May 30, 2011

?

tadi pegi imigresen.
buat passport cem.
sementara gua isi form...
suruh dia pegang document.

belek2 gambar sendiri.
then tengok cermin.
then termenung.

tak lama kendian...

mami!

yep?

saya ni kacak kan?

neee! nooo! neee! nooo! neee! nooo!


46 comments:

Ijah EmoTemo said...

hahahahah. takpe la kak tijah , ok la syok sendiri sekali sekala ekekek

Piah Becok said...

kah kah kah kah!!!!!!!!

mantap kak tijah oi.... guling-guling gelak baca... iye kan aje le kak oi..hahahaa.. cem comel!

sile terjah HAMBA ZAMAN SEKARANG: ulasan ringkas

oranglidi said...

hahaha. awat x cakap "tengok la sape mami awak"

hatim a.r said...

keyakinan melimpah ruah.itu yg kita mahukan

mashi said...

hahaha...
sangat hensem gaya cenggitu untuk sorang budak kecik...

kalau orang besar cakap rasa nak muntah....kehkehkeh

Tijah said...

ijah
mak sindri pun tak sanggup nak puji kann?


piah
jgn la guling2 piahhh. nati slipped disc mcm mana nak tengok kungfu panda? huhu


orglidi
dah cakap dah. tapi dia jeling plakk. huwaa...


hatim
ya. saya berharap dia yakin utk bergelar seorg neuro surgeon kelak.

Tijah said...

mashi
kan? dialog tu comel dan sesuai utk budak 12 taun kebawah aka blm baligh je kan?

Dayah said...

Salam Kak Tij,

wahhh cemmm bravo bravo bravo,
mesti pernah nampak mami
belek2 muka sendiri kat cermin sambil termenung lepas tu ckp "cantik juga aku ni"

cem belajar dari maminya tu ;P

hahaha ;P

manusia rumit said...

kah3...baekpunyer soalan...selfconfident itu penting yer..bagus k.tijah anak kecik2 da m'gunung tggi level kompiden...bleh jd pm neyh..

:|: TinTa Kibod :|: said...

peh..
mantop n matang sgguh cem..

Tijah said...

dayah
uishhhh. mana adaa. mami dia tak penah buat cenggitu taww...


manusia rumit
pm? pm? wowwwww. tapi saya tanak rambut bini saya cenggitu. kihkihkih (kenapa rumit bang?)


tin ta kibod
well...mak saya pun comel. wakakakakaka.....

kakpah said...

Apasal ado gamba ambulan. Cem kono lompang ko sampai kono bawak sepita...kehkeh..

Huda Ramlee said...

confident level yg tinggi, pndai merancang maso dopan..dah bosa cem eh?!

hani said...

peh..kecik2 dh ade confident..bagus cem..sok bosar..bulih jd hero Maskulin.

eh?

bujal X said...

tekejut sampai kena panggil ambulan kah?he~~

VFN said...

sib baik mami tak pengsan..
muauaahahaha

Jiejah @ Iza said...

AHHAHAA iya kan ajek la tijah oiiii ..sesekali bagi dia terangkat ekekek

AziE said...

Suker. Sungguh confident.

- GC - said...

nak jadi menantu mami tijah bulehhhh??

pearls.. said...

hahaha...
cute...

Fida Ghazi said...

dulu encem..skarang kacak.. bagus Cem.. ada peningkatan! *baru baca entry lama ..kenape dia dipanggil Cem* hehe..

kaklong said...

op kos laaa..!!!

Aku said...

yup...!

dah boleh jadi model iklan pampers untuk adik-adik...

isabelle said...

hahaha...anak sudah pandai menyemat (men-'smart').
makan hati la si mami dengar

mrsharis said...

hahaha..kacak..nurun mami dia yang suwit tuh.. :)

NenekPenne said...

mcm2 si cem ni....

cikhajar said...

mcm2 aaa cem ni.. comel btoi..
aiyooo kak tij.. tak lama lagi bakal terima menantu loorrrr....

zonaku said...

hahaaa.....

tgk la anak sapa.......

zonaku said...

kak, ko x blk penang ke?

sheila said...

silolah ckp "ko mewarisi mukaku anakku"

tasekM said...

sama la dgn budak MC jah.
mengaku kacak.

kacak tu.
bukan hensem.
bukan comel.

perkataan yg dia guna adalah.
kacak!


kacak la sgt...




.

ztzett said...

hah!!! finally...dapat jugak baca blog acik tijah, setelah lebih sebulan i was denied :( :(...

hei!!! i pun dulu kecik2 suka tingok pamplet rumah2. Suka tgk floor plan dia...katanya cite-cite nak jadi akitek kan...

op! komen n3 lama.... i miss u la.. isk isk isk....

weh dah balik dari bekpeking eh?
welcome home...nak souvenir!!!...

DeLancrettLurpak said...

elehh, mesti kak jah pun selalu buat kat umah kannnn?

Acik Erna said...

ha ha ha..anak mami..
nak bawak cem poi mano jah..

AZANI said...

mmg kacak cem...alis mata tu...

Yunus Badawi said...

kemana tumpahnya kuah?

automobiletee.com said...

hahahah....

Nieda said...

Salam Cik TIjah. Nice blog. Baca blog ni boleh senyum sampai telinga.

Nieda said...

Salam. Baca blog ni boleh senyum sampai telinga.

Nice blog.

||alis|| said...

sentap mak, nak..

hak hak hak hak~

adibah said...

adakah kau jawab "ye, sudah pasti!"?? hehe

Tijah said...

kpah
takdo. sey yg raso cam nak kono usung dlm ambulans tu donga dio tanyo centu kak.


huda
dah bosa dah. gomok dah dio tu...


hani
kannn? tu kalau wartawan tanya mau berbulu telinga dengar tu...


bujal
nasib baik tak kereta jenazah kan?


vfn
hampirrrr...hampirrr...hahaha


jiejah
tengok muka dia...nak gelak pun ada.


azie
nak buat anak angkat tak?


gc
tamooo. saya tak suka menantu tua. wakakakak


pearls
sapa? mak dia? hehehe

Tijah said...

fida
skrg suka dengar lagu kacak tu. yg kacak luar, kacak dalam tu. tu yg baru dapat vocab baru.


klong
kannnnn? hahhhahaa


aku
mana boleh iklan pampers. iklan minyak rambut la....


isabelle
mami mmg selalu sgt dah makan hati dgn ayat2 cinta saya ni auntyy...


mrsharis
aihhhhhh. ni yg sayang kat awak nihhhh...


nett
ko nak interview dia tak?

Tijah said...

cikhajar
tak boleh dik. selagi dia blm belikan mak dia keta sport...dia xleh kawen. hahah


zonaku
baliik...minggu depan. roger aaa aaa..ada fb x?


sheila
ahahhahahaa. kang muntah org2 yg tongah isik form kek situ kang...


tm
pekataan kacak tu kan "in" skarang. kalu kita apa ek? jelita? wakakaka...


zt
wahhhh. akhirnya bersua jua kita. lama x dengar citer beb. souvenir ada. bila nak jmpa nih...


lurpak
mane adeeeeeee....takdeee aaa. (ehhh. asal beria2 menafikan nihhh)


k.erna
blm ado plan laie kak. dek cuti sekolah nia sajolah bawa dio poie sonang sket...


azani
alis mata jer bang? haahhaaa. kecit ati mak...


yb
aku sambung...kalu tak ke nasik kan bang...


automobiletee
suka ko kannn?


nieda
mekasih nieda...salam kenal...


alis
mata ke atas tangan di dada kan?


dib
aku sampai tak tau nak jawab apa nok. huhuhuu

rosdiana said...

kacak luar..
kacak dalam..
kacak dengar sini..

tetiba rasa mecing lagu tu dgn cem kan jah?

Tijah said...

wos
bila lak ko komen ni wos? alahhhhh. tu la dah bejaman baru nak masok. hahahah