May 17, 2011

fobia

kebaaabommmmm!!!

ketunnnntangggg!!!
(eh! itu bunyi kuali)

guruh bedentum dentam kat luar sana.
musim hujan skarang ni kan?

mamat dajah 2 sangat ketakutan.
muka cuak.
kening berkerut2.
ke hulu ke hilir tak senang duduk.

dia astraphobia macam mak dia jugak.
dulu la...time kecik2.
skang mak dia dah sembuh sepenuhnya.

saya tanya...
kenapa takut thunder?

dia jawab...
takut bicoz...

it got radiation.

???
gua tatau mana dia dapat ni.

ada sapa2 dari MINT boleh tolong jawab?

gugel "guruh" kuar ini.
wiii...lebatnya!
misti buat kat yun nam kannnn???

24 comments:

zonaku said...

kak,

penyakit keturunan tu kak!


hahahahahahahaaaaaa

Ana Montana said...

hahahahahaha..
petir kuat2 boleh gugur jantung kot akak..
seram sejuk..

NenekPenne said...

orang tu namanya guruh..hak hak hak

akak pun takut guruh apatah lagi kilat... kusss semangat...

catz said...

wow...
it got radiation?
wakakakkaka.
canggihnyaaaaaaaa jawapannnnn.
perghhhhhhhhhh.
hotel MINT dah lama tutup lah jah yg kat sg besi tuhh...keh.
err.bawak ciken rosemeri bleh cerita panjang2 hok radi-a-tion tuh...
bawak budak darjah 2 sekali.
kihkihkih

Tijah said...

zonaku
tapi nasib baik sakit tu tak bawak sampai ke tua kannn?


ana montana
huiii. aku dulu masa kecik2 sanggup tak pi skolah kalu pagi2 dengar guruh cenggitu.


nett
sakitdada sakit telinga kan?? pastu akak misti selubung dlm selimut kannn? adik tawuuu tuu...


catz
adaaaa. ada hotel blok 13 yg masih beroperasi lagi. tapi nak masuk kena bawak upah kat mak guard sekali. huhuhu. wehhh. patutnya mak gugel JUNA tadik kannn...

Ijah EmoTemo said...

hahahahahahah , kak tijahhh!! bila tgk gmbr tu dah terguling ijah gelak ni. hahahah. adoiihaii.

Daun said...

aku kompius ni

AZANI said...

ada Tijah, tak caya tanya nizam,pasal tu kabel letrik mesti sekurang kurang beberapa meter di atas ,lagi tinggi voltan lagi tinggi jaraknya..apalagi kilat boltanbergega gega volt tu..

DeLancrettLurpak said...

uiiiyaiii... mmg calon menantu yg bagus cem ni! dah la suka tgk property leaflet, sok sok cem masuk exam IQ eh.. kalu range 130 and above, aunty cop dulu jadik menantu tauuuu..kihkihkih

tasekM said...

asal lak anak kau dajah 2?
bukan dajah 3?



.

kakpah said...

ramai orang takut kek kilat mo potir ni. akak kan main takut lai doh sobab e kocik marin ado budak kek kampung tu mati kono panah potir. Nenek sodaro pulak kono panah potir gak maso botoduh kek pundong sawah. sibbaik umo panjang. pengsan yo.
dah tuo2 ni kurang takut dah. tapi tiap kali bodontum tu reflex action nutup muko tu tak dapek nak elak hehe..
ekau bilo nak ko kl. singgah senia amek risit faris. buleh kito poi ngeter ko kek mano2 restoren..

rosdiana said...

tinggi ilmu dak cem nih..

Aku said...

betul.. betul.. ada radiasi...

panahan arjuna aku tak pasti...

kak long said...

budak2 kocik 2org ni takut boto kek bunyi guruh...tapi kaklong kekcoik maghrin ghaso ea tak do lak takut...tekojut ado lahh....heheheh!!!

Ms.Lilies said...

bukan cem sebaya syira ke?
acana bleh jd darjah 2 lak??

- GC - said...

lebat betul rambut si guruh

hani said...

hahahah teringat zaman kecik. time kilat jek.."mak..kenapa ada org tangkap gambar??"

ai inesen. kikikiki

Hazrey said...

Lelaki di gambar itu adalah wajah sebenar Justin Bieber sebelum menjalani pembedahan plastik.

Habislah aku pecahkan rahsia.

PUTUBAMBU said...

dahsyat le cem.. boleh pikir2 sampai radiation..

aunty putu pun tak tau ni..

Emie Jipang. said...

opocot! terus guruh berdentam dentum tgk gambor tu.

Huda Ramlee said...

lebat dan merimbun...

al-lavendari said...

abang cukup tak suka atrophobia .. bila hujan jer .. tengok tv jadi phobia sebab gambar kadang2 ada, kadang2 tak keluar, tapi tiap2 bulan tak pernah miss bayar !

Tijah said...

ijah
ko rasa ori tak tu? cam moskel kannn??


daun
konpius pasal radiasi? hehehe


azani
wiiii. lama dah aku tinggal v=ir tu bang.


lurpak
kemain aunty feeling wojitacekwan nak kawan dgn owang muda ehhhh? hikss!


tm
yer. dajah 2 ler beb...


kpah
sebona eh sey pun takut gak laie sampai skang. buek2 berani tu konon2 eh nak tunjuk handa kek cem. kihkihkih. kak...sey dah koba bukak la bakery. sayang kak...sobab akak teral masak.


wos
wiii. jauh dia menuntut tu wos. sogo ada sale tak skang? ehhh. tuka topik plak.


aku
ada ehh? tak tau plak aku. panahan arjuna tu...aku pun suka. hahaha.

Tijah said...

klong
sey maghin mmg takut guruh ni. sebuleh2 eh nak selubung lam selimut nak2 guruh potir yg siap bergogar2 tu...hui aiii...


mimi
tak ah. cem dajah 2 nok. spesyel kes. huhuhu


gc
kann? ko kena tengok dia lama2 utk dapatkan bebi yg berambut lebat nanti. hehe


hani
nasib baik tak sengih sorang2 masa kilat tu kan?


hazrey
saya syak dia juga memakai mud musk dihidung kan??? tampak berseri disittew. wiiii...


putu
jgnkan aunty. mak saya pun tak tau. apa dia blajar kat skolah dulu ntah la. kihkihkih


emi jipang
sesuatuuuuu sgt raut wajahnyer kannn? hahahaha


huda
ahahhhhh! itu pekej termahal tu. boleh buat loan. hehehe


al
kannnn? sakit je hati. kekadang baru angin2 je dah takde siaran. terpaksa la on pc layan blog sama fb plak kan bang...