Apr 28, 2011

jumpa dia...

ko penah makan sambil termenung tak?

cuba tengok tu.
lama gua belek sebelum ngap masuk mulut.
gila kan?

tak...
gila disini bukan bermaksud mencerca.
tapi lebih pada rasa kagum.

gigih betul diorang ni lapis2 kek cenggini kan?
cuba bagi adunan tu kasi gua tengok?
musti calar balar mcm eskrem pedelpop.

btw...
sedap ok kek ni.
aunty nani kasik.
tadi dah makan 2 keping.
ekceli nak makan lagi tapi segan.
alih2 tengok nak balik aunty bekalkan buah tangan.

"untuk cem" katanya.

hahaha.
gua gelak dalam hati.
ini kek...jin guaaaa yang punya.

tengs aunty.

jumpa peej jugak.
sejak ada anak buah ni...nama dia jadi t-ja.
aunty pija la tu.
wah! overshadow mak nampak?
saman kang. eh!

owh! budak ni kat blog nampak cam garang.
tapi ekceli suwit jer.
agak saspen pada mulanya.
sebab dia kata dia pendiam.
caner nih?
sebab saya pun pendiam jugak.
tapi ok plak tadi...takde bunyi cengkerik pun.
mungkin sebab aunty bancuh kopi sedap maka saya hilang neves.
wiiiiii!

macam2 cerita keluar.
mostly perihal blogger.
apa kita cerita?
ada laaaa.
mostly cerita bangang dan kelakar.
absolutely made my day lah!
hahaha!

36 comments:

Daun said...

ko jumpa aunty nani, mesti seronoh ni jah, aku ingat pisang 3 kelopak bila baca blog dia.

Daun said...

eh, silap... 4 kelopak

Marina Monroe said...

Best dpt jumpa Tijah, auntie gembira sesangat, harap2 ada lagi anak2 blogger yg sudi macam Tijah jengok auntie..he he he

DeLancrettLurpak said...

saya terover sexcited tang perenggan terakhir tu.. ahakss..

semangat kak nam tetiba berkobar-kobar kak tij oi.. kahkahkah..

jom kite jumpa, tapi saya nak ayam rosemary , wiiiiiiii

tasekM said...

wiiiiiiiii....







tu je aku nk komen jah.


.

Cik SHiNJU said...

aunty nani buat sdiri ke kek tu?
gigihnya...bkn senang tu..


bg alamat kak..kot2 ade lg saki baki kek tu..opss...

kakngah said...

nak buat kuih lapis merah putih tupun aku tak lepas nok....
maka
jangan harap buat kek lapis kalepul & bercorak bagai...

Ms.Lilies said...

aku mcm blh hidu apa ko gosipkan

hahahaha

AZANI said...

Assalam Tijah
kek ada lagi?

Tijah said...

daun
seronokkkk. aunty byk cerita best. nak2 zaman muda2 dia dulu. mmg ternganga kalu dengar ok. ko kena jumpa dia skalik aaa...


aunty
bolehhh. nanti saya panggil kawan2. aunty siapkan je sambal daging. nanti saya bawak roti. pastu kita bancuh kopi. fuyoooo...best tu borak!!!


lurpak
kalu nak nam-nam session mana leh makan berat. dia best minum kopi cicah beskot je. baru byk idea.


tm
hihihii. best kan wiiiiiii tu? ko dah abes tawaf blog? haaaa. rasakannn. hahahaa


shinju
tak. aunty kata beli tu. tapi sedap. cukup manis lemak dia...


kngah
kannn? aku jgnkan lapis merah putih. seri muka yg 2 lapis pun aku tak berani try. huhuhu...


mimi
aku mana bleh sorok2 dr ko nok. misti cari org nak kasi luah punya. hahahh

Tijah said...

azani
takde bang. dah abes. (padahal ada lagi...stok utk esok plak)

peej said...

hahah, mmg la tak pendiam. tapi telah memalukan diri sendiri tiba2 bahasakan diri saya/pija. pitam.

best kan. tu pun ala2 tak puas. kalau nak kumpul semua cerita rasanya sampai bila la kena lepak. dah kata blogger. ceritanya apa pun. pasal blogging la kan. ;p

oh n aku pun kalau makan kek tu khayal ok. siap kopek2 ikut bentuk tu nak makan. n akan terfikir. macam mana dorang buat ni. gila gigih.

Aku said...

kek warna pelangi berlapis-lapis... kat hujung kek tu nanti ada tempayan emas.


Aku suka yg ada rasa kayu manis tu...

Hazrey said...

cekik darah peej dgn tijah, langsung tak ingat aku. telan air liur aku. pos kat aku sikit ahh..

aNiS tHe BumbleBee said...

best ah jumpa blogger2..bila nk jumpa kak tij tah?nk rasa ayam rosmeri nehhh!! kih3x!

Tijah said...

peej
ha'ahhh. next time kita diskas pasal kim kardashian plak eh? kita up 1 level sket aaa pegi international. asik main local je kan. kek tu heran kan? dia kekadang ada rasa horlick, tiba2 jumpa lak rasa asam haw tu. then rasa milo. hohhh. seprais sungguh.


aku
kayu manis kalu letak dlm kek/dessert mmg terbaik. bagus utk panaskan badan tu. ehhh. tiba2 plak terkasik petua.


abg leman
sapa kata. walupun kami makan kek dgn penuh perasaan, dlm hati tetap kami ingat abg leman. bak sini address bang...wiiiiiiiiiiii


anis
balik nanti rojer la. ayam no hal...kenirojes ado. kita amek ciken kuater tu udah ler....

mashi said...

hoh!kak tijah mengumpat...wiiiiii...

kehkehkeh...:)

Wahidah said...

wah wah wah....kek lapis....antara benda yg di craving...nak jugakkkkkkkkkkkk

MY HEART said...

guhsip??

nak kepohci gak nak kepohci jap....



^_^

Madam Sooyaree said...

Gigih kan orang buat kek lapis ni. Kita nak buat kek 2 lapis pun tak tentu pass lagi

Tijah said...

mashi
wiiiii. bukan mengumpat la. discussion jer. kiterang citer pasal paris hiton je uols.


wahidah
kannn? manis2 masam dan lemak berkrim gittew.


myheart
nak kepoci mana leh dok jauh2. sbb dia kena ada efek tgn di dada mata keatas masa cerita baru best.


madam
a'ahh. dia dah lapis tu, potong plak pastu lapis lagi utk buat corak. kagum sungguh kan?

rosdiana said...

wiii!

kem salam dgn aunty nani kalau ko jumpa dia lagi yer? pastu mintak dia kem kek tu utk aku pulak. tengkiu in advans jah!

wiii!

Yunus Badawi said...

aku pun nak pesan mcm wos ngeeee

Yunus Badawi said...

banyaklah ko punya pendiam.

Korang ada mengata aku tak masa citer pasal blogger tu?

bujal X said...

saya tiap masa termenung kak~~haih~~

Kaktiny said...

nanti ko pegi lagi, aku nak ikut!!.. hahahaha...

aku mmg nak jumpa aunty-aunty yg boleh aku belajar ilmu2 kewanitaan ni.. (sapa terror buat kek lapis, maknanya, tahap kesabaran dia gilos punya tinggi nok.. itu yg aku takde dan yg aku sgt2 KENA BELAJAR!!..hihihi).

:)

~BEE~ said...

bestnye dapat jumpa2 kan..kak Tijah, saya pun nak jumpe akak...:)

- GC - said...

yer, sgt gigih mereka tu nak buat kek berlapis2 mcam tu.. sy gigih makan je, buat tak la gigih sgt..

PUTUBAMBU said...

bila nak jumpa aku pulak tijah?

aku, kau, tasek, kog..wos (ros)
kita makan2 sama sambil gossip sama2..

aku pun pemalu tau..** ahakzz!

nursyuhaida said...

kak, tgk tu.follower akak dah mancanak 987 poie eh.
kengkadang perangai keji ni membuahkan hasil jgk kan?haha
sikit bona laie nak 1000.
tahniah kak tijah!

kek lapih tu memang kagum nengok eh.
den buek kuih lapih 2 layer pon tak samo tinggi setiap layer kak.
harapan je la kalau nak buat kek lapih canggih cm tu.
;)

Hazrey said...

dulu panggil ayang, sekarang panggil abang leman. nilah orang pompuan, anak dah berderet ilang semua lap lap.

fzy fuzzy said...

wiiii..
terbaikkkkkk...

Tijah said...

ros
ko tak malu kannn? nak kek kena datang umah la. hahaha. tak pun jom ajak aunty pegi lanai.


yb
ada bang. aunty kata bila ko nak jmpa dia? umah ko dekattttt sgt tu. hehhe


bujal
termenung mengenangkan siapa ye?


tiny
jommm. aunty misti suka tu. tapi syarat...ko kena cuti hafdey la. apa barang rushing2 beb. hahaha


bee
marilahhh. tapi saya tak suka jmpa ramai2 tau. saya kan pemalu. huhuhu


gc
saya pun gigih makan. dah gigih kopek2 kek tu supaya dapat rasa lapisan ygg berlainan disetiap gigitan

Tijah said...

putu
ko kat mana plak? KL ke? kalu ko kat landen aku tak larat nak jmpa. huhuhu


nursyuhaida
khennn? kekadang perangai keji ni mmg perlu jugek utk masa depan yg cemerlang dik. huhuhu. errr..ko pegi beli je la kek tu. takyah buat der. huhuhu


abg leman
nak buat cemana. lupa bang. tiap kali beranak putus urat. tu blm nak ingat nama2 anak lagi...


fzy
wiiiiiiiiiiiiii...(tgn didada, mata keatas)

afiq said...

dgn cailfish lame x jumpe. lari2 manja merajok*

Tijah said...

afiq
ala..cailfish pun bz skang ni kannn. hukhukhukkkk...