unit SI.. baru wewit...
hiks...

pssss: besar sgt ke tgn nye kak??

Che Sue said...

fuh bestnyer cili kering..kawe setaun sekali balik mmg bergenggam2 saiz tangan amitabachan bawak balik sini..

Ms.Lilies said...

okeh...lepas ni ko dtg kl bawak sambal utk aku yek....

aku punya seplastik tahan 2-3 bulan je nok...padahal org umah ni xmakan cili sgt....tetiba baru pasan..aku ke yg melantak sume?huhuhu

Kazaztan Team said...

sampai ke tgn pun jadi modal..ehheheh..

Umie said...

kihkihkih..hazab mkn cili selalu ye dok?? cheq pun import cili dr mesia.. cili kering kat sini spesis ala2 cili padi yg dikeringkan..hazab kepedasan..huhu

AZANI said...

salam Jah
agak agak segengam berapa hinggit?
ha ha kalau dah banyk tu boleh jadi dtockist cili kering

Kaseh said...

wakaka pasni ko konpim buasir jah,,mkn cili byk...

Tijah said...

muna
pacit tu takkan lompang aku punyer. sbb aku regular kastemer. hehehe


vfn
errr...eh! pacit tu ada byk bulu dada. opsss. matila ternampak!


juliet
maka terpaksa la bayar brapa dia cas kan?


tm
pacik tu cam tau2 jer aku nak mencili mulut org khannnn???


k.erna
ooo. centu ko kak? ingat boli togey yo singgit /2 inggit ni..


kakpah
osah bosa tapak tgn eh kak. tak pun lenkali ambik sindri masok plastik kan?


puan capa
boleh saman sejuta lepas tu...saman malu.

Tijah said...

lazyf
takut tak tengok? hahaha


al
nasib baik saya tak suh dia masukkan cili 5 genggam. kalu tak...laaaagiiii la byk kan?


lurpak
byk tuu. plastik besar cam plastik sampah tu. err..kasut ke jari? hahahaha. alaa. malu2 plak nak cakap.


kaklong
agak eh la kan? copek abih copek dapek tambah stok baru.


7hariseminggu
pacit...saya nak cili 500gram? hehehe. ker...guna tahil.


che sue
uik...sana takkan takde cili kering weh?


mimi
haruslah tu kann? mcm aku cili kering kurang sket...tapi cili api misti ado tak buleh putus stok.


kazaztan
ikut perkembangan semasa katanya. hahaha


umie
misti cili dia ala2 flakes yg tak brp nak sedap kan? nasib baik la cili kering tu ringan bleh import byk2.


azani
ntah la bang. aku main bayar jer sekali dgn brg lain. tapi rasanya byk tu ada 4 hegget kot.


kaseh
mati segala cacing2 kan?

Aku said...

Jenuh la ko menyambal menumis hari-hari...sib baik ko tak guna batu giling. Aku tgh bygkan nih... hehehe.

Jah, pes cili boleh buat slimming paste. Cubalah, mana tau ...

tasekM said...

jah... dak nizam kata ko gemuk jah. sila sentap sekarang.

ha ha.

wey... aku baru perasan la. tapak tangan big B tu besar kepala dia yek...?

:p




.

Tijah said...

aku
slimming paste aku dah byk dah kat umah ni. perisa halia ada, cili ada, macam2 la...ko nak try aku leh postkan. hahaha


tm
tu maknanya dia nak kena cili molot tu. hahaha. jap...aku pegi beli cili kering yg keriting tu dulu. itu tahap pedas dia membunuh sikit...

Aku said...

Aku tak kisah, Jah.

Kalau ko yang suap, yang pahit pun jadi manis...





Muahahahaa......

Tijah said...

aku
jap..jap. saja nak buat spekulasi. adakah kau yang sms tasik ittew? hahahhaha...saja serkap jarang nih.

Aku said...

Serkap ko jarang sangat...hahaha.

Tak kose aku nak perabih bil aku kat tasek. Baik gaduh-gaduh dalam blog... it's free dan transparen...hahaha

tasekM said...

kahkahkah...

padan muka nizam...

mmg dia jahhhhhhh...
mmg diaaaaaa....



hahaha....

jah... jom kita pitnah mamat ni nak...? kakaka...

:p

*wink 2 tijah*




.

Tijah said...

aku
hahaha. lajuuuu ko bekap kannn? ko mmg suai jadi peguambela. aku tau ko baik. tengok muka pun tau. cehhh! mcm la aku penah jumpa ko. eh. penah ke?


tm
wakakakaa. aku nak serkap sapa plak la lepas nihhhh. jap...aku pikir.

Aku said...

korang pitenah le aku. Aku redho jer...

dapat pahala lebih, boleh gak aku sulam kat mana-mana yang berlobang. Kalau ada lebih lagi, aku sedekah le kat korang sorang sikit ... itu pun kalau aku tak kedekut. Rasa2nya aku kedekut kut.. hehehe...

isabelle said...

tgk pakcik tu kalo guna utk sukat air masa masak nasi..harus nasi jd lembik

Tijah said...

aku
bukan pitenahh. saspek jer. tak sama tu. lain ejaan dia. hehehe. ok la. ok la. dah tu tas...kang nanges dia kang. mak mintak mahap yer bang nijam.


isabelle
pacik tu...mungkin kita boleh suruh dia buat bubur lambuk je la kan?

tasekM said...

apa cepat na mintak maap jah...

kasi titik sampai dia nanges ngongoi2 la.

hahaha..

:p





.

zoe said...

hahaha. len kali akak pegi kedai orang melayu kite kak, tangan kaki semua xde la lain saiz sangat. jimat duit carlos nanti. hehe

Aku said...

Jah, aku syak tasek dah kena rasuk dek penunggu g.ledang la. kat umah ko pun dia ajak aku gaduh nih... hahaha.

PUTUBAMBU said...

uishh..kalau tangan macam amitabh bachan.. mmg 'masak' ah dibuatnya..

sikit punya besar daaaaa..!!

KAKTINY said...

manyaknyer jah.. setawon stok buat asam pedas muar nih.. hahaha..

♥ manje ♥ said...

assalamualaikum

hehe kot banyak tuh... boleh buat kenduri sambal =) ~

kakngah said...

ko beli kt pakcik ke..
kat bai benggali??

faraid ke sazah sikit!

ztzett said...

kih...kih...kih....lain kali....mintak tengok dulu saiz tangan tukang jual. Pastu baru order nak berapa genggam.... :)

Tijah said...

tm
aku tak sampai ati la. dia kan tengah pembawakan budak skang. hehehe


zoe
pacik tu melayu tu dik. tapi mungkin dia ada mixed kot. takottt....


aku
takpe. aku ok jer korang nak gaduh sini. buat ler cam umah sindri. jap ehh aku pi bancuh kopi. hehehe


putu
cer dia lempang org tengok kan?


tiny
tu la pasal. macam nak kenduri kat cilis kannn? ehhh..tersasul plaks.


manja
waalaikumsalam. dah blend sket dah. buat cili frozen senang bila2 nak guna kan...


kngah
sazah mano masak na dah skang ni. dio main order yo..maklum la makan berduo yo mo aji usop. huhuhu


zt
baiklah. cuba ko punya genggam plak tengok? sekali menyambal dah habes. kocik bona. hahah

Huda Ramlee said...

tangan bosar amitabachan tu kalo dia kasi pelempang mau bisu kan kak jah...

Tijah said...

huda
bukan takat bisu. koma terossss...