Jun 4, 2011

kenduri

burpp!
alhamdulillah.
nampak tak tu? nampak tak?
licinnnn...
sedap giler ok.

makan adalah secara berhidang.
best! best!
lama tak pegi kenduri gini.
biasa setail buffet saja kan.
nak pegi tambah pun segan. hahaha!

gulai tulang masak lomak cili api.
pergh!!!
melt in your mouth daging dia bai!
lawan pulak dgn ikan semilang belado.
mecing giler!
merewciksrewciks peluh pn.julia makan dalam kesedapan.
tapi takpe. kejap je.
sebab lepas tu layan cendol pulak.
wiii!!! nyaman...

eh! lupa pulak.
ini la dia tuan rumahnya.

hishh! hilang kacak saya bergambar dgn uncle ni.
mentang2 saya takde samping songket kan?

selamat pengantin baru bang!
ehhh tak!
selamat terima menantu bang!
marah lak makngah kat belakang tu kang.
hiks!

dan kepada perantin.
selamat pengantin baru dik.
semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.
all the best ya!

27 comments:

mashi said...

saya jeles!!!
nak balikkkkk...
orang dah cuti2 rajin bebenor pulak saya buat intersesi...
kan dah tak dapat makan kenduri...

tu pak cik yb kan???

Frodo Baggins said...

woohoooo
selamat uncle al!!
dah terima menntu beliau?
weee .. dah lama xtau cerita beliau

amboiii, sakan nampak hahaha

Tijah said...

mashi
bukann. itu pakcik...eh...abg hamzah. pakcik...eh abg yb lain. dia kat KL.


frodo
dahh. ni menantu ke-2 kalu tak silap. cer tanya beliau ada anak lain lagi tak. hehheh

Piah Becok said...

perghhhh... nampak kesedapan lauk tu... membawak sampai perut lapa ni haaaa... kepada ayah pengantin: selamat dapat menantu boss!!!

terbaru-->JU-ON BERTUNANGGG??????? -->BUSUKNYA HATI KAU!!!

Yunus Badawi said...

wah ko pulun betul jah. Pagi tadi tak sarapan ke?

hehehe

DeLancrettLurpak said...

haaaa....sedapnye kak jah. hoh jeles!merewciksrewciks ye, saja laa tu kannn?

kakpah said...

ooo.. abang komensen tu buek kondughi yo.. tak ajak ese ko hahaha..
licin botul ko makan jah. semilang tu tingga kopalo yo.

AZANI said...

eden tak dapek nak poi baru yo sampai lam tadi...


maaf yo jah...maaf yo banh hajji..

~ yus ~ said...

cepat betul updatenya ya. Masa saya sampai pukul 2.15 tadi, mmg pakngah ada sebut nama tijah, tp saya tak pernah kenal pun orangnya....:).

Makanan mmg superb kan, anak dia pun cantik...:)

Acik Erna said...

jah..tak jumpo kito.akak poi yo tadi..orang lom gamai laie..akak dah sampai..ha ha.
balik pun awal ado kenduri lain laie..tak dapek jumpo cem..
akak suko la..orang yang nyanyi2 tu..cak lempong namo e kan..kot ikut an..nak jadi budak2 jap..ngadap kek situ..he he..

Tijah said...

piah
haaa. ni nak tunggu turn piah plak nihh. menu apa agaknyer ekkk?


yb
rugi la kalu sarapan bang. byk port baekkk punya niari. hahaha


lurpak
amacam? kat uk takde jumpa semilang belado tu der kannn?
heheheh


kpah
iyo osah sodap eh kak. semilang sesajo 4 kotol sey makan. oppsss...terbagitau plak.


azani
takpo bang. anak bang aji ramai laie tunggu turn tu. hehehe



yus
saya sampai 12.30. awal sket sbb lepas tu ada hal lain plak. makan sedap kann? ehh..coklat tu pun sedap la.


k.erna
sey pun datang awal tadi kak. tapi ramai2 tu tak perasan kot. sey ada masa pakcik tu nyanyi lagu ala bocek. hehehe

tasekM said...

beb..
aku tgk nasi pun tergoda sudah..



.

kakngah said...

la hai.. cam anak beganak duo org tu.. samo yo pesen sonyum eh...

Madam Sooyaree said...

uish sedapp... kita suka buffet, kalau makan semeja tu nanti rasa serba salah nak amik ayam masak merah terakhir. lelagi kalau diorang lambat top up, tak pasal2 ayam merah meja sebelah disebat

Daun said...

berbahgia ko makan tu jah

Tijah said...

tm
kannn? tu ko belum tgk lauk2 lain lagi. aku nak amek gamba cam segan. ko bayangkan je la ye.


kngah
a'ah la kan? cam atok mo cucu. opppss. sonyum eh sepesen yo ala2 nipis dan menyontap sbb cuaco paneh.


mai
semlm masa datang tu meja agak kosong dan lauk adalah penuh. apa lagi la kan. terus letak stopper kat portion yg ada lauk best tu.


daun
hehehehe. bahaaaagiaaa sesangattt...

annie said...

cemburu amek den lah, tak dpek ambik gmbar banyak2...kamera rosak...tapi Alhamdulillah, dpek gak hadir majlis abg hamzah ngan kak erna...kito org sulungkan lauk-pauk tu...segar dr ladang lagi, org bolum usik kitorang ngap dulu...mmg sodap gilo !!!

VFN said...

akak...kenduri tu ada sesi karaoke tak? miahahahahhaa

al-lavendari said...

terima kasih kerana sudi datang. tak aci, sebab dulu kata nak datang bertigo.

betul kata kakgngah tu, macam anak beranak.

permbetulan: lagu anak bocek bukan ala bocek.

Tijah said...

annie
wiii. osah awal eh datang tu. sey sebona eh cadang nak datang breakfast sekali. mano tau kot ado pulut kuning. tapi cam melampau lak kan? hahaha


vfn
nasib baik takde. yang nyanyi tu sumer pro. lagu2 lamo. ado cak lempong sekali.


AL
apo nak buek bang. carlos kono kojo sbb minggu depan nak blk penang so kono seb cuti yg ado. anak bocek ko? hehehe. nampak na buto seni sey nih...

ReeNDu said...

kak tijahh.. timo kaseh laa bebanyak sudi dtg.. apo laa tak jumpo perantin perkonalkan diri? hehehe

Tijah said...

perantin
ala. lenkali kito jumpo yo. perantin bz bona nampak eh. hehehhe. piok dah abih basuh lom?

ibuintan said...

osah tingga kopalo semilang yo..

rugilah den tak sampai ajat, ghumah mak sodaro suami pun ado konduri kawen gak

Aidah said...

Kak wok suko lah kek kau nyo belog. Tah apo-apo tapi buleh tahan kelaka.

ztzett said...

pn julia,

merewciksrewciks katanya!

i like ..

rosdiana said...

banyak pulak entri ko apdet kan jah?
bila aku dok refresh tak de pulak?
marah nih.
marah.

aku kempunan nasik kenduri la jah.
ada jemputan tapi boleh lupa pulak!
huwargh!

Tijah said...

ibuintan
a'ah. mano ponah jumpo semilang tem kenuri kan. ado gulai cendawan busut sekali tu. kellasss...


aidah
mokasih la kak wok. blog ni tompek sey meghapu yo. nating siriyes. hehehe


zt
hikhikhik. ehh. jom bincang menu potluck. hhaha. pose pun tak lagi...


ros
hahaha. bila angin rajin dtg aku update la wos. kalu tak tu nasib aaa seminggu aku buat tak tawu...