Oct 22, 2011

saya suka...

tadi jiran gua bagi semangkuk besar laksa belut.
siap otak udang sekali.
uish 1st time makan ni.
apa rasa dia ek?

slurpppp!!!
aaahhhhhh!

selamat!
kering kontang mangkuk tu.
sedap jugak belut ni ek?
tadi gugel tengok ada banyak khasiat pulak tu.
especially untuk...
ahhh malas la cerita.
hahaha...

30 comments:

Acik Erna said...

jah..maso dok tanjung karang..jiran dopan rumah tu..nak cubo makan..bagi budak2 duit soh cari kek sawah.lopeh tu dio cakap..kemain sodap.
akak tak lalu nak makan tonampak2 kepalo e togak yo dlam air tu..boto2 cam ular.tapi kawan2 kato..sodap..

al-lavendari said...

kalau orang tak beritahu sebelum makan, mungkin abang makan .. tapi kalau dah tahu, rasanya tak makan kot. bagaimanapun ia banyak bergantung kepada tahap kelaparan perut.

Tijah said...

k.erna
mmg sodap kak. tadi dia tanya sy nak belut tak, sy kata tak reti masak. nasib baik dia bg dah siap buat laksa. kalu tak ntah2 pengsan. org kata darah dia byk.


al
hehehe. sedap bang. kalu kat sushi tu kan unagi tu best rasa dia. goreng buat sambal cili api pun malatop agak eh tu.

:|: TinTa Kibod :|: said...

errrkk kak..
masa tgk gmbo td sy terpikir Cacing!
manalah tau gmbo pembesaran 44x ganda kan...
gile trauma dgn natam tu haha...

motip, tak penah makan..huhu

Aku said...

Gua tak tak makan belut jepun yang dah siap bbq tu... towkey kedai kata ada campur alkohol lebih dari 0.5%, paras yang dibenarkan.... paras yang dibenarkan???... heh, aku dengar paras yang dibenarkan 0.2% ke bawah, dikira halal... ntah betul ke tak... tak jumpa pulak fatwanya

Ms.Lilies said...

knp mesti ada gambo nok?
knp?
knp?
knp?




eeeeeewwwwwwww

zonaku said...

igtkan cacing.....

kalau x tau, maybe kutelan cam laksa biasa. kalau tau, wallahualam.

kalau bagi soh masak sendiri........ alamat lari sesiap masa nk dibagi sebab tkejut...... geli rupa paras dia cam ular & cacing....

kakngah said...

aku sama cam zona. ingatkan cacing kerawit dari perut cem...

kalau dah siap masak, mungkin aku makan. tapi, kalau sesaja bagi yg hidup suh aku masak.. kem salam jek la...

tentangseseorang said...

belut sedap!
menyum menyum....tapi suruh aku masak. mintak maap ler ehehehe.

||alis|| said...

saya layan kalau makan sushi ye kak, unagi. lain2 tuh.. aa... malas laa nak citer, saya bawah umo lagik :D

Aidah said...

Slalu eh,akak goreng garing2 ngan cili api, belut tu. Arwah abah akak suko. Tapi nak basuh tu lah payah sikit. Kalau tak boto cagho eh, hanyir. Tak totolan doh.

tasekM said...

belut?
nak pengsan dah nih...





.

ibundo said...

jah, tengok gambar ke ateh tu, copek2 kpah scroll down. Very the geli ..
ekau osah e somo tibai...

Chik Att said...

ubat kuat keee

husna amira said...

kak tijah. saya dari kecik amek tender siang belut dlm fmly. amek darah sapu muka. berseri2 kulit..

lyza said...

uikksss..sedap ooo laksa belut nie.. penah makan kt belah2 kedah sana..tp skg ni dah lama tak makan laksa belut dah..laksa biasa byk le kt sini.. **tetiba je rasa nk terbang kekedah makan laksa belut nie..hehe**

Tijah said...

tinta kibod
gamba senonoh sikit ada tapi saja nak menimbulkan provokasi. hehehe


aku
aku pun suka makan belut tu dulu tapi cemana bleh tak perasan plak dia ada leta alkohol. skang tak makan dah. amek kurita je.


mimi
eleehhhhhhhh. aku tak pecaya ko geli nok. hahahahahahahaha


zonaku
itu la. nasib baik gak dibagi tu dah masak. kalu tak harus termenung tak tau nak siang mcm mana.


k.ngah
coiiii. cacing kerawit kalu...aku pun tak lalu nak amek gamba. ehhh. nasib baik ko ingatkan, dah time amek ubat cacing dia skrg.


ady
agak2 masak tempoyak sedap tak tu ek?

Tijah said...

alis
takpe, kita bincang secara tertutup yaaaa? hahaha


k.aidah
tu la. sey bajet kok dapek hidup punyo mmg nak goreng cili api cam ikan semilang kan. tak tau siang kalu hompuk yo la ngan batu kan.


tm
belum rasa belum tauu. hehehehe


k.pah
kihkihkih. apo buleh buek kak. dah biaso...kocik2 maghin susah, apo dapek balun yo takdo byk cito.


chik att
yerrrrrr. kihkihkih


husna
really????? biar betul ni sbb kalu betul akak nak try. demi kecantikan kannnnnn? hehe


lyza
itu la. isi dia halus kan? pastu takyah risau tulang2 sbb cam takde je. ehhh. ke mmg dia takde tulang halus tu? gua ta tauuu...

PUTUBAMBU said...

kalo ye pun..bubuh le gambor laksa..

kalau bubuh gambor belut melingkaq2 gini..mmg tak lalu aku..!

Aku said...

tasek tu bukan ariff bab belut ni, tu yang dia tak suka... hahaha

wos said...

festaim aku makan laksa belut kat kuala perlis. sepuluh tahun yang lalu.

sampai hari ni aku tak teringin dah nak pegi kuala perlis.

harap kau faham jah.

yang benar,
wostasukabelut.

tentangseseorang said...

tempoyak style utara takde santan tak berapa nak sesuai kak. kalau nogori punya style ok kot? sebab pernah je makan org buat kari dan masak lomak.

Tijah said...

putu
laksa dah abis dulu baru teringat nak buat entry. ehhehe


aku
kannnnn? eh tapi ko jgn pandang rendah kebolehan dia tau.


wos
mmmm...

(bercadang memasakkan 1 resepi yg mana wos tak tau kandungannya adalah belut)


ady
mungkin la. tapi paras rupa dia mungkin geli utk dibuat masak lemak kot kan. last2 goreng je senang pastu taruk sambal byk2

husna amira said...

btol kak, darah belut elok utk kulit. try ye kak :)

BONDAROCK said...

aku sukeeee !!!!

adyputra said...

saya geli.. erkkk..

CT NoArIzAh ArIs said...

Salam kenal..Ya ALLAH macam ular gambar bolut bebanyak tu..goli lak den !!

Ros said...

Salam ziarah,

Kak Ros ingat apa benda tadi ni.....rupanya belut.kalau kita tengok belut ni masa dok hidup lagi memang geli mesti tak boleh nak makan punya...kalau dah jadi lauk dah tu,boleh makan la pulak pasai sedap...

ieda said...

salam kenal dik

huwaaaaaaaaaaaaaaaa
x makan lahh sbb dgr belut punnn geli huhuhuhu

Tijah said...

husna
kan? masa gugel ada jugak baca tu. tapi macam seram lak nak try.


bondarock
gimmefaiffffff.


adyputra
saya suka. yummm...


ct
salam kenal too. tapi bila dah jadi lauk sodap amek2 tu.


kak ros
nak masak pun kena potong elok2 kepala konfem buang terus. baru sedap mata memandang kan?


ieda
uishhhh. sekali rasa jatuh cinta nanti kak.